Gå til innhold

Transvestigation - etterforskning av tvekjønn hos samfunnstopper


Anbefalte innlegg

Sannheten er at du vil ende opp med forklaringer ikke ulike de du tar til inntekt for at en tallerken alltid er bredere enn en tønne.

 

Den andre tanken å gjøre seg er hvorfor det aldri står mål på disse tingene noe sted. Aldri centimeter eller slikt. Mon tro hvorfor det.

 

Det er faktisk oppgitt "average measurements", o.l. Det er en tabell her med "pelvis measurements". https://en.wikipedia.org/wiki/Pelvic_cavity

 

Tallerkener og tønner er produkter, og jeg tror ikke at en tallerken kan være bredere enn en tønne. Måtte være en ekstremt stor tallerken, i tilfelle. 

 

Som sagt, en manns vekt kan påvirke hoftevidden. Men det må ganske ekstrem overvekt til for å kunne gi en stor hoftevidde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok det er ulovlig å sette opp kamera i garderoben uansett hvilken garderobe man tilhører.

 

Greit, men det er også ulovlig å lage kikkehull inn i en annen garderobe. 

Hvis kommende skolesvømming blir fullt ut som en finsk badstue, vil de ikke trenge kikkehull inn i de andres garderobe. 

 

Det har allerede falt en del grenser tidligere, som at det før var gutteskoler og jenteskoler, og mannsside og kvinneside i kirkene. Og kjønnsskille i klesdrakten. Og voksne skulle tiltales med Herr og Fru og Frøken, og med etternavn. Det var også kjønnsskille i etternavn tidligere, da datteren til Even het Evensdatter, og sønnen het Evensen. 

 

Kjønnsskille i etternavn opprettholdes vel i ganske store deler av Europa ellers. (Ivanova kontra Ivanov, f.eks.)

 

Med tanke på de endringene som har skjedd allerede, er det ikke utenkelig at det kan fortsette med endringer som vi i dag ikke ser som realistiske.

Lenke til kommentar

Det har allerede falt en del grenser tidligere,

 

Ja, som at det var vanlig med naken svømming sammen for gutter og jenter på high school fram til 80-tallet i USA https://www.quora.com/Did-schools-ever-require-girls-and-boys-to-swim-nude-together-for-gym

 

som at det før var gutteskoler og jenteskoler,

 

I Norge? Det må være lenge siden om noen sinne.

og mannsside og kvinneside i kirkene.

 

 

Ikke der familien min kom fra, der saty familiene samlet og det har de "alltid" gjort.

Det var også kjønnsskille i etternavn tidligere, da datteren til Even het Evensdatter, og sønnen het Evensen.

 

Nei, det har vi ikkr hatt i Norge, i hvert fall ikke på flere hundre år.

Med tanke på de endringene som har skjedd allerede, er det ikke utenkelig at det kan fortsette med endringer som vi i dag ikke ser som realistiske.

Kom med dokumentasjon på disse punktene er du snill.

Lenke til kommentar

Ja, som at det var vanlig med naken svømming sammen for gutter og jenter på high school fram til 80-tallet i USA https://www.quora.com/Did-schools-ever-require-girls-and-boys-to-swim-nude-together-for-gym

 

 

I Norge? Det må være lenge siden om noen sinne.

 

Ikke der familien min kom fra, der saty familiene samlet og det har de "alltid" gjort.

Nei, det har vi ikkr hatt i Norge, i hvert fall ikke på flere hundre år.

 

Kom med dokumentasjon på disse punktene er du snill.

 

Det er vanskelig å tro det du nevner fra USA. Er det ikke tilfeldige, anonyme personer som har lagt inn svarene? Det er også en som er uenig med dem. 

 

Du kan se at kjønnsdelte etternavn var vanlig, i folketellinger. 

 

https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Trondheim_katedralskole

Trondheim katedralskole og mange andre, var rene gutteskoler. 

 

 

 

Trondheim katedralskole var formelt en ren gutteskole helt til 1912. 
Lenke til kommentar

Når man står litt fast skiftes det diskusjonsteknikk og blander sammen med noe annet som kanskje er i samme gate, men ikke er helt tema og trådstarteren trekker frem identitetspolitikk som er veldig populært for tiden. Men hva har det å gjøre med at alle maktpersoner og kjente mennesker siden faraoenes tid angivelig skal være transvestitter og transkjønnede? Jeg mener, faraoene(eller var det moraoene LOL)hersket for 3000-4000 år siden. Hvorfor ventet de med makt å tillate likestilling og utjevning av kjønnsoforskjeller til først på 1900-tallet? Det skjønner jeg ikke. Hvorfor ventet de 3000 år med det i og med at de var transer alle som en likevel? Har du noen god forklaring på det?

 

Ikke det at jeg tar dette tøyset alvorlig(det skal gudene vite at jeg ikke gjør), men det er underholdende å se hva du kommer opp med av svar.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Jeg mener, faraoene(eller var det moraoene LOL)hersket for 3000-4000 år siden. Hvorfor ventet de med makt å tillate likestilling og utjevning av kjønnsoforskjeller til først på 1900-tallet? Det skjønner jeg ikke. Hvorfor ventet de 3000 år med det i og med at de var transer alle som en likevel? Har du noen god forklaring på det?

 

Kan tenkes at det var mange normale mennesker igjen i begynnelsen. Og utover i historien fikk de på plass en del feite bedrag som gikk på tvers av Bibelen, som læren om en balljord, darwinismen, arkeologien, og en del land hadde revolusjoner. Det er tenkelig at disse tingene økte deres makt. 

Lenke til kommentar

Kan tenkes at det var mange normale mennesker igjen i begynnelsen. Og utover i historien fikk de på plass en del feite bedrag som gikk på tvers av Bibelen, som læren om en balljord, darwinismen, arkeologien, og en del land hadde revolusjoner. Det er tenkelig at disse tingene økte deres makt. 

 

Så det var altså først på 1900-tallet at transene tok fullstendig over makten altså?

OK, siden du sier det så betyr det vel at en del maktpersoner fra den tiden var "cisgendered" som det heter i det identitetspolitiske språket; altså ikke transer, men som levde med det kjønnet de var født med. Kan du da opplyse oss utvitende idioter om hvilke maktpersoner fra den personen som hadde sitt medfødte kjønn? Napoleon? Var han trans eller en "cismann"? Hva med Karl den 12? Ludvig den 14? Columbus? Marco Polo? Julius Cesar? Olav Tyrggvason? Katarina den store? Vi idioter tørster etter din kunnskap om dette.

 

Kan du forklare så hva det så var som gjorde at transene var så mektige at de tok fullstendig over til slutt? Var det en hemmelig transemafia som konspirerte om å fjerne alle ikke-transer? Var frimurerne og Illimunati hemmelige transeselskap som til slutt klarte å kuppe all makt?

 

Tro kanskje jeg ga deg noen ideer nå.

 

Sorry, men.... :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å tro det du nevner fra USA. Er det ikke tilfeldige, anonyme personer som har lagt inn svarene? Det er også en som er uenig med dem.

 

 

Bare å google det, du trenger ikke benekte virkeligheten. Veldig lett å finne andre kilder om du ikke stoler på min.

 

Du kan se at kjønnsdelte etternavn var vanlig, i folketellinger.

 

 

Mye mer vanlig med å ikke ha det:

 

https://www.digitalarkivet.no/census/search/1910?fornavn=&etternavn=jensen&kjonn=&familiestilling=&sivilstand=&yrke=&fodselsaar=&fodested=&alder=&ny_husholdning=&bostatus=&sedvanlig_bosted=&antatt_oppholdssted=&statsborgerskap=&trossamfunn=&bygning_for_natteopphold=&arbeidsledig=&etnisitet=&spraak=&merknader=&utflyttingsaar=&tilbakeflyttingsaar=&bosted_i_norge=&bosted_i_amerika=&stilling_i_amerika=&merknader_amerika=&bosted=&gaardsnummer=&bruksnummer=&gaardseier=&hustype=&beliggenhet=&etasje=

 

https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Trondheim_katedralskole

Trondheim katedralskole og mange andre, var rene gutteskoler.

Det finnes en derfor er det vanlig? Og tiden du snakker om som ditt ideal er 1800 tallet?

Endret av nirolo
Lenke til kommentar

1800-tallet er tross alt ikke så lenge siden. De hadde mange gutteskoler i byene, som Halden gutteskole og St.Olav gutteskole. Grendeskoler var nok mer felles. 

 

Kan du da opplyse oss utvitende idioter om hvilke maktpersoner fra den personen som hadde sitt medfødte kjønn? Napoleon? Var han trans eller en "cismann"? Hva med Karl den 12? Ludvig den 14? Columbus? Marco Polo? Julius Cesar? Olav Tyrggvason? Katarina den store? 

 

Vi har jo ikke bilder av disse, men en kan se hvilke symboler som brukes på malerier og våpenskjold (fleur de lis, dobbelt ørn (double headed eagle) som tilsier en splittet personlighet). 

 

Det blir sagt i denne dokuen, at Henry 8. var så kjekk at han kunne vært en pen jente, eller lignende. (heter muligens Henrik på norsk). 

 

https://www.youtube.com/watch?v=3ofdjTzZRm8

Lenke til kommentar

1800-tallet er tross alt ikke så lenge siden. De hadde mange gutteskoler i byene, som Halden gutteskole og St.Olav gutteskole. Grendeskoler var nok mer felles. 

 

 

Vi har jo ikke bilder av disse, men en kan se hvilke symboler som brukes på malerier og våpenskjold (fleur de lis, dobbelt ørn (double headed eagle) som tilsier en splittet personlighet). 

 

Det blir sagt i denne dokuen, at Henry 8. var så kjekk at han kunne vært en pen jente, eller lignende. (heter muligens Henrik på norsk). 

 

https://www.youtube.com/watch?v=3ofdjTzZRm8

 

 

OK, men har du sagt A har du sagt B. Jeg spurte hvorfor man ventet helt til 1900-tallet med å skapelikestillingspolitikk i og med at eliten stort sett var transer og så svarte du at det må ha vært mange ikke-transer til å begynne med. Så jeg spurte deg hvem av elitenfigurene du da mener IKKE var transer. OK, du mener Henry 8. var en transe. Got it! Men du skriver at det var andre fra den tiden som ikke var det og det var det jeg spurte etter. Fortell meg hvilke elitefigurer som IKKE var transer da siden du har skrevet at det var noen, ikke hvem du mener var det. Kom igjen! Du som ser så mye bedre enn oss idioter. Vi har fått med oss hundrevis og tusenvis av personer du mener var/er transer så hvem var det nå som ikke var det?

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

1800-tallet er tross alt ikke så lenge siden. De hadde mange gutteskoler i byene, som Halden gutteskole og St.Olav gutteskole. Grendeskoler var nok mer felles.

 

 

Så da var de fleste skoler felles.

 

Men du nekter å forholde deg til at man badet nakne på skolene i usa fra tredvetallet til opp mot 1980?

Lenke til kommentar

Så jeg spurte deg hvem av elitenfigurene du da mener IKKE var transer. 

 

Det kan ha vært de lavere klasser som ikke var transer. 

Eliten likte kanskje ikke at de lavere klasser fikk mange barn, og ønsket å få dem over i det som vi i dag betrakter som en vestlig livsstil, med ett eller to barn pr familiehjem. 

En kan fortsatt se at eliten får panikk av å se på horder av fattige barn, i Afrika og Asia. (dette blir jo sagt å være av bekymring for barnas tilværelse). 

Lenke til kommentar

Det kan ha vært de lavere klasser som ikke var transer. 

Eliten likte kanskje ikke at de lavere klasser fikk mange barn, og ønsket å få dem over i det som vi i dag betrakter som en vestlig livsstil, med ett eller to barn pr familiehjem. 

En kan fortsatt se at eliten får panikk av å se på horder av fattige barn, i Afrika og Asia. (dette blir jo sagt å være av bekymring for barnas tilværelse). 

 

Du endrer jo forklaring hele tiden jo. :grumpy:

 

Først spør jeg deg hvorfor man ventet helt til 1900-tallet med ting som stemmerett for kvinner og likestillingslover dersom alle maktpersoner siden faraoenes tid var transer og så svarer du at det sikkert var mange ikke-transer før den tid; ergo, at elitene ikke var 100% transifisert før på 1900-tallet. Og siden du sier det spør jeg derfor HVEM i eltiene som ikke var transer og så GPR DU TILBAKE til det samme argumentet om at de alle var transe på nytt.

Jeg spør deg igjen; HVILKER forhistoriske eliter var isåfall ikke-transer før 1900-tallet da likestillingen og feminismen kom til verden? DET er hva jeg spør om? Ikke oppfør deg som en politiker. Svar på det jeg spurte om!

 

Forøvrig, du svarer som en politiker! OK, da har du avslørt deg selv, DU ER TRANSKJØNNET! For 100% av alle politikere er transkjønnet i følge deg selv og i og med at du gjør som en typisk politiker, altså kommer med god-dag-mann-økseskaft-svar er du av politisk legning, altså transkjønnet. Forøvrig er det noe ganske maskuling over budeier som er porterttert både på gamle malerier og fotografier.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Budeia er åpenbart transkjønnet ja.

 

Ja, i og med at hun svarer som politiker, alltså bruker god-dag-mann-øksekskaft-svar er hun nok det. Det er dessuten en taktikk som er lært av PR-rådgivere og PR-brasnjen består som kjent av elitefigurer og som budeia har lært oss er de transkjønnede de også. BUSTED! Så det er vel en transevarsler fra de innerste kretser da som vil advare alle oss andre.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

HVILKER forhistoriske eliter var isåfall ikke-transer

 

Hør, jeg skrev kun at det kunne tenkes at mange var normale mennesker. Det er ikke sikkert at jeg mente at noen av eliten var normale mennesker. 

 

Om badingen: Bikinien kom forholdsvis sent, og den ble ansett som noe uanstendig. Hvordan passer dette med at nakenhet ikke ble sett på som uanstendig... 

Lenke til kommentar

Hør, jeg skrev kun at det kunne tenkes at mange var normale mennesker. Det er ikke sikkert at jeg mente at noen av eliten var normale mennesker. 

 

Om badingen: Bikinien kom forholdsvis sent, og den ble ansett som noe uanstendig. Hvordan passer dette med at nakenhet ikke ble sett på som uanstendig... 

 

 

OK, vi er tilbake til utangspunktet da: alle i eliten var transer og (nesten)alle som ikke var elite ikke-transer. Helt siden faraoene hersket for 3000-4000 år siden. Så da spør jeg igjen: HVORFOR ventet disse trasnkjønnede elitene helt til 1900-tallet med å lage likestillingslover og gi kvinner stemmerett? Hvorfor drev de lovlig kvinnediskriminering i og med at de var transer? Jeg mener, faraoer, keisere og konger hadde jo total makt; hvorfor innførte de ikke likestilling i og med at de var transer? Hvorfor ventet de til 1900-tallet?

Lenke til kommentar

Det er faktisk oppgitt "average measurements", o.l. Det er en tabell her med "pelvis measurements". https://en.wikipedia.org/wiki/Pelvic_cavity

Nøkkelordet her er "average". Nå begynner jeg rett og slett føle meg veldig sikker på at du ikke skjønner at noe som er med i nedre del av ett gjennomsnitt kan overlappe med en øvre del av et annet gjennomsnitt.

Det er greit nok det, men det er å anbefale å sette seg inn i hvorfor et tall eksisterer. Man kan altså ikke bare tillegge tall de meninger man vil.

 

Tallerkener og tønner er produkter,

Så produkter kan ikke ha en innbyrdes forhold mellom størrelse, eller hva betyr egentlig det der?

Menn og kvinner har innbyrdes forskjell mellom størrelse, men forskjellen er ganske liten. Så liten er forskjellen at en stor kvinne kan være større enn en mann og en liten mann kan være mindre enn en kvinne. Som en følge av dette vil også alle de innbyrdes kroppsdelene være proporsjonalt mindre/større. Det er ingen absolutt regel som sier at en stor mann ha mindre bekken enn absolutt alle kvinner uansett størrelse.

 

og jeg tror ikke at en tallerken kan være bredere enn en tønne. Måtte være en ekstremt stor tallerken, i tilfelle.

Men likevel er en tallerken karakterisert som "bred" mens en tønne er "høy". Det er rart med det.

 

Som sagt, en manns vekt kan påvirke hoftevidden. Men det må ganske ekstrem overvekt til for å kunne gi en stor hoftevidde.

Vi er alle forskjellige. Selv menn kan få ridebukselår. Det er kanskje ikke så vanlig, men det er heller ikke umulig.

 

Kjønnsskille i etternavn opprettholdes vel i ganske store deler av Europa ellers. (Ivanova kontra Ivanov, f.eks.)

Leser du ikke om noe av det du påstår? En kvinne kan helt fint hete Ivanov til etternavn. Derimot når hun blir gift blir hun Ivanova. At dette gjelder kun kvinner er sant, men man heter ikke Ivanova bare fordi man er kvinne.

 

Vi har jo ikke bilder av disse, men en kan se hvilke symboler som brukes på malerier og våpenskjold (fleur de lis, dobbelt ørn (double headed eagle) som tilsier en splittet personlighet).

Jeg lurer virkelig på hvor du henter informasjonen din fra, for lite av det du har påstått så langt har stemt.

Dobbeltørn:

"In heraldry and vexillology (*), the double-headed eagle is a charge associated with the concept of Empire. Most modern uses of the symbol are directly or indirectly associated with its use by the Roman/East Roman Empire, whose use of it represented the Empire's dominion over the Near East and the West."

(*) Læren om flagg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, vi er tilbake til utangspunktet da: alle i eliten var transer og (nesten)alle som ikke var elite ikke-transer. Helt siden faraoene hersket for 3000-4000 år siden. Så da spør jeg igjen: HVORFOR ventet disse trasnkjønnede elitene helt til 1900-tallet med å lage likestillingslover og gi kvinner stemmerett? Hvorfor drev de lovlig kvinnediskriminering i og med at de var transer? Jeg mener, faraoer, keisere og konger hadde jo total makt; hvorfor innførte de ikke likestilling i og med at de var transer? Hvorfor ventet de til 1900-tallet?

 

Vi vet vel ikke om frimureriet eksisterte så tidlig, men det er faktisk et skjelett av en farao som har en veldig tydelig q-angle, (vinkel i fra en bred hofte og ned til lårbeinet/kneet), så det kan være fristende å tro at faraoene var inkluderte i dette opplegget. Men dette er tidlig i historien. 

 

Befolkningen i Egypt hadde trolig ikke noen skolegang. Ryttere kunne bli sendt ut med viktige befalinger fra herskeren (som vi ser i Esters bok). Sannsynligvis ville det være tungt å endre tankegangen til alle sammen, ved å sende ut slike ryttere. 

 

Det var visse betingelser for kvinnefrigjøringen, som offentlig skolegang for alle lag av befolkningen, boktrykkerkunsten, stemmerett...

Uten boktrykkerkunsten er det vanskelig å få noen hurtig utvikling i samfunnet, for du får ikke trykt opp bøker og aviser, eller skolebøker. 

 

Demonstrasjoner med plakater fant først sted etter at revolusjonstankegangen hadde fått et grunnlag. Stemmerett for kvinner var noe som de demonstrerte for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...