Gå til innhold

iPhone 6-eiere opplever at skjermen slutter å fungere – Apple skylder på eierne


Anbefalte innlegg

Min S5 har blitt kastet i gulvet sånn at bakdekslet falt av, flere ganger..  (med chi leather case)

Har og mistet den i bakken noen ganger uten at den har tatt skade av det

S4 tok desverre skade av å falle nesten 2 meter ned på en stein så halve skjermen tok kvelden, men den var fortsatt brukan til å ta i mot samtaler og ringe  (uten noen form for case)

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UrgeLol, mener du helt seriøst at du tviler på dette?

 

https://www.engadget.com/2016/11/17/apple-will-fix-iphone-6-plus-touch-disease-for-149/

 

Les her. Apple har bekreftet at feilen er en spesifikk feil. Hvis folk mistet telefonen så hardt at deler på hovedkortet mistet kontakt, hvordan har det seg at det er BARE denne ene delen? Altså er det et spesifikt problem med loddingen av touch controlleren. Dette er bekreftet av Apple. Det er et problem med loddingen av touchkontrolleren på iPhone 6. Hvis du ser så er og Plus versjonen mer utsatt enn ikke Plus. Og som du ser så er det fordi den lettere blir bøyd. Akkurat som iPhone 6 generelt er mye lettere å bøye enn S-versjonene. Så feilen ligger i får dårlig styrke i hovedkortet.

 

Det med hardt fall er jo og ren løgn. Det er ikke problemet, og det er veldig åpenbart. Bare les det iFixit skriver. Det står alt svart på hvitt. Og de har visst det i over en måned nå allerede.

 

Så hvorfor dekker ikke Apple dette? Garanti er ute i USA. Enkelt og greit. Det handler om penger. De har et repair program for touch disease. Som er helt latterlig. De vet altså det er et problem, og vet akkurat hva det er, men de skylder fortsatt på kundene og gir dem bare discounta repairs. Det er EKSTREMT frekt gjort. I Norge og har de dette, selv om du har krav på ny kostnadsfri erstatningtelefon. Det er en åpenbar feil ved produktet som brukeren ikke er skyld i. Og i Norge får folk ny iPhone gratis. Likevel har de repair program her.... sleipt altså. LA meg og minne deg om når de ble dømt i Italia for å ha AppleCare som essensielt ikke ga mer enn italiensk lov allerede gav deg.

 

De gir og ellers folk refurbisha iPhones, så du får den faktisk ikke fikset, men de burde fått helt ny gratis. Som du gjør i Norge.

 

Jeg vet ikke om du husker ting som Staingate. Det er ekstremt åpenbart at det var en feil. Likevel tok det LAAAANG tid før Apple gjorde noe, etter stort press fra kunder, og søksmål osv. Og de publiserte det ikke på nettsidene sine, og sa altså ingenting offentlig om det. Hvis du gikk til dem derimot fikk du det erstattet. Etter lang tid. 

 

Vet du hvor mye det kostet Samsung å erstatte alle Note7ene? Og du lurer på hvorfor Apple ikke vil erstatte når det er en åpenbar feil? Så lenge feilen ikke er for vanlig kan de lett komme unna med det uten å måtte betale mye penger for feilen de gjorde. Velkommen til store selskaper. Det er mye de gjør som ikke bare er umoralsk, men og ulovlig for å tjene mer penger. Det Apple gjør nå er sannsynligvis ikke ulovlig. Det er bare dårlig gjort, frekt og dårlig service. Du forventer mer når du kjøper high-end produkter. Hvis de nekter folk gratis erstatning i Europa derimot så bryter de lovene. Det å ta betalt på noe folk har rett til å få gratis er og veldig dårlig gjort. De tar 1600 kr for noe du har rett på GRATIS. Synes du virkelig det er greit?

 

 

Trenger ikke bevise at andre telefoner tåler hardt fall. Jeg har ikke hørt om noen andre som har slike problemer og forteller kundene sine at det er deres feil. Folk mister andre telefoner like mye som iPhones. Merkelig at andre telefoner ikke har samme feil da? Apple bruker en Broadcom touch-kontroller. Som er en utrolig vanlig kontroller. Så der har du beviset ditt. Forstår om du er skuffet over at Apple ville gjøre noe slikt. Det er jeg og, men de har faktisk en svart på hvitt produksjonsfeil, som de ikke vil erstatte, og skylder på kundene. Bare for penger. De prøver tom å ta penger for å fikse det i land der kundene har rett på gratis erstatning. Som er å lure kunder til å betale for noe de har rett på gratis. Ikke uvanlig, men veldig dårlig gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rami Odeh, a repair tech from New Orleans, sees up to 100 iPhone 6 and 6 Pluses a month

 

He acknowledged the problem (he was very familiar with it), but said Apple doesn’t recognize it as an issue, and so there is not much he can do.

 

After talking to a tech, I got exactly what I expected ‘You’re out of warranty and you’re [sic] only option is to buy a new phone,

 

In both the iPhone 6 and 6 Plus, the Touch IC chips connect to the logic board via an array of itty-bitty solder balls—“like a plate resting on marbles,” Jessa explains. Over time, as the phone flexes or twists slightly during normal use, those solder balls crack and start to lose contact with the board.

 

In the iPhone 6s/6s Plus, Apple moved the susceptible Touch IC chips off the logic board and onto the display assembly, presumably sheltering them from most of the flexing forces the logic board is subjected to.

 

And repair professionals have singled out other problematic design elements of the iPhone 6 and 6 Plus. In other phones, a little blob of cured “underfill” beneath critical chips helps to keep solder balls secure—but there’s no underfill anchoring Touch IC chips to the board in the iPhone 6 and 6 Plus. In previous iPhone models, Apple also covered the Touch IC chips with a rigid, metal EMI shield. In the iPhone 6 and 6 Plus, the rigid shield was replaced with a pliable sticker shield.

 

http://ifixit.org/blog/8309/iphone-6-plus-gray-flicker-touch-death/

 

Fortsatt ikke overbevist? Klar produksjonsfeil fra Apple som påvirker mange telefoner, men etter garantien er borte så bryr de seg ikke, for det koster penger. Og prøver tom å ta betalt for det i Europa hvor garanti fortsatt gjelder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vurderer ny mobil, men det blir ikkje Apple. Sjølv om vi har 5 års reklamasjon på mobiler her i norge ser eg ingen grunn for å støtte opp om eit selskap som behandler kundane sine rundt om i verden såpass dårlig. Skammelig frekt av Apple å legge skulda på brukerene når iFixit har avdekka problemet som produksjonsfeil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

 

Vel, hvis det faktisk bare skjer hvis telefonen er mistet på harde overflater så er det jo "brukerfeil". Men jeg vet jo ikke om det er mange tilfeller der folk sier de ikke har mistet telefonen.

 

 

Det kan være brukerfeil, men utifra beskrivelsen av hvilken del det er, så virker det rart at det er et typisk problem som kommer av fall.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må jeg bare le. Jeg har hatt dette problemet 3 ganger, på 3 forskjellige iphone 6plus. Jeg fikk ny telefon 2 ganger, den siste mobilen jeg fikk funket ikke skjermen i det hele tatt ut av boksen. jeg hadde ikke muligheter til å miste mobilen en gang i bakken.

Kjøpet ble refundert etter jeg hadde samme feil tre ganger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

Dersom det faktisk er slik at dette er en konstruksjonsfeil, men Apple likevel skylder på forbrukerne, er jeg enig at det er utrolig frekt.

 

Men akkurat nå er det jo påstand mot påstand mellom Apple og iFixit, som begge har utført sine undersøkelser. Jeg har enda ingen grunn til å tvile på Apple, da de (etter min erfaring) har tatt ansvar for konstruksjonfeil tidligere. Jeg har hatt to problemer med Apple produkter, en 3,5 år gammel MBP der refleksbelegget på skjermen hadde prellet av litt i kantene, og en iPhone 6 plus med litt skjevt frontkamera. Sendte inn begge produktene (i gjennom Eplehuset), og fikk ny skjerm og telefon tilbake et par uker senere.

 

I Norge har vi en del ekstra rettigheter, så hva Apple sier har ikke nødvendigvis så mye å si her. Ellers har Apple tidligere blitt dømt for å ha laget enheter som var ment å ryke, uten reparasjonsmuligheter.

 

Sant at vi har ekstra rettigheter når det gjelder reklamasjonstid i Norge. Men begge feilene jeg skriver om her dekker Apple internasjonalt*.

 

 

Hvilken dom er det du refererer til forresten?

 

*http://www.macrumors.com/2015/10/17/apple-mbp-ar-coating-quality-program-staingate/

 

 

En sak angående en tidlig modell av iPod hvor batteriet var designet slik at det røk etter ~18 månder, uten reperasjonsmuligheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

 

Vel, hvis det faktisk bare skjer hvis telefonen er mistet på harde overflater så er det jo "brukerfeil". Men jeg vet jo ikke om det er mange tilfeller der folk sier de ikke har mistet telefonen.

Her er regelrett bevis for at det er en designfeil fra Apples side.

https://www.youtube.com/watch?v=zhJW140kLCY

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

 

Bare vent, de kommer å forsvarer dette å :)

 

 

Tja, hvordan klarer du å skille ut de som faktisk har problemet og de som ikke har det? For å godta noe slikt så må du jo nesten være berørt. Hvorfor skal en fornøyd Applebruker som ikke er påvirket av problemet bry seg i noen særlig grad?

 

Kan jo godt være at alle som er berørt ser seg om etter andre produkter, det blir jo klin umulig å bevise/motbevise.

 

 

Det er jo hele poenget. Dere bryr dere jo så voldsomt og går i forsvars-modus med en gang :)

 

 

Så la meg se om jeg forstår dette riktig;

 

Du kan komme med en generaliserende påstand som omfavner alle Applebrukere, men samtidig så er det automatisk å gå i forsvarmodus om noen begynner å stille spørsmålstegn ved dette?

 

Du statuerer altså en vinn-vinn situasjon for deg selv, snedig.

 

 

Er jo forsåvidt helt enig at det er håpløst dårlig av Apple å ikke være mer imøtekommende her om det åpenbart er snakk om en produksjonsfeil. Dette er ikke et forsøk på å forsvare Apple. Det jeg reagerer på er hvordan folk helt pompøst generaliserer alle Applebrukere og reagerer på hvordan "vi kan godta slikt". Det er da strengtatt ingenting å godta, om man ikke er berørt.

Ikke nøvendigvis konstruksjonsFEIL, men øvrige Apple-modeller er bedre konstruert. Å forlange at en mobil aldri kan falle på gulvet er et ganske strengt krav, burde ha litt bedre kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke nøvendigvis konstruksjonsFEIL, men øvrige Apple-modeller er bedre konstruert. Å forlange at en mobil aldri kan falle på gulvet er et ganske strengt krav, burde ha litt bedre kvalitet.

 

iPhone 6 er jo laget for svak. De har ikke loddet det skikkelig. Har du lest kommentaren over her med brukeren som fikk en helt ny telefon med denne feilen på? Den trenger ikke å falle i gulvet et eneste gang, og feilen kan oppstå. Og vet du hva? ALLE andre telefoner på markedet tåler å falle i gulvet. Om de koster 1000 kr eller 8000 kr så tåler de det, men ikke Apple sin iPhone. Så jo, du kan forlange at den tåler det.

 

Det er dessuten Apples løgn at det er folk sin feil. Det er Apple sin feil. Og de har absolutt ingen beviser for at det er kundene sin feil. Hvis iPhone blir ødelagt av fall som ikke fysisk kan påvises engang, som dette essensielt er, hvordan kan de da mene at alle som har denne feilen har mistet iPhone hardt i gulvet?

 

For å si det enkelt. Dette er dekket av norsk reklamasjon. Så det betyr ganske enkelt at iPhone 6 er forventet å overleve 5 år med vanlig bruk av en telefon. Og så lenge kunden ikke har ødelagt produktet selv har de krav på erstatning. Dette kan ikke fikses. Og massevis av kunder som bruker iPhone 6 vanlig har denne feilen, som betyr at Apple må gi tilbake på reklamasjon. Som betyr Apple sin feil.

 

Forstår ikke hvordan folk kan forsvare dette?

 

Apple har valgt å spare tet par øre ved å droppe masse greier ALLE andre gjør. Og så går ting i stykker. Lav kvalitets greier. Og så er det liksom ikke Apple sin feil. Selv om det beviselig er. Det er faktisk ikke lov å lage produkter med vilje slik at de skal gå i stykker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke første gangen dette. Var problemer med macbook skjermene (glare?) fra 2012 eller noe som de nektet for frem til omkring 2015. Om de har fikset dette for de med problemer vet jeg ikke.

 

Det var vel problemer med "ghosting" på en MacBook Pro-modell. Apple satte opp et program for gratis reparasjon for alle som var påvirket av problemet.

Lenke til kommentar

 

Det som og er morsomt da er jo at andre telefoner tåler å falle hardt i bakken. Så si Apple har rett da, og det er folk sin feil for å miste den i bakken. Det betyr at Apples telefoner har lav kvalitet som må behandles veldig forsiktig, ellers går de i stykker. Jeg mener det er jo faktisk bare ekstremt frekt av Apple. De skylder på folk "for at den faller hardt i bakken" som åpenbart ikke stemmer. Og den burde jo ellers tåle det og. Så ikke bare skylder de på kundene sine, men de kommer jo med en dum løgn som forklaring. Samtidig som det er ekstremt åpenbart at det er en feil.

 

For å si det sånn, hvis iPhonen din sin touch slutter å virke i Norge så kan Apple bare prøve seg å komme i retten å påstå at kunden selv har mistet den hardt i bakken og ødelagt den. Men det vet Apple. Vi har rettigheter i Norge, i motsetning til USA. Så det greiene fungerer ikke her. Så hvis det repair programmet for touch-disease er i Norge og er de rimelig sleipe.

Hvordan dokumenter du din påstand om at andre telefoner tåler å falle hardt i bakken?

Hvorfor skulle ikke apple dekke disse feilene om det er så svart å hvitt at det er en produksjonsfeil? De har da gjort det tidligere? Kamera ute av posisjon, syns å huske store programmer hvor batterier ble byttet kostnadsfritt på 2 år gamle mobiler osv osv.

Ser ikke helt hvorfor?

Hvorfor tror du at Apple hadde dekket opp for feilene? Apple har som mange kunder har fått erfart, ikke vært den letteste å jobbe mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://9to5mac.com/2016/11/20/apple-repair-program-iphone-6s-unexpected-shutdowns/

Nå lanserer de et repairprogram for å bytte ibatteei i phone 6s som sliter med at de slår seg av selv om at telefonen melder om at det ennå er strøm, gratis er det også.

Ok, dette er egentlig veldig lett. Den eneste grunnen til å ikke innrømme feil er på grunn av penger, åpenbart. Du taper penger om du må erstatte. Så hvis du bare kan skylde på kunden, så sparer du penger.

 

Det er derimot tilfeller der du har et utbredt problem som uten tvil er 100% din feil. Hvis du da prøver å nekte så kommer du til å få en sviende dom om å erstatte, og betale ekstra erstatning osv, uansett hvor mange advokater du har. Så enhver person kan se at det er bare dumt. Så selv om du ikke vil innrømme feil, så må du. Tror du f.eks Samsung kunne nektet feil på Note 7? Det fungerer bare ikke. Telefonen hadde blitt ulovlig og selge, og de hadde tapt alle søksmål.

 

Så det er når et selskap ikke innrømmer en feil som sier noe om dem, ikke når de gjør. Vel, her halvveis innrømmer de feilen, som bare er verre. Se på YouTube videoen over. Han som sier han visste det kom til å skje allerede. Jobben hans er å fikse Apple produkter, så han er ekspert på området. Hvis du hører hva han sier, så sier han at Apple ikke innrømmer feil før mange kommer med problemet og de begynner med søksmål. Først da lanserer de repair program. Se på historien, det er veldig vanlig.

 

Sammenlign det med EVGA artikkelen. Med en gang de er klar over en feil så fikser de. Du trenger bare si "vil ha nytt" så sender de nytt. Selv om kortene altså egentlig fungerer i vanlige spill, og bare overoppheter ved bruk av programmer som sier at du må være forsiktig når du bruker dem. Så en mindre ille feil en ved iPhone. Det er sånn kundene skal behandles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...