Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kan man kappe og bore benkeplater i laminat?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går fint, men det kan typisk bli litt skader i laminaten langs kuttflaten (avhengig av sablad, skjær-retning, hastighet etc. Sjeldent noe stort problem). Skruer ville jeg forboret fordi det er vanskelig å få skruen til å komme gjennom laminatet.

 

Også er det veldig veldig hardt. Det spiser sagblader og bor. 

Lenke til kommentar

Forboring er lurt uansett materiale så skruen ikke ekspanderer hullet så det lager sprekker. Merk; For stort bor vil gjøre at skruen sitter veldig dårlig.

 

Det lønner seg å feste planker/lekter der man skal sage så du ikke får den stygge kanten det snakkes om.

 

Spiker anbefales ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vil bore ut et hull stort nok til å tre en ledning fra mus og tastatur gjennom, ca. i midten (så det vil være godt synlig) av dette skrivebordet i laminat: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50219044/?query=Fredde. Kan dette gjøres uten å sprekke opp i overflaten?

 

Problemet med laminat er at det fliser seg opp rundt kantene passe lett. Det som lønner seg som gir best resultat er å feste en tynn planke godt og starte boringen gjennom den. Burde gå greit, men det er lurt å ha i bakhodet at det antagelig vil trengs en list av noe slag for å få det til å se strøkent ut.

 

Jeg har boret hull i diverse ting som synes mange ganger, med litt sandpapir og ting foran så er det vanskelig å se hvis hullet er passelig stygt :p

Lenke til kommentar

Skal du ha gjennom kabler til ditt og datt så er det slett ikke dumt å ha litt størrelse. Du har jo uansett hull i hjørnet på bordet du har valgt, og antagelig klarer du å sende en kabel bak bordet også. Eller du kan vurdere trådløs løsning.

 

Stopp med å gi uønskede råd. Jeg har ikke plass til et så stort hull med alt av ting på skrivebordet, og jeg synes det ser stygt ut med et så stort hull. Jeg vil ikke bruke hullene i hjørnene eller tre ledninger tvers over bordet. En trådløs løsning er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil bore ut et hull stort nok til å tre en ledning fra mus og tastatur gjennom, ca. i midten (så det vil være godt synlig) av dette skrivebordet i laminat: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50219044/?query=Fredde. Kan dette gjøres uten å sprekke opp i overflaten?

 

Problemet med laminat er at det fliser seg opp rundt kantene passe lett. Det som lønner seg som gir best resultat er å feste en tynn planke godt og starte boringen gjennom den. Burde gå greit, men det er lurt å ha i bakhodet at det antagelig vil trengs en list av noe slag for å få det til å se strøkent ut.

 

Jeg har boret hull i diverse ting som synes mange ganger, med litt sandpapir og ting foran så er det vanskelig å se hvis hullet er passelig stygt :p

 

 

Så hullsag er det jeg burde bruke? Er den spesiell type tenner jeg bør bruke?

Lenke til kommentar

 

Skal du ha gjennom kabler til ditt og datt så er det slett ikke dumt å ha litt størrelse. Du har jo uansett hull i hjørnet på bordet du har valgt, og antagelig klarer du å sende en kabel bak bordet også. Eller du kan vurdere trådløs løsning.

 

Stopp med å gi uønskede råd. Jeg har ikke plass til et så stort hull med alt av ting på skrivebordet, og jeg synes det ser stygt ut med et så stort hull. Jeg vil ikke bruke hullene i hjørnene eller tre ledninger tvers over bordet. En trådløs løsning er ikke aktuelt.

 

Anbefaler at du stopper å poste på forumet om du ikke liker forslag

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Skal du ha gjennom kabler til ditt og datt så er det slett ikke dumt å ha litt størrelse. Du har jo uansett hull i hjørnet på bordet du har valgt, og antagelig klarer du å sende en kabel bak bordet også. Eller du kan vurdere trådløs løsning.

 

Stopp med å gi uønskede råd. Jeg har ikke plass til et så stort hull med alt av ting på skrivebordet, og jeg synes det ser stygt ut med et så stort hull. Jeg vil ikke bruke hullene i hjørnene eller tre ledninger tvers over bordet. En trådløs løsning er ikke aktuelt.

 

Anbefaler at du stopper å poste på forumet om du ikke liker forslag

 

 

Anbefaler at dere lærer å være saklige. Jeg ba da ikke om råd for andre løsninger til å tre ledninger gjennom/over/under skrivebordet. Å ta i bruk hullene i hjørnene i skrivebordet som er designet for dette eller rett og slett tre ledninger tvers over skrivebordet var jammen ikke en opplagt idé!

Endret av Tacanacy
Lenke til kommentar

Hadde du faktisk svart på spørsmålet mitt, eller forsøkt å svare, så ville det ikke ha vært bortkastet tid. Men når ikke du ikke var i stand til det, så lot du ikke være å svare, men du valgte å kaste bort tiden din på å gi meg råd om noe jeg absolutt ikke spurte om. Et himla opplagt råd, på toppen av det hele også. Forteller du også folk at ild er varmt? 

Å skjære ut hull i databord for ledninger til tastatur og mus er veldig vanlig. Det er ironisk at du kaller meg gnom når det er åpenbart at du har vært veldig lite på internasjonale medier.

"Forpeste offentligheten"? Det bare nordmenn som får i stand til å bli så voldsomt fornærmet. Det er ikke jeg som forpester når det er jeg som må be deg om å være saklig. Herregud, skjerp deg.

Endret av Tacanacy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...