Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når hun ikke liker at jeg spiller...


Anbefalte innlegg

@IntelAmdAti

 

Så du er altså enig i at det finnes positiv og negativ avhengighet. Hvis TS for diskusjonens skyld hadde vært avhengig (noe det ikke er noen klar indikasjon på at han er), ville ikke da denne avhengigheten være positiv hvis det hjelper han å stresse ned, hvis det ikke går ut over livet ellers? Du har vært lite balansert ellers i tråden, der TS har blitt stemplet som avhengig ganske bastant, og avhengighet er noe negativt. Derfor er det TS bedriver med negativt, uten noen refleksjon over det som faktisk er tema; at dama reagerer med passiv-aggressivitet på en tilsynelatende alminnelig hobby.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner at du prøver å være en slags balanserende polariserende faktor her kontra hva som blir skrevet. Og det bra.

 

Men la meg stoppe deg. Jeg gjorde det slutt, andre faktorer er inne i bildet. Men dette var én av dem.

For å si det sånn, familie kommer først over alt, og man skal hjelpe andre betingelsesløst. Dette er hva jeg er vokst opp med.

Men, når personen du blir sammen med prøver å skal vri deg over til en person, både klesstil, frisyre, væremåte. Rett og slett være en person som du ikke er. Da går det til en viss smertegrense før du innser at dette blir feil, noe jeg gjorde og bestemte meg etter noen måneder i tankeboksen å avslutte det.

 

Ingen er feilfrie, men når det kommer til samlet spilletid på noen timer ila. en uke, så burde det være greit innafor. Det blir det samme som, de som har andre hobbyer og ilegger det mye tid.

 

Når jeg er på ju jitsu trening 2-3 ganger i uka, så skal det plutselig ikke være greit? Om du velger å sette av 5-6 timer på en hobby, men det blir plutselig galt fordi det er snakk om datamaskin. Da har du null sympati fra min side, ihvertfall om du ikke engang evner å prøve å sette deg inn i hvorfor lidenskapen er der.

 

Men enkelte folk er så lite i stand til å være selvstendige at de lener seg for mye på at en annen skal gjøre en person lykkelig, og da blir det krasj - med mindre du finner en som sikkert har nøyaktig samme lidenskaper som deg.

 

Og for å avslutte, jeg er meget lykkelig og vel balansert ;)

 

Takk, jeg prøver å komme med gode og svært dyrekjøpte råd. Jeg vet godt hva jeg angrer på i livet og det føltes godt å forsøke å påpeke samme feller for andre.

Det var trist at det ble slutt, jeg håper dere begge tar med noe videre og får det bedre i deres neste forhold.

 

Ingen er feilfire, jeg har stått opp tidlig i dag for å spille CS:GO. Det er et møkkaspill og de rundene som ikke blir ødelagt at at noen jukser da blir jeg selv kicket fordi noen mener jeg jukser. Likevel "trenger" jeg å bare spille noen runder og siden de varer i ca 5 minutter blir det alltid noen flere runder enn jeg først planla.

 

Noen ganger er det greit å spille 100 timer på en uke, noen ganger kan 1 time være for mye. Det kommer helt annpå situasjonen, hva en setter til side.

I gjennomsnitt er 5-6 timer i uken på en hobby helt innafor, noen uker blir det tid til 12 timer noen andre uker kanskje bare 0 timer.

Som mann er det lett å tenke, "nå er det siste dagen i uken og jeg har hatt 0 timer fritid til hobby denne uken, 2 timer nå er derfor greit og du har ingenting du skulle ha sagt".

Det burde være greit å gå jobben også, men faktisk ikke alltid. En gang dro jeg på jobb, angret og dro et annet sted. Jobben fikk en liten krise men jeg gjorde det riktige, være hos pårørende etter en ulykke.

 

Det er unntak til det meste, det er kjedelig for det betyr at det ikke alltid er tid til vår hobby, enten det er gaming eller trening :)

Lenke til kommentar

@IntelAmdAti

 

Så du er altså enig i at det finnes positiv og negativ avhengighet. Hvis TS for diskusjonens skyld hadde vært avhengig (noe det ikke er noen klar indikasjon på at han er), ville ikke da denne avhengigheten være positiv hvis det hjelper han å stresse ned, hvis det ikke går ut over livet ellers? Du har vært lite balansert ellers i tråden, der TS har blitt stemplet som avhengig ganske bastant, og avhengighet er noe negativt. Derfor er det TS bedriver med negativt, uten noen refleksjon over det som faktisk er tema; at dama reagerer med passiv-aggressivitet på en tilsynelatende alminnelig hobby.

Alkohol stresser deg også ned, men er det positivt? :)

Jeg vet ikke om TS er avhengig, jeg vet at jeg får det inntrykket. Jeg kan ta feil.

 

Når noen gjør noe mot deg, er det en aksjon eller reaksjon?

 

Altså aksjonerer damen urimelig eller reagerer hun rimelig?

 

 

Hvis hun ikke vil ha samleie, er det en aksjon for å plage elle reaksjon på at du ikke er tiltrekkende nok?

Hvis du er utro fordi damen alltid sier nei, er det en aksjon for å plage henne eller en reaksjon fordi hun nekter?

 

Når du leser kvinner fortelle om drittsekk-mannen som var utro, hadde de forventet at mannen skulle leve i sølibat når de alltid sa nei?

 

En sak har alltid to sider, det kan være damen som er urimelig men jeg tror ikke det. Når det første mannen tenker på når han kommer hjem er å sette seg ned foran skjermen så vil det såre enhver kvinne. Og at skjermen kan roe og stresse han ned når hun ikke kan det. Og at han velger skjermen foran henne.

 

Jeg ser på det som at damen reagerer og at det heller er mannen som er passiv-aggressiv - gjerne ubevisst*.

 

* Jeg kan ta feil.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Når noen gjør noe mot noen andre er det alltid* en handling som de selv er ansvarlig for. Såklart så finnes det omstendigheter der man kan forstå handlingen, men det betyr ikke at man aksepterer handlingen. På samme måte som at jeg kan godt forstå at en far banker opp en som har forgrepet seg grovt på dattera til vedkommende ligger i koma eller dør. Betyr det at jeg er for dødsstraff? Selvfølgelig ikke.

 

Så ja, det er godt mulig at TS har et problem. Jeg skjønner dog ikke hvor du leser det inn i konteksten i tråden her. Og selvfølgelig, alle saker har minst 2 sider. Men som jeg har sagt før i tråden, vi har kun det TS kommer med som grunnlag. Og jeg ser det ikke som nødvendig å presisere at mine innlegg baserer seg på at TS fremstiller saken noenlunde korrekt, det ligger implisitt i enhver kommunikasjon. Det blir fort veldig vanskelig å kommunisere med andre dersom alt skal verifiseres, og ikke enkelte ting i en dagligdags setting kan aksepteres "as is".

 

Edit: * = Det gjelder jo ikke alltid, da man har tilfeller der gjerningsperson kan være utilregnelig i øyeblikket som det så fint heter, og at man ikke kan klandre vedkommende fullt og helt som ansvarlig.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Jeg liker å spille PC-spill, noe dama ikke setter like stor pris på. Jeg liker å ha andre ting å tenke på etter en lang arbeidsdag, og da er PC-spill løsningen. Dette går ikke utover andre ting, men med en gang jeg setter meg foran PC'en sier hun: "Åh, skal du spille nå eller?"

Hvor lenge sitter du og spiller da?

Lenke til kommentar

Så ja, det er godt mulig at TS har et problem. Jeg skjønner dog ikke hvor du leser det inn i konteksten i tråden her. Og selvfølgelig, alle saker har minst 2 sider.

 

Første hint er at han oppsøker hjelp for et problem med samboeren.

Vanligvis er det emosjoner som får deg til å gjøre og sette i gang ting. Her har han nok hatt en ubehagelig opplevelse med samboeren. Samboeren har irritert seg over dette lenge og klarer ikke å holde det inne lenger. Hun blir gal av å komme i siste rekke, føle seg uviktig og erstattelig. Men hun konkurrerer mot en datamaskin, hun prøver å komme mellom trådstarter og datamaskinen. I starten var hun glad i han, nå vil hun bare ha bekreftelse på at hun ikke er helt verdiløs som kjæreste. Trenger bedre selvtillit for å finne ny type.

 

På veien hjem var det datamaskinen han gledet seg mest til å se, damen håpte han ville sitte alene og se serier.

Jeg ser for meg at samboeren spør om han skal "spille igjen", han svarer "ja (har jeg ikke fortjent det kanskje?!)". Samtalen kan ha endt med så dårlig stemning at han ikke lenger gidder å spille, han blir bare mer urolig og han har trengt å få fred i kroppen siden han kom hjem.

Når han innser at kosestunden var spolert sier han "Greit, hva vil du finne på?" samtidig som han planlegger tid og dato for neste "pustepause". Hun vinner. Men så avviser hun han og sier noe ala "bare spill du" eller "gjør som du vil, samme for meg".

Dette ruinerer spillegleden hans og han blir sint, han har i tillegg gitt seg og føler han har gjort alt i hans makt. Hvilke andre steiner kunne han ha vendt?

 

Kanskje han venter til hun har lagt seg før han bestemmer seg for å spille i fred. Neste morgen, kl 10:34, er han rådvill og oppsøker hjelp her. Og "her" er et spillforum med likesinnede som forstår han like mye som de ikke forstår samboeren.

 

Han forteller at han har kuttet ned betydelig på spilltiden etter at de ble sammen men trenger likevel å spille etter en lang dag, fordi han liker å ha "andre ting å tenke på". Han nevner ikke flere ting, "andre ting" er PC og, vel PC. PC er løsningen.

 

Når han skriver at han har vært med å se på serier som hun liker for hennes del, altså lidd seg gjennom jenteserier, så er det med en slags forventning om at da skal hun lide seg gjennom noe for han. Det er urettferdig at han lar henne se serier og til og med er med å se på mens han ikke får spille.

Dette vitner ikke om den største selvinnsikt akkurat, og er en av flere indikasjoner på at noen ikke forteller hele sannheten og kanskje er litt for glad/avhengig av pc-spill. For det er problemet. Samboer som klager er et symptom.

 

Han poster i fullt navn, kanskje en glipp eller fordi han får støtte og ikke skammer seg lenger.

 

Det er ikke meningen å henge ut trådstarter, jeg har sikkert hatt større spill-problemer enn han. Men dette er hvordan jeg tolker innlegget hans*

 

* Jeg kan ta feil i absolutt hver eneste lille ting

(Og ja det er stille på jobben i dag)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Og jeg mener at kanskje din personlige erfaring (mis)farger tolkningen potensielt helt ut av proporsjoner. Jeg tror vi begge er enige om at dette er noe TS og dama må snakke om uansett, så er det nok like greit å slutte i å spekulere om spillavhengighet.

 

Veldig mulig det også :)

 

Jeg tror og det er mulig at spillavhengighet er et ømfintlig tema her :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har ikke så mye å si hva det gjelder, men når det er en fundamental manglende respekt for den enkeltes interesser i et forhold mener jeg forholdet har feil retning. Det som virkelig bør være bak øret er at i de aller fleste forhold med akkurat denne problematikken blir problemet bare verre og verre. Damene (sikkert en del menn også) har en tendens til å bli mer og mer opphengt i slikt jo tryggere de føler de sitter i forholdet. Menn (sikkert den del damer også) har en tendens til å finne seg i mer og mer, helt til det renner over og det ikke finnes noen vei tilbake, og forholdet må avsluttes.

Den setningen der er ganske definerende for hva jeg mener er en sentral del av denne diskusjonen.

 

Det er prata masse fram og tilbake i denne tråden, og jeg er seint til festen, men jeg kjenner meg igjen i det TS skriver.

 

En av mine ekser hadde typiske instillinga "skal du bruke hele kvelden på å game?" Noe som for min del inneholder 2/6 kalde, en pizza og en eller flere venner på teamspeak. Vi slenger dritt, snakker om livet, og jeg holder kontakten med venner jeg ellers ikke ville snakka med pga at vi bor i forskjellige landsdeler.

På hennes side så var det helt ok at hun og en vennine knakk to flasker vin og så ørten episoder av hva enn det holdt på med for tiden, og jeg hadde full forståelse for at det tilfredsstilte et behov hun hadde, problemet var bare at hun så på min "gaming" som noe unyttig tullball. Ikke gikk det utover henne i noen særlig grad heller, da jeg som oftest gjorde dette hvis hun hadde lagd planer først. Men det skjedde jo enkelte ganger at hennes planer blei avlyst og hun da forventa at jeg skulle droppe alle mine planer, siden de var jo bare lagt på internett. Men når jeg lager avtaler, kompiser handler inn pils og pizza vil jeg gjerne holde det jeg lover. = rage fra dama osv.

 

Jeg kan skjønne dama til ts føler det stjeler mye tid fra dem hvis det er snakk om flere timer hver kveld, men hvis det er en 2/3 timer noen ganger i uka så handler vel dette mer om å mate det inn til dama på en måte der hun kan få forståelse for det. Ikke at jeg noen gang klarte det, så lykke til, but hey hu er i forskjell til min eks kanskje ikke bat shit cray cray ;)

Endret av SKAÐI
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva ville du syntes hvis damen hadde planlagt å sitte på telefonen og prate med venner hele kvelden?

Teller det positivt at hun har gledet seg til telefonkvelden og kjøpt usunn mat/drikke?

Helmaks at hun og vennene hennes som har flyttet vekk i fra bygda velger å gjøre et tiltak, som en telefon-kveld, for å opprettholde kontakten.

Hva mat angår ser jeg ikke problemet med at hun ønsker usunn mat en gang i blant.

Antageligvis hadde jeg laget denne pizzaen så vi hadde hatt god mat begge to istedenfor å la henne lide i seg en traust grandis.

 

Hva gjør dere når samboeren vil spille Sims på pcen deres?

Lar henne spille og kose seg da det er fin måte å slappe av på. Enten så lar jeg henne være i fred om hun ønsker dette ellers så kommer jeg bort i blant og titter og prater litt løst og fast. Endret av Hansien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva ville du syntes hvis damen hadde planlagt å sitte på telefonen og prate med venner hele kvelden?

Teller det positivt at hun har gledet seg til telefonkvelden og kjøpt usunn mat/drikke?

 

Jeg er helt enig med siste avsnittet ditt :)

Hva gjør dere når samboeren vil spille Sims på pcen deres?

Hvorfor skulle det være noe galt med noe av det her? Hender rett som det er at samboeren min snakker i en time med søstera si på telefon. Jeg dør ikke av omsorgssvikt av den grunn. 

 

For det første hadde jeg blitt veldig overasket, så hadde jeg antakelig blitt med å sett på. Sims er et spill som passer veldig godt og sitte to og spille sammen, har utallige timer sammen med søstera mi i oppveksten der vi dreiv med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva ville du syntes hvis damen hadde planlagt å sitte på telefonen og prate med venner hele kvelden?

Teller det positivt at hun har gledet seg til telefonkvelden og kjøpt usunn mat/drikke?

 

Jeg er helt enig med siste avsnittet ditt :)

Hva gjør dere når samboeren vil spille Sims på pcen deres?

 

Unskyld meg, men jeg skjønner virkelig ikke hvor du vil ?

 

Det hadde jo kun gledet meg at dama har kontakt med venninner rundt om i landet? Og at ei jente kan ta seg en pizza hvis hu føler for det i disse dager med enormt kropspress er jo bare posetivt i mine øyne. Hvem er du til og si hva som er usunt/sunt? Jeg løfter stadig tyngre, blir stadig større og ser stadig bedre ut (her har jeg jo kun meg selv som kilde), og jeg har ingen problem med en pizza og 6 pils i uka. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Unskyld meg, men jeg skjønner virkelig ikke hvor du vil ?

 

Det hadde jo kun gledet meg at dama har kontakt med venninner rundt om i landet? Og at ei jente kan ta seg en pizza hvis hu føler for det i disse dager med enormt kropspress er jo bare posetivt i mine øyne. Hvem er du til og si hva som er usunt/sunt? Jeg løfter stadig tyngre, blir stadig større og ser stadig bedre ut (her har jeg jo kun meg selv som kilde), og jeg har ingen problem med en pizza og 6 pils i uka. 

 

Eller glem det, det ville bare blitt mer "bonus-tid" med skjermen :)

 

Poenget mitt er at damen føler seg uviktig og uspesiell når skjermtiden med vennene blir viktigere enn henne. Det er sårende. Når du sårer noen så blir de vanligvis lei seg eller sint og frustrert, alt etter persontypen.

 

Du oppnår ca det samme ved å snu ryggen til henne når dere sover. Hun får ikke akkurat følelsen av at hun er viktigst i livet ditt, hvis du måtte velge mellom henne og pcen hva ville du valgt da?

 

Kan problemet oppstå fordi hun tror eller vet du ville valgt pc?

Lenke til kommentar

Hvis dama ikke takler at jeg sover på begge sidene av kroppen så har hun et problem ikke jeg. 

 

Det er jo det "vi" prøver og vise til deg her Intel, at man ikke har en hobby fordi dama er uviktig, men fordi men liker og ha hobbyer, og det er viktig for at et forhold skal fungere at man kan ha alenetid i blandt. 

 

Det som er casen her er at gaming blir sett på som en form for hobby som ikke er stueren av en eller anne grunn av enkelte jenter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"av en eller annen grunn"? Det er like uattraktivt som alle andre hobbyer der man sitter på rumpa og ikke prøver nye ting eller produserer noe, og det er greit med litt, men det er tidsaspektet som har noe å si. Folk klarte seg uten daglig gaming i tusenvis av år. Jeg er heller ikke så fan av å se på serier og jeg hadde ikke ønsket å være med en som ville se på serier over 15 timer i uka.

Men, siden jeg ikke er like populær som Emma Watson selv kan det jo hende jeg måtte gjort et kompromiss og gått med på det. Men det er ikke spesielt attraktivt i forhold til andre mennesker som gjør andre ting.

Attraktive hobbyer i mine øyne:

-Vitenskaplige ting
-All mulig sport (velg mellom 100 ulike..)
-Skape musikk
-Skape kunst
-Utforske steder
-Prøve nye ting
-Lese

Uattraktive hobbyer:

-For mye alkohol/dop
-Banke opp folk, gjengslagsmål
-Meningsløs shopping
-inkludert: henge rundt på kjøpesenter/kafé i over 10 timer i uka

-Gaming 10 timer+ i uka
-Serier 10 timer+ i uka
-bare "henge rundt"/"loke" uten at man har noen jobb eller andre hobbyer
-og fra diskusjon.no: prøve å ruse seg på muskat
 

Endret av Kablam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"av en eller annen grunn"? Det er like uattraktivt som alle andre hobbyer der man sitter på rumpa og ikke prøver nye ting eller produserer noe, og det er greit med litt, men det er tidsaspektet som har noe å si. Folk klarte seg uten daglig gaming i tusenvis av år. Jeg er heller ikke så fan av å se på serier og jeg hadde ikke ønsket å være med en som ville se på serier over 15 timer i uka.

 

Men, siden jeg ikke er like populær som Emma Watson selv kan det jo hende jeg måtte gjort et kompromiss og gått med på det. Men det er ikke spesielt attraktivt i forhold til andre mennesker som gjør andre ting. (...)

Er dette seriøst ment? Selv ikke Emma Watson er god nok, om hun tenker som deg. Jeg hadde aldri gått med på noe sånt. Jeg er ikke interessert i et kompromiss. Jeg skal ha i pose og sekk. Jeg skal ikke leve et halvt liv. Jeg skal ha alt.

 

Det sagt, så burde heller ikke du nøye deg med et kompromiss. Du finner sikkert en partner som deler ditt synspunkt. Det å prøve å endre partner, trur jeg ender dårlig for dere begge.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Emma Watson​ burde ikke være god nok for noen, makan til møkkakvinnfolk finnes det få av.

 

Eller så vil jeg påpeke ovenfor Kablam at når man har 'Lese', ikke 'Lese faglitteratur' men bare å 'Lese', på attraktiv listen sin så er det ikke noe mot det å "sitte på rumpa og ikke prøver nye ting eller produserer noe" men heller det man har ett hat for spilling og annen media.

 

Ikke prøv for hardt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen hobbyer er givende, andre er ikke det.

Det virker som at dere har en forventning av at det er normalt eller attraktivt å game så mye og at et anstendig kvinnfolk "respekterer" det. You're in for a surprise.

Du høster som du sår, å møte en bra dame er ikke vanskelig om du er bra selv. Det er heller ikke vanskelig å få jobb om du er dyktig nok, skole og utdanning er og lett for den som jobber for det.

Hvilke frø har du sådd etter en helg med gaming? Hva har du igjen for det senere? 
Trening gir deg bedre helse på sikt, god helse er attraktivt.

 

Om du må game 10 timer hver dag så kunne du like gjerne hatt en sykdom som gjorde at du måtte sove 10 timer ekstra hver dag, du blir ikke plukket først fra øverste hylle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...