Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Borhammer for å bore i betong, anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

absolutt helt sikker på at jeg hadde den på slag. Borret smeltet begge gangene, forsøkte 2 typer, både OM og biltema. Brukte driller fra både milwaukee og dewalt og det er vel kvalitetesmerker? Så regner med at det ikke var drillene det stod på.

 

Sett de har borhammere til 1000 og oppover hos biltema/jula, men vet ikke hvor bra disse er

Lenke til kommentar

kanskje jeg skal prøve meg på det da. Tenker at en ledningsfri drill blir altfor puslete når det skal borres i betong. tenker jeg drar å prøver en av de "dyre" billige borhammerene.   :)

Jeg har borhammer på batteri og kan si at det er like bra som de på 230V.

 

Forresten, dersom borene smeltet traff du trolig på jern

Lenke til kommentar

Du trenger bare SDS+ betongbor. F.eks dette settet eller enkeltvis.

 

Men hvorfor spør du ikke bare om noen naboer/familie etc har en å låne deg for bare noen få hull? Mange har liggende sånt i boder og garasjer og bruker de dessverre alt for lite.

 

 

Er ingen i omgangskretsen min som har en sånn til låns. Alle i familien bor i leilighet og leier håndverkere for å utføre slikt arbeid. Jeg liker derimot å pusle litt selv og kjøper meg da en slik isteden for å løpe ned dørene til naboene for å låne noe jeg kan kjøpe til en tusenlapp :)

Lenke til kommentar

Smeltet boret er det ikke drillen det er problem med. Tipper du traff armeringsjern.

 

 

 

kanskje jeg skal prøve meg på det da. Tenker at en ledningsfri drill blir altfor puslete når det skal borres i betong. tenker jeg drar å prøver en av de "dyre" billige borhammerene.   :)

Jeg har borhammer på batteri og kan si at det er like bra som de på 230V.

 

Forresten, dersom borene smeltet traff du trolig på jern

 

 

Prøvde flere ganger, borret gikk inn, men det krevde mye press og dermed "smeltet" det. laget et lite hull, så ikke ut som det var noe jern der, borret. Var en spirkerplugg som stod inne der fra før og prøvde både over under og på siden av den pluggen for å eliminere at det var jern jeg traff :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...