Gå til innhold

Nintendo Switch har fått lanseringsdato og pris


Anbefalte innlegg

Lurt å kjøpe i butikk ja, selv bestilte jeg med prioritert sending (for å være sikker på jeg fikk den raskt) så ble Pakken sittende fast fra Tors til jeg kunne hente den mandag kveld (altså i går).

 

Pakken lå med kun melding til Lør, dette betyr trolig at det har vært så mye å sende ut at det har blitt liggende hos Elkjøp i mitt tilfelle ganske lenge før Pakken faktisk ble levert, Søn leveres selvsagt ikke pakker ut så den kom på mandag.

 

Lest mange som hadde problemer med at posten var forsinket, jeg fikk selvsagt pengene tilbake for prioritert sending (prinsipp sak).

 

Jeg stod å holdt en Switch i Hånden på Storo på Fredag å lurte på om jeg bare skulle kjøpe den å levere den jeg skulle få i posten tilbake, men det ble ikke til det ....

 

Finn pakken endelig i går, det var ekstra irriterende da Breath of the wild er et fantastisk bra spill å jeg har gått glipp av en hel spill helg ....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nintendo Switch er en oppgradert 3DS med kun en skjerm, som har muligheten til å kobles til TV. Nintendo droppet stasjonær konsoll denne gangen, noe som er synd, og vil være merkbart når du skal spille med en eller flere venner i splitscreen(i form av nedjustert framerate og grafikk. Hyrule Warriors er et skrekk eksempel på dette til wiiU).

Switch er både stasjonær og bærbar i samme enhet.

 

Strengt tatt påstår de at den erstatter Wii U og ikke 3DS, så i følge Nintendo er det primært en hjemmekonsoll. Men de som følger med vet at den vil erstatte begge.

 

Du tar altså veldig feil.

 

En bærbar konsoll har ikke stasjonær ytelse. Switch er en bærbar konsoll med mulighet for TV tilkobling. Nvidia Tegra er på ingen måte en stasjonær grafikk brikke.

 

Hadde Wii "stasjonær ytelse"?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ser at man må punge ut med 400kr for en ladekabel til switch, om man ikke plukker ut dockingstasjonens strømadaper og tar med seg den når man skal farte rundt.

 

Er dette en dedikert kabel, eller kan man finne den på clas ohlson eller lignende steder?

 

Jeg kjøpte en til 99,- spenn på Elkjøp. Vanlig USB-C. Funker fint :)

Lenke til kommentar

Strømadapteret har fastmontert kabel, siden docken ikke godtar strømadapter fra tredjepart så er du helt avhengig av å kjøpe Nintendo sin adapter til 400 kr. Skal du kjøpe kun for lading, så kan du kjøpe hva som helst men den medfølgende strømadaptere har en variabel strømeffekt fra 7 til 48W så du burde ha en adapter som gir noenlunde det samme for å ikke risikere at du mister strøm mens du spiller med lader koblet til.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Fikk ikke helt taket på dette. Èn sier det går fint med ikke-dedikert ladekabel, en annen sier jeg må ha - om ikke det kun gjelder for å kunne spille mens det lader(?)

 

Jeg trenger bare en vanlig ladekabel når jeg reiser, siden jeg da ikke har med meg dokkingen.

Det gjør ingenting om denne kabelen gir litt mindre strøm enn den dedikert kabelen til 400kr.

 

Det er litt prinsipp for meg å unngå og kjøpe en ladekabel til 400kr. Det er helt waste synes jeg, hvis man har mulighet til å bruke en billigere løsning. Mest sannsynlig ligger det en slik kabel i en eller annen skuff her i huset allerede. :)

 

Edit: Tror jeg forstod hva du mente nå @Ramguy :)

Billigløsning here I come :)

Skal kun lade. Sover mens det lader.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Er helt enig med RamGuy her, men og jeg vet at det egentlig ikke er helt optimalt med en helt tilfeldig USB-C kabel, men at i mitt tilfelle så går det fint med den jeg valgte. Den klarer å lade greit mens jeg spiller, og det er nok for meg. I sleep mode, eller med Switch skrudd helt av, lader den ganske fort :)

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Holder meg langt unna skjermbeskyttere selv, men har skaffet denne som jeg er godt fornøyd med.

 

Takk :)

 

Ja helt klart, en slik skal jeg ha :)

 

Det var også grunnen til at jeg spurte. Skal kjøpe en slik idag, og ser at det medfølger skjermbeskyttelse på et par av disse etuiene.

Tror jeg går for en av de uten medfølgende skjermbeskyttelse da.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt skjermbeskyttelse på verken mobiltelefoner eller nettbrett osv.. Hater skjermbeskyttere, syntes de alltid er plagsomme og OCD-en kicker inn med mindre den sitter 110% perfekt og ikke skaper noe merkbar overlapp eller lignende. Har aldri hatt merkbare riper eller knust skjerm på noen av disse.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at Nintendo ikke har investert allverdens i skjermen utover bildekvaliteten, men jeg mener nå fremdeles det skal temmelig mye til for å få riper. Den største faren er når jeg frakter rundt på den, og da bruker jeg jo RDS veska/etuiet uansett. Liker å leve litt på kanten.  :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Morning`s :)

 

På kjøpsdagen forsøkte jeg å sette opp en konto slik at jeg kan kjøpe spill online i switch-shopen.

Verifikasjonskoden havnet den gang i spam-boxen...så begynte jeg å spille Zelda og fikk aldri fullført oppkobling av konto.

 

Når jeg prøver på nytt nå får jeg error-code 2110-3127 - could not perform DNS name resolution - please try again later.

Dette får jeg enten jeg velger "create account" eller "sign-in".

Jeg er tilkoblet wifi, men noe er galt, og jeg frykter det har noe med den halv-skapte kontoen jeg satt opp den gang.

 

Noen som har et tips om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Morning`s :)

 

På kjøpsdagen forsøkte jeg å sette opp en konto slik at jeg kan kjøpe spill online i switch-shopen.

Verifikasjonskoden havnet den gang i spam-boxen...så begynte jeg å spille Zelda og fikk aldri fullført oppkobling av konto.

 

Når jeg prøver på nytt nå får jeg error-code 2110-3127 - could not perform DNS name resolution - please try again later.

Dette får jeg enten jeg velger "create account" eller "sign-in".

Jeg er tilkoblet wifi, men noe er galt, og jeg frykter det har noe med den halv-skapte kontoen jeg satt opp den gang.

 

Noen som har et tips om hva jeg kan gjøre?

http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22567/~/error-code%3A-2110-3127

https://en-americas-support.nintendo.com/app/social/questions/detail/qid/65416/~/error-code-2110-3127/session/L3F2LzEvdGltZS8xNDkxNTM3MjY3L3NpZC9mVU9ONUMzY3BJblIzV2IxNkZsJTdFUzN1eEk1RFpBam1PMzNEbFNmdTdpR0JTa19lVGh3TzJhNHdTRVQxOVQ4WTZxMEsyZlFMZnVEWTVNZUVpZnhzcHBfSEpCcm1kVF83ZzFhV2ZHdXdCSmpQUzFROFdzdG04cyU3RWRRJTIxJTIx

https://www.gamefaqs.com/boards/189706-nintendo-switch/75188465

https://www.google.no/search?q=error-code+2110-3127+-+could+not+perform+DNS+name+resolution+-+please+try+again+later.&rlz=1C1RLNS_noNO706NO706&oq=error-code+2110-3127+-+could+not+perform+DNS+name+resolution+-+please+try+again+later.&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...