Gå til innhold

Alternativer til Spotify?


FrihetensRegn

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei alle de tekniske problemene og begrensningene til Spotify at jeg nå ønsker å prøve ut et alternativ.

 

Kravene er at det må koste like lite som Spotify Premium som er 100 kr per måned. Samtidig så må det være en enkel måte å overføre spillelister fra Spotify. Jeg vet Apple Music har støtte for dette. Det må være støtte for offline lagring og avspilling av musikk.

 

To av problemene jeg har med Spotify er at den er begrenset til maks 3333 offline sanger når jeg har flere spillelister med flere tusen sanger. Jeg har flere hundre GB lagringsplass på mobilen og ønsker å utnytte det. Det andre problemet er at Spotify har tekniske bugs der offline sanger slettes hver gang jeg slår av og på mobilen.

 

Er Tidal å anbefale?

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillelister med flere tusen sanger?

Hva er poenget med det da? :p

 

Jeg har en del album lagret, og noen spillelister med opp til 100 låter.

Som regel er jeg et sted med nett og kan spille uansett, vet jeg at jeg kommer til å være mye på farten huker jeg av på download på et knippe album og lister.

Føler alltid at jeg har nok å høre på.

 

3333 låter offline, med i snitt 4 minutter per låt, det er over 9 døgn med sammenhengende lytting.

Mulig vi er på heeeeelt ulike steder når det gjelder å ha fleksibilitet og voldsomt utvalg til enhver tid, men jeg synes det høres rart ut å ha behov for mer :)

 

Har aldri opplevd at lister slettes/"undownloades" ved omstart av mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg går lei en spilleliste med flere tusen sanger i løpet av en måned eller to. Dessuten liker jeg å ha spillelister etter sjanger og da er det veldig greit å kunne gå fra en liste til en annen uten å måtte velge hvem jeg skal laste ned og hvem jeg skal slette. Jeg liker gjerne å høre på 80s synth pop en dag mens det er blues en annen dag.

 

Jeg ser at Apple Music har en tre måneders free trial så jeg prøver ut den først. De har også en begrensning på 25 000 offline sanger.

Lenke til kommentar

Jeg er så lei alle de tekniske problemene og begrensningene til Spotify at jeg nå ønsker å prøve ut et alternativ.

 

Kravene er at det må koste like lite som Spotify Premium som er 100 kr per måned. Samtidig så må det være en enkel måte å overføre spillelister fra Spotify. Jeg vet Apple Music har støtte for dette. Det må være støtte for offline lagring og avspilling av musikk.

 

To av problemene jeg har med Spotify er at den er begrenset til maks 3333 offline sanger når jeg har flere spillelister med flere tusen sanger. Jeg har flere hundre GB lagringsplass på mobilen og ønsker å utnytte det. Det andre problemet er at Spotify har tekniske bugs der offline sanger slettes hver gang jeg slår av og på mobilen.

 

Er Tidal å anbefale?

Tidal fungerer knall nå. Skjedd en god del med appen den siste tiden, anbefales :) 

Lenke til kommentar

Hvordan er det med katalogen til Apple kontra Spotify nå om dagen? Særlig for oss som hører på rock og metal?
(Dette er ikke for å kuppe tråden din, FR - bare lurer generelt, da jeg også er litt lei av Spotify som ikke virker offline, har opplevd flere ganger at en liste er tilsynelatende lastet ned, men ingen sanger kan bli spilt av på både Android og iOS)

Lenke til kommentar

Apple Music er helt greit som streaming service men misliker sterkt iTunes på PCen min (Windows 10). Programmet virker tregt og gammeldags. Androidappen er mye bedre. Musikkvaliteten er god, muligens litt bedre enn Spotify men dette kan være noe jeg har inbillet meg.

 

Skal teste ut Tidal før Spotify kanselleres hos meg (neste trekk er 2 februar).

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Spotify bytter automatisk over til telefonlagring når jeg slår på mobilen og når jeg prøver å bytte over til SDkortet så er de slettet.

Når jeg har fabrikkresatt telefon ser det i Spotify ut til at offline-sangene er borte fra SDkort - men hvis du slår på offline på de samme listene igjen, vil du se at de "lastes ned" på sekunder, dette fordi de faktisk ikke lastes ned på nytt, men fordi spotify finner dem på SD-kortet og synker dem opp igjen.

Lenke til kommentar

beat.no er kanskje også et alternativ? Kan importere fra Spotify. Kan laste ned og spille av offline. Utvalget sammenliknet med Spotify har jeg ingen formening om, men de "skryter" selv av 30 mill. låter.

Har ikke prøvd den på Android, så jeg vet ikke om den kan lagre offline på SD-kort.

2 ukers prøvetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...