Gå til innhold

Låne nett ca 500-1000m unna


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et sommerhus som ikke har internet. Ei jeg kjenner har sommerhus ca. 500 m unna, og hun har internet. Hun har sagt jeg kan låne wifi, men det er jo null signal nede i huset mitt...

Jeg har sett på youtube at det finnes antenner man kan kjøpe som tar imot signal fra over 25 km unna.

Så jeg lurte på om det er mulig å få kjøpt en antenne her til lands som greier å fange opp signaler et godt stykke unna? Ruteren hennes er en vanlig telenor ruter, så man får signal rundt huset, men ikke særlig lenger.

Det er en del skog mellom husene+ at huset hennes ligger litt høyere enn mitt, kan dette bli et problem?

Ser også på youtube at mange kjøper en liten antenne som de monterer på en parabol tallerken, for å spare penger. Hadde jo vært kjekt å kunne lage noe selv som fungerer  :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

royale: Har du ikke mobildekning der da? Jeg tror det blir mye billigere å bruke mobildata, kjøp ekstra datapakker på mobilabonnementet ditt og bruk mobiltelefonen din som router.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for svar! Jeg får bruke mobildata, det er vel den simpleste løsningen. Ellers blir det mye trefelling/graving. Snorlaus og Ubiquiti krever vel også fri sikt? Med mindre man har et tårn man kan feste senderen i? 

 

Jepp. Fri sikt er alfa og omega. Eneste alternativet er å ty til spaden eller å bruke mobildata, dessverre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...