Gå til innhold

Din mening om Trumps to første uker


VRK18

  

38 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Trumps to første uker?

    • Bra!
      13
    • Godkjent
      7
    • Forferdelig
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes du om innsatsen og det han har gjort så langt?

Altfor mye av Trumps politikk er et foræderi mot USAs idealer om "right to life, liberty and puruit of happiness", og dessuten er Trump en ufordragelig busemann. USA burde være sivilisasjonens ledende fortropp, men med Trump er jeg redd for at USA vil likne mer på en baktropp enn en fortropp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Hva synes du om innsatsen og det han har gjort så langt?

Altfor mye av Trumps politikk er et foræderi mot USAs idealer om "right to life, liberty and puruit of happiness", og dessuten er Trump en ufordragelig busemann. USA burde være sivilisasjonens ledende fortropp, men med Trump er jeg redd for at USA vil likne mer på en baktropp enn en fortropp.

 

 

Det kan du si. Kanskje det kommer en founding father neste gang .

Lenke til kommentar

Flott å dømme en mann som faktisk tør å gjøre noe etter bare to uker. Strakstiltakene han har gjort må selvfølgelig ha litt i ryggen for å kunne rettferdiggjøres, men alt er ikke gjort over natten.

 

Det jeg misliker mest med Trumpeten nå er hvordan motstanderne hans oppfører seg. Hvis det er alternativet så er Trumpeten et lam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et par uker er mer enn nok med slik dritt. Men jeg skal selvfølgelig gi dem tid også. Jeg har ikke sagt at de kommer til å være drittunger i evig tid. Man kan snu på femøringen så jeg håper selvfølgelig at de gir seg med volden på samme måte som jeg håper at Trump har litt mer i bakhånd. Det han har gjort hittill er kjipt, men det kan komme noe godt ut av det. Jeg lurer på hva godt det kommer ut av motstandernes voldelige handlinger, bortsett fra mer støtte til Trumpeten.

Lenke til kommentar

Er uenig i mye av det han mener og det han gjør, liker han ikke som person heller.

Men en ting skal han ha, i motsetning til andre så gjør han faktisk noe.

 

Ikke dårlig bare det!

 

"All talk, no action" sa han om andre politikere under valgkampen. Han viser nå at han faktisk ER annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke dårlig bare det!

 

"All talk, no action" sa han om andre politikere under valgkampen. Han viser nå at han faktisk ER annerledes.

 

 

Er uenig i mye av det han mener og det han gjør, liker han ikke som person heller.

Men en ting skal han ha, i motsetning til andre så gjør han faktisk noe.

 

Men alle gale diktatorer har vært handlekraftige, det er da ingen målestokk for noe man ønsker i ett moderne samfunn, det er selvfølgelig HVA man får igjennom som teller. Og det han nå tvinger på plass er hårreisende polariserende og idiotisk og statsadvokaten er allerede igang med å vise til hvordan dette bestrider grunnloven.

 

Han er en ignorant politisk amatør noe som er en potensiell katastrofe når mannen plutselig sitter der som Amerikansk president.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser for meg at det enten går veldig bra eller til helvete. Ser strengt tatt på det som noe positivt at han faktisk gjør endringer, men ikke de faktiske endringene.

Men noe bør jo gjøres, kanskje han gjør det som er riktig? Tiden vil vise om det han driver med er lurt eller ikke.

 

Syntes i utgangspunktet det er bra at de har en president med så mye handlekraftige, for det tror jeg både USA og verden trenger. Nå gjelder det bare å se om det er riktige eller gale handlinger han driver med, jeg frykter det går til helvete fremover, noe som vil påvirke oss også.

 

Stiller meg i utgangspunktet negativt til det han driver med, men det er for liten tid til si noe mer. Jeg vil se konsekvensene før jeg bestemmer meg, for det er etter min mening konsekvensene som teller mest.

 

Tror verden uansett går en spennende tid i møte, både positivt og negativt.

Lenke til kommentar

Hva synes du om innsatsen og det han har gjort så langt? 

 

Innsatsen er foreløpig stor, men det han har gjort kan diskuteres.

 

Det sies at ingen personer fra landene som nå er utestengt har utført terroraksjoner i USA.

Videre sies det at de som stod bak 911 kom fra Saudi Arabia, men de er ikke utestengt.

Da er vel argumentet for økt sikkerhet et tynt grunnlag for utestengelse?

Endret av christdi
Lenke til kommentar

Jeg er helt blank på hvordan det vil gå med Trump i spissen.

Tingen er at jeg overhode ikke forstår meg på han, jeg forstår ikke hvordan han tenker eller hvordan han kommer seg frem til handlingene samt utsagnene og meningene han har ytret. 

Du er ikke alene om det.

 

Jeg tror han tenker som en forretningsmann. Det kommer amerikanerne til å merke på godt og vondt.

Endret av christdi
Lenke til kommentar

Hmm.. hva menes med å tenke som en forretningsmann?

 

Å utnytte et marked på alle mulige måter for å oppnå gevinst?

Å gjøre alt man kan for å destruere/undertrykke konkurrenter?

Å føre en uforskammet subjektiv selvpromotering?

Å oppnå størst mulig personlig kapital?

Å få folk til å gjøre mest mulig til minst mulig lønn?

Å si det folk måtte ønske å høre, uavhengig om det er sant for å oppnå ønskede goder?

 

Tja, det stemmer vel egentlig ganske godt med inntrykket jeg har av Trump, både fra tiden han bygget videre på familie imperiet samt tiden han var president kandidat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm.. hva menes med å tenke som en forretningsmann?

 

Å utnytte et marked på alle mulige måter for å oppnå gevinst?

Å gjøre alt man kan for å destruere/undertrykke konkurrenter?

Å føre en uforskammet subjektiv selvpromotering?

Å oppnå størst mulig personlig kapital?

Å få folk til å gjøre mest mulig til minst mulig lønn?

Å si det folk måtte ønske å høre, uavhengig om det er sant for å oppnå ønskede goder?

Takk. Godt oppsummert og en treffende beskrivelse av Trump.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om Trump vil sette en ny standard for politikk en stund fremover. 

 

Folk vil ha lokal identitet, røtter, føle at de eier samfunnet, omgåes andre som er mye lik en selv.

Folk liker ikke å bli marginalisert og ignorert. Om Trump ikke tilbyr løsninger - så kan han kanskje,

om ikke annet, tilby litt krise-maksimering.

 

Dersom vi er i samme båt og du høster nesten alle fordelene på turen og bestemmer alt

- så blir jeg sinna og  trekker ut bånnventilen og kaste den overbord !  Selv om det ikke

er noen "løsning" :-)

 

Drain the swampt ! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...