Gå til innhold

NRKs Valgomat for 2017


  

104 stemmer

  1. 1. Hvilket parti fikk du?

    • RV
      5
    • SV
      2
    • AP
      19
    • SP
      8
    • MDG
      13
    • KRF
      2
    • V
      7
    • H
      19
    • FRP
      29


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

86% AP, 84% SP, 64% FrP

 

Min "verste fiende" ble Venstre, tett etterfulgt av MDG og Rødt.

Hadde veibygging, økt forsvarsevne, ja til formueskatt, fortsatt oljeutvinning, strengere innvandringspolitikk som hjertesakene

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AP 70%

MDG 67%

SP 64%

 

Ikke sjans for at jeg kommer til å stemme på noen av dem. Sikkerhetspolitikk kommer foran alt annet for min del.

Klimapolitikk er absolutt sikkerhetspolitikk. Dersom det blir kamp om mat, vann og dyrkbare landområder pga. tørke/klimaendringer, så hjelper det ikke så mye med noen ekstra jagerfly. Ei heller hjelper det med en restriktiv innvandringspolitikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Problemet med undersøkelsen er at den naturlig nok konsentrerer seg om forskjellene mellom partiene, hvilket er problematisk for de av oss som er uenige med (endel av) de 99% av tingene som partiene er skjønt enige om.

Mener du at det gjør valgomaten dårlig? Skal det lages en valgomat som skal tilpasses et ekstremt mindretall av befolkningen, og da på bekostning av 99+% av befolkningen?

Jeg tror virkelig at dere som er i en av de "ekstreme"(ikke tolk det negativt) ytterkantene politisk sett vet det godt nok selv og klarer dere fint uten dette.

 

Nå har ikke jeg lest hva som vektlegges i valgomaten, men om valgomaten vektlegger K-en like høyt som alle andre svar man ikke peker ut som kjernesaker, er det merkelig å ha spørsmålet med. Hele debatten rundt K eller ikke K er en kuriositet.

Da velger du at du ikke bryr deg? Så blir det ikke en sak som har noen innvirkning på ditt resultat i det hele tatt?

 

 

Jeg var tom for "bryr meg ikke"-alternativ før dette spørsmålet. 

Lenke til kommentar

MDG 82%

SV 76%

R 74%

 

SP og FRP som dem jeg hadde "minst" match med.

Interessant... hvorfor er det så viktig for deg å øke antall flyktninger til Norge, parallelt med å senke råvareproduksjon, stoppe oljeinntektene og få dårligere kår til bøndenes utnyttelse av landet? Har du noen slags nasjonale selvmordstanker?

Endret av Drogin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

MDG 82%

SV 76%

R 74%

 

SP og FRP som dem jeg hadde "minst" match med.

Interessant... hvorfor er det så viktig for deg å renne ned Norge med flyktninger, parallelt med å senke råvareproduksjon, stoppe oljeinntektene og få dårligere kår til bøndenes utnyttelse av landet? Har du noen slags nasjonale selvmordstanker?

 

 

70% av oljefeltene taper penger, det er ikke lenger lønnsomt uten å ta drastiske kutt. Ble vel 20 000 personer som ble sagt opp ifra oljeindustrien tror jeg? Så hvorfor satse mer i noe som helt klart går til helvete? Så jeg forstår ikke helt hva du mener med å stoppe oljeinntektene når vi knapt nok tjener noe særlig på det mer. Gullalderen for norsk olje er over.

 

"Minst 34.000 oljejobber har forsvunnet siden de mørke skyene for alvor begynte å sige inn over oljelandet vårt i 2014. Oljeprisen har stupt. Selskaper har kuttet."

 

Dem fleste innvandrerene jeg har møtt har vært imøtekommende og hyggeligere enn dem fleste nordmenn du møter ute i gatene, så det å kutte ned på antall flyktninger vi tar imot ser jeg ingen grunn til, det eneste jeg ikke liker er eldre menn som er blinde og hater alt av innvandere og flyktninger. Om du faktisk blir kjent med 'dem', så er dem ikke like ille som media skal ha det til.

 

 

Nå må det sies att jeg ikke kjenner til hverken MDG, SV eller rødt sin politikk

Endret av Noxz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

MDG 82%

SV 76%

R 74%

 

SP og FRP som dem jeg hadde "minst" match med.

Interessant... hvorfor er det så viktig for deg å renne ned Norge med flyktninger, parallelt med å senke råvareproduksjon, stoppe oljeinntektene og få dårligere kår til bøndenes utnyttelse av landet? Har du noen slags nasjonale selvmordstanker?

 

 

Prøv å søk på "Norge uten innvandring", ikke overraskende vil du få noen sider med treff på linker som forklarer hvorfor vi på sikt ikke engang hadde klart å opprette busslinjene våre, eller enda mindre noen til å tørke deg i ræva når du blir gammal. Eller er du nøye på at det må være en etnisk norsk hånd der i anus?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han har da vitterlig rett i at en valgomat som utelukkende fokuserer på forskjellene mellom de nåværende stortingspartiene ikke gir et godt bilde av den reelle enigheten man har med den politikken som ønskes ført av det enkelte parti. Sett man hadde statements av typen "velferdsstaten kan med fordel avvikles", "privat eiendomsrett bør forbys", hvordan ser da bildet ut? Det er ikke noen vits å late som at sosialdemokrat X er rykende uenig med sosialdemokratisk parti Y når man velger sakene slik at det skal oppstå steile fronter. Bottom line er at en sosialdemokrat er enig i 90+% av både pengebruk og filosofi til samtlige av partiene, men at man her galant hopper over disse spørsmålene hvor det er liten spredning mellom partiene.

Ja, du får lage en slik en du. En som tar hensyn til islamske ekstremister, white supremacy, UFO-troende, amish-folk, ekstremliberalister, nazister, nei til bompengepartiet, kommunister, marxister, listen kunne fortsatt mye lenger, men de utgjør en meeeget liten minoritet og er helt uviktig i en valgomat er min påstand. Endret av Nimrad
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

MDG 82%

SV 76%

R 74%

 

SP og FRP som dem jeg hadde "minst" match med.

Interessant... hvorfor er det så viktig for deg å renne ned Norge med flyktninger, parallelt med å senke råvareproduksjon, stoppe oljeinntektene og få dårligere kår til bøndenes utnyttelse av landet? Har du noen slags nasjonale selvmordstanker?

 

 

70% av oljefeltene taper penger, det er ikke lenger lønnsomt uten å ta drastiske kutt. Ble vel 20 000 personer som ble sagt opp ifra oljeindustrien tror jeg? Så hvorfor satse mer i noe som helt klart går til helvete? Så jeg forstår ikke helt hva du mener med å stoppe oljeinntektene når vi knapt nok tjener noe særlig på det mer. Gullalderen for norsk olje er over.

 

"Minst 34.000 oljejobber har forsvunnet siden de mørke skyene for alvor begynte å sige inn over oljelandet vårt i 2014. Oljeprisen har stupt. Selskaper har kuttet."

 

Dem fleste innvandrerene jeg har møtt har vært imøtekommende og hyggeligere enn dem fleste nordmenn du møter ute i gatene, så det å kutte ned på antall flyktninger vi tar imot ser jeg ingen grunn til, det eneste jeg ikke liker er eldre menn som er blinde og hater alt av innvandere og flyktninger. Om du faktisk blir kjent med 'dem', så er dem ikke like ille som media skal ha det til.

 

 

Nå må det sies att jeg ikke kjenner til hverken MDG, SV eller rødt sin politikk

 

http://www.norskpetroleum.no/okonomi/statens-inntekter/

Fortsatt, og til tross for en til dels kunstig lav oljepris, utgjør olje en viktig del av norsk økonomi, og hele 12% av BNP.

 

Jeg sier ikke at innvandrere flest ikke er hyggelige eller ok mennesker, eller at man skal stoppe all innvandring. Jeg sier at stor innvandring totalt sett er uheldig pga sikkerhet/terror, kostnader for samfunnet, ghettofisering og klasseskille.

 

Og kombinasjonen med fjerning av olje(og arbeidsplassene), ja til ulv, tvinge skogarealer til å bli fredet så bøndene ikke kan utnytte det, 6 timer arbeidsdag, kombinert med en stor økning i innvandring, vil bli katastrofal for norsk økonomi og velferdsstaten.

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.norskpetroleum.no/okonomi/statens-inntekter/

 

 

 

Fortsatt, og til tross for en til dels kunstig lav oljepris, utgjør olje en viktig del av norsk økonomi, og hele 12% av BNP.

 

Jeg sier ikke at innvandrere flest ikke er hyggelige eller ok mennesker, eller at man skal stoppe all innvandring. Jeg sier at stor innvandring totalt sett er uheldig pga sikkerhet/terror, kostnader for samfunnet, ghettofisering og klasseskille.

 

 

Hvor mye av terroren i Norge skyldes innvandere og ikke etniske nordmenn? Det koster vel mer for samfunnet det att nordmenn kjøper svart arbeid, det er vel antatt att dette koster samfunnet rundt 150 milliarder kroner årlig. Man må også huske på att dem bidrar til samfunnet, dem skatter, er aktive i lokalsamfunnet og bidrar dem også. Så på lang sikt så tjenes kronene inn igjen.

 

Føler det ikke er rett å si att innvandring fører til "ghettofisering". Ghettoen her hvor jeg bor er i hovedsak hvite potheads.

 

"Statens inntekter fra petroleumsvirksomheten falt i 2016. [...] en nedgang på over 40 prosent fra 2015"

 

Fisk, krill og stuff onshore er fremtiden.

 

Men nok offtopic nå.

Endret av Noxz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pussig, jeg trodde Thoto var standard Ap-mann

 

Der kan du se, verden skal bedras. Ett av få partier jeg tror jeg aldri har stemt på :)

 

 

Vel jeg kom ut som Venstre hvilket er like nedslående som hvilketsomhelst av de andre partiene på stortinget. ;)

 

Pussig, aldri sett på deg som en Venstre mann ;)

Lenke til kommentar

Hvor mye av terroren i Norge skyldes innvandere og ikke etniske nordmenn? Det koster vel mer for samfunnet det att nordmenn kjøper svart arbeid, det er vel antatt att dette koster samfunnet rundt 150 milliarder kroner årlig. Man må også huske på att dem bidrar til samfunnet, dem skatter, er aktive i lokalsamfunnet og bidrar dem også. Så på lang sikt så tjenes kronene inn igjen.

 

Dette stemmer jo ikke. Man må gjerne være for å ta inn arbeidsinnvandrere og flyktninger og asylsøkere, men det er greit å vite at det koster mer penger enn man tjener inn. 

Lenke til kommentar

 

Han har da vitterlig rett i at en valgomat som utelukkende fokuserer på forskjellene mellom de nåværende stortingspartiene ikke gir et godt bilde av den reelle enigheten man har med den politikken som ønskes ført av det enkelte parti. Sett man hadde statements av typen "velferdsstaten kan med fordel avvikles", "privat eiendomsrett bør forbys", hvordan ser da bildet ut? Det er ikke noen vits å late som at sosialdemokrat X er rykende uenig med sosialdemokratisk parti Y når man velger sakene slik at det skal oppstå steile fronter. Bottom line er at en sosialdemokrat er enig i 90+% av både pengebruk og filosofi til samtlige av partiene, men at man her galant hopper over disse spørsmålene hvor det er liten spredning mellom partiene.

 

 

Er dette ett forsøk på å ro seg stille vekk ifra det nedslående resultat man fikk i fanget som vitner om at man er en FRP`er?

Ser den ;)

 

 

Festlig at en som har MDG, SV og Rødt på topp 3 prøver å gi meg et lite stikk her :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...