Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når hun ikke liker at jeg spiller...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snip

 

Ganske fascinerende hvordan innlegget ditt står i så veldig sterk kontrast til signaturen din.

 

Ellers så vitner jo både uttalelsen din om fordommene mot folk som spiller dataspill, samt det at du snakker om "damenes oppgaver i hjemmet", om at du har et tankesett fra før tusenårsskiftet.

Endret av Nevnarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enda mer moralisme, gitt. Fascinerende hvordan enkelte av oss virker til å være begavet med å vite nøyaktig hva et liv SKAL inneholde, og ikke.

Vel, trådstarter ber om råd, og dette er det beste og mest moralsk riktige rådet.

 

Trådstarter skriver også senere at ingen av dem har fast jobb, kun han har et vikariat. Og han er mest bekymret for å ikke få lov å spille data! Hallo! Er det ingen som ser problemer?

 

I stedet for å holde på med dataspill burde han fokusere på å ta noe utdanning eller kurs, og få seg en fast jobb.

 

Hvordan har han tenkt å klare å bidra til sin nyetablerte familie ved å spille data dagen lang? Leve på NAV? Det er en lite ansvarlig holdning og det er umoralsk å nærmest bevist gjøre seg avhengig av andres støtte.

Endret av Neibæk
Lenke til kommentar

Ganske fascinerende hvordan innlegget ditt står i så veldig sterk kontrast til signaturen din.

 

Jeg mener folk skal få lov å leve sine liv akkurat som dem selv ønsker, så lenge det ikke går utover andres frihet eller er en byrde for andre ved at man gjør seg avhengig av NAV.

 

Som jeg skrev i forrige post så burde trådstarter heller jobbe med å sikker seg en fast jobb og fast inntekt, og på den måten være i stand til å forsørge sin familie.

 

Å mene noe annet blir det samme som å si at det er greit å leve på ledighetstrygd finansiert av andre skattebetalere. Det er umoralsk og urettferdig ovenfor oss andre som har jobbet hardt for inntekten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Ganske fascinerende hvordan innlegget ditt står i så veldig sterk kontrast til signaturen din.

Jeg mener folk skal få lov å leve sine liv akkurat som dem selv ønsker, så lenge det ikke går utover andres frihet eller er en byrde for andre ved at man gjør seg avhengig av NAV.

 

Som jeg skrev i forrige post så burde trådstarter heller jobbe med å sikker seg en fast jobb og fast inntekt, og på den måten være i stand til å forsørge sin familie.

 

Å mene noe annet blir det samme som å si at det er greit å leve på ledighetstrygd finansiert av andre skattebetalere. Det er umoralsk og urettferdig ovenfor oss andre som har jobbet hardt for inntekten.

 

Nå er det også snart 9 måneder siden TS skrev sitt innledende innlegg, så TS kan sikkert ha skaffet seg en jobb uten å opplyse om det i denne tråden! Men jeg må jo si at jeg stusser når jeg ser hva du skriver og hva du har som signatur, for det du skriver her, og det du er politisk aktiv i er jo to forskjellige meninger! Men nok om det, la oss håpe TS har fått orden på forholdet, jobb og alt annet som er godt her i landet. (Med forbehold om at TS ikke har skrevet en masse mer her i tråden, har bare lest første side.)

Lenke til kommentar

 

Ganske fascinerende hvordan innlegget ditt står i så veldig sterk kontrast til signaturen din.

Jeg mener folk skal få lov å leve sine liv akkurat som dem selv ønsker, så lenge det ikke går utover andres frihet eller er en byrde for andre ved at man gjør seg avhengig av NAV.

 

Som jeg skrev i forrige post så burde trådstarter heller jobbe med å sikker seg en fast jobb og fast inntekt, og på den måten være i stand til å forsørge sin familie.

 

Å mene noe annet blir det samme som å si at det er greit å leve på ledighetstrygd finansiert av andre skattebetalere. Det er umoralsk og urettferdig ovenfor oss andre som har jobbet hardt for inntekten.

 

 

Det står heller ingen plasser at TS går på NAV. Men du bare antar at fordi han har et vikariat så vil han havne på NAV.

Det var heller ikke TS sin jobbsituasjon som var tema eller problemstilling for tråden, men hvorvidt han skal få utøve hobbyen sin på fritiden eller ikke. Så når du mener at han ikke skal få gjøre det så motsier du deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enda mer moralisme, gitt. Fascinerende hvordan enkelte av oss virker til å være begavet med å vite nøyaktig hva et liv SKAL inneholde, og ikke.

Vel, trådstarter ber om råd, og dette er det beste og mest moralsk riktige rådet.

 

Trådstarter skriver også senere at ingen av dem har fast jobb, kun han har et vikariat. Og han er mest bekymret for å ikke få lov å spille data! Hallo! Er det ingen som ser problemer?

 

I stedet for å holde på med dataspill burde han fokusere på å ta noe utdanning eller kurs, og få seg en fast jobb.

 

Hvordan har han tenkt å klare å bidra til sin nyetablerte familie ved å spille data dagen lang? Leve på NAV? Det er en lite ansvarlig holdning og det er umoralsk å nærmest bevist gjøre seg avhengig av andres støtte.

 

 

Dagen lang? Som andre så legger du egne forutintattheter til grunn for dine råd. Såvidt jeg husker prata TS om at det var snakk om et par timer hver dag for å slappe av. Mener du det er umoralsk å ha en hobby man trives med, så lenge hobbyen er dataspill eller det som du arbitrært definerer som umoralske aktiviteter? Jammen meg litt av en liberalisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hmm jeg har brukt fire-fem timer i dag på å sy gardiner, tenkte å spille litt pc nå. Eller vent. Kanskje jeg bør sy videre, slik at jeg fortsetter å ha voksne verdier og ikke forsømmer livet mitt?! Hjelp, trenger råd. Hilsen snart ferdig utdannet lærer i god form.

Gå og spill de spillene med merke av 18+ på, de er vist bare godkjent for voksne :D 

Lenke til kommentar

Iom at det er 9 måneder siden TA skrev, så får vi anta at han har fått orden på livet sitt og at alt er vell. Råd som vi gir her får derfor være på generelt grunnlag angående en manns dataspilling i et forhold.

 

Men vi kan ikke ignorere opplysningen at mannen bare hadde ett vikariat. Hadde mannen hatt en fast og trygg jobb, så hadde situasjonen blitt noe annerledes.

 

Iom det er et vikariat så er faren stor for at man havner på NAV etter vikariatets slutt. Å da bruke tiden sin på noe annet enn å prøve å sikker seg fast jobb eller nye inntektsmuligheter blir derfor umoralsk. Og det er umoralsk fordi man satser på at andre borgere tvinges til å forsørge en i tilfelle man ikke skulle få ny jobb/vikariat.

 

Dette rådet er helt på linje med liberalismen. Liberalistene ønsker å på sikt å redusere den offentlige sektor for å fjerne skatter og avgifter.

 

La oss derfor gjøre et tanke eksperiment for fremtiden der NAV har opphørt å eksistere. Du har bare en midlertidig jobb og når den er over er du overlatt til deg selv. Hva er fornuftig å gjøre i en slik situasjon? Er det ikke nettopp å prøve å sikkre sin egen fremtid? Eller er det å spille data?

Lenke til kommentar

La oss derfor gjøre et tanke eksperiment for fremtiden der NAV har opphørt å eksistere. Du har bare en midlertidig jobb og når den er over er du overlatt til deg selv. Hva er fornuftig å gjøre i en slik situasjon? Er det ikke nettopp å prøve å sikkre sin egen fremtid? Eller er det å spille data?

 

Det må du gjerne gjøre, men ta det i egen tråd da det har lite med denne trådens tema å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager, men det er på høy tide å slutte med dataspill for TS.

 

Dataspill er greit nok i tenårene og når man bor i kollektiv som student. Men når man er blitt voksen og fått samboer så er det på høy tide å slutte. Dataspill er unyttig barneunderholdning, man blir feit, det er bortkasta tid, det er umaskulint og det er turn-off for damene. Punktum.

 

Dette betyr selvfølgelig ikke at tiden skal brukes på å se dårlige såpeserier med dama, annet enn av og til for kosens skyld.

 

Ta deg heller en joggetur, og tving gjerne med dama for å holde henne i form. Jeg sier ikke at man heller skal ta damenes oppgaver i hjemmet, men det er alltids noe som må fikses i hjemmet, plenen må klippes eller bilen vaskes osv.

 

Dataspilling er generelt et tegn på at man mangler mål og mening med livet. Hva med heller å bruke tiden på å ta ett kurs, personlig utvikling, bedre karrieremuligheter? Trådstarter skriver ikke om dem har barn, men dersom dette ikke er tilfelle så er det vel kanskje på tide å gjøre dama gravid.

Her viser du klinkende klart at du har null peiling på hva du prater om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Her viser du klinkende klart at du har null peiling på hva du prater om.

Hvorfor det?

Hva er du uenig i?

 

 

At dataspill på noen måter skiller seg ut negativt fra andre hobbyer. Du sier at dataspill er greit i tenårene, som om det var forskjell på om TS brukte 4 timer om dagen på å lese bøker eller spille spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg orker ikke gå for mye inn på det for det er allerede vært dekket tidligere i tråden. Ønsker du å lese andre sin mening om dataspilling og hvorfor vi er uenige så anbefaler jeg deg å lese hele tråden. Vi har hatt denne diskusjonen allerede. Du kommer med påståander om at dataspilling er ikke bra og er tegn på ditt og datten og så kommer det til å ramle inn mange dataspillere med helt normale liv, som du enten kommer til å lytte til og la deres innsyn om saken faktisk ha noe å si, eller så kommer du bare til å avskrive dem som urealistiske troll.

Det er en uting å forhåndsdømme folk basert på om de vil gå tur i skogen eller sette seg ned og spille en runde WoW. og det er de som syter om hva andre bruker tiden sin på som er problemet, ikke de som er happy med å ha ett aktivt spilleliv. 

Det at du heftig indikerer at du ikke kan utvikle deg personlig eller få en bedre karrieremulighet ved å spille skriker at du ikke aner hva du prater om. Det blir som om jeg skal ta din mest interessante hobby og bitche om at du gjør der, uten at jeg vet at dine hobbyer er med på å lade deg og gjøre deg klar for dagene fremover. Det er en meget arrogant og ignorant holdning å ha.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor mate dette trollet?? Vi er voksne folk med jobb, bil og rekkehus, og vår hobby er gaming... Vår hobby er faen så mye mer meningsfylt enn tidenes akedemikerhobby - å samle på frimerker. Vi dyrker vår lidenskap etter eget velbefinnende. Om min samboer hadde hatt problemer med at jeg spiller innimellom så hadde hun aldri blitt min SAMBOER. Hun respekterer mine interesser her i livet. Om disse interessene, som også er veldig aktiv bruk av våpen, foran jakt, bare det å være utradisjonell.. Grow up!

Endret av Leo_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I begynnelsen av et forhold er det ikke rart hun blir skuffet av at kjæresten ikke ønsker å sitte innfiltret i henne i en koselig sofa, i timene før de legger seg. 

Hvis forholdet har vart noen år er det kanskje naturlig å bli mer likegyldig til det. 

Det er nok mest sosialt akseptert å se på TV om kvelden, men ser egentlig ikke at det skal være noen mer høyverdig hobby å se på TV-serier i time etter time. Så det må være det at de som par skal sitte sammen i en koselig, myk sofa. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...