Gå til innhold

[Løst] Bytte passord på "min" domenebruker i RDP


Anbefalte innlegg

Heisan..

Jeg setter opp et testområde for en del testere rundt omkring.  Dette er basert på tre WIndows 2008 servere bestående av DC, IIS og SQL.  Jeg har rutet slik at alle som RDP'er seg på dette området rutes til IIS.  jeg vil nemlig ikke ha klåfingra folk på de to andre serverene.

Anyway, greia er at når jeg har laget brukerene så har jeg generert et passord som jeg har gitt alle sammen og jeg vil at alle skal bytte dette ut med noe de selv vil ha. 

Jeg prøvde å krysse av for "Must change password..." men da blilr brukeren mødt med en dialog som forteller at kontoen er utløpt, men ingen mulighet for å bytte passord.

Så har jeg prøvd noen CMD varianter, men da kreves det at brukeren er medlem av domene admin i ett eller annet nivå.

 

Jeg har kunn meldt brukerne inn i en Security group som igjen er medlem av administrators lokalt på IIS

 

Anyone...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klar over det, men det funker ikke.  Eksempelvis lagde jeg akkurat en testbruker og satte passordet til ChangeMe123.  Så logget jeg på for å teste og det funket.  Så trykker jeg CTRL+ALT+N og velger "Change Password"

Skriver da inn ChangeMe123 på gammel, og så skriver jeg ChangeMe321 på nytt og fikk feilmeldingen jeg beskrev over

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...