Gå til innhold

– Samsung Galaxy S8 skal droppe hodetelefoninngangen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Det er idioti at produsentene alltid hermer etter apple. både i design og funksjoner.

 

Ifølge de mest ihuga Android fanboysa så gjør de visst ikke det. Samsung bare kom på å gjøre dette litt etter at Apple hadde gjort det. Innovasjon tror jeg de kaller det...

Newsflash:

 

Min Panasonic Lumix telefon fra 2011 hadde heller ikke hodetelefonutgang, og jeg måtte pent finne meg i å bruke en USB til minijack overgang for å kunne bruke kablede hodetelefoner med den. Det funket forsåvidt greit, men det at det ikke solgtes slike overganger i vanlige butikker og at den var lett å miste var det ikke så mange som tenkte på...

 

Mener at andre produsenter også har hatt dette tidligere, deriblant Motorola.

 

Innovasjon sier du. Kanskje du burde undersøkt litt mer før du kommer med slike påstander?

 

 

Du burde kanskje lese en gang til. Jeg var sarkastisk fordi Samsung kaller det innovasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det å gjøre noe bedre er for deg en negativ greie?

Ja, selvfølgelig. Du må ikke tro at du får noe gratis. Hvis de prioriterer noe så tåpelig (og umulig) som å få "god lyd" fra høyttalerne til en telefon, er det du som ender opp med regninga. Høyttalerne på telefonen brukes til alarm, ringelyd og stemme, ikke musikk. Man bruker et headset eller en annen ekstern enhet for å spille av musikk. Det vil alltid være flere hundre ganger bedre enn lyden direkte fra de interne høyttalerne, så hvorfor i all verden betale for å gjøre gapet bittelitt mindre?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil si dette rett og slett er skikkelig modig av Samsung. Særlig siden det er bare et par måneder siden de virket veldig opptatt av at de leverte telefoner med 3.5mm-kontakt. Det krever mot å innrømme så raskt at man tok helt feil!

 

(Samsung klarte å finne opp eksploderende telefoner helt selv da, det skal de ha.)

 

Hehe. Litt god den der...

Lenke til kommentar

Det er idioti at produsentene alltid hermer etter apple. både i design og funksjoner.

Nå var  Moto Z serien tidligere ute enn Apple sin iPhone med å fjerne jacken. Du mener da også at Apple stjal dette konseptet fra Motorola/Lenovo? Ikke at å fjerne headphone jacken er innovativt eller forsåvidt noe positivt slik jeg ser det. Når det kommer til design og funksjoner; Samsung skapte omtrent Phablet markedet selv med sin Note serie, et par år etter kommer Apple med 5.5" hvor de tidligere har tviholdt på at mennesker ikke vil ha noe større enn 4". Hva med trådløs lading, beste displays i markedet, hurtiglading, tidligere ute med IP68 rating, Stylus pen, eget unikt design med edge skjerm, Gear VR mm?

 

Nei, ikke alle hermer etter Apple i design og funksjoner. 

Endret av fflex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så det å gjøre noe bedre er for deg en negativ greie?

Ja, selvfølgelig. Du må ikke tro at du får noe gratis. Hvis de prioriterer noe så tåpelig (og umulig) som å få "god lyd" fra høyttalerne til en telefon, er det du som ender opp med regninga. Høyttalerne på telefonen brukes til alarm, ringelyd og stemme, ikke musikk. Man bruker et headset eller en annen ekstern enhet for å spille av musikk. Det vil alltid være flere hundre ganger bedre enn lyden direkte fra de interne høyttalerne, så hvorfor i all verden betale for å gjøre gapet bittelitt mindre?

 

Jeg tror du er på veeeeldig tynn is hvis du tror at Samsung med å kutte ut dette ville ha redusert prisen til deg.
Lenke til kommentar

Det er idioti at produsentene alltid hermer etter apple. både i design og funksjoner.

 

Nå er det vel Apple som hermet etter Panasonic og HTC... De har jo levert mobiler uten hodetelefonutgang. Overgang fra mini usb til jack. Så Apple er den som hermer.. på samme måte som de stjal designet fra LG. Apple er å blir ett firma som bruker gammel teknologi/design og kaller dem for noe helt nytt.. sorry for making you cry.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne artikkelen sier mye av det samme jeg tenker http://www.theverge.com/circuitbreaker/2016/12/9/13884662/samsung-headphone-jack-user-hostile-stupid

Er det noe jeg ikke savner fra Sony Ericsson-telefonene jeg brukte føt, så er det adaptere for bruk av hodetelefoner. Bluetooth er fullstendig underlegent med tanke på både lydkvalitet og brukervennlighet, og gir meg enda en ting jeg må huske på å lade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste dette gir meg er flashbacks tilbake til Sony Ericsson telefonene jeg hadde. Vart helt "sinnsykt" når søstra mi kom med et adapter som gjorde at jeg kunne lade, mens jeg hørte musikk! Dette er ikke noe jeg vil tilbake til. Selvsagt, markedet trenger fremgang og nyvinninger, og folk kommer nok til å forsette med å kjøpe både apple og samsung produkter. For meg derimot, blir begge uaktuelle når de gjør noe slikt da jeg er for avhengig av hodetelefonUTgangen. If it aint broke, dont fix it. Min LG G3 holder nok koken ei god stund til.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...