Gå til innhold

Rune48 sin enorme tråd for religiøse anekdoter


Rune48

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg begynte i 7. klasse så fikk jeg en venn som het, jeg kaller han bare for "Nils" for å holde det nøytralt, eller for å respektere navnet hans. Jeg ble kjent med han og ble fort venn med han, han hadde en nabo som var støttekontakten hans på skolen og han hjalp vennen min med lekser på fritiden, jeg tror det var en del av jobben hans og også hjelpe han med lekser etter skoletid.

 

Etter jeg hadde kjent han i ca 5 år (Et par år etter vi hadde gått ut av skolen) så dukker informasjonen opp, støttekontakten hans hadde misbrukt han seksuelt i flerfoldige år, ikke bare da han var støttekontakt, men fordi han også var naboen hans hadde de kjent hverandre lenge, han kjente mora til vennen min også.

 

Han hadde misbrukt han iallefall i 8 år, og hver gang han misbrukte han så gav han en 100 lapp til han som betaling.

 

Han vennen min tilhørte et kristent hjem, når jeg sier "kristent" så føles alt virkelig kristent når du kommer inn døra hos dem. Og han støttekontakten var ikke kristen. Han så ikke ut som en slabbedask eller noe, han så faktisk helt prikk lik ut som Linus Torvalds, og det skremmende med det var at han var en data nerd i tillegg, så han hadde faktisk samme typer interesser som Linus Torvalds.

 

Vennen min slo opp i bibelen hva han skulle gjøre med all denne mishandlingen som han har gått gjennom, så kom han over verset i bibelen:

 

"But when you pray, go into your room, close the door and pray to your Father" Matthew 6:6

 

Så min venn gjorde det, han gikk inn på sitt rom og ba til gud, gjorde dette i lang tid. Men det virket ikke. Dersom han lukket seg inne på rommet for å be i det skjulte, så ville ikke verden høre om hva som hadde skjedd med han.

 

Etter å ha diskutert lenge med gud om at han ønsker å gå ut å snakke om dette, så stilte gud seg kritisk til det, han stod i mot den ideen, for det ville ikke være rett å gå ut å snakke høyt om det, gud var brennsikker på at det rette var å be for lukkede dører slik at ingen hører han, slik at slike hendelser kan gå "stille gjennom døren uten å bli oppdaget"

 

Gud hadde ikke bare sagt dette til den vennen min, han hadde sagt det samme til mange andre misbrukte barn, at de bør be for lukkede dører i stillhet hvor ingen hører dem, det ville vært det beste, sa gud.

 

Og alle barna som hadde blitt misbrukte gikk så inn på rommet sitt, lukket døren og ba i stillhet hvor ingen kunne høre de, se de eller oppdage noe.

 

Men vennen min var helt sikker på at han ikke lengre ønsket guds råd og hadde lyst å snakke ut til offentligheten om det som hadde skjedd, da sa gud til vennen min: "Du skal tilgi dine overtredere"

 

Vennen min kom da i en tilstand hvor han følte at han skulle tilgi han som hadde misbrukt han, men problemet med å tilgi er at det da også blir lagt i skuffen og glemt, og dersom han tilga mannen så ville han falle til ro og ikke snakke så høyt om det mer.

 

Da sa gud til vennen min, dersom du tilgir han som misbrukte deg så skal du få himmelen i gave av meg. Da skjønte den misbrukte vennen min at når var det rett og slett for mye gevinst å vinne på dette at han bestemte seg for å be for lukkede dører slik at ingen hører hva som har skjedd, og han bestemte seg for å tilgi mannen slik at han ikke lengre snakket aggressivt ut om det som har skjedd i offentligheten, og så bestemte han seg for å akseptere himmelens gave, for da blir det lettere å se frem til det neste livet, istedet for å humre så mye over dette som han lever i nå.

 

Gud takket så vennen min for fint samarbeid.

 

Etter alt dette, så var det 2 millioner misbrukte barn som ba inne på rommet sitt, under teppet sitt, ingen hørte dem, og alle misbrukte barna visste at de bare skulle se frem til det neste flotte livet i himmelen og forsøke å glemme det de levde i nå.

 

Det var et titalls barn som ble opprørske, men gud jaget de under teppet igjen hvor han sa at de måtte tilbringe tiden sin og be i stillhet.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Ok, nå må du følge med:

 

Han snakker til gud - helt normalt.

Gud snakker til ham - han er ikke frisk.

 

Enden på visen er at ingen har fått sin straff bortsett fra overgrepsofferet?

I hvilken verden er dette rettferdig?

 

PS. Det finnes bare dette ene livet. Å glede seg til å dø og "stå opp igjen" i paradis hjelper ingen.

Lenke til kommentar

I begynnelsen så strakk gud ut snora si fra den ene siden av universet til den andre, snora strakk seg 13 milliarder lysår i rekkevidde. På den ene enden stod djevelen og dro i snora, på den andre enden stod gud og strakk i snora. Sammen så hadde gud og djevelen en drakamp.

 

Midt på snora, midt mellom gud og djevelen, befant menneskene seg. Djevelen sa til menneskene: "Se hvor langt bort jeg er på den ene enden av snora" og gud sa til menneskene: "Se også hvor langt bort jeg også er på den andre enden av snora"

 

Menneskene synes endene på snora var så drastisk og radikalt, det var enten glohett på den ene enden eller iskaldt på den andre enden. Enten er du skikkelig ond og får evig helvete eller så er du skikkelig god og får himmelen.

 

Menneskene ble så "satt ut" av hvor radikale endene på snora var at de bestemte seg for å slå seg til ro midt på snora, ikke for hett og ikke for kaldt. Lukvarm, "Vi driter i godt eller ondt, og slår oss ned midt på her" sa menneskene.

 

Da gud så at menneskene ble for forferdet av hvor radikal begge endene på snora var og at de ble satt ut av det og bestemte seg for å slå seg til ro midt på snora og var lukvarm, da så gud at moralen deres ble endret av det de hadde sett.

 

"Se hvor radikal djevelen er" sa gud. "Se hvor radikal gud er" sa djevelen. Og ingen mennesker ønsket å bry seg om ideene begge stod for, men sa seg fornøyd med å være midt i mellom.

 

De begynte å like småkriminelle.

 

Etter hvert, så observerte menneskene at gud strakk ut snora med begge hendene, han hadde så lange armer at han kunne strekke ut snora med sine egne hender, 13 milliarder lysår, så sa han "Se her hvor stor avstand det er mellom godt og vondt, ser du hvor mye du har å gå på før noe går galt?"

 

"Jeg ønsker ikke at du skal ha dårlig samvittighet dersom du gjør noe galt, se bare på denne lange snora"

 

"Jeg har gjort eksempel av et monster på den ekstreme enden av snora og eksempel på en sommerfugl på den andre enden, når er det opp til deg å forestille deg alt mulig som kan eksistere midt imellom det aller verste"

 

Så gikk folkene i kirka og presten leste høyt til dem: "Sannelig, alt skal bli tilgitt dere".

 

Dette ble sagt til dem hver søndag, etter lørdagen var over.

 

Folkene ble naturligvis veldig ruset av å høre dette, noen av de ble så ruset av å høre de skulle bli tilgitt alt, at de nærmest fløy over gulvet da kirkemøtet var ferdig.

 

Gud følte at det var ekstremt nødvendig å fortelle menneskene helt fra barndommen til de ble gammel at de skulle bli tilgitt alt, istedet for å si det etter de var død. Gud ønsket å gjøre dette kontinuerlig, rutinemessig.

 

Det er bedre å stelle hagen hver dag istedet for å rydde den en gang i året.

Endret av Rune48
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hadde vært flott om det ble lest også.

 

Jeg leser omtrent alt du skriver faktisk. Deilig med en religiøs som skriver sitt eget istedenfor å lime inn bibelvers. Du er jo en aning spesiell og noe av det du skriver gir ikke mye mening for meg, men det gir mer mening enn veldig mye annet her på prekestolen :)

Lenke til kommentar

Denne guden din er jo ondskapen selv. Går det an å bli ondere enn å drepe bortimot alt liv på jorden? Og i tillegg så skal alle som ikke vil følge ham brenne i helvete til evig tid.

 

1. Mosebok kapittel 6, vers 5:

 

Og Herren så at menneskets ondskap var stor på jorden, og at alle dets hjertes tanker og påfund bare var onde den hele dag. 6. Da angret Herren at han hadde skapt mennesket på jorden, og han var full av sorg i sitt hjerte.

 

7. Og Herren sa: Jeg vil utrydde menneskene som jeg har skapt, av jorden, både mennesker og fe og kryp og fuglene under himmelen; for jeg angrer at jeg har skapt dem.

Endret av zero dawn
Lenke til kommentar

Da jesus var på jorden så kom han vandrende bort til en gammel mann som var i huset sitt, han banket på døren og gikk inn til mannen.

 

Jesus satte seg ned på stolen for å snakke med mannen, men før jesus gjorde det så gikk han bort til vinduet og kikket ut på verden, han så med sine egne øyne at hundrevis av millioner av mennesker ble drept og voldtatt i krigene som ble ført og som hadde blitt ført, jesus så dette med sine egne øyne.

 

Så snudde han hodet tilbake til mannen i huset og satte seg ned for å snakke med han, jesus sa: "Jeg vil snakke til deg om ondskap". Så sa jesus at peter fornektet jesus 3 ganger da hanen galte på morgenen og at dette var den høyeste form for ondskap som har eksistert.

 

Akkurat idet jesus sa dette, så døde det 2000 mann i en lokal krig, artilleriet bombarderte de til døde, og ble en del av krigshistorien.

 

Så fortsatte jesus og sa, at denne form for ondskap vil han ikke se igjen flere ganger, han hadde opplevd at peter fornektet han 3 ganger da hanen galte, og var forbannet og brennsikker på at han skulle fjerne denne typen ondskap fra jorden.

 

Jesus sa alt dette til mannen og gikk ut av huset, så gikk han videre til en lokal by som var krigsherjet og var fremdeles under krigstilstand, det var sult og barna var skremmende tynne.

 

Så gikk jesus bort til en mann som satt ved veikanten, og forklarte samme ondskapen til den mannen, han sa at peter hadde fornektet jesus 3 ganger da hanen galte på morgenen og ville ikke ha mer av den typen ondskap igjen noensinne, sa jesus.

 

Så gikk jesus rett forbi barna som lå på bakken og sultet i den krigsherjede byen, og gikk til en gammel enke som bodde like ved, så fortalte han samme ondskapen til henne. Peter hadde fornektet han 3 ganger da hanen galte, og at jesus ikke ville ha mer av den typen ondskap igjen noensinne.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

For hva hadde vel dyrene gjort feil på grunn av menneskets ondskap?

Enda merkeligere er det at god måtte drukne hele verden når det senere kommer frem at en guds engel hadde drept 185000 sovende assyriske soldater.

Virker ekstremt overkill med en altoppslukende vannflom da og spesielt med tanke på at det ikke hjalp i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

 

Det samme gjorde alle andre som bodde på planeten, og det viste seg at dette førte til enda mer krigføring, men ingen visste hvem som tjente på krigene.

Nok et bevis på at hvis man vil ha et lemfeldig og uærlig omgang med hva som er sant så er det best å bli religiøs... Da tror man på påstander selv et barn på fire ville stilt seg tvilende til og man kysser logikk, hva som mest sannsynlig er sant og ikke minst, man må knuse sin egen integritet og ærlghet... Klarer men det kan man bli religiøs.. 

Lenke til kommentar

Jeg snakket med en prest i kirka på søndagen, og forklarte til presten at ufo'er (Ikke uidentifiserte objekter) men da snakker jeg spesifikt om de ufo'er som likner veldig på romfartøy, eller romskip, de runde metalliske objektene.

 

Noen burde ta en telefon, slik at du ble hentet til et fint sted, av snille menn i hvite frakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...