Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Jeg fant dette i ett intervju med Chris Roberts; "If things go way south and, say, the attackers want to take your ship, they can board you and it can come down to shooting it out, gun in hand, just like a first-person shooter." Klarer de å fikse dette, så vil spillet bli helt fantastisk! Man kan borde skip, drive handel, transportere varer eller leke Supermann der man ønsker - november 2014 er aaalt for langt unna...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet har ikke kommet ut på noe vis, nei. Alpha er satt til Q4 i år og release satt november 2014. Det man kan gjøre nå er å bidra til utviklingen ved å donere og/eller kjøpe skip og utstyr. På denne måten vil man få igjen noe for det man legger i spillet. De prisene som er nå vil også gå opp, så skal man være med burde man slenge inn noen lapper nå :)

Lenke til kommentar

Du kan alltids hoste din egen server, med de egne mods, MMO world serverne er jo bare en liten del av dette spillet.

Og alt folk kjøper, f.eks store skip med masse guns, er ting du selv kan kjøpe ingame, for ingame penger.

Det at noen har et stort skip betyr heller ikke at du og 10 kompiser ikke kan ta det ut med deres start skip.

Lenke til kommentar

Du kan alltids hoste din egen server, med de egne mods, MMO world serverne er jo bare en liten del av dette spillet.

Og alt folk kjøper, f.eks store skip med masse guns, er ting du selv kan kjøpe ingame, for ingame penger.

Det at noen har et stort skip betyr heller ikke at du og 10 kompiser ikke kan ta det ut med deres start skip.

Ja, jeg ser jo det argumentet. Men all erfaring tilsier at alt ikke-kosmetisk som kan kjøpes for ekte penger ødelegger balansen i spillet. Også i singelplayer spill. Og også i spill hvor utviklere understreker at det ikke skal gi denne effekten.

 

Det gjenstår vel bare å se om jeg blir positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Det som er sagt til nå er at alt som skal kunne kjøpes for penger også skal kunne kjøpes for credits in-game. Som nevnt blir det spennende å se om om RSI klarer å finne balansen med å jobbe in-game kontra det å kjøpe det med ekte penger.

Jeg har derimot tro på at RSI vil følge opp "No pay to win" som de selv har kommet med. Om spillet blir lagt opp sånn at man tjener credits fortere ved å jobbe in-game enn å betale for det vil det være ett av ytterst få spill i dag som gjør dett - EA ville aldri ha gjort det (de kan jo miste litt inntekt). Star Citizen vil bli veldig omfattende om de planene som er lagt fram blir realisert. Det vil bli jobber som spillere kan ta på seg med f.eks transport og oppdrag i sikre soner, så dette er per nå ett spill som alle kan være med i og faktisk hevde seg. Som Chris Roberts har sagt - samarbeid med venner og samarbeidspartnere er avgjørende.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt jeg. Blir mer og mer bekymret for hvordan ekte penger vil påvirke dette spillet. Stadig dukker det opp mer man kan bruke penger på, lenge før spillet i det hele tatt er ute. Det gir meg en dårlig følelse.

 

 

Men du skjønner hvorfor de gjør dette? Det handler nå om å få inn mer fra spillerne, slik at de slipper å hente pengene fra andre investorer. Det har alltid vært målet å få så mye som mulig. Virker det grådig? Vel, de lager jo det spillet vi spillerne ønsker oss, så det er ikke akkurat sånn at vi ikke får noe i retur.

 

At de ideelt sett vil ha mer penger for å kunne gjør mer burde ikke være noe vi irriterer oss over men noe som faktisk er positivt. Det er forfriskende med spillutviklere som har ambisjoner. Folk donerer dessuten ikke uten å få noe i retur og derfor ser man seg nødt til å legge ut skip og merkevarer som feks klær for å skape interesse.

 

Hva skal de med pengene siden de fikk inn så mye i kampanjen?

Ja, de fikk inn mye, men de økte også omfanget av spillet for hver milepæl de nådde. De ansetter samtidig veteraner til å utvikle spillet og f.eks Ryan Church som er hovedkonsept designeren har vært ansvarlig for mye innen både Star Trek, Star Wars, Avatar og Transformers. Spill koster penger, og spesielt spill som forsøker å dytte grenser. Dette er ikke et pixel-art indy-spill som skal lages, men et spill som skal gjør noe ingen andre spill har gjort før.

 

 

Det er risikoer knyttet til dette, men jeg tror at alle som støtter spillet har skjønt at dette er nettopp grunnen til at de etablerte utviklerne/publisistene som feks EA ikke har turt å lage et sånt spill. Derfor er spillet viktig.

 

Det er utrolig mange måter det kan feile på. Er dette i det hele tatt teknisk mulig oppnå? Hva om netkoden ved online-spilling ikke holder mål? Noen spillere har store og dyre skip, andre har ikke. Hvordan skal man balansere dette? Hvor mange personer har maskiner som er sterke nok til å spille dette i all sin prakt? Hva betyr det for salgstallene at dette spillet bare kommer til PC? Er det i det hele tatt interesse for et slik spill utover den gruppen spillere som allerede har satset pengene sine, dette er ikke akkurat Call of Duty eller World of Warcraft er det vel?

 

Jeg er bare glad for at noe skjer i denne sjangeren. Nå ser jeg at EVE-utvikleren forsøker seg på noe lignende, men i en merkbart mindre skala. At kanskje EA plutselig vil gjenopplive Wing Commander-serien, at Gearbox kjøpte Homeworld, X-Rebirth blir flott men er fortsatt et singleplayer spill osv. Sci-fi, romskip og hele pakka har et utrolig potensiale mener jeg. Ingen av disse har ambisjonene som Star Citizen. Høy grafikk og detaljenivå, X-spill/sandkasse, førstepersonsperspektiv og et vedvarende multiplayer univers man kan boltre seg i. Dette er hvertfall hovedkomponenter av et drømmespill for en sci-fi nerd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har stor tro på at spillet blir genialt. Er ikke så veldig redd for at det blir pay to win, Chris Roberts har gjentatte ganger sagt at dette er noe de ikke ønsker. Samtidig er de avhengige av å få inn penger på et eller annet vis for å holde spillet i live. Om det da er mulig å kjøpe ting i spillet så er det greit for meg i og med at de forskjellige tingene skal ha forskjellige fordeler og ulemper.

 

Til sammenligning, at noen ønsker å unlocke våpen i BF3 ved hjelp av penger er helt greit for meg. Om de har skills dreper de meg, om ikke dreper jeg dem. Våpenvalget der spiller ikke så stor rolle selv om M16a3 er en favoritt (startvåpnet) for mange.

 

Om det er mange andre som skal spille SC hadde det vært gøy å møtes in game når det endelig kommer ut. Har selv kjøpt meg en Connie og en Aurora LX. Var dessverre litt for sent ute til å kjøpe noen av de limited edition-skipene, frykter også at det kan bli flere kjøp før launch.

 

Edit: Skriving

Endret av oyvindhauge
Lenke til kommentar

Med tanke på at de nå har passert 9mill usd, får ALLE som har sponset dem med penger, LTI, uansett nivå.

 

Dvs, du må kjøre pledge FØR de lanserer ny website for å få LTI, dette er nå siste mulighet for å få LTI (eller så de sier).

 

Sikler fortsatt på det skipet, want them all!

 

Edit: Og der ble det vist et skip til i hangaren...

Endret av lain
Lenke til kommentar

Dvs, du må kjøre pledge FØR de lanserer ny website for å få LTI, dette er nå siste mulighet for å få LTI (eller så de sier).

 

Hvis du får et skip i gave av noen som kjøpte/pledget før november 2012 får du fremdeles LTI. Det er dermed fremdeles mulig å få LTI om du kjenner noen, eller spør pent i en LTI-tråd på forum. Alltids noen som er hjelpsomme. Dette varer vel frem til november 2013.

Lenke til kommentar

Whop whop, stolt ny eier av Anvil Aerospace sin Hornet!

 

Er med en liten gruppe som har planer å spille sammen. Et par har skaffet seg en Constellation hver og noen av oss andre har Hornets. Resten har enten Aurora eller i300 og kan bemanne Constellation-skipene ved behov. Vi får satse på at gevinsten av samarbeid blir så stor som de har sagt :)

Endret av TB-GORGONPLEX
Lenke til kommentar

Det hadde definitivt vært gøy ja.

Så lenge man har mulighet for å prate via et voip-program og ikke gruppa består hovedsakelig av 12-13 åringer så er jeg glatt med på noe sånt.

 

Har og noen kompiser jeg vet skal spille som sikkert blir med i en slik gruppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...