Gå til innhold

Rune48 sin enorme tråd for religiøse anekdoter


Rune48

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Sikker på at det ikke er djevelsens ord og at bibelen bare er en sleip måte å få alle dere bibeltilhengere til å brenne i hula hans?

Synes det høres ut som en kjempe konspirasjonsteori egentlig.

 

 

hele bibelen er jo en svær teori

 

Dette er spesiell bemerkelsesverdig i betraktning av at Bibelens bøker ble nedskrevet av omkring 40 menn med svært forskjellige bakgrunn. Noen var konger, andre var profeter, en var gjeter, en var toller og en annen var lege.

Bibelen ble skrevet over en periode på 1610 år, så de hadde ingen mulighet for å stikke hodene sammen. Likevel stemmer deres skrifter overens, selv i de minste detaljer.

 

Hvordan kan du bekrefte det?

 

 

Jesus døde i år 33 men han sa før sin død

 

Her er den advarsel Jesus kom med sin profeti: Når I ser Jerusalem bli kringsatt av Krigshærer, da skal I vite at dets ødeleggelse er nær. Da må de som er i Judea, fly til fjells,...de skal falle for sverds egg og føres fangene til alle folkeslag og Jerusalem skal ligge nedtrådt av hedninger. ( Luk 21:20-24 )

 

Lang tid i forveien kom Jesus med den detaljert profeti om Jerusalems ødeleggelse som fant sted i år 70 e.kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jesus hadde autoritet, men opptredte som "den lille mannen". Han likte å være på private plasser, helst med små publikum. Så forklarte han ting til disse på litt "avsideliggende" plasser hvor de hadde fred og ro, så tok han seg av sauene sine, og forklarte til de at veldig få mennesker er spesiell, så klappet han de på skuldrene og forklarte mange ting til de.

 

Jesus var "den lille mannen". Da den lille flokken hans var ferdig for dagen, så gikk jesus bak en gress haug, så tok han pennen sin ut av lomma og orkestrerte en enorm bok som ingen i den lille flokken visste om, så skrev han ned noen få ord.

 

Da tiden kom at han ble korsfestet, så var den hemmelige boken ferdig, og det store publikummet kunne da lese om jesus og hans lille publikum.

 

Begge publikumet hadde ikke blitt lurt av jesus, verken det lille eller det store. Ingen av de ble brukt av jesus til å få den store boken ferdig.

Lille mannen? Han som kom med sverd i hånd for å opprettholde det gamle testamentet?

Lenke til kommentar

Gud så at verden ikke var frelst og at risikoen for å komme til helvete var stor.

 

Det var en mann ved navnet Bjørn som bodde i et skogholt, han var 64 år gammel, en morgen da han stod opp så fortalte gud at han måtte gjøre verden til disipler og også konvertere de til "den gode salve", det som gjorde at han ble sikret en plass i himmelen.

 

Gud befalte mannen å skynde seg fordi tiden var knapp. Mannen stod opp fra senga og kledde på seg, det tok 1. minutt før han fikk på seg klærne, gikk på kjøkkenet og spiste frokost.

 

Så kjørte mannen til den lokale byen han bodde i, parkerte bilen der, han endte opp med å diskutere med parkeringsvakten i 50 sekunder, noe han ikke hadde planlagt. I løpet av de 50 sekundene hadde det dødd 88 mennesker en eller annen plass i verden, og var fortapt til evig tid.

 

Mannen var sint for at parkeringsvakten stoppet han opp i 50 sekunder for han visste at sekunder tapt var evig tid tapt for de som gikk fortapt.

 

Mannen kom seg ut av diskusjonen med parkeringsvakten og gikk bort å snakket med en ateist på gata, han begynte å diskutere med ateisten for å konvertere han til "den gode salve" for at han skulle få en plass i himmelen. Han endte opp med å diskutere med mannen i 12 år, etter 12 år hadde gått så var ateisten endelig konvertert.

 

Mannen var ikke blid for at det hadde dødd 672 millioner mennesker i verden i løpet av de 12 årene som hadde gått, det er ikke et lite tall for så mange å komme til helvete bare fordi mannen hadde brukt 12 år på å diskutere med ateisten.

 

Mannen spurte gud om råd hvordan han kunne bruke tiden mer effektivt. Gud satte seg tilbake i stolen i 10 sekunder for å tenke seg om, så sa han: "Jeg kommer tilbake til deg om det"

 

Mannen gikk hjem, han var skuffet over at 9% av verdens befolkning hadde kommet til helvete i løpet av de 12 årene han diskuterte med ateisten, 9% av jordkloden hadde blitt "resirkulert".

 

Gud sa til mannen: "Men vit det at jeg er seriøs når jeg sier at du skal gjøre om alle på jorden"

 

Mannen så tilbake, og mumret for seg selv.

 

Så sa gud: "Det tar 88 milliarder år å konvertere alle menneskene med den farten du konverterte ateisten"

 

Så sa mannen: "Betyr dette at ingen er ment å få den gode salve?"

 

Gud svarte: "Joda, det er det. JODA DET ER DET!" Så kastet gud stolen etter mannen.

 

Mannen svarte: "Nei, tallene går ikke opp"

 

Gud kastet hele bordet mot mannen.

Endret av Rune48
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud så at verden ikke var frelst og at risikoen for å komme til helvete var stor.

 

Det var en mann ved navnet Bjørn som bodde i et skogholt, han var 64 år gammel, en morgen da han stod opp så fortalte gud at han måtte gjøre verden til disipler og også konvertere de til "den gode salve", det som gjorde at han ble sikret en plass i himmelen.

 

Gud befalte mannen å skynde seg fordi tiden var knapp. Mannen stod opp fra senga og kledde på seg, det tok 1. minutt før han fikk på seg klærne, gikk på kjøkkenet og spiste frokost.

 

Så kjørte mannen til den lokale byen han bodde i, parkerte bilen der, han endte opp med å diskutere med parkeringsvakten i 50 sekunder, noe han ikke hadde planlagt. I løpet av de 50 sekundene hadde det dødd 88 mennesker en eller annen plass i verden, og var fortapt til evig tid.

 

Mannen var sint for at parkeringsvakten stoppet han opp i 50 sekunder for han visste at sekunder tapt var evig tid tapt for de som gikk fortapt.

 

Mannen kom seg ut av diskusjonen med parkeringsvakten og gikk bort å snakket med en ateist på gata, han begynte å diskutere med ateisten for å konvertere han til "den gode salve" for at han skulle få en plass i himmelen. Han endte opp med å diskutere med mannen i 12 år, etter 12 år hadde gått så var ateisten endelig konvertert.

 

Mannen var ikke blid for at det hadde dødd 672 millioner mennesker i verden i løpet av de 12 årene som hadde gått, det er ikke et lite tall for så mange å komme til helvete bare fordi mannen hadde brukt 12 år på å diskutere med ateisten.

 

Mannen spurte gud om råd hvordan han kunne bruke tiden mer effektivt. Gud satte seg tilbake i stolen i 10 sekunder for å tenke seg om, så sa han: "Jeg kommer tilbake til deg om det"

 

Mannen gikk hjem, han var skuffet over at 9% av verdens befolkning hadde kommet til helvete i løpet av de 12 årene han diskuterte med ateisten, 9% av jordkloden hadde blitt "resirkulert".

Du har blitt avfeid  det kristne akronym "KTD" (Jeg kommer tlbake til deg. Ikke hold pusten mens du venter, og ikke tenk de 9%. Det gjør ikke gud heller. Gud har for mye å gjøre med alle idrettsutøvere som vil ha medalje.

 

De som lover KTD er for  opptatt med å samle inn kollekten.

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

Hadde ikke noe negativt å si om slaveri interessant nok men hadde et avslappa forhold til ded. Burde det passa til nye testamentet?

 

Tok på seg æren for å ha ofra livet sitt også etter 3 dager i en slags koma. Ganske frekt når man vet hvor mange millioner som har ofra livet sitt for familie, venner og fedreland og de færreste sto opp igjen etter 3 dager og mange brenner i eveigheten.

 

Var vel litt spesifik med hva som var ondskap i hans Verden? 

Lenke til kommentar

Det var en flokk med sauer som beitet høyt oppe i fjellet, der var Jesus også, han så på sauene, og la merke til at mange sauer var svarte. Ingen andre kunne se at sauene var svarte, bare Jesus kunne se at sauene var svarte. Han var ikke blid av å se de svarte sauene.

 

Midt inni flokken så Jesus en hvit sau, og han smilte straks han så den. Han så bare at det "skimtet" en hvit sau midt inni der en eller annen plass, Jesus måtte strekke hodet opp på skrå for å se den, den var godt gjemt i flokken.

 

Da Jesus så den hvite sauen, så gikk han straks ned fra det platået han stod på, så gikk han bort til saueflokken.

 

Da han ankom saueflokken, så sa Jesus til de svarte sauene: "Hopp utfor dette stupet her"

 

De svarte sauene hoppet utfor stupet, en etter en, de trodde de ble ledet inn til et nytt område de kunne beite på, men Jesus ledet dem utfor stupet og inn i den sikre død.

 

En etter en hoppet de svarte sauene utfor stupet. Da alle de svarte sauene hadde hoppet utfor stupet, så smilte Jesus og gikk bort til den hvite sauen. Så sa Jesus til den hvite sauen: "Du er hvit, jeg har bruk for deg"

 

Den hvite sauen snudde seg mot Jesus og var skeptisk til Jesus. Så gjentok Jesus "Du er en hvit sau, jeg har bruk for deg"

 

Og den hvite sauen gikk med på å bli med Jesus. Sauen spurte Jesus hvorfor han likte hvite sauer bedre enn svarte, Jesus svarte ikke sauen på det.

 

Den hvite sauen spurte Jesus: "Har ikke de svarte sauene mer bruk for deg enn jeg har?"

 

Jesus svarte ikke den hvite sauens spørsmål, så gikk Jesus ned på bakken for å krype etter sauen sammen med den. Bak sauen kunne du se hodet til Jesus, han hadde hår på hodet som så ut som ulla på sauen.

 

Sauen gikk mot venstre, så krøp Jesus også mot venstre, han var alltid bak sauen uansett hvor den hvite sauen vandret. Du kunne bare se øynene på Jesus bak sauens pels, han var skjult bak den hvite sauen.

 

Så sa Jesus til den hvite sauen: "Gå å snakk til offentligheten og presenter meg for dem"

 

Den hvite sauen gikk til offentligheten og kom i Jesu navn til dem. Da offentligheten så den hvite sauen og hvor snill den var så kunne de også se for seg den hvite jesus og hvor god han også er.

 

Jesus ble kjent for verden gjennom den hvite sauen, Jesus fikk et ansiktsløft ved å stå bak den hvite sauen.

 

Jesus liker hvite ydmyke sauer, han liker ikke de svarte sauene, selv om de svarte sauene trenger han mest. Det passer han ikke inn å bli presentert for verden av en svart sau.

 

Etter den hvite sauen hadde presentert Jesus for verden, så hadde Jesus fått forbedret navnet sitt, alle kjente Jesus som den hvite ydmyke mann, for det var en hvit ydmyk sau som hadde presentert han for verden.

 

Den hvite sauen begynte å turnere på verdensbasis for å presentere Jesus for dem. Den hvite sauen gikk opp på scenen for å snakke til publikummet.

 

Bak gardinene kunne de se en stokk som peilet rundt på gardinene, det var Jesus som kommuniserte hemmelige signaler til den hvite sauen, for å fortelle den hvite sau hva den skulle si til publikummet.

 

Den hvite sauen snudde seg mot gardinene og kunne se at Jesus peilet med stokken bak gardinene og gav "tegn" til sauen (For gardinene flagret og det bulet ut der han pekte med stokken og dro den gjennom gardinene)

 

Sauen gjentok det Jesus ville den skulle si til publikummet. Sauen sprang frem og tilbake på scenen og snakket det Jesus ønsket at sauen skulle si til dem. Da sauen sprang frem og tilbake så kunne en se at Jesus også sprang frem og tilbake bak gardinene i takt med sauen.

 

Årsaken til at Jesus sprang frem og tilbake i takt med sauen var for at han ikke skulle bli sett av publikummet i tilfelle gardinene falt ned, så var den skjult bak sauen. Så hadde Jesus "dobbel" beskyttelse, gardinene er første lag med beskyttelse og sauen er siste lag i tilfelle katastrofen skulle skje at gardinene plutselig falt ned.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Det var 4 profeter som alle sammen var ivrige etter å gjøre godt arbeid i sine siste dager. De var blitt gamle og ønsket å gjøre noe godt for gud.

 

De fire personene het Bjarne, Trond, Lars og Terje.

 

Gud hadde sagt til menneskene: "Gå ut og gjør alle folkeslag til mine tjenere"

 

Bjarne, Trond, Lars og Terje ble betatt av det gud hadde sagt, og bestemte seg for å gjøre mange gode tjenester. Hver av de spurte gud:

 

Bjarne: "Hva kan jeg gjøre for deg gud?"

Trond: "..og hva kan jeg gjøre?"

Lars: "Og jeg, hva kan jeg gjøre for deg gud?"

Terje: "Og hva kan jeg gjøre for deg?"

 

Alle fire personene levde på tiden rett etter gud hadde sendt floden på jorden da Noah hadde overlevd floden.

 

Så spurte de fire personene, bortsett fra Noah: "Ønsker du fortsatt at alle menneskene skal gå ut og gjøre alle til profeter?" spurte de fire personene gud.

 

Gud var nede på strandkanten med bøtta si for å ta vekk vannet som hadde skyldt over jorden. Noah hadde overlevd floden og stod litt opp i høyden og fulgte med.

 

De fire mennene stod litt på sidekanten, så ropte de til gud: "Er du sikker på at du ønsker at vi skal gjøre hele verden til dine tjenere?"

 

De fire mennene spyttet ut saltvann av munnene sine, og spurte gud på nytt. Gud svarte dem at han ønsket fortsatt at de skulle gjøre verden til sitt folkeslag.

 

Så gikk de fire mennene ut og gjorde verden til guds folkeslag. Noah stod forbauset og så på de fire mennene da de gikk.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Da Hans hadde blitt 90 år og blitt plassert på gamlehjem, så var han blitt så gammel at han ikke lengre kunne misjonere for landet sitt. Han var bitter og sa til gud at han ikke lengre var i stand til å misjonere for landet.

 

Gud kom ned til han i form av en engel, så sa gud til den 90 år gamle mannen: "Ikke bry deg med hva kjøttet sier til deg, det er ånden som har betydning"

 

Den gamle mannen ble forbauset over hva engelen hadde sagt i guds navn, så spurte han engelen: "Så min høye alder er irrelevant?"

 

Engelen svarte: "Ja, kjøttet ditt er 90 år, men ånden din er fremdeles tenåring"

 

Den gamle mannen ble glad da han hørte dette, og reiste seg fra sengekanten for å misjonere for landet igjen. Han kom seg derimot ikke opp fra senga på grunn av at kjøttet i hans kropp var blitt for gammel til å komme seg ut av senga igjen.

 

Han spurte engelen: "Kjøttet mitt er for gammelt til å misjonere, hva skal jeg med ånden hvis kjøttet ikke er like oppegående?"

 

Engelen svarte: "Du skal ikke bry deg med kjøttet, alt handler om ånden vår, når kjøttet ditt blir gammelt og ubrukelig, så skal du vite at ånden er der for å ta over det kjøttet ikke er i stand til lengre"

 

Den gamle mannen ble glad for å høre at ånden var alt som hadde betydning, og bestemte seg for å reise seg fra senga en gang til, men kom seg ikke opp fra senga, kjøttet var for gammelt.

 

Han ropte og klaget til engelen om at kjøttet var for gammelt til å holde følge med ånden.

 

Engelen gjentok til den gamle mannen at kjøttet ikke har makt over ånden. Mannen ble bestemt og bitter, og ga alt han kunne for å komme seg opp fra senga, men det gikk galt hver gang, han falt ned i senga igjen.

 

"Kjøttet vil ikke mer"

 

Engelen: "Og dere med liten tro, gud har da ikke skapt menneskene for kjøttets skyld, sannelig sier jeg deg, REIS DEG"

 

men mannen reiste seg ikke.

 

Så sa engelen: "Vær tolmodig, vent 5 år til, så vil alt bli bedre så skal du virkelig se at livet handler om ånden, og ikke kjøttet, du vil se med egne øyne at ånden har et eget liv utenom kjøttet"

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Så, mannen dør når han er 95 og ånden hans svever dit alle andre ånder har svevd siden Adam og Eva sine.

 

Åndene til:

Alle som har hørt om Gud

Alle som ikke har hørt om gud.

Alle døde mennesker på jord - de siste 4 - 5 millioner år.

Alle som har blitt fortalt at søster, bror, mor, far, bestemor, bestefar, alle vennene , fido , gråpus og blakken har det bedre nå for de er hos Gud, hvilket nå blir til en ubehagelig sannhet når de møtes.. MAMMA og PAPPA lyver!

 

Dette som må være universets mest miserable sted. Hvor en brøkdel skal få være med opp mens resten skal lide i all evighet.

 

Her kan den gamle mannen misjonere igjen.

 

Er dette poenget ditt?

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

Gud hadde sagt til Per: "Se, jeg vil gi deg to øyne" og gud gav Per to øyne. Så sa Gud: "Se, jeg vil gi deg to ører" og gud gav Per to ører.

 

Per ble glad for at han ble gitt to øyne og to ører av gud.

 

Så sa gud: "Se, jeg vil gi deg mer, jeg gir deg to armer og to ben" og Per ble enda mer glad da han fikk to armer og to ben.

 

Gud så at Per var glad over det som ble gitt han, og så sa gud: "Jeg vil gi deg ti fingre og ti tær" og Per ble glad for at han ble gitt dette.

 

Etter Per hadde fått alle disse tingene, så sa gud: "Se, jeg gjør ikke forskjell på mennesker, og vil gi alle mennesker nøyaktig de samme tingene" og så gav gud alle mennesker på jorden øye for øye og tann for tann. De fikk alle de nøyaktig samme tingene.

 

Så sa gud: "Se nå bare, jeg gir dere alle sammen nøyaktig de samme tingene, alle skal få det samme, det er derfor jeg er så nøyaktig når jeg skaper absolutt alle mennesker med de samme tingene på kroppen sin"

 

Så sa gud: "Så gå nå og husk at jeg ikke gjør forskjell på mennesker, det er blitt vitnet for i skapelsen av deres kropper, dere ser at menneskekroppene har nøyaktig de samme tingene"

 

"Husk at jeg ikke gjør forskjell på mennesker" sa gud før han gikk.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Gud møtte fire mennesker i en brakke ute på terrenget. Han kom inn døra på brakka og satte seg ned for å si noe til de fire menneskene som satt der.

 

Så sa gud til person 1: "Du vet at du er spesiell for meg?"

Så sa gud til person 2: "Du vet at du er spesiell for meg du også?"

Så sa gud til person 3: "Du vet at du også er spesiell for meg?"

Så sa gud til person 4: "Du vet at du er spesiell for meg?"

 

Så kom det fire nye personer inn i brakka, de så ganske unge ut, de var yngre enn de gamle som satt i brakka.

 

Så sa gud til den nye person 1: "Du vet at du er spesiell for meg?"

Så sa gud til den nye person 2: "Du vet at du også er spesiell for meg?"

Så sa gud til den nye person 3: "Du vet at du er spesiell for meg du også?"

Så sa gud til den nye person 4: "Du vet at du er spesiell for meg?"

 

De fire gamle personene var glade for at de var spesiell for gud, de fire nye var også glade for at de var spesiell for gud.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Det begynte på et misjonsmøte hvor en predikant som hadde helbredende evner. Han skulle helbrede en person som hadde blitt misbrukt, han hadde blitt voksen mann på godt over 50 år, så sa helbrederen, eller predikanten: "Tiden har kommet for å bli helbredet, og han ble endelig sluppet fri fra lidelsene dine"

 

I det øyeblikket mannen ble helbredet fra lidelsene av å bli misbrukt, så sa djevelen til en annen vilkårlig person i verden: "Nå har tiden kommet for å bli misbrukt" og en ny person ble misbrukt.

 

Gud hadde bestemt seg for å helbrede den gamle mannen på over 50 år istedet for å sløse vekk tiden på den nye som var i ferd med å bli misbrukt.

 

Etter 50 år hadde gått, så kom den nye misbrukte personen til helbredelsesmøtet, så sa helbrederen: "Nå er tiden kommet for å bli helbredet fra lidelsene dine"

 

I det øyeblikket den nye personen ble helbredet fra lidelsene, så sa djevelen til en nye vilkårlig person i verden: "Nå har tiden kommet for å bli misbrukt" og en andre nye person ble misbrukt.

 

Gud hadde bestemt seg for å helbrede den nye mannen for lidelsene sine istedet for å sløse vekk tiden på den andre nye personen som var i ferd med å bli misbrukt.

 

Etter 50 nye år så kom den andre nye på helbredelsesmøte, og gud satt da blant publikum og ventet på den andre nye mannen, og helbredet han slik han gjorde med de to forrige.

 

Akkurat i det gud la hendene sine på den andre nye, så var det en tredje person i verden som satt på alle fire inne på et soverom og ble mishandlet av noen, gud var ikke der.

 

Men etter 50 år hadde gått, så kom den tredje nye, ferdig behandlet på soverommet, kom han til møtet, gud satt blant publikummet og skulle fikse skadene. Så klappet gud han på skuldrene og sa: "Du har passert testen" og helbredet mannen.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...