Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, da vet jeg til fremtiden at det ikke lønner å kjøpe billige kloner. Så mye pes som det er med denne K100-klonen tror jeg ikke jeg gidder mer. Nesten frista til å teste Vision Blade, kun for å få en rimelig mech uten bunnknapp eller lillefingerknapp. Alt jeg vil er noe som er like komfortabelt som VAMO-en i 18650-størrelse, med tommelknapp, og som koster under 900 kr.

 

e:

For øvrig, når jeg nå skal rense mini-octopusen, går det greit å gjøre som ellers? Ta fra hverandre delene, skylle de i skoldende varmt vann og la de lufttørke i 7-8 timer, eller er det noe mer magi med det hele?

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe denne her jeg, fant endelig noen som hadde den. Bør jeg kjøpe ekstra tanker eller lignende til den, slik at jeg ikke går tom etter en uke :)

 

Noen smaker som er å anbefale? Både med og uten nikotin :)

Tankene skyller du bare, og bruker de om igjen. Så det er ikke påkrevet. Det du burde ha, er det de kaller "kropp" i innholdsfortegnelsen. Det følger med to batterier, så da har du to komplette e-sig som kan bytte på å lades. Det ser ikke ut som de har det der du skal handle. Damping.no har til kr 19,-, men den er hvit... "E-roll sokkel" heter den der.

Det er så vanskelig å anbefale juicer, for smaken er så forskjellig, og den endrer seg hele tiden. Men for juice med nikotin, så ta en titt hos ecigwizard.com. Vermillion river-serien er en favoritt hos meg.

For 0-nik juice kan du sjekke ut damping.no.

:)

Lenke til kommentar

Vel, da vet jeg til fremtiden at det ikke lønner å kjøpe billige kloner. Så mye pes som det er med denne K100-klonen tror jeg ikke jeg gidder mer. Nesten frista til å teste Vision Blade, kun for å få en rimelig mech uten bunnknapp eller lillefingerknapp. Alt jeg vil er noe som er like komfortabelt som VAMO-en i 18650-størrelse, med tommelknapp, og som koster under 900 kr.

 

e:

For øvrig, når jeg nå skal rense mini-octopusen, går det greit å gjøre som ellers? Ta fra hverandre delene, skylle de i skoldende varmt vann og la de lufttørke i 7-8 timer, eller er det noe mer magi med det hele?

Ingen magi.. vask som vanlig. :)

Lenke til kommentar

 

Vel, da vet jeg til fremtiden at det ikke lønner å kjøpe billige kloner. Så mye pes som det er med denne K100-klonen tror jeg ikke jeg gidder mer. Nesten frista til å teste Vision Blade, kun for å få en rimelig mech uten bunnknapp eller lillefingerknapp. Alt jeg vil er noe som er like komfortabelt som VAMO-en i 18650-størrelse, med tommelknapp, og som koster under 900 kr.

 

e:

For øvrig, når jeg nå skal rense mini-octopusen, går det greit å gjøre som ellers? Ta fra hverandre delene, skylle de i skoldende varmt vann og la de lufttørke i 7-8 timer, eller er det noe mer magi med det hele?

Ingen magi.. vask som vanlig. :)

 

 

Ah.

 

 

Og å tørke i timevis har ingen mening, er bare å bruke igjen med èn gang. :)

 

Tar ingen sjanser. Dessuten har jeg så mye annet snadder å kose meg med. Hovedsakelig de to Smok Mega-cartoene med hhv. spearmint og pink lemonade, samt ProTank-en på V5-en med Bad Apple. Selv med mange andre leketøy og mye annen juice og slikt, så er jeg et vanedyr og går tilbake til det jeg liker best.

Rom ble ikke bygd på en dag, vet du. ;)

 

Lenke til kommentar

For øvrig, når jeg nå skal rense mini-octopusen, går det greit å gjøre som ellers? Ta fra hverandre delene, skylle de i skoldende varmt vann og la de lufttørke i 7-8 timer, eller er det noe mer magi med det hele?

 

Hvis du bruker blekkspruten med orginal veke og coil, kan du bare tørrbrenne en gang i blant. Jeg tørrbrenner silicadripperen min ca. annenhver dag. Bare ta av topplokket og kjøre den helt tørr, helt til alle coilene gløder skikkelig opp. Jeg liker å blåse på coilen når jeg tørrbrenner, synes det funker enda bedre da. Etter tørrbrenning kan du også bytte smak, i hvert fall hvis du går til en sterkere smak enn det du hadde :-) Jeg vasker dripperen skikkelig når jeg bytter coil og veke, ellers bare tørrbrenner jeg.

Lenke til kommentar

Pøsj, dumper alt i et dørslag og holder under skoldende varmt vann, lufttørker i en halvtime, dynker i litt vodka, lufttørker i en ny halvtime, skyller i vann igjen, og lufttørker i 7-8 timer.


 


For øvrig, når jeg nå skal rense mini-octopusen, går det greit å gjøre som ellers? Ta fra hverandre delene, skylle de i skoldende varmt vann og la de lufttørke i 7-8 timer, eller er det noe mer magi med det hele?

 

Hvis du bruker blekkspruten med orginal veke og coil, kan du bare tørrbrenne en gang i blant. Jeg tørrbrenner silicadripperen min ca. annenhver dag. Bare ta av topplokket og kjøre den helt tørr, helt til alle coilene gløder skikkelig opp. Jeg liker å blåse på coilen når jeg tørrbrenner, synes det funker enda bedre da. Etter tørrbrenning kan du også bytte smak, i hvert fall hvis du går til en sterkere smak enn det du hadde :-) Jeg vasker dripperen skikkelig når jeg bytter coil og veke, ellers bare tørrbrenner jeg.

 

Problemet er at jeg helte på for mye væske, så det tøt jo ut av luftehullet og det er nasty overalt.

Lenke til kommentar

Pøsj, dumper alt i et dørslag og holder under skoldende varmt vann, lufttørker i en halvtime, dynker i litt vodka, lufttørker i en ny halvtime, skyller i vann igjen, og lufttørker i 7-8 timer.

 

Problemet er at jeg helte på for mye væske, så det tøt jo ut av luftehullet og det er nasty overalt.

Du kan jo selvsagt vaske dripperen sånn du beskriver, men det er helt unødvendig. Du har ikke hatt den lenge nok til at den trenger noen sånn rengjøring. Tørrbrenning renser uansett coilen din bedre enn varmt vann og vodka :)

 

Drypper du for mye, er det bare å helle ut overskuddet, tørke litt og dampe i vei, er litt tamt en stund, men det tar ikke så lang tid å dampe bort floodinga. Blekksprutens største problem er at lufthullet er laget ALT for lavt, det skal nesten ingenting til før den lekker ut av hullet. Sørg for at lufthullet peker oppover når du damper, dette bør du alltid gjøre med blekkspruten, i hvert fall hvis du kan ha dryppet litt for mye :)

Lenke til kommentar

Unødvendig får så være. Det viktigste er å komme inn i gode rengjøringsmetoder sporenstreks. Og jeg tørrbrenner selvfølgelig, det gjør jeg alltid, men merka at det satt igjen smak av forrige juice da jeg gjorde det sist, så derfor tenkte jeg at det var like greit å være nøyaktig nå. Synes aldri det blir rent og tørt nok når jeg bare tørker av med papir og q-tips. Da synes jeg det er mye bedre å lufttørke.

Lenke til kommentar

Det kan aldri bli FOR rent, eller FOR tørt Datasmurf. :D Jeg gjør det sånn selv jeg.. det kan ligge i dagesvis til tørk. Ikke for at jeg tror det må ligge så lenge, men blir bare slik.

 

Vapemail i dag. :new_woot: En Diver V2. Endelig har jeg fått erstattet den som ble borte. Har virkelig savnet den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...