Gå til innhold

Tesla-sjåføren som omkom kjørte i seks minutter uten hendene på rattet


Anbefalte innlegg

Det er bare å se her for eksempel på veier der AP sliter og ville krasjet hadde det ikke sittet en bak rattet og babysittet bilen. Tror jeg hadde følt det mer slitsomt å passe på hva den gjør hele tiden i stedet for å kjøre selv. Mange ganger tar man ikke over heller men bilen er svært nære kanten på veien f.eks eller midtrabatt, skjener jo frem og tilbake i veibanen som en full sjømann. 

 

Disse videoene er noe av det beste jeg har funnet av info om praktisk bruk av AP. 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=i9-KMs4JRyM

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å se her for eksempel på veier der AP sliter og ville krasjet hadde det ikke sittet en bak rattet og babysittet bilen. Tror jeg hadde følt det mer slitsomt å passe på hva den gjør hele tiden i stedet for å kjøre selv. Mange ganger tar man ikke over heller men bilen er svært nære kanten på veien f.eks eller midtrabatt, skjener jo frem og tilbake i veibanen som en full sjømann. 

 

Disse videoene er noe av det beste jeg har funnet av info om praktisk bruk av AP. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=6Hs82YoCXQc

 

https://www.youtube.com/watch?v=RtASpd6q-Co

 

https://www.youtube.com/watch?v=i9-KMs4JRyM

Jeg ser ikke poenget, dette er slik AP fungerer. Leser en manualen eller bare følger med når en slår det på får en beskjed om dette... Den blir dog bedre ca annenhver uke(ap2).

 

Du veksler til nye ting i hvert innlegg, jeg skjønner ikke helt hva du holder på med.

Lenke til kommentar

 

 

kan utføre 24 billioner dyplæringsoperasjoner i sekundet

Hva pokker er "dyplæringsoperasjoner" ?

«dyplæringsoperasjoner» er vel en oversettelse av «deep learning operations». Et begrep som brukes innen AI og maskinlæring.

 

Det er ikke et begrep jeg har hørt gjennom mine år i forskning og industri, men ser at det blir brukt som marketing wank for bla. matrisemanipulasjon.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En dag kan folk som av ulike grunner ikke har lappen, også leve et verdig liv.

I mellomtiden har vi diverse prototyper som gjør deler av jobben, men han som sitter i forsetet er uansett juridisk ansvarlig.

 

Foreløpig er "autopilot" bare for komfort.

Vi har gjort virkelig fremgang den dagen myndighetene lar deg kjøre en slik bil uten lappen, eller med promille.

 

Denne utviklingen går stadig fremover, men jeg er nysgjerrig på hvordan slik automatikk reagerer på snøfonn, brøytekanter og parkering i veikanten?

 

Hva om en beruset bileier ber autopiloten kjøre til hytta, men når de kommer frem er det en brøytekant på parkeringsplassen? Han kan lett parkere bilen selv, men det er ulovlig. Autopiloten et kanskje ikke smart nok til å kjøre gjennom dyp snø, eller kjent nok på stedet til å vite hvor det er greit å parkere.

 

Hvordan løses dette?

Lenke til kommentar

 

En annen ting som er idotisk er vann f.eks oversvømmelse, lurer på mye en tesla bil tåler av vann før bilen drukner eller blir våt på innsiden.

For man bør vel ikke ha mere vann en opp til bilhjulene hvis det går over vinduene er vel det ikke særlig bra.

 

Jeg forstår ikke poenget ditt? Vanlige biler tåler ikke store vannmengder godt nei, og?

 

AtW

 

Man kan få støt av strøm i vann, men ikke av bensin i vann.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uvettig kjøring på ny måte altså. Det er en prestasjon å bli til en fare for andre selv med alle disse hjelpemidlene tilgjengelig i kjøretøyet. En burde ikke la folk som tydeligvis er både blinde og døve få lov å kjøre bil.

 

 

kan utføre 24 billioner dyplæringsoperasjoner i sekundet

Hva pokker er "dyplæringsoperasjoner" ?

8-bit integer multiply-accumulate.

 

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...