Gå til innhold

Chili dropper megabyte-takseringen, blir billigst i flere kategorier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper bare at Chili har fått automatisert litt av prosessene sine for endring av abonnement på min side. Sist jeg var kunde hos dem, følte jeg at omtrent alt manglet. Selv noe så elementært som utregning av forbruk/mnd måtte jeg finne frem kalkulatoren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Byttet fra Hello for en stund siden.

Ikke så veldig imponert over hvordan de fakturerte for overforbruk.

Den gang var det ~ 300,- for 10GB abb. som jo var helt knall.

Idag betaler jeg ~ 330 hos Telenor for 8GB. Med EU-sjitt (Ved samlerabatt med ADSL'en...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Konstaterer at de som var billigst før for noen år siden slett ikke er billigst lenger. Faktisk synes jeg mange har blitt svært dyre, særlig på abonnementene med lite data.

 

Personlig synes jeg samtalekvaliteten hos Telenors nett er betraktelig bedre enn hos Telia. Kanskje noe man bør tenke over før man bytter.

 

Ellers tror jeg prisene vil falle etterhvert fordi leverandørene trolig har valgt å sikre seg litt mtp. at de ikke vet hvordan forbruket til Ola Nordmann vil forholde seg i utlandet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Etter heisatur med Banzai-sirkus, så holder jeg meg heller til til store. Mtp. hvor lite du sparer, så er det ikke verdt det ift. hvor mye som skjedde med Banzai.

Støtter deg. Med Telia eller Telenor får du nytt Sim med én gang. Det er en stor fordel når du har unger som mister telefonen.

 

"Sirkus Banzai". I'll drink to that!

Lenke til kommentar

Utrolig å lese hvor mye folk bytter selskap for noen småpenger. Men å gå på byen å spenne en høvding på ei fyll i helga er ikke noe problem hehehehe. Har selv vært i samme selskap i 20 år. Det går opp og ned uansett hvor man er. Jeg bytter ikke selskap for så små summer. Men jøss, vi har hver vår hobby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det økonomisk å være å kravstor for småpenger, mange bekker små gjør en elv stor!
Jeg sparer i eks å bytte strømselskap, forsikring, mobilselskap osv,,,,,,,
Så, hvor mye jeg sparer i året, tør å påstå i 100 000 kr!

Det er en god hobby!

Lenke til kommentar

 

Etter heisatur med Banzai-sirkus, så holder jeg meg heller til til store. Mtp. hvor lite du sparer, så er det ikke verdt det ift. hvor mye som skjedde med Banzai.

Støtter deg. Med Telia eller Telenor får du nytt Sim med én gang. Det er en stor fordel når du har unger som mister telefonen.

 

"Sirkus Banzai". I'll drink to that!

Stikke innom Elkjøp, Power eller omtrent hvilken som helst butikk og der får du Simkort fra ICE iløpet av noen minutter.

Lenke til kommentar

Jeg bytter litt for tiden rett og slett for å få testet ut Telia sin dekning etter å ha vært hos Telenor siden høsten 2015. Har brukt OneCall Prøvekjøp til 99 kr mnd i 1,5 måned og innser at de er helt uaktuelle å bli hos grunnet ingen 4G Tale eller Wifi Tale.

 

Går over til Talkmore med to måneder gratis grunnet verving i slutten av mai og lurer på å prøve Chess etterpå med to måneder for toppabonnementet til 99 kr for å se hvor bra Telia sitt nett er blitt når jeg også får 4G Tale og Wifi Tale. Da har jeg hatt 6 mnd med abonnement med minimum 15 GB data inkludert til 396 kroner og har fått prøvd ut litt flere operatører.

 

Så får vi se hva jeg ender opp med til slutt etter å ha utnyttet litt av alle tilbudene. Å bytte simkort er ikke store jobben, ei heller å reaktivere Bankid på mobil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg bytter litt for tiden rett og slett for å få testet ut Telia sin dekning etter å ha vært hos Telenor siden høsten 2015. Har brukt OneCall Prøvekjøp til 99 kr mnd i 1,5 måned og innser at de er helt uaktuelle å bli hos grunnet ingen 4G Tale eller Wifi Tale.

 

Går over til Talkmore med to måneder gratis grunnet verving i slutten av mai og lurer på å prøve Chess etterpå med to måneder for toppabonnementet til 99 kr for å se hvor bra Telia sitt nett er blitt når jeg også får 4G Tale og Wifi Tale. Da har jeg hatt 6 mnd med abonnement med minimum 15 GB data inkludert til 396 kroner og har fått prøvd ut litt flere operatører.

 

Så får vi se hva jeg ender opp med til slutt etter å ha utnyttet litt av alle tilbudene. Å bytte simkort er ikke store jobben, ei heller å reaktivere Bankid på mobil.

Har byttet litt som deg, og merket veldig stor forskjell på samtalekvaliteten. Uavhengig av hvor jeg var og hvor sterke signalene var. Men for meg var ikke 4G og Wifi-tale tatt med i betraktning. Det blir litt som å sammenligne en reiseradio mot et stereoanlegg, men man hører i begge tilfeller hva som blir sagt, for de som er fornøyd med det. Telenor seilet opp som en suveren vinner.

 

Synes forøvrig det er synd Chili har gått over til Telia.

Lenke til kommentar

Til dere som sammenligner samtalekvalitet.
Samtalekvaliteten varierer hvilken operatør du har og hvilken motparten har, blant annet for at HD Voice og 4G Tale skal fungere.
HD Voice og 4G Tale virker ikke mellom operatørene dessverre.
Har dere opplevd bedre taledekning med Telenor, så er nok sjansen stor på at den du ringer også har Telenor.

Eksempler her:
Telenor - Telia. "Dårlig" samtalekvalitet siden HD-Voice/4G Tale ikke støttes mellom operatørene.
Telenor - Telenor. God samtalekvalitet i 2G, 3G og 4G-nettet, støtter HD-Voice eller 4G Tale.
Telia - Telia. God samtalekvalitet i 3G og 4G-nettet (HD-Voice eller 4G Tale). Ikke HD-Voicestøtte i 2G-nettet enda.
 

Endret av Ziiimba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...