Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC spill. Du var en alien eller styrte en gruppe aliens. 3rd person eller 1st person shooter. Banene var alien planeter. Mener å huske at du kunne oppgradere våpen for å komme videre i banen f.eks, flammekaster for å ødelegge hindringer. Tror det var det spillet handlet om, å drepe fiender og absorbere evnen deres.

Endret av Lange
Lenke til kommentar

Sliter veldig med denne, og infoen er ekstremt dårlig så jeg tviler på at det mulig å finne ut av, men jeg prøver likevel:

 

Det er et rpg spill, du ser typisk fra fugleperspektiv (som Age of empires egentlig, det var og samme type kontroll av heroen som age of empires)

Jeg mener å huske at du kunne styre de du hadde med deg, akkurat som et RTS egentlig (du hyrte mercenaries og sånt, eller fikk med deg andre heros)

 

Grafikken er verre enn blant annet Arcanum/diablo/empire earth, det er altså garantert eldre.

 

 

Jeg har ikke så mye mer "beskrivende" informasjon, men husker at man kom til byen etter 1. oppdrag (som i alle andre rpg's :\) hvorav man typisk bare trykket "tavern"(eller hva enn de kalte det)

 

Men første mission var ihvertfall i en swamp-ish ting som du skulle reise gjennom.

Etter dette valgte du essensielt vilke missions du ville ta.

 

Huff vanskelig å komme med noe mer herifra, jeg kan huske at det var skikelig vanskelig, da jeg som liten ikke klarte å komme videre etter at jeg kom til byen, da jeg tok et mission hvor du skulle eskortere noen gjennom et fjell-ish område med noe som enten var orker/goblins eller lignende.

Lenke til kommentar

Sliter veldig med denne, og infoen er ekstremt dårlig så jeg tviler på at det mulig å finne ut av, men jeg prøver likevel:

 

Det er et rpg spill, du ser typisk fra fugleperspektiv (som Age of empires egentlig, det var og samme type kontroll av heroen som age of empires)

Jeg mener å huske at du kunne styre de du hadde med deg, akkurat som et RTS egentlig (du hyrte mercenaries og sånt, eller fikk med deg andre heros)

 

Grafikken er verre enn blant annet Arcanum/diablo/empire earth, det er altså garantert eldre.

 

 

Jeg har ikke så mye mer "beskrivende" informasjon, men husker at man kom til byen etter 1. oppdrag (som i alle andre rpg's :\) hvorav man typisk bare trykket "tavern"(eller hva enn de kalte det)

 

Men første mission var ihvertfall i en swamp-ish ting som du skulle reise gjennom.

Etter dette valgte du essensielt vilke missions du ville ta.

 

Huff vanskelig å komme med noe mer herifra, jeg kan huske at det var skikelig vanskelig, da jeg som liten ikke klarte å komme videre etter at jeg kom til byen, da jeg tok et mission hvor du skulle eskortere noen gjennom et fjell-ish område med noe som enten var orker/goblins eller lignende.

 

Høres veldig likt ut som Sacred. Synes å huske det er mye "swamp" områder der.

 

Men så var starten av spillet alltid anderledes avhengig av classen/rasen du valgte.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg leter etter et gammelt spill, fra 486 tiden, var pop rundt da transport tycoon com ut.

 

Generelt sett så ser du byer fra oven som produserer styrker osv. du starter selvfølgelig med et par og skal ta over andre byer.

 

Disse byene kan produsere forskjellige styrker om jeg husker rett og det er viktig å ta over de rette byene.

 

Du kan oppgradere styrker osv og jeg mener å huske at en av de kuleste er flyvende elefanter.

 

Slossingen fungerer slik at det er en innbilt terning som rulles og beste vinner.

 

Husker vi satt mange timer med dette og grafisk sett så er det ikke ulikt de tidligste HOMM spillene.

 

Vet hukommelsen min er litt tynn her, men er det noen som kan noe som helst peiling på hva jeg snakker om?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, har lurt på et spill lenge, lett en del, men ikke funnet ut hva det heter.

 

Spillet er et pek-og-klikk PC-spill (for barn vil jeg tro). Spilte det like før årtusenskiftet tror jeg, windows 3.1 og win 95.Det foregår på et grønt hotell (ikonet til spillet var et grønt, skeivt hotell), og når man trykker på ulike ting, så skjer det forskjellig. F. Eks dukket opp en rar mann i døra når man trykker på den. Man kan klikke seg opp/ned i etasjene, og sjekke ut ulike rom. Spillet hadde også en enkel tekstbehandler med forskjellige bilder man kunne sette inn.

 

Det jeg husker best er kanskje at når du trykket på en brannstang, så kom det en tjukk valross nes stanga, som satt seg fast i hullet i gulvet :p

 

Hadde satt veldig pris på å finne navnet på dette! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...