Gå til innhold

Irriterende personlig trener


Anbefalte innlegg

Jeg opplever til stadighet når jeg drar på treningssenter at enkelte av de Personlige trenerene som jobber på senteret er tidvis ganske pågående med å forsøke å selge meg PT-timer osv. 

Dette irriterer meg fordi jeg ikke ønsker å trene med PT og jeg er også generelt skeptisk til aggressiv markedsføring. 

Som så mange andre har jeg problemer med å avvise folk og liker heller ikke konflikter.

Noen som har noen bra tips til hvordan man kan avvise de som prøver å selge meg PT-timer og generelt hvordan man avviser folk som prøver å starte samtale med meg (det er ofte sånn de går fram).

Takk

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

generelt hvordan man avviser folk som prøver å starte samtale med meg (det er ofte sånn de går fram).

 

Bare svarer "mmhmm" og "ok" med lav stemme på alt personen sier så gir h*n seg raskt. Er det spørsmål så bare si ja eller nei, også med lav stemme. Unngå øyekontakt så godt det lar seg gjøre. Eventuellt så er det bare å si at du ikke vil snakke og er opptatt.

 

Kommer det spørsmål som du ikke kan besvare med ja/nei så sier du ja/nei/mmhmm/ok alikevel. Du vil virke veldig sær og antagelig litt bak mål, men da slipper du hvertfall mas og når "ryktet" sprer seg så gidder ingen å komme bort til deg til slutt :)

 

Jeg gjør slik selv og det funker fint stort sett alltid.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

 

generelt hvordan man avviser folk som prøver å starte samtale med meg (det er ofte sånn de går fram).

 

Bare svarer "mmhmm" og "ok" med lav stemme på alt personen sier så gir h*n seg raskt. Er det spørsmål så bare si ja eller nei, også med lav stemme. Unngå øyekontakt så godt det lar seg gjøre. Eventuellt så er det bare å si at du ikke vil snakke og er opptatt.

 

Edit; Kommer det spørsmål som du ikke kan besvare med ja/nei så sier du ja/nei/mmhmm/ok alikevel. Du vil virke veldig sær og antagelig litt bak mål, men da slipper du hvertfall mas og når "ryktet" sprer seg så gidder ingen å komme bort til deg til slutt :)

 

 

Dette skal jo være helt unødvendig. Man skal ikke måtte legge en plan for hva man skal svare før hver treningsøkt.

 

Som nevnt er en annen mulighet å bytte treningssenter (noe som også strengt tatt burde vært unødvendig). Gi beskjed til senteret om hvorfor du bytter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Vær svært hyggelig og imøtekommende, men også være svært kontant med å svare "beklager, ikke interessert" .. med et smil. Vær bunnsolid, men samtidig hyggelig ^^ Kast bort tiden deres. Vært like slu som de er, tilbake mot dem, men på en hyggelig måte.

Psykologisk, har jeg funnet ut at dette er den beste måten å gjøre det på. For hvis de virkelig gidder å fortsette på den måten, så skader de egentlig bare seg selv. De kaster bort sin egen tid. Hvis du kan få et smil og en vennlig samtale ut av det, så er jo det bare greit for deg. Men hvis du skal la det ødelegge dagen din, så har du latt de ødelegge for deg.

 

Det er jo klart, hvis det er ekstremt plagsomt, at du ikke får stå i fred i 15 minutter, så hadde jeg heller vurdért å bytte treningssenter. Jeg vil dog anbefale deg å helle kjøpe egen treningsmaskin hjemme. Har kjøpt crosstrainer/ellipsetrener selv, og dét er den beste investéringen jeg har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær svært hyggelig og imøtekommende, men også være svært kontant med å svare "beklager, ikke interessert" .. med et smil. Vær bunnsolid, men samtidig hyggelig ^^ Kast bort tiden deres. Vært like slu som de er, tilbake mot dem, men på en hyggelig måte.

 

 

Vel sagt, og +1.

 

Måten man avfeier "tilbud" på, på en hyggelig og bestemt måte.

 

PT stopper å bruke tid og energi på deg.

Du blir kvitt vedkommende.

 

Kan hende du tilogmed ender opp med å ha en fornunftig samtale med vedkommende etter at nye premisser er satt :dremel:

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...