Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvilket spill jeg tenker på;

Spillet er nok fra 90-tallet en gang. Det er et point and click adventure game. Du styrer en ung kar, og jeg mener at den første scenen i spillet er fra et hotelrom eller lignende. Etterhvert, på en eller annen måte, skal du finne ei dame som heter Lola. Man finner ut at hu jobber som danser/stripper eller lignende, og må komme seg inn på dette stedet. For å komme inn må du skaffe deg et slips, ellers slipper ikke den store vakta deg inn. Jeg spilte dette spillet en del når jeg var yngre, men husker ikke navnet!

 

Noen som kjenner igjen dette? :)

Endret av eRextion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leter etter et spill jeg spilte i 1. klasse for 12 år siden...det kjørte fra diskett, så var et DOS-spill?

 

Husker det het et eller annet med Potato...Potato Land kanskje? Husker ikke stort, bare at man gikk rundt på et stort kart fra potetåker til potetby osv...haha, denne blir vrien, men...håper noen har en anelse av hva jeg snakker om :p

Lenke til kommentar

Det er nok dessverre ikke noen av de spillene heller. Husker godt at navnet på denne kvinnen er "Lola". Det var heller ikke noe nudity!

 

Ble litt nysgjerrig på spillet siden jeg vokste opp med en del point & click spill men dette høres ikke direkte kjent ut.

Nærmeste jeg fant av point & click hvor handlingen har å finne en dame som hete Lola i seg er

, men det tror jeg blir for nytt.
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvilket spill jeg tenker på;

Spillet er nok fra 90-tallet en gang. Det er et point and click adventure game. Du styrer en ung kar, og jeg mener at den første scenen i spillet er fra et hotelrom eller lignende. Etterhvert, på en eller annen måte, skal du finne ei dame som heter Lola. Man finner ut at hu jobber som danser/stripper eller lignende, og må komme seg inn på dette stedet. For å komme inn må du skaffe deg et slips, ellers slipper ikke den store vakta deg inn. Jeg spilte dette spillet en del når jeg var yngre, men husker ikke navnet!

 

Noen som kjenner igjen dette? :)

 

Emanuelle :ph34r:

 

Ellers kan du ta en titt her- Amiga-spill, men mange av disse kom også på pc. Dette er den siden jeg har funnet flest gamle titler på :)

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar
Det er nok dessverre ikke noen av de spillene heller. Husker godt at navnet på denne kvinnen er "Lola". Det var heller ikke noe nudity!
Ble litt nysgjerrig på spillet siden jeg vokste opp med en del point & click spill men dette høres ikke direkte kjent ut.Nærmeste jeg fant av point & click hvor handlingen har å finne en dame som hete Lola i seg er
, men det tror jeg blir for nytt.

 

 

Heisann!Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvilket spill jeg tenker på;Spillet er nok fra 90-tallet en gang. Det er et point and click adventure game. Du styrer en ung kar, og jeg mener at den første scenen i spillet er fra et hotelrom eller lignende. Etterhvert, på en eller annen måte, skal du finne ei dame som heter Lola. Man finner ut at hu jobber som danser/stripper eller lignende, og må komme seg inn på dette stedet. For å komme inn må du skaffe deg et slips, ellers slipper ikke den store vakta deg inn. Jeg spilte dette spillet en del når jeg var yngre, men husker ikke navnet!Noen som kjenner igjen dette? :)
Emanuelle :ph34r:Ellers kan du ta en titt her- Amiga-spill, men mange av disse kom også på pc. Dette er den siden jeg har funnet flest gamle titler på :)

 

Fikk svaret på et annet forum! Det viste seg å være Bud Tucker in double trouble.

http://www.mobygames.com/game/bud-tucker-in-double-trouble/

Lenke til kommentar

Hey

Jeg leter etter titlen på et litt eldre spill.

Her er det jeg vet om det:

det handler om en jente. I begynnelsen av spillet er hun ved en kirkegård, og der er det en liten gravemaskin.

Neste jeg husker er at hun er på et lite marked, der det er en fontene, og det er noen butikker. Den ene butikken selger masker av den typen de bruker på maskeradeball. Usikker på om det er den samme butikken eller om det er en annan, men der har de sånne gummikyllinger (tenk hundeleke). Etter det er hun ved en tunell eller noe lignende.

litt ut i spillet er hun i kjelleren til noen troll. Det er en gryte der inne, som står og bobler. De snakker engelsk i spillet.

helt på slutten (etter hva jeg husker) kommer hun inn i et rom som er fylt med krystaller, og en drage som sukker.

Beklager for begrenset kunskap om spillet, men jeg har ikke spilt det siden tidligst 2000.

Håper noen der ute vet hva jeg snakker om og kan gi meg navnet på spillet slik at jeg kan spille det igjenn.

på forhånd takk

Lenke til kommentar

Hiver meg på.

 

Gammelt amigaspill. Kan spilles med fire spillere. Man spiller riddere/knekter/sverdslyngere.

 

kartet er delt i fire. En begynner i plains, en begynner i skog, en i swamps og en i ørkenen.

 

Målet med spillet er å drepe en drage for å få tilgang til heksen som er det ultimate målet med spillet.

 

Man oppgraderer våpen og armor iløpet av spillet og dreper mye rare kreaturer i diverse landskaper. Utrolig spennende og ikke minst utfordrende.

Lenke til kommentar

Leter etter et klassisk Cowboy spill, tror det er fra 90s eller tidlig 00s. Hvis jeg ikke husker helt feil finnes det en 1er og en 2er. Du ser det i vertfall oven ifra, som et slags strategi spill. Du styrer 3-4 cowboys og locker opp nye når du kommer gjennom spillet. Hver av cowboyene har spesielle ferdigheter, som f.eks. dama i gruppa kan forføre, en annen fyr kan stjele, en har sniper osv. Du må stort sett snike deg for å klare oppdragene. Spillet minner nok veldig om det andre populære militær spillet hvor du også ser oven ifra og styrer en liten gruppe soldater, som jeg også har glemt navnet på..

 

Noen som husker navnet på disse to spillene?

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Leter etter et klassisk Cowboy spill, tror det er fra 90s eller tidlig 00s. Hvis jeg ikke husker helt feil finnes det en 1er og en 2er. Du ser det i vertfall oven ifra, som et slags strategi spill. Du styrer 3-4 cowboys og locker opp nye når du kommer gjennom spillet. Hver av cowboyene har spesielle ferdigheter, som f.eks. dama i gruppa kan forføre, en annen fyr kan stjele, en har sniper osv. Du må stort sett snike deg for å klare oppdragene. Spillet minner nok veldig om det andre populære militær spillet hvor du også ser oven ifra og styrer en liten gruppe soldater, som jeg også har glemt navnet på..

 

Noen som husker navnet på disse to spillene?

 

Militærspillet er vel Cannon Fodder?

 

'edit: det var lettere å søke etter spill før, synes jeg. Nå får jeg stort sett bare opp flashspill og andre gratis nettleserspill fremfor det jeg faktisk søker etter. Grr.

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Hey

Jeg leter etter titlen på et litt eldre spill.

Her er det jeg vet om det:

det handler om en jente. I begynnelsen av spillet er hun ved en kirkegård, og der er det en liten gravemaskin.

Neste jeg husker er at hun er på et lite marked, der det er en fontene, og det er noen butikker. Den ene butikken selger masker av den typen de bruker på maskeradeball. Usikker på om det er den samme butikken eller om det er en annan, men der har de sånne gummikyllinger (tenk hundeleke). Etter det er hun ved en tunell eller noe lignende.

litt ut i spillet er hun i kjelleren til noen troll. Det er en gryte der inne, som står og bobler. De snakker engelsk i spillet.

helt på slutten (etter hva jeg husker) kommer hun inn i et rom som er fylt med krystaller, og en drage som sukker.

Beklager for begrenset kunskap om spillet, men jeg har ikke spilt det siden tidligst 2000.

Håper noen der ute vet hva jeg snakker om og kan gi meg navnet på spillet slik at jeg kan spille det igjenn.

på forhånd takk

 

Så ikke denne, jeg. Du må nesten utdype det litt (plattform, noe annen litt mer konkret nøkkelhandling, er det point and click etc.). Nå tenker jeg på alt mellom Drømmefall og Gobliins.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...