Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] 5000 for låsbytte


Gunnaregil

Anbefalte innlegg

Jeg mistet nylig nøklene mine og vi måtte derfor bytte lås i SIT boligen jeg bor i. Det ble totalt skiftet 5 låssylindere, og det tok litt under 10 minutter. To personer fikset. Nå har SIT sendt regning på 5000kr

Er det virkelig fair pris? Maksgrensen vi kan være ansvarlig for er 5000kr og det virker nesten som de bare tok det uten videre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mistet nylig nøklene mine og vi måtte derfor bytte lås i SIT boligen jeg bor i. Det ble totalt skiftet 5 låssylindere, og det tok litt under 10 minutter. To personer fikset. Nå har SIT sendt regning på 5000kr

Er det virkelig fair pris? Maksgrensen vi kan være ansvarlig for er 5000kr og det virker nesten som de bare tok det uten videre

 

Har nøkkelen ikke kommet til rette innen en uke, må vi rett og slett bytte ut alle låsene som den tapte nøkkelen gir adgang til. Det kan være en enkelt lås, og det kan være svært mange, avhengig av hvilket system nøkkelen din tilhørte. Dette er kostbart, og noe av kostnaden må du selv være med å dekke. Vi har satt en øvre grense på kr. 5000, selv om det ofte kan bli svært mye dyrere enn dette å bytte ut låsene. Blir kostnaden lavere, betaler du selvsagt bare for den reelle kostnaden.

 

https://www.sit.no/nyhet/hva-skjer-hvis-jeg-mister-husn%C3%B8kkelen

Lenke til kommentar

Enig med ovenstående, en helt standard lås-sylinder koster gjerne rundt 1500,- kroner.

Med låssystem og nøkler til sikkert en hel del beboere, samt arbeid osv. blir det betydelig dyrere.

 

Jeg tipper regningen var flere ganger høyere enn det du må betale.

Endret av adeneo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du får heilt sikkert vite kva totalrekninga kom på dersom du spør.

 

Ellers så er det ikkje så mykje arbeid som skal til før ein er oppe i dette beløpet. Både låsesylinderane og arbeidet kostar. Sjølv om jobben berre tok 10 min så er det nok fakturert for meir tid, samt for kjøyring til og frå arbeidsstedet. Sidan det var to mann som utførte jobben så har det også gått med minst 20 min med arbeidstid.

I tillegg har det nok vært ein viss grad av forarbeid i form av å slå opp i arkivet kva låsessystem som bygget har, finne fram rette låsane og file opp nye nøklar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prisen høres ikke ut som er på jordet nei.

 

Digitale låser er greit, men koster ofte mye mer enn vanlig sylinder. Samt at det ofte er lurt med vanlig sylinder i tillegg om elektronikken slår seg vrang.......

 

Der jeg bor har vi kort med kode for å komme inn i selve blokka, og samme kort brukes for å komme inn døren til leiligheten.

 

Dersom batteriet i låsen streiker har husvert tilgang på fysisk nøkkel som brukes for å få opp døren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...