Gå til innhold

Her er den: Teslas første Model 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<snip>

 

Uten tacky chrome listing rundt side vinduer og med bedre utseende felger ser jo de viste prototypene mye mere tiltalende ut.

En klarer da å se forskjellen i eksteriør på disse to og den "sorte nr 1 fra Musk og fabrikken" .

Vel.. den røde du viser bilde av der har chrome-lister rundt vinduene. Felger har de sagt man får flere ulike å velge mellom, og felgene på bil nr 1 er de samme felgene som står på den sølv-gråe prototypen. Så ser ikke helt hva du klager på her? Tror du alle model 3 kommer utelukkende i svart og med de felgene? Eller klager du bare fordi du kan?

Endret av Saaywhatnow?
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

<snip>

 

Uten tacky chrome listing rundt side vinduer og med bedre utseende felger ser jo de viste prototypene mye mere tiltalende ut.

En klarer da å se forskjellen i eksteriør på disse to og den "sorte nr 1 fra Musk og fabrikken" .

Vel.. den røde du viser bilde av der har chrome-lister rundt vinduene. Felger har de sagt man får flere ulike å velge mellom, og felgene på bil nr 1 er de samme felgene som står på den sølv-gråe prototypen. Så ser ikke helt hva du klager på her? Tror du alle model 3 kommer utelukkende i svart og med de felgene? Eller klager du bare fordi du kan?

 

 

Les hva jeg skrev da:

"Ser kjedelig ut eksteriør messig. Ikke som prototypene vist."

 

Omtaler da bilen avbildet av Musk som den første fra fabrikken.

Har jeg sagt at det ikke kan varieres i felger og utstyr .

Så var det en som ikke ser forskjell...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er ganske stor forskjell på prototype og produksjonsmodell.

https://www.thesun.co.uk/motors/3079343/latest-footage-of-highly-anticipated-tesla-model-3-prototype-released/

Produksjonsmodellen er mye snillere og mer anonym der protoypen var mer distinkt og spesiell.

 

Helt klart og den avbildede produksjons modellen så kjedelig ut og innfridde imidlertid ikke mine forventninger utfra opp hypingen tidligere.

Lenke til kommentar

Har aldri vært noen fan av fronten på Model S da jeg syns den ser ut som en gapende fisk, og med Model 3 ble det bare enda verre. Ellers en pen bil i profil og bakfra, men trenger litt senk og evt. litt større felger.

Fronten er det eneste, facelift er mye bedre. Ellers er det en stunner, det som drar ned er at den er veldig vanlig her. Ser flere Tesla enn Golf på veien.

Lenke til kommentar

Lakken på prototypen er veldig spesiell og er en 3-stegs lakk som er svært dyr.

Fronten er også ganske forskjellig, "nebbet" på prototypen var mer fremtredende og aggressivt utformet.

Husk dette er bare showbiler de bygger for å vise frem og vil bli vesentlig forandret til produksjon.

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen er lakken, andre felger, nedtonet eller ingen krom rundt vinduene på den røde, samt at rutene er mye mer sota på prototypen, ellers er det knapt en karosseriplate som er endret på her.

 

Minner litt om BMW sine "Concept" biler, de er ofte kun stylet opp litt med fancy felger, lakk og materialer i interiøret, mens produksjonsbilen er 98 % lik når ruller ut fra samlebåndet.

Lenke til kommentar

Mulig det er vinkelen og fargene som "lurer" meg, men det er ett eller annet uforklarlig mer tiltrekkende med demobilene enn produksjonsmodellen. Synes nesten produksjonsmodellen har fått strekt rumpa og muligens snuten litt fra demobilene, men jeg har kun sammenlignet bildene fra artikkelen med de som postes i denne tråden. Kan godt være de egentlig er helt like også.

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen er lakken, andre felger, nedtonet eller ingen krom rundt vinduene på den røde, samt at rutene er mye mer sota på prototypen, ellers er det knapt en karosseriplate som er endret på her.

 

Minner litt om BMW sine "Concept" biler, de er ofte kun stylet opp litt med fancy felger, lakk og materialer i interiøret, mens produksjonsbilen er 98 % lik når ruller ut fra samlebåndet.

Du tar feil, forskjellene er betydelige.

 

rQuuKCg.gif

Lenke til kommentar

Mest betydelige forskjellen er jo fargen. Ja, det er kosmetiske justeringer fra prototypen - det er jo en prototype - men hadde begge vært sort metallic og tatt med samme lysforhold hadde forskjellene vært vanskelig å se på de to bildene der. Det er nok noen cm kortere foran og lengre bak, men inntrykket blir forsterket fordi prototypen er mer senket bak, og har jevnere lyssetting.

Lenke til kommentar

 

Hovedforskjellen er lakken, andre felger, nedtonet eller ingen krom rundt vinduene på den røde, samt at rutene er mye mer sota på prototypen, ellers er det knapt en karosseriplate som er endret på her.

 

Minner litt om BMW sine "Concept" biler, de er ofte kun stylet opp litt med fancy felger, lakk og materialer i interiøret, mens produksjonsbilen er 98 % lik når ruller ut fra samlebåndet.

Du tar feil, forskjellene er betydelige.

 

rQuuKCg.gif

 

 

Mulig det er jeg som er blind men hva er de betydelige endringene? Det ser ut som størrelsen er endret, men en ser at akselavstanden endrer seg i overgangen så det er nok ikke tilfellet. Den har fått AP2, noe som er forventet. Fargen er åpenbart en annen, kalippere er ikke røde men prototypene var jo en "P" versjon, dette ble forklart under testkjøringene. 

 

Jeg ser virkelig ingenting betydelig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...