Gå til innhold

Onkel Politi utøver selvforsvar i "gunfight"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, norsk politi burde absolutt stilles til ansvar for handlingene politiet i kanskje det mest korrupte landet i verden utfører.

Den eneste her som har nevnt norsk politi er vel du og Skripis?

 

Om du hadde opprettet en lignende tråd og linket til informasjon om Politivolden i Bergen, burde jeg da avskrive dette med:

 

"Ja, Oslopolitiet burde absolutt stilles til ansvar for handlingene politiet i kanskje den mest korrupte byen i landet utfører"

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at man finner akkurat det man vil finne, om man leter lenge nok. Er man mot politi med våpen, eller politi i det hele tatt, så skal man alltids klare å finne, ett eller annet sted i verden, som viser en feil politiet gjør.

 

Er man glad i politiet, finner man på samme måte mange gode eksempler på godt politi. Jeg personlig er ihvertfall godt fornøyd med politiet her i Norge, så jeg skal fint klare å finne frem en rekke gode handlinger utført av politiet.

 

Slik er det i alle andre yrker også - skal fint klare å finne en økonom som dundra en stor bedrift konkurs, og noen som har fått andre opp og frem. Lærere som vranglærer barn, og lærere som er barnas største forbilder. Leger som feiloperer og leger som redder liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at man finner akkurat det man vil finne, om man leter lenge nok.

Jeg ville gjerne funnet en enhjørning, tannfeen, julenissen, eller en politistyrke som ikke utøver vold unntatt i selvforsvar ... men jeg tviler på at jeg vil finne noen av dem i virkeligheten, uansett hvor lenge jeg leter.

 

I eventyrene til Disney (og på internet) vil jeg derimot ikke ha noe problemer med å finne dem. ;)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er helt sikker på at man finner akkurat det man vil finne, om man leter lenge nok.

Jeg ville gjerne funnet en enhjørning, tannfeen, julenissen, eller en politistyrke som ikke utøver vold unntatt i selvforsvar ... men jeg tviler på at jeg vil finne noen av dem i virkeligheten, uansett hvor lenge jeg leter.

 

I eventyrene til Disney (og på internet) vil jeg derimot ikke ha noe problemer med å finne dem. ;)

 

 

I mangel på bedre argument eller? 

Lenke til kommentar

Alltid like morsomt å lese postene dine...

Hyggelig

 

Men tror du bør kutte ned på "space-medicine"...du blir bare mer og mer fjern...

Desverre tar jeg ingen "space-medicine" ... så kanskje jeg burde begynne slik at jeg kan tenke på samme måte som resten av saueflokken?

 

 

I mangel på bedre argument eller?

Tror det er vanskelig å finne noen bedre måte å knuse ditt argument på, men om du har en bedre måte er jeg alltid interessert i å lære noe nytt innen logikk og retorikk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skatteflyktning er imot alt som har med statlig organisering å gjøre. Her er selvfølgelig alt korrupt, og verst av alt er politiet for de har maktmonpol i tillegg.

 

Hvorfor stikker misnøyen så dypt? Hatt for mange negative opplevelser med politi og stat? Det står virkelig ille til når man må se til Sør-Amerika for å finne noe man kan klage på.

 

Ellers blir jo denne diskusjonen som å stange hue i veggen og pisse i motvind, kjenner jeg TS rett. Når man ikke klarer å legge fra seg barnehagementaliteten om at alt er feil, urettferdig og galt blir det sjeldent fruktbare diskusjoner.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Skatteflyktning er imot alt som har med statlig organisering å gjøre. Her er selvfølgelig alt korrupt, og verst av alt er politiet for de har maktmonpol i tillegg.

Staten (ikke politiet) har voldsmonopol, ikke maktmonopol. Politiet utøver voldsmonopolet mot befolkningen på vegne av regimet.

 

Hvorfor stikker misnøyen så dypt? Hatt for mange negative opplevelser med politi og stat? Det står virkelig ille til når man må se til Sør-Amerika for å finne noe man kan klage på.

Man finner flere tilfeller der norsk politi dreper folk, men ingen den siste uken tror jeg. Pussig at det avskrives fordi dette skjedde i Brasil, men når lignende ting skjer i USA så blir det stor oppmerksomhet rundt det.

 

 

Ellers blir jo denne diskusjonen som å stange hue i veggen og pisse i motvind, kjenner jeg TS rett. Når man ikke klarer å legge fra seg barnehagementaliteten om at alt er feil, urettferdig og galt blir det sjeldent fruktbare diskusjoner.

Det blir sjelden fruktare diskusjoner når man ikke klarer legge frem argumenter, og ser seg nødt til å ty til Ad Hominems istedet.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Makt- og voldsmonopol er det samme. Det blir også kalt politimonopol. Men du skal vel begynne å vri på begrepene her også, slik du pleier.

 

Man finner tilfeller der norsk politi dreper folk?

 

Den eneste måten du klarer å føre diskusjoner på er ved stråmannsargumentasjon, lyving og halvsannheter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...