Gå til innhold

Rune48 sin enorme tråd for religiøse anekdoter


Rune48

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort meg opp et bilde av hvordan ankomsten til himmelen vil være, kom gjerne med din egen tro om hvordan det vil være. Her er min.

 

På venstre siden står det en veldig lang rekke med ofre, de som ble voldtatt og misbrukt f.eks.

 

På høyre siden står det helt vanlige mennesker som ikke var ofre, de hadde ikke vært spesielt ond heller ikke spesielt gode, helt normale mennesker.

 

Så står begge rekkene der og venter på hva englene har å si, så roper engelen ut: "Offer i venstre rekke, kom frem"

 

Offeret trer frem, så sier engelen: "Siden du ble misbrukt seksuelt i 20 år, hvor du brukte 60 av årene på sinnsykehus i etterkant av mishandlingen, og du avsluttet livet med å henge deg, du har blitt gitt himmelen som kompensasjon for dine jordiske lidelser"

 

Så går offer nummer 1 inn til himmelen, og har blitt kompensert for sine jordiske lidelser.

 

Så roper engelen: "Normalt menneske i høyre rekke, tre frem"

 

Det normale mennesket trer frem, så sier engelen: "Siden du levde et helt normalt liv og aldri var noe offer, så får du himmelen som gave av oss"

 

Så går det normale mennesket inn i himmelen, glad for gaven han har fått.

 

Så roper engelen: "Offer nummer 2 i venstre rekke, tre frem"

 

Så trer offer nummer 2 frem, så sier engelen: "Siden ble kuttet opp i biter av Ted Bundy, så får du himmelen som kompensasjon for dine jordiske lidelser"

 

Offer nummer 2 blir naturligvis glad for at han endelig har blitt kompensert for sine jordiske lidelser, og går inn i himmelen.

 

Så roper engelen: "Normalt menneske nummer 2 i høyre rekke, tre frem"

 

Så kommer det normale mennesket frem, så spør engelen, hva har du gjort i ditt liv? Det normale menneske nummer 2 svarer, "Jeg har spilt nintendo og bare slappet av"

 

Så sier engelen: "Siden du aldri var noe offer, så kan vi ikke kompensere deg, så da gir vi deg heller himmelen i gave"

 

Det normale mennesker blir skikkelig glad for å få det helt gratis i gave, og går inn i himmelen.

 

Så sier engelen: "Offer nummer 3 i venstre rekke, tre frem"

 

Offer nummer 3 trer frem og forklarer at han fikk skinnet sitt flerret av kroppen under Nazi Tysklands regjering og var torturert i årevis i en konsentrasjonsleir, hvor han også måtte se at sine foreldre ble voldtatt og drept etterpå, rett foran hans øyne.

 

Så sier engelen: "Da gir vi deg himmelen som kompensasjon for dine jordiske lidelser" og offer nummer 3 blir så glad, og løper inn i himmelen.

 

Til slutt, så er alle ofrene samlet inne i himmelen og alle normale mennesker som aldri var ofre er også samlet inne i himmelen, alle på samme plass.

 

En av de normale menneskene som er i himmelen spør et av ofrene "Går det bra med deg, jeg hørte at du ble seksuelt misbrukt av onkelen din i 15 lange år, forsøk å glemme det, navnet ditt har fått en liten rift i seg, mitt navn er helt i orden, og det skal være det til evig tid, men ditt navn har fått en rift i seg, hvis det ikke er et problem for deg, så må du leve med et ødelagt navn til evig tid, men hvis det trøster deg så kan jeg spørre engelen der borte om han kan skjule dette for de andre som er her, slik at ingen kan vite om hva som har skjedd med deg" sa den normale til et av ofrene.

 

Engelen trer frem og sier til den normale som er der: "Ser du det offeret der borte, han ser litt skrudd ut, han fikk armen sin kappet av på jorden, men vi har bestemt oss for å skjule denne informasjonen og late som om navnet hans ennå er i skjønneste orden" og så sier engelen til den normale: "Ditt navn er helt fint, men forsøk å komme overens med disse ofrene som har fått navnene sine ødelagte, ok?"

 

Hvordan ser dere for dere himmelen?

Endret av Rune48
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet så er den samtalen etter at de har kommet inn i himmelen bare tull. Jordiske ting blir vekk når man kommer inn der og lidelser og sykdommer er ikke lengre en ting.

 

Tror ikke du har helt peiling på det du prater om Rune. Kanskje du burde gå til en prest som vet litt mer om temaet så du slipper å surre med tekst som kan bli feil, enklere å snakke ansikt til ansikt i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

I den riktige himmelen er det vulkaner fylt med øl så langt øyet kan se, og gledespiker til de som vil ha.

 

Helvetet er ganske likt, men her er det bare pisslunket øl og tøsene bærer seksuelt overførbare basselusker og har bilringer.

Hitler og Co blir tvunget til å se sesong 3 av gamle Batman og Holms flere ganger om dagen.....the horror , the horrror !

 

:p

 

Da Jaws kom til Perleporten :

 

Richard Kiel : Guess who ?

 

Elvis : Son , you look familiar....were you in one of ma films ?

 

RK : Yes , I was.

 

Elvis : So what happened with Jaws anyway , did he return ?

 

RK : Yeah , they brought him back for Moonraker

 

Elvis : Ah figured as much.......are they still making Bond films ?

 

RK : Yes. Moore actually did 7 before he retired , btw

 

Elvis : Well , I'll be doggone.....that's a lot 

 

RK : Y'know , there are still people that believe you're still alive and working for the FBI !

 

Elvis : *facepalm*

 

Curd Jurgens : Mr Kiel , we meet again !  

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Jeg snakket med en prest i kirka på søndagen, og forklarte til presten at ufo'er (Ikke uidentifiserte objekter) men da snakker jeg spesifikt om de ufo'er som likner veldig på romfartøy, eller romskip, de runde metalliske objektene.

 

Jeg snakket med presten og sa til han: "Du er klar over det at dersom gud eksisterer, så er det helt åpenbart at det er gud som også har skapt disse romskipene"

 

Presten sa ikke så mye da jeg sa dette til han. Og så forklarte jeg han en mystisk ting, som han hadde vanskeligheter for å forstå.

 

Jeg sa til han: "vet du at romskipene av og til bare henger i luften uten å gjøre så mye, slik at folkene under på bakken kan se på dem?"

 

Ja, sa presten.

 

Så sa jeg til presten: "Du vet at romskipene ikke behøver å henge der, de kan scanne jorden på mikrosekunder, og behøver ikke stoppe opp for å scanne bakken?"

 

Ja, når du sier det, sa presten.

 

Så det virker som om ufo'ene ønsker at vi skal se på de, siden de bare henger i lufta, ganske ofte, ikke sant?

 

Ja, når du sier det, sa presten.

 

Hvorfor skapte gud disse romskipene, og hvorfor satte gud romskipene til å henge i lufta slik at vi ser dem lettere? Betyr dette at gud faktisk ønsker at vi skal se dem?

 

Ja, det kan se ut som det, sa presten, siden gud har satt romskipene til å henge i lufta når de ikke behøver å henge der.

 

Fin underholdning, ikke sant? Hele ufo temaet er ganske interessant, det er fin underholdning på fredagskvelder for de som ikke går ut på byen?

 

Tsja, sa presten.

 

Fin miks, å blande inn litt ufo her og der, og blande det inn med religion, og litt av hvert i den "salaten", gud skaper mye rart som vi kan se på?

 

Ja, heh, det gjør han, sa presten.

 

Det kan nesten se ut som ufo greiene er et show som gud har skapt for å underholde spesielle folk på fredagskvelder, og gjerne lørdagskveldene også. Ser du noe på x-files, fint fredagskos det? Det skjer jo mye ute på byen på fredagskvelder, men for de som ikke går ut på byen på fredagskvelder vil vel ha god trøst av et ufo show på tv'en sin, som hjelper å putte kristendommen litt på avstand?

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Gud skapte ufo'er som et svært reservert tema, det eksisterer primært i form av rykter, det er ikke så mange som får se de, så gud mente at vi skulle få oppleve ufoene gjennom tv serier på fredagskvelder, han lot ikke alle få oppleve de, men bare få høre om hvor spennende de var for de få som fikk se dem. Gud reklamerte for ufoene og vi må nesten bare ty til tv serier for å se hva det handler om, det er opp til hollywood å definere hva ufoer skal være på tv skjermen, det mente gud også.

 

Ufoer begynte å utfolde seg veldig rundt tiden da 2. verdenskrig tok slutt, det var en spesiell tid da gud skapte flesteparten av ufoene, men du må ikke gå rundt å tro at gud hadde en finger i spillet rundt tiden da 2. verdenskrig tok slutt, nei sånt må du ikke tenke. Da Hitler gasset jødene, så skapte gud ufoer i samme tidsrom, ufoene var ganske raske og hadde stor utsikt over slagmarken og kunne faktisk se alt som foregikk på bakken.

 

Etter 100 millioner hadde blitt drept så kom det mange ufo'er i full fart "Vi er mange avanserte skapninger, ikke så avanserte at vi kunne stoppet det som skjedde"

 

Men der var ingen allmektig jesus som fløy på himmelen, men det var det nest beste, en avansert ufo, som er feilbarlig.

 

Aksepter min nest beste unnskyldning er du snill.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Stephen Hawking ble satt i en rullestol ganske tidlig i livet sitt, og han ble fort en offentlig person. Gud sa til verden at ingen fikk røre ved han, og ingen rørte ved Stephen Hawking, han var godt beskyttet, han var svært spesiell for gud, det vet vi fordi gud har gitt han et langt og godt liv i rullestolen sin.

 

Kanskje det som kjennetegner Stephen Hawking mest er hans utrolige kunnskap og intellekt. Han er super smart, de fleste forstår ikke mannen uten å gå dagevis å tenke over hva som faktisk ble sagt.

 

Gud ønsket at verden skulle ha Stephen Hawking her i rullestolen sin slik at verden kunne se på han.

 

Ingen forstod hvorfor gud ønsket dette, men de følte hva gud ønsket å fortelle. Han snakket til følelsene til folkene.

 

Når folk ser på Stephen Hawking, så føler de at han er en svært intelligent mann. Når folk ser på kroppen hans, så føler de at han er svært uheldig.

 

Verden får en litt "muggen" holdning til intellektuelle når de ser på Stephen Hawking, og de blir litt redde for å "føde inn" liknende personer, og så blir Stephen Hawking litt "reklamert bort" fra verdens befolkning.

 

Uheldigvis, det gud gjorde hadde en negativ følelsesmessig ladning på verdens befolkning til å føde inn flere intellektuelle, de ble rett og slett følelsesmessig skremt av å se på Stephen Hawking og det livet han lever og så oppstår det en følelsesmessig kobling som ikke er rasjonell, men som er effektiv likevel.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Det var en mann som hadde stort håp om fred og arbeidet intensivt for å opprettholde fred i verden. Han var ulastelig og jobbet rundt klokka for å skape fred i verden.

 

Gud la merke til dette, at mannen arbeidet for fred. Så sa gud til mannen: "Israel er mitt elskede land, besøk det sa han"

 

Mannen hørte hva gud hadde sagt om at Israel var hans elskede land, så han reiste til Israel for å sjekke det ut.

 

Han ankom Israel, så arbeidet han intensivt for å skape fred i Israel, men det hadde ingen effekt. Israel var i permanent krigstilstand.

 

Gud hadde plassert Israel rett i midten av kriminelle, de var omringet av kriminelle som tvang Israel til å føre permanent krigføring mot sine fiender.

 

Det var ingen mulighet for å skape fred i Israel. Mannen mistet sitt håp om fred permanent, han mistet troen på fred, for gud hadde sagt det var hans elskede land, og mannen hadde da satt sitt håp til fred ved å sette sitt håp til Israel, siden det var guds elskede land.

 

Det skulle han ikke gjort, Israel var i permanent krigføring, og det var umulig å skape fred der, så mannen mistet sin tro på fred ved å sette sitt håp til Israel, og han sluttet å jobbe for fred i verden.

 

Det samme gjorde alle andre som bodde på planeten, og det viste seg at dette førte til enda mer krigføring, men ingen visste hvem som tjente på krigene.

 

Det eneste folk visste var at gud hadde plassert Israel rett i midten av kriminelle som aldri tilgav dem. Israel's permanente krigstilstand hadde en magnetisk effekt på verdens ledere til å føre kriger de også, de fikk likesom aldri fred i sinnet pga det.

 

Da gud så at mannen mistet sin tro på fred, så gikk han videre til en ung jente på 13 år, så sa gud til jenta, "Se, Israel, mitt elskede land, sett ditt lodd på dette landet" og jenta satte sitt lodd på Israel, straks hun hadde satt loddet sitt der, så mistet hun troen på fred og forsvant vekk derifra, hun jobbet aldri mer for fred igjen.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Gud hadde plassert Israel rett i midten av kriminelle, de var omringet av kriminelle som tvang Israel til å føre permanent krigføring mot sine fiender.

 

Det er så unyansert som det går an å få det. Israel har også sin del av skylden og er på mange måter like ille som de kriminelle. Israel er heller ikke en grunn til resten av verdens kriger, politikken er mer komplisert enn at folk bare blir påvirket av Israel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...