Gå til innhold

Rune48 sin enorme tråd for religiøse anekdoter


Rune48

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gud hadde lagt merke til at samfunnet aldri ble straffet for syndene sine, og han forklarte til menneskene at han ikke straffer mennesker før de kommer til sitt neste åndeliv.

 

Gud sa du? Synes dette diktet sier mer enn alt:

 

Så ondt og mørkt av skam

Jeg ser til høyre og lytter «bam, bam»

Jeg ser ned og ser de lidende vrengt

Jeg ser til venstre og ser de falne hengt

Verden som så fuktig som klam

Jeg ser opp men ser ingen Ham

 

De sier; å tro er ikke å se

Men hva jeg ser, tror ikke jeg

Hvis selv De, i sinne og alt

Ikke ønsker noen ondt vondt eller galt

Hvor nådefull er da deres fortrolige

Som ønsker sin egen oppfinnelse

død og lidelse i verste sort av art?

 

«Men det er test, tross alt»

Av hva, mørket, som ørken vanntørket, og pest?

Som hvit kledd prest med kreft?

Som leder, korrupt men i dress?

Som ti unge liv myrdet på fest?

Som rent hud gjort om til flesk?

Og De har likevel som løgn som vett å si

At denne verden, den er en test?

 

William Shakespeare (1593)

Endret av ceauses03
Lenke til kommentar

Gud talte til verden og sa "Dersom dere ikke angrer på syndene deres så skal jeg komme og dømme dere hvert 2000 år"

 

Menneskene i verden ble forbauset over at verden endelig skulle dømmes og de sluttet å være dommere selv, og naturligvis sluttet de også å forsøke å fikse verden.

 

Gud sa i klar tale: "Angre på syndene deres, nå kommer jeg snart å dømmer dere" og verden stoppet dermed opp å dømme folk og de stoppet opp å fikse verdens problemer, det gikk lang tid mellom hver gang noen ble dømt, og mange kriminelle arbeidet full kraft med syndene sine mens de ventet på dommen som skulle komme om 2000 år.

 

Der var 100 folk som arbeidet i en institusjon for moral, de stoppet opp å utvikle moderne moral og la ned hele institusjonen da de hadde hørt at gud hadde sagt at de skulle angre og at han skulle komme å dømme folk om 2000 år.

 

All praksis stoppet opp, all utvikling av moral stoppet opp, de hadde nå hørt at det skulle komme en dom om 2000 år, og synderne slappet av og arbeidet for fullt da de hørte at dommen skulle komme om 2000 år.

 

Det var tusenvis av folk som arbeidet praktisk mot syndere i samfunnet og jobbet for å utvikle moral og etikk, de stoppet også opp med arbeidet sitt da de hørte at gud hadde sagt han skulle komme å dømme de om 2000 år.

 

Så var samfunnet endelig konstruert slik at alle hadde satt sin lit til den endelige dommen som skulle komme om 2000 år og menneskene la av seg all personlig praktisk arbeid mot synder i samfunnet og mot ondskap, samfunnet i helhet hadde satt håpet sitt til dommen som skulle komme om et par tusen år.

 

Samfunnet hadde nå utviklet et system som liknet litt på anarki i politisk sammenheng, et slags moralsk anarki, gud hadde lovet at dommen skulle komme om 2000 år, lovnaden om dommen var god for folket og de gikk med på det umiddelbart og syntes planen var god, derfor stoppet de all praktisk arbeid, både personlig og institusjonelt.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Det var en god mann som talte imot en synder, da gud så at den gode mannen talte imot synderen så straffet gud den gode mannen. Den gode mannen forstod ikke hvorfor han ble straffet for å tale imot synderen.

 

Da kom djevelen frem og sa til den gode mannen: "Dersom du fornærmer en synder og alle andre syndere ser at du fornærmer deres livsstil, så slutter de å gjøre syndene sine"

 

Den gode mannen sa: "Jaha, så hvis vi taler imot synderne så får de et annet syn på sin livsstil?"

 

Den gode mannen svarte djevelen: "Jeg har alltid lurt på hvorfor gode mennesker alltid blir straffet for å håne syndere"

 

Jesus sa: "Kast ikke stein på synderen"

 

Djevelen sa: "da mister alle syndere selvbildet sitt og ingen vil da gjøre tjenester for meg"

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Året var 200 før kristus og 1000 menn hadde vært vitne til et syndehav, det var en opplevelse som virkelig satte preg på virkeligheten.

 

Da kom tiden for å skape kirkene og prester. Folket gikk i kirken for å høre presten tale i syndens taletime. Presten talte om synden og det gjorde også kirkefolkene.

 

De talte lenge om synden og da de hadde talt om synden kunne de ikke se den lengre.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Det var en by med rundt 20 tusen innbyggere og en mann var født på en uheldig dato som fikk innbyggerne i byen til å skjelve. En mann var født i byen den 6. Juni 1966, nøyaktig kl 06:66 på morgenen, og de enormt mange 6 tall i hans fødselsdato trøstet innbyggerne svært mye.

 

"Se, en mann har kommet tilbake fra et annet liv, denne gangen er han kommet for å bli straffet for sine gamle synder fra det forrige livet"

 

Folkene ble så glade over å se denne mannen og hans rare fødselsdato og tidsstempel "Endelig, jeg hadde aldri trodd gud straffet folk lengre, men når jeg ser på denne mannens fødselsdato så kan jeg tydelig se at folk blir sendt tilbake fra sine gamle syndefulle liv for å bli straffet"

 

Folket i byen hadde endelig fått en opplevelse uten like, de hadde opplevd at gud virkelig straffer folk for sine synder og det trøstet dem svært mye.

 

Mannen med den rare fødselsdatoen var en svært skjelden men godt planlagt idè utført av den allmektige, .......for å gi trening til de som ikke tror på straff! Det skjer hvert 100. år.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...