Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut navnet på et RTS fra Win98 dagene. Det var et 2D isometric basert spill, mener å huske at grafikk nivået lå litt over Star Craft. Tror det var satt i dystopian near-future. Husker at banene var for det meste satt i urbane industri lignende områder. Og spillet hadde en hvis cyperpunk og dieselpunk preg over seg.

 

Tror ikke spillet var så veldig kjent heller.

 

Og nei det er ikke Tiberan Sun, Red Alert eller noen av de andre Westwood spilene jeg snakker om.

 

Er vel ikke Sid Meier's Alpha Centauri?

 

Edit: Nevermind,

jeg leste litt fort,

så bare strategy,

og Sid Meier's AC er TBS,

ikke RTS. ^^

Endret av malmern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil vite navnet på et spessielt spill jeg alltid husker fra jeg var liten. Det jeg vet er at først og fremst så er det i 2d det er jeg ganske sikker på. Tror også mesteparten av spillet foregår på et bilde. Du har et landskap med noen bygninger ivertfall målet i spillet (tror jeg) er og klare og komme seg ut i rommet. Du får resusser for hver måned som går og du skal bygge/forberede et romskip som skal skytes ut i rommet. Du har også flere andre bygninger som du kan oppgradere eller lignende. Det er et annet minispill når du har kommet deg ut i rommet, hvor du skal styre romskipet / lande det på en planet. Antageligvis 8-12 år gammelt. Litt usikker på om det var på norsk eller ikke :S

Romjakten?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husker et spill jeg og noen venner spilte en liten stund tilbake (kanskje 4-6 år)

 

Spillet besto KUN av kvinnelige karakterer (Høres jo feil ut)

 

Og det kunne minne litt om garysmod etc, men man kunne vel ikke bygge tror jeg.

 

Noen kunne ha god mode og fly, noen hadde spells og diverse.

 

Grafikken var heller ikke på sitt beste, men det var bedre grafikk enn minecraft.

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Hei. jeg leter etter et bilspill fra rundt 1999-2003.

 

Det handlet om å kjøpe biler, chevrolet silverado og dodge ram - slike type biler.

Du kjørte rundt i skogen og gjorde oppdrag. kunne også spille multiplayer mener jeg.

Du kunne oppgradere bilene med høyere bakkeklaring, andre hjul, sette på vinsj osv.

 

Noen som vet? (håper det er godt nok forklart)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet av et spill som er som "Triple town" på facebook? Synes det er så moro, bare så teit at man trenger antal moves osv.

 

Spillet går på denne måten: Du har gress*, plasser tre gress* for å lage et tre*. Lage 3 trær* for å lage en hytte* Osv... Skjønner? Et spill uten mål og mening, kunn for å få poeng. Er det noen som vet av noe slikt?

 

* Dette kan være hva som helst, tok i utgangspunkt det som er på "triple town".

Lenke til kommentar

Dette er et pc-spill jeg og en barndomsvenn spilte for om lag 10 år siden, vil jeg tro. Jeg er litt usikker.

 

Spillet går ut på at man er en engel som kan "hoppe inn i" mennesker og styre dem. Engelen er et barn i underbukse og med vinger. Man kan fly hvis man trykker mye på en knapp for å slå med vingene. Jeg vet ikke hva målet med spillet er, men jeg husker at man starter med å være inni en fyr som er kledd i svart, muligens militærutstyr. Man er inni en stor bygning. Det er en annen fyr like i nærheten som ikke vet at man er en engel som har besatt "kompisen" hans, men hvis man skyter på ham (det vil si, jeg tror man kunne skyte), så reagerer han. Hvis man hopper ut fra han man styrer, så prøver begge å ta engelen. Det var en traff i den samme bygningen og jeg tor at man ville finne en fyr i hvit frakk hvis man gikk opp i andre etasje.

 

Jeg tror vi spilte en demoversjon, for jeg husker ikke noen andre scener fra spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...