Jump to content

NatroN

Medlemmer
  • Content Count

    355
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

50 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Herlig, takker. Regner med jeg var for sent ute denne gangen da. Mye er nok solgt på to timer. Kos deg med konsollen, den er helt rå!
  2. Når bestilte folk som har fått fra Dustin? Jeg la inn ordren på tirsdag kvart over ni og har ikke fått noe ordrebekreftelse, kun bestillingsbekreftelse. Var det kanskje altfor sent?
  3. Hei og takk for tilbakemelding. Tja, kravene er at boligen skal besiktiges og at hun selv må finne løsning eller reklamere mot utbygger. Å reklamere mot utbygger er selvfølgelig ikke noe problem, men det er jo utrolig tunggrodd hvis hun er ansvarlig for den jobben så lenge etter et boligsalg. Kjøper kan jo selv reklamere og unngå et unødvendig mellomledd. Hva gjør man så når utbygger nekter, noe de vil gjøre da flere av punktene rett og slett er usaklige? Samtlige punkter er også av byggteknisk art som beboer har null påvirkning på, så hele saken forvirrer oss egentlig. Heller litt mot å vente til uken og kontakte kostnadsfri Jus-hjelp for å få en profesjonell mening, bare så man ikke har sagt noe man ikke burde.
  4. Hei. Et familiemedlem har havnet i en litt kjip situasjon: Hun solgte sin to år gamle bolig for snart ett år siden og har nå mottatt en reklamasjon av kjøpers advokat. Der listes det opp flere punkter uten noen form for dokumentasjon og "det oppfordres til å besiktige eiendommern og ta stilling til rettingsadgangen". Samtlige punkter er av byggteknisk type og noe som utbygger egentlig må kunne svare på. Det er også ting som så absolutt burde vært oppdaget innen den relative reklamasjonsfristen på 2-3 mndr. Kjøper virker altså å ha samlet opp punkter over tid, men dette er selvfølgelig spekulasjon fra min side. Føler det er verdt å legge med at kjøper har leid ut boligen fra overtakelse til i dag noe som også kompliserer situasjonen. Hvordan går man frem i en sak som denne? Vi er litt skeptiske til å besvare en advokat selv for å unngå å skrive noe som kan straffe seg i ettertid, men hun er student og har i utgangspunktet ikke rom i sin økonomi til å selv bekoste advokat for å besvare brevet. Håper noen kan komme med gode råd til optimal fremgangsmåte her. Det er to år igjen av den originale reklamasjonen, men kjøpers advokat skriver spesifikt at det er selgers ansvar. På forhånd tusen takk for hjelpen!
  5. Da har den kommet her også. Masse lykke til til alle som fortsatt har på vei, og tusen takk igjen for hjelpen folkens! Edit: Fra Coolshop
  6. Samme her. Ankom terminal i Oslo 14:39. Satser på den ikke blir borte på veien derfra og ned til sentrum!
  7. De som var ble fort tomme, så man skal ha en god dose flaks også for å få det med seg. Samtidig virker det som det kommer oftere og oftere, så muligheten byr seg sikker snarlig om du gidder å trykke F5 her inne av og til. Tvi tvi!
  8. Ikke i Postnord-appen, men Coolshop-tracking oppdaterte seg for en halvtime siden med "1. marts (08:51) The shipment is in transit"
  9. Hvordan ser tracking din ut? Min sier Unloaded på Coolshop, under transport på HeltHjem og "Venter på forsendelsen" hos Postnord...
  10. Da fikk jeg pakkebekreftelse på min. Bestilt 13:04. Uansett om dette går veien eller ikke: En stor takk til alle som gidder å tipse oss andre om drops, og en ekstra til KriZZ for tips denne gangen. Det er veldig snilt at dere bruker tiden deres på det!
  11. Enig med du. Får vi så får vi. Får vi ikke så overlever vi nok uansett. Blir uansett et antiklimaks å få den i hus, for jakta har jo vært så spennende. Kanskje jeg skal håpe jeg ikke får fra Coolshop så jeg kan være med litt lenger?
  12. Oof, da har jeg dårlige odds kanskje. Min ble bekreftet 13:04. Får bare krysse fingrene og grattis med din!
×
×
  • Create New...