Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et spill som jeg har glemt navnet på. Husker dere DX ball? Spillet jeg er på leting etter er veldig likt DX Ball og går ut på det samme, bare at jeg er på jakt etter en juleverson/juleutgave/juledemo der det kommer fram små nisser bak disse "blokkene" som kaster kaktuser og gaver. Tar du gavene får du plusspoeng, får du tak i kaktusene mister du poeng. Klarer man å skyte eller komme borti nissene med ballen faller de ned. Klarer du å fange dem får du poeng og spretter oppover, slik at jo flere gange de spretter opp jo mer poeng får du.

 

Spillet var spilt rundt 1996-1999 og man kunne laste det ned gratis.

Noen som vet hva jeg snakker om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm kanskje noen elite-pc gamere her som kan hjelpe meg.

Husker tilbake til de gamle dagene, MINST 10 år tilbake.

Da jeg så på broren min spille et visst bilspill på datamaskinen, det var et slikt racing-game med monstertrucker(tror jeg) nokså lov-graphics, og tror man kunne oppgradere dem imellom gamesene, virkelig mangelfull info her jeg vet, men det er vanskelig å beskrive the aestetiske...

Lenke til kommentar

Hmmm kanskje noen elite-pc gamere her som kan hjelpe meg.

Husker tilbake til de gamle dagene, MINST 10 år tilbake.

Da jeg så på broren min spille et visst bilspill på datamaskinen, det var et slikt racing-game med monstertrucker(tror jeg) nokså lov-graphics, og tror man kunne oppgradere dem imellom gamesene, virkelig mangelfull info her jeg vet, men det er vanskelig å beskrive the aestetiske...

 

Monster Truck Madness? Det var veldig populært å smuginstallere på skolePCene på den tiden husker jeg.

Lenke til kommentar

Hmmm kanskje noen elite-pc gamere her som kan hjelpe meg.

Husker tilbake til de gamle dagene, MINST 10 år tilbake.

Da jeg så på broren min spille et visst bilspill på datamaskinen, det var et slikt racing-game med monstertrucker(tror jeg) nokså lov-graphics, og tror man kunne oppgradere dem imellom gamesene, virkelig mangelfull info her jeg vet, men det er vanskelig å beskrive the aestetiske...

 

Monster Truck Madness? Det var veldig populært å smuginstallere på skolePCene på den tiden husker jeg.

aaah nei grafikken var en del dårligere faktisk. (takk for forsøket dog :) )

Kom og på at hvertfall på broren min sin pc så så man ovenifra.

Lenke til kommentar

Pokker nå har jeg hengt meg opp.

 

Spilte et spill på arkade (RA 4 i Oslo) på tidlig 90-tall som kan ligne på Q*Bert, men er det ikke. Husker bare at det var et slags landskap i lik klossestruktur som Q*Bert, men med mer detaljer som vann etc, og at du skulle plukke opp små kuler som lå spredd. Unngå fiendene, og når alle kulene var plukket opp gikk du videre til neste brett. Noen som vet før jeg blir gal her?

 

*edit: det er noe med den tråden her i og med at man ofte finner spillet rett etterpå allikevel. Har lett driiiit lenge etter et klipp av spillet jeg søkte etter over her, men 2 minutter etterpå spratt navnet bare inn i hodet mitt: Crystal Castles - bare grafikken gir spillelyst, for ikke å snakke om lydeffektene og musikken..

Endret av Bjellesau Mr Gnu
Lenke til kommentar

Leter etter et slags fotball spill jeg prøvde for rundt en 5-7 år siden. husker ikke så alt for mye om det dessverre, husker at man kunne velge mellom en rekke landslag og at Norge var vikinger. man så det i et slags "fugle-perspektiv" altså oven ifra.

Endret av el3ment3
Lenke til kommentar

Jeg leter etter ett gammelt 2d platform spill til PC. Man styrte en slags fisk/frosk/skilpadde hvor man kunne strekke halsen sin ved å trykke space. kunne også hoppe inn i biler og fly etc. noen som husker hva det heter? :hmm:

James Pond 2 Operation Robocod?

Var et knallspill det husker jeg ;)

 

Film fra Amiga versjonen.

http://www.youtube.com/watch?v=xSFOcTtYPrA

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Leter etter et gammelt Amiga spill,

det var et slags dungeon spill der man hadde et party og skulle finne en skatt og ta den med til starten av dungeonen,

det var turbasert og man slo en form for terning,

det var isometrisk view og man kjøpte våpen og rustninger før man dro til dungeonen.

 

Husker også at en av dungeonene var veldig forvirrende,

da man endte opp i et tilfeldig rom når man brukte dørene.

 

Kampene gikk ut på angrip og forsvar,

la oss si jeg hadde 3 i angrep og monsteret hadde 2 i forsvar,

da tok det skade,

men viss monsteret hadde 3+ i forsvar kunne man ikke skade det,

fungerte seff andre veien også.

 

Edit: Når man gikk var det på "ruter",

dvs. viss jeg slo 5 på "terningen" kunne jeg bevege meg 5 "ruter",

og man kunne angripe fiender som var 1-3 "ruter" unna,

avhengig av hvilke våpen man hadde.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...