Gå til innhold

Har det egentlig gått så dårlig med regjeringen?


Anbefalte innlegg

Nå som sannsynligheten for et kabinettspørsmål er her. Har det egentlig gått så dårlig med denne regjeringen som mange mente? Hadde ting vært så veldig mye bedre og annerledes med Arbeiderpartiet og de rødgrønne?

 

Hvilke store utfordringer har regjeringen satt Norge i, som Støre evt må rydde opp i om han må ta over som statsminister? Finnes det noe?

 

Hva mener du?

Takker for svar ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ting vært så veldig mye bedre og annerledes med Arbeiderpartiet og de rødgrønne?

Har ikke regjeringen mislykkes med politikken sin dersom ting ikke er annerledes nå enn når de rødgrønne styrte? Det var jo derfor de ønsket å bli valgt, for å kunne føre en annen politikk enn de rødgrønne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har gått omtrent som før. Det viser vel bare hvor bra vi har det i Norge uansett.

 

Det største problemet med regjeringen er hvor mange samarbeidsproblemer de har, og hvor åpent de forteller om dem. Her er det mange som rir på hver sine kjepphester og benytter enhver anledning til å klage på samarbeidspartnerne. Det gir ikke et spesielt godt inntrykk.

Lenke til kommentar

Nå som sannsynligheten for et kabinettspørsmål er her. Har det egentlig gått så dårlig med denne regjeringen som mange mente? Hadde ting vært så veldig mye bedre og annerledes med Arbeiderpartiet og de rødgrønne?

 

Hvilke store utfordringer har regjeringen satt Norge i, som Støre evt må rydde opp i om han må ta over som statsminister? Finnes det noe?

 

01_consumer_segway.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå som sannsynligheten for et kabinettspørsmål er her. Har det egentlig gått så dårlig med denne regjeringen som mange mente? Hadde ting vært så veldig mye bedre og annerledes med Arbeiderpartiet og de rødgrønne?

 

Hvilke store utfordringer har regjeringen satt Norge i, som Støre evt må rydde opp i om han må ta over som statsminister? Finnes det noe?

 

01_consumer_segway.png

Haha segway ja. Forsåvidt en fillesak , men det er jo bra å løsne på dumme lover.

Vannscooter også fikk vi lov å bruke. Er for ille at Det måtte gå så mange år før slike trivielle ting ble lovlig. Med alle forbud som eksisterer i dette landet kan man begynne å lure på hva rødnissene som stort sett har sittet ved makten siden krigens slutt har tenkt med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De største utfordringene Norge har er at vi fortsatt har høye klimautslipp som vi må fortsette å kutte hvert eneste år en stund fremover og at vi er på vei til å ha brukt opp Oljefondet i 2043.

 

Dessverre tror jeg ikke ufordringene ville vært noe mindre hvis Ap fikk bestemme. 8 år med rødgrønt flertall viste oss at de ikke evner å kutte utslipp og i sitt alternative budsjett vil Ap bare ta ut 4 milliarder kroner mindre fra Oljefondet på tross av at de vil kreve inn 10,5 milliarder mer i økte skatter og avgifter. De lettelsene budsjettet inneholder, vil de gi til fagforeningene, deriblant LO, som tilfeldigvis gir penger til Ap, Dagsavisen og Klassekampen i opptakten til valgkampen.

 

Se for eksempel her:

http://www.dn.no/meninger/2016/11/10/2148/Pa-innsiden/ansvarlig-liksom

http://www.klassekampen.no/article/20161121/NTBO/991582139

 

Nei, ikke gått dårlig med regjeringen. Heller ikke regjeringen som lager kaos nå, men fjottepartiene Krf og venstre. Skei Grandios burde se på sine 4% og holdt kjeft. 

 

butthurt.jpg

 

Hilsen et Venstre-medlem som var svært tilfreds med å se spesielt Frp svelge noen tunge kameler i går, og det på tross av at regjeringen ikke en gang trengte de 4 prosentene til Venstre.

 

Det sagt, skulle jeg gjerne byttet grønne avgifter mot lavere skatter til alle, men regjeringen ville heller bruke skattepengene våre på lavere årsavgift på bil og en dyrere finansieringsmodell for veier istedenfor bompenger i distriktene, der nesten ingen bor.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

 

Linker til andre som deler din synsing er ikke bevis på noe som helst, utover at du ser ut til å trives i ekko-kammeret.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Echo_chamber_(media)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg ikke den sittende regjeringen har gjort noe vesentlig i denne vanskelige perioden vi er inne i. De burde ha løst mye ift nav systemet for å takle arbeidsledigheten og prøvd å skape flere jobber. Om de andre hadde gjort det bedre får vi jo aldri vite, men jeg er absolutt ikke imponert over sittende regjering. De har dog fått inn mange flåsete ting som segway, vannscooter og annet tøv. Erna ser vi lite til føler jeg. 

 

Har fått høre at det er blitt gjort mange gode ting ift vei, men jeg har ikke merket noe til det på vestlandet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At AP, som kjeftet og gneldret om flyseteavgiften, ikke greier fjerne den i sitt budsjett, tyder vel på at ting neppe hadde vært vesentlig forskjellig. De rike ville hatt litt mindre penger, det summerer opp det hele.

 

Så disse pengene kunne ikke ha blitt brukt til noe fornuftig men bare forsvunnet i tynn luft? Tror du de kommer mer til sin rett hvilende fordelt over noen få fete bankkontoer eller som hoppende aksjer? :)

 

At opposisjonen er større i kjeften enn lemmet er langt er vel mer regelen enn unntaket uavhengig av parti det måtte være, men når det er sagt så er det nok allikevel FRP som tar gullpokalen i løftebrudd med seg tilbake i opposisjon. Kanskje ikke veldig overraskende av den lettere uansvarlige storfavoritten ;) 

Lenke til kommentar

 

At AP, som kjeftet og gneldret om flyseteavgiften, ikke greier fjerne den i sitt budsjett, tyder vel på at ting neppe hadde vært vesentlig forskjellig. De rike ville hatt litt mindre penger, det summerer opp det hele.

 

Så disse pengene kunne ikke ha blitt brukt til noe fornuftig men bare forsvunnet i tynn luft? Tror du de kommer mer til sin rett hvilende fordelt over noen få fete bankkontoer eller som hoppende aksjer? :)

 

At opposisjonen er større i kjeften enn lemmet er langt er vel mer regelen enn unntaket uavhengig av parti det måtte være, men når det er sagt så er det nok allikevel FRP som tar gullpokalen i løftebrudd med seg tilbake i opposisjon. Kanskje ikke veldig overraskende av den lettere uansvarlige storfavoritten ;)

 

 

Penger forsvinner ikke i tynn luft, men kan lett kastes bort på ingenting. Da er det langt bedre at folk får beholde mer av sine midler. Ei heller er det gitt at å ta penger fra en riking er et pluss på sikt, midler til investeringer kan skape arbeidsplasser, og om de eksempelvis blir brukt i markedet er det mange som nyter godt av disse midlene. Det er ren skjønnmaling av sannheten å anta at velstående personers midler blir mer fornuftig brukt bare staten får disponert dem. Å ta en sånn "slem kapitalist" som ikke bidrar vs "mer penger til O Svake Bestemødre" er ikke realistisk i det hele tatt gitt hvordan statlige midler faktisk brukes.

 

FrP kom rimelig greit ut av det, minus bompengene. Noe må de dog ofre i et samarbeid. De største løftebruddsfantomene må jo være AP, som har lovet enkeltrom til eldre i 30 år eller noe sånt. SV har jo ofret seg selv i så stor grad tidligere at de knapt eksisterer, og er også en åpenbar løftebruddchampion. Det blir sikkert en nøtt for AP, SV må nok stå hardere på kravene denne gang enn i 2005/09.

Lenke til kommentar

Hilsen et Venstre-medlem som var svært tilfreds med å se spesielt Frp svelge noen tunge kameler i går, og det på tross av at regjeringen ikke en gang trengte de 4 prosentene til Venstre.

 

Hvordan føles det å være medlem av et parti som ikke bare mangler enhver distriktspolitikk, men i tillegg vil ruinere Norge i miljøets navn, til tross for at alt vi har av forurensning kommer fra oljeindustrien? 

 

Jævla Osloparti med nachspielideer og null gangsyn. Fri arbeidsinnvandring og borgerlønn har vært venstres hjertesaker. Det finnes ikke en samfunnsøkonomisk eller realpolitisk tanke i hodene deres. 

 

Hadde feita grande fått bestemt, hadde privatbilisme blitt ulovlig og hele industrien blitt overtatt av kinesere på anbud. Sånn sett går dere greit sammen med krf, da dere begge higer mot det urealistiske.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan føles det å være medlem av et parti som ikke bare mangler enhver distriktspolitikk, men i tillegg vil ruinere Norge i miljøets navn, til tross for at alt vi har av forurensning kommer fra oljeindustrien? 

 

Jævla Osloparti med nachspielideer og null gangsyn. Fri arbeidsinnvandring og borgerlønn har vært venstres hjertesaker. Det finnes ikke en samfunnsøkonomisk eller realpolitisk tanke i hodene deres. 

 

Hadde feita grande fått bestemt, hadde privatbilisme blitt ulovlig og hele industrien blitt overtatt av kinesere på anbud. Sånn sett går dere greit sammen med krf, da dere begge higer mot det urealistiske.

 

Dette var regelrett flaut. Skal du slå noen slag så er det viktig å ha tyngde i argumentene. Du lister bare ting du ikke liker, pynter med ad hominem og tryner fullstendig på fakta.

 

Jeg vil ha svar på hvorfor distriktspolitikken blir ødelagt. Hvorfor det er et "osloparti", hva som er galt med arbeidsinnvandring og borgerlønn, hvor de svikter på samfunnsøkonomiske og realpolitiske tankegangen. Ikke fordi jeg er uenig, men fordi innlegget ditt bare er tomme argumenter som bare er negative på grunn av din negative ladning.

 

Venstre har aldri straffet privattransport uten å gi slipp på andre steder. Hele prinsippet med "det grønne skiftet" er å oppfordre til en progressiv overgang til miljøvennlige alternativer, og ikke straffe i begge ender. Jeg vet ikke om det er ignoranse som gjør at du tror at Venstre er et venstreorientert parti som står for tunge skatter og avgifter.

 

Så du mener at privatbiler skal bli vernet fordi oljeindustrien er verre? Transportsektoren står for 31% av Norge sine CO2-utslipp, og har økt med 24% siden 1990. Om du ikke anser dette som et problem så vil jeg høre hva du ville gjort istedet. Eller for å fronte det som en stråmann: Du vil kanskje ramme arbeidsplasser i oljeindustrien!

 

Hilsen en som egentlig ikke er så glad i Venstre, selv om han er sosialliberalist og mener miljøet er viktig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hilsen et Venstre-medlem som var svært tilfreds med å se spesielt Frp svelge noen tunge kameler i går, og det på tross av at regjeringen ikke en gang trengte de 4 prosentene til Venstre.

 

Hvordan føles det å være medlem av et parti som ikke bare mangler enhver distriktspolitikk, men i tillegg vil ruinere Norge i miljøets navn, til tross for at alt vi har av forurensning kommer fra oljeindustrien? 

 

Jævla Osloparti med nachspielideer og null gangsyn. Fri arbeidsinnvandring og borgerlønn har vært venstres hjertesaker. Det finnes ikke en samfunnsøkonomisk eller realpolitisk tanke i hodene deres.

 

Hadde feita grande fått bestemt, hadde privatbilisme blitt ulovlig og hele industrien blitt overtatt av kinesere på anbud. Sånn sett går dere greit sammen med krf, da dere begge higer mot det urealistiske.

 

Jeg vet ikke om du forsøker å bli tatt alvorlig. Det er en fordel å velge saklige argumenter og bygge dem på fakta hvis det er meningen at jeg skal føle meg dårlig for å være Venstre-medlem.

 

Jeg foreslår at du sjekker hvordan utslippene fordeler seg på de ulike sektorene i Norge, for eksempel her: http://energiogklima.no/klimavakten/norges-utslipp/

 

Hvis du foretrekker å slutte med olje- og gassutvinning istedenfor å kutte utslipp i andre sektorer, er det et lovlig standpunkt. Siden 40 % av utslippene i forhold til 1990-nivå skal kuttes innen 2030, måtte vi likevel kuttet mer utslipp selv om vi ikke utvant noe olje eller gass i 2030. Og du er i så fall den første jeg hører om fra distriktene som foretrekker den løsningen.

Lenke til kommentar

 

 

Hilsen et Venstre-medlem som var svært tilfreds med å se spesielt Frp svelge noen tunge kameler i går, og det på tross av at regjeringen ikke en gang trengte de 4 prosentene til Venstre.

Hvordan føles det å være medlem av et parti som ikke bare mangler enhver distriktspolitikk, men i tillegg vil ruinere Norge i miljøets navn, til tross for at alt vi har av forurensning kommer fra oljeindustrien?

 

Jævla Osloparti med nachspielideer og null gangsyn. Fri arbeidsinnvandring og borgerlønn har vært venstres hjertesaker. Det finnes ikke en samfunnsøkonomisk eller realpolitisk tanke i hodene deres.

 

Hadde feita grande fått bestemt, hadde privatbilisme blitt ulovlig og hele industrien blitt overtatt av kinesere på anbud. Sånn sett går dere greit sammen med krf, da dere begge higer mot det urealistiske.

Jeg vet ikke om du forsøker å bli tatt alvorlig. Det er en fordel å velge saklige argumenter og bygge dem på fakta hvis det er meningen at jeg skal føle meg dårlig for å være Venstre-medlem.

 

Jeg foreslår at du sjekker hvordan utslippene fordeler seg på de ulike sektorene i Norge, for eksempel her: http://energiogklima.no/klimavakten/norges-utslipp/

 

Hvis du foretrekker å slutte med olje- og gassutvinning istedenfor å kutte utslipp i andre sektorer, er det et lovlig standpunkt. Siden 40 % av utslippene i forhold til 1990-nivå skal kuttes innen 2030, måtte vi likevel kuttet mer utslipp selv om vi ikke utvant noe olje eller gass i 2030. Og du er i så fall den første jeg hører om fra distriktene som foretrekker den løsningen.

Er jorden reddet hvis alle nasjonene som har lovt å kutte 40% innen 2030 greier vi det? Jeg tviler på at det hjelper noe særlig globalt sett.

 

Jeg er forsåvidt helt for at noe må gjøres med lokal forurensning som dårlig luft i byer, misforstå meg rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...