Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

 

 

Fra linken (oversatt til engelsk):

 

Upon request to BMW Credit Card, the press office of the Deutsche Kredit Bank (several e-mails are available) said:

"Dear Mr. Ecker,  

Thank you for your inquiry and the related information.

DKB and our partner have no business relations with the myWorld / Cashback World (formerly Lyoness Europe AG) you mentioned ....... We will investigate the matter accordingly.

Best regards

Press Office "

 

It may well be speculated about how different affiliate partners in the Lyoness management in "pay and bread" are. The ongoing denials from well-known companies also make it very clear how insignificant and low the shopping turnover at Lyoness (Cashback World) must be. If this huge shopping turnover at Cashback World actually existed, as claimed, large and high-volume companies / corporations would certainly also be willing to be listed on Lyoness (Cashback World).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Fra linken (oversatt til engelsk):

 

Upon request to BMW Credit Card, the press office of the Deutsche Kredit Bank (several e-mails are available) said:

"Dear Mr. Ecker,  

Thank you for your inquiry and the related information.

DKB and our partner have no business relations with the myWorld / Cashback World (formerly Lyoness Europe AG) you mentioned ....... We will investigate the matter accordingly.

Best regards

Press Office "

 

It may well be speculated about how different affiliate partners in the Lyoness management in "pay and bread" are. The ongoing denials from well-known companies also make it very clear how insignificant and low the shopping turnover at Lyoness (Cashback World) must be. If this huge shopping turnover at Cashback World actually existed, as claimed, large and high-volume companies / corporations would certainly also be willing to be listed on Lyoness (Cashback World).

 

 

Lyoness kommer til og forklare dette med at banker kommer å går. Bank er Ikke noe man har langvarige forhold til.

Folk høyt oppe blir jo forgudet, pga 10 store banker "signert" avtale med Lyoness. 

Lenke til kommentar

 

 

Fra linken (oversatt til engelsk):

Upon request to BMW Credit Card, the press office of the Deutsche Kredit Bank (several e-mails are available) said:

"Dear Mr. Ecker,

Thank you for your inquiry and the related information.

DKB and our partner have no business relations with the myWorld / Cashback World (formerly Lyoness Europe AG) you mentioned ....... We will investigate the matter accordingly.

Best regards

Press Office "

It may well be speculated about how different affiliate partners in the Lyoness management in "pay and bread" are. The ongoing denials from well-known companies also make it very clear how insignificant and low the shopping turnover at Lyoness (Cashback World) must be. If this huge shopping turnover at Cashback World actually existed, as claimed, large and high-volume companies / corporations would certainly also be willing to be listed on Lyoness (Cashback World).

Lyoness kommer til og forklare dette med at banker kommer å går. Bank er Ikke noe man har langvarige forhold til.

Folk høyt oppe blir jo forgudet, pga 10 store banker "signert" avtale med Lyoness.

Hvis ikke folk i Norge som er med som msrkedsførere har tatt innover seg de blir lurt trill rundt og er med på pyramide virksomhet nå er det ikke håp med all dokumentasjon som blir lagt ut i dette forum

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en svimmel gjeng, folkene her inne har jo faktisk ingen anelse om hva de snakker om.

 

 

 

Har nå studert dette selskapet GRUNDIG selv og ikke minst Lotteriloven §16 som viser tydelig at selskapet ikke er en pyramide til tross for hva folk tror.

 

Du kan helt klart bli med i lyconet/lyoness uten å betale en eneste krone og likevel få inntjeningene som blir nevnt. Du kan umulig tjene penger på verving i lyconet, men utifra handelen eller forskutteringen av handel som blir gjort (rabattkupponger)

 

Tar Carrefour som eksempel i Polen som punger ut millioner i medlemsfordeler til sine kunder som velger å handle der på grunn av lojalitetsprogrammet. Det er ikke det eneste selskapet med et av mange GIGANTER som aldri i livet ville rotet seg borti et "pyramidespill".

 

La oss også ta en nærmere titt på hva som skjer i Norge. Det er et todelt system:

1. Kunder handler og får rabatt bedriftene gir dem.

2. Markedsførere har som primær oppgave å hente kunder, bedrifter og bygge nettverk

 

Noen markedsførere kan ha blitt litt for glade i å bare fortelle om en del i systemet, ikke hele bildet, men dette skjer i flere selskap at folk fyller kjelleren med mer produkter en de klarer å selge og dermed «taper penger» fordi det var ikke så lett som de trodde. En rabattkupong de snakker om tapes aldri i verdi, skaper du handel så får du pengene tilbake + provisjoner.

 

Når jeg spør litt rundt så opplever jeg at omtrent alle som er involvert med selskapet og er på regelmessige informasjonsmøter er fornøyde, mens det er de på utsiden som da klager og syter over at det er for godt til å være sant UTEN å faktisk gå inn å gjøre en grundig undersøkelse selv.

 

Det er litt trist SPESIELT i denne diskusjonen der alle påroper seg som et konsept de ikke kan noe om og nekter å utdanne seg i systemet ORDENTLIG før de uttaler seg.

 

Leser du varselet fra lotteritilsynet så ser du også at de føyer handel av produkter under "verving av nye deltakere"

 

Om du VALGFRITT handler et gavekort til jysk igjennom lyoness sine sider så betaler man mindre enn selve verdien på gavekortet, og hvordan det kan være en deltakeravgift "tap av penger" er da et stort spørsmål for meg og får meg til å stille større spørsmål om saksbehandlingen og lotteritilsynet enn det gjør til lyoness.

 

Jeg har også sett lyconet deltakere som har feilinformert i markedet som fremstår veldig ivrige eller nesten desperate etter å hente inn nye medlemmer og som da totalt missinformerer om de faktiske oppgavene i markedet, men dette faller på deltakere som ikke har kunnskap eller som overselger istedenfor selskapet selv.

 

Men la oss igjen vurdere den andre siden av saken og si at dette er et pyramidespill. Da må man stille seg spørsmål til hvordan har selskapet vært aktivt og bærekraftig fra 2003 til 2015 uten at "kundeskyer" eksisterte?

 

Jeg forstår godt hvorfor folk ser på lyoness som de gjør når de får noen av presentasjonene de gjør, men ikke bland faktiske fakta med tro og syntes, hvis du skal ytre dine meninger bør du ha et bedre grunnlag for hvorfor all drift av bedrifter og kundeklubben skal stoppes. Hvordan lyconet opptrer i markedet kan jeg fort være enig at bør strammes inn og at budskapet skal bedre formidles riktig og ikke formidles for egen vinning, men for muligheten som faktisk ligger der.

 

Derimot å stoppe bedrifter som har hatt enorm økning i omsetning og kunder som får rabatt er et stort spørsmål for meg og hvis dette skal stenges på grunn av stor vekst av markedsførere og mangel på utdanning. Så må du vise meg hvilken lov som sier at bedrifter og kunder skal stoppe sitt kundeprogram, får da må nesten trumf, coop, eurobonus stoppe sitt også.

 

Jeg gikk til kilden for å finne ut ca hvor mange markedsførere det finnes i Norge, og det er omlag 15-20.000. Det vil si at 140.000+ som er med i lyoness er KUN kunder og ikke engang har mulighet til å betale en eneste krone i "verve avgift" men som har et gratis medlemskap og handler med rabatt.

 

Jeg syntes konseptet er interessant fordi det flytter markedsføringen fra aviser og tv reklame tilbake til lojale kunder som anbefaler butikker (ikke bare produkter og tjenester). Det er det første selskapet som gjør det de gjør i nettverks bransjen og i dag så rokker det store krefter som da slår tilbake.

 

Dette er min nøytrale vurdering av lyoness. Jeg har gjort min egen research som jeg deler her, og oppfordrer deg til å gjøre det samme før du uttaler deg. Da mener jeg ikke å lese svada på nett om hva folk tror og mener, men å høre på erfarne deltakere og snakke med selskapet selv og så sjekke det opp med lover og regler samt kompensasjonplanen til selskapet som er relativt innviklet, men etter mye lesing og regning forståelig.

 

Du må huske at du må gå til KILDEN av ting og gjøre din egen GRUNDIGE undersøkelse før du hopper på en konklusjon.

Ellers blir man en av disse som sa at Internett var en flopp

https://www.dn.no/incoming/article195841.ece/ALTERNATES/article_page_752/internett%20er%20en%20flopp.jpg

 

Jeg har hørt deltakere har sagt at noen avtaler er med som ikke er med, men ikke som selskapet selv har sagt, dette er da uerfarne deltakere, ikke bland det med selskapet selv.

Jeg har også hørt og lest at avtalene lyoness sier de har ikke er korrekte, og når jeg da søker opp "ROMA LYONESS" så ser jeg på ROMA sine egne nettsider at de lanserer samarbeidet, eller INTER som er noen av de største fotballklubbene i verden. Jeg har vært i polen og testet kortet til lyoness på Carrefour og fått penger tilbake.. Carrefour er et multinasjonalt selskap som hadde 103.000.000.000 (mrd) i inntekter i 2016, og jeg tviler sterkt på at de har råd til å "svindle" kundene sine ved å involvere seg med et pyramidespill, men vi har alle rett til vår egen mening og mye av det jeg skriver er hva jeg selv mener, sjekk faktiske fakta å få alt på bordet før man gjør en uttalelse der man fremstår helt idiotisk fordi man ikke kan noe FAKTA.

 

Lotteritilsynet kan ikke bestemme om et selskap er en pyramide eller ikke, det kan gå så langt som til høyesterett der Lyoness har vært to ganger i Østerrike og Australia og har vunnet begge gangene. De har tapt mot enkeltpersoner på andre ting men ikke på om selskapet er lovlig eller ikke.

 

Hvis det er sånn at det ender med et vedtak så kan jeg ikke se annet enn at rabattkupongsalg (skyer og esp) opphører og at i Norge er det mulig å jobbe uten rabattkuponger. Tilsvarende har skjedd i India, der de gjorde STORE endringer i forhold til strenge lover og regler og ble der kåret til den beste leverandøren av lojalitetsprogram for bedrifter etter KUN 1-2 år i drift der.

 

Hvis et selskap bryter med en Norsk lov så betyr ikke det at bedriften skal opphøre, det betyr somregel at de må innrette seg til Norsk lov og blir evt. bøtelagt. Sas har blitt dømt for industrispionasje, betyr det at bedriften legges ned? NEI!

 

Det er en vesentlig forskjell på pyramidespill og Lyoness. Et pyramidespill er en svindel som kollapser etter 2-5 år fordi det ikke er bærekraftig. Et seriøst selskap vil da innrette seg etter loven og fortsette drift. Jeg sier ikke at Lyoness er i strid med Norsk lov ettersom de ikke fyller kravene for å være et pyramidespill. Lovteksten er veldig klar Lotteriloven §16:

«Det er forbudt å opprette, drive, delta i eller utbre pyramidespill eller lignende system. Som omfattet av forbudet regnes ethvert system der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre verves til pyramidespillet mv.

Forbudet i første ledd omfatter pyramidelignende omsetningssystem der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som særlig skyldes at andre verves til systemet, og ikke salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser.»

 

 

La oss se på lovteksten: «ytes vederlag»

Ytes det vederlag for å delta i Lyoness? NEI, det er gratis. Ytes det vederlag for å delta i Lyconet? NEI, det er gratis å bli med i Lyconet, MEN det er mulighet til å kjøpe en starter pakke med brosjyremateriell (Produkt, ikke verveavgift). Du har også muligheten til å kjøpe rabattkuponger som du kan løse inn 100% av når du handler, det vil si at du «taper» ikke en eneste krone, men det kan ta tid å løse inn og varierer på din egen og dine kunder sin handel, samtidig gir det deg en økt provisjon når du bygger opp firmaet. Så i henhold til loven så er systemene til lyconet og lyoness 100% lovlig. Jeg ser at i Varsel om vedtak så har lotteritilsynet ført opp en total vrangstilling av selskapet, der de sier at «kjøp av gavekort» er en deltakeravgift, markedsføringsmateriell «roll ups, bannere, bøker, penner» er en deltakeravgift. En deltakeravgift betyr at du har enten fått redusert pengeverdi eller tap av penger. Det eneste som kan diskuteres er rabattkupongen, men noen må forklare meg en ting: Hvis jeg kjøper Easy Shop Plus (rabattkupong) 400 kr, og får 400 kr ut igjen når jeg og mine kunder handler + at jeg får provisjon OG medlemsfordeler så er det TAP ELLER REDUSERT PENGEVERDI? (deltakeravgift). Jeg ser heller ingen steder at noen har snakket om den første kundeskyen til selskapet, for den har utbetalt over halve beløpet av det medlemmene kjøpte for. Det er da 2/6 år av avtaleperioden or kundesky som betyr at hvis de ikke signerer flere kunder eller bedrifter, men bare opprettholder handelen som den er i dag så har alle deltakere fått refundert ALLE sine penger på handel etter 4 år og så fått avkastning de neste 2 årene. Når enkelte skriver «det varierer ut ifra markedsførere du snakker med, så har selskapet dokumenter man kan gå igjennom når man deltar i en kundesky som er datofestet for utbetaling, oppsett og når avtaleperioden er ferdig.

 

Tenker jeg avslutter med å si at det er noen «verdensmestere» her inne som ikke tar seg tid til å undersøke og som i et øyeblikk beskylder selskapet for noe en selvstendig markedsfører har gjort. Undersøker man SELSKAPET så får du alltid ærlige svar og info om avtalene, oppsøker du en markedsfører som ikke vet sikkert så får du ikke alltid et godt svar.

Uansett utfall så er det essensielle her: Ønsker selskapet å lure noen eller ønsker de å gjøre en seriøs business. At enkelte nettverkere prøver å utnytte et system for egen økonomisk vinning er en annen sak, og det kan absolutt strammes inn, men fra min side så ser det ut som selskapet jobber seriøst og har mange seriøse aktører.

Men PLEASE før du kommenterer og hater på innlegget så tenk litt lengre enn nesetippen din og finn ut HVORFOR noen STORE internasjonale selskaper skulle punget ut millioner i medlemsfordeler til sine kunder igjennom Lyoness hvis det ikke var lønnsomt og når de først gjør det, tror du de ikke gransker selskapet LITT bedre enn meg og deg? Lotteritilsynet er et statlig organ og jeg vet med egen erfaring at privat sektor har litt mer kompetanse enn som så. Litt ironisk er det jo at Finanstilsynet og politiunionen i Makedonia har gjort et partnerskap der de deler ut egne kort. De har i hvert fall ikke råd til å involvere seg i et pyramidespill.

Har du fått munnkurv mann av selskapet :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fra linken (oversatt til engelsk):

 

Upon request to BMW Credit Card, the press office of the Deutsche Kredit Bank (several e-mails are available) said:

"Dear Mr. Ecker,

Thank you for your inquiry and the related information.

DKB and our partner have no business relations with the myWorld / Cashback World (formerly Lyoness Europe AG) you mentioned ....... We will investigate the matter accordingly.

Best regards

Press Office "

 

It may well be speculated about how different affiliate partners in the Lyoness management in "pay and bread" are. The ongoing denials from well-known companies also make it very clear how insignificant and low the shopping turnover at Lyoness (Cashback World) must be. If this huge shopping turnover at Cashback World actually existed, as claimed, large and high-volume companies / corporations would certainly also be willing to be listed on Lyoness (Cashback World).

Lyoness kommer til og forklare dette med at banker kommer å går. Bank er Ikke noe man har langvarige forhold til.

Folk høyt oppe blir jo forgudet, pga 10 store banker "signert" avtale med Lyoness.

Hvis ikke folk i Norge som er med som msrkedsførere har tatt innover seg de blir lurt trill rundt og er med på pyramide virksomhet nå er det ikke håp med all dokumentasjon som blir lagt ut i dette forum

 

Når såkalte partnere ikke har informasjon eller link til Lyoness/Myworld/Cashbackworld på sine web-sider så bør det kanskje ringe en bjelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

post-457060-0-71386400-1522142072_thumb.gif

 

 

post-457060-0-32032400-1522142035_thumb.gif

 

Og slik kunne jeg holdt på i samtlige innlegg av Ingvald...

 

Ett unikum av ett orakel som har tilgang til KILDEN....

Vel, KILDEN burde da kanskje ha fortalt deg bla følgende...

Nei, Lyoness har vært oppe i Østerrisk Høyesterett EN gang... IKKE to.

Nei, de vant ikke.... Altså IKKE frikjent.. De tapte.

 

Vil du ha en kilde?

Holder det med saksnummer og dom tror du?

Det er trist at folk svelger dette tullet ukritisk. Om du gidder så tar det deg en knappe 5-10 minutter å sjekke det. Men det gidder du vel ikke?

Fordi NOEN har fortalt deg noe annet.

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar
Et lite avsnitt fra en bok - og en forklaring på hvorfor det er så vanskelig å få "troende" til å forstå at de er på villspor. Syns den treffer godt, ut i fra det jeg har hatt av samtaler med Lyonessfolk. 

 

«once we’ve invested heavily in something, we no longer see it clearly, no matter the costs. Things that are red flags in retrospect are dismissed as irrelevant once we’ve already sunk sufficient resources—money, time, reputation—into an endeavor. It doesn’t matter if we’re dealing with artwork or something as serious as losing human lives, taking away people’s livelihoods, creating billions in damage»

 

Utdrag fra

The Confidence Game

Maria Konnikova

Materialet kan være opphavsrettsbeskyttet.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

For en svimmel gjeng, folkene her inne har jo faktisk ingen anelse om hva de snakker om.

 

Har nå studert dette selskapet GRUNDIG selv og ikke minst Lotteriloven §16 som viser tydelig at selskapet ikke er en pyramide til tross for hva folk tror.

 

Dette viser oss GRUNDIG at du ikke har forstått hva du har lest, og at du faktisk ikke evner å være nøytral / objektiv i din fremstilling av verken sak eller fakta. Har du lest brevet fra Lotteritilsynet? Kan du fremvise bedre utdannelse og forståelse av lovtekst enn hva fremvist av Lotteritilsynet...? Ytterst tvilsomt, innlegget er preget av "tro, håp og synsing" fra ende til annen.

 

Du kan helt klart bli med i lyconet/lyoness uten å betale en eneste krone og likevel få inntjeningene som blir nevnt. Du kan umulig tjene penger på verving i lyconet, men utifra handelen eller forskutteringen av handel som blir gjort (rabattkupponger)

 

Så dette er ikke å anse som deltakeravgift altså...Neivel. Og ca. 20.000 markedsførere som lever av dette uten å tjene penger på å gjøre jobben...De jobber med andre ord gratis? En hobby med andre ord...?

Tar Carrefour som eksempel i Polen som punger ut millioner i medlemsfordeler til sine kunder som velger å handle der på grunn av lojalitetsprogrammet. Det er ikke det eneste selskapet med et av mange GIGANTER som aldri i livet ville rotet seg borti et "pyramidespill".

 

Det finnes ingen GIGANTER i Lyoness. Alle påståtte samarbeid med såkalte giganter i markedet viser seg å ikke stemme når man ettergår faktagrunnlaget og kontakter dem. Dette er kun en løs udokumentert påstand.

La oss også ta en nærmere titt på hva som skjer i Norge. Det er et todelt system:

1. Kunder handler og får rabatt bedriftene gir dem.

2. Markedsførere har som primær oppgave å hente kunder, bedrifter og bygge nettverk

 

Noen markedsførere kan ha blitt litt for glade i å bare fortelle om en del i systemet, ikke hele bildet, men dette skjer i flere selskap at folk fyller kjelleren med mer produkter en de klarer å selge og dermed «taper penger» fordi det var ikke så lett som de trodde. En rabattkupong de snakker om tapes aldri i verdi, skaper du handel så får du pengene tilbake + provisjoner.

 

Til å ha sjekket dette selskapet GRUNDIG, som du skriver, må jeg få påpeke at du er meget lempfeldig når det kommer til faktaorientering. Her unnskylder du markedsførere som er "litt for glad" i den ene delen av konseptet, og synes tydeligvis at det er greit at "folk fyller opp kjelleren med mer produkter enn de klarer å selge". Vel...Hva slags produkter sikter du til? Startpakker...? Dere selger ingen produkter...

 

Du skriver videre at "en rabattkupong tapes aldri i verdi"...Vel, det er jo heller ikke helt sant da. En rabattkupong har en levetid på 5 år, før den bli verdiløs / ugyldig. Til å ha undersøkt selskapet GRUNDIG hopper du enkelt over vesentlig informasjon og fremviser sviktende sannhetsgehalt i dine påstander. Man skal med andre ord ta frisk kapital ut av egen konto og veksle denne friske kapitalen inn i rabattkuponger med en begrenset levetid...

 

Når jeg spør litt rundt så opplever jeg at omtrent alle som er involvert med selskapet og er på regelmessige informasjonsmøter er fornøyde, mens det er de på utsiden som da klager og syter over at det er for godt til å være sant UTEN å faktisk gå inn å gjøre en grundig undersøkelse selv.

 

Det er litt trist SPESIELT i denne diskusjonen der alle påroper seg som et konsept de ikke kan noe om og nekter å utdanne seg i systemet ORDENTLIG før de uttaler seg.

 

Jeg har lest alt av dokumentasjon jeg har kommet over knyttet til Lyoness. Fra selskapet selv, fra artikler på nett, gjennom diskusjoner med medlemmer, vært på vervemøter og studert medlemsbetingelser. Jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at har lest mer om dette selskapet enn de fleste markedsførere som er deltakere...Men det blir kun en løs påstand fra min side...Selv om jeg leser både positivt og negativt vinklede artikler og informasjon. Så ja, både jeg og flere til her inne har satt oss ORDENTLIG inn i konseptet før vi uttaler oss, bare så synd at du tydeligvis ikke har gjort det samme, eller bare bevisst unnlater å fortelle den hele og fulle sannhet...Lempfeldig omgang med sannhet, kalles det.

 

Leser du varselet fra lotteritilsynet så ser du også at de føyer handel av produkter under "verving av nye deltakere"

 

Om du VALGFRITT handler et gavekort til jysk igjennom lyoness sine sider så betaler man mindre enn selve verdien på gavekortet, og hvordan det kan være en deltakeravgift "tap av penger" er da et stort spørsmål for meg og får meg til å stille større spørsmål om saksbehandlingen og lotteritilsynet enn det gjør til lyoness.

Kjøp av gavekort har vel aldri vært påstått å være deltakervgift, har det? Men at dere fremstiller JYSK som en partnerbedrift, når så ikke er tilfelle, det er ganske misvisende ovenfor forbrukere...

 

Jeg har også sett lyconet deltakere som har feilinformert i markedet som fremstår veldig ivrige eller nesten desperate etter å hente inn nye medlemmer og som da totalt missinformerer om de faktiske oppgavene i markedet, men dette faller på deltakere som ikke har kunnskap eller som overselger istedenfor selskapet selv.

 

Igjen tar du veldig enkelt på at medlemmer av selskapet opptrer lite etterrettelig. Du har selv sett "deltakere bevisst feilinformere fordi de er desperate etter å hente inn nye medlemmer", men du har altså ikke slått ned på denne feilinformasjonen, eller korrigert vedkommende som har vært for ivrig i selskapet. Det har faktisk ikke Lyoness selv heller gjort, men latt disse markedsførerne få fortsette sitt lurendreieri...Hva sier så dette om deg, tror du? Hva sier dette om selskapet Lyoness, tror du? Synes du forbrukerrettighetene her blir satt før eller etter markedsførerens behov...? Fremstår det som troverdig og rettferdig, syns du...?

Men la oss igjen vurdere den andre siden av saken og si at dette er et pyramidespill. Da må man stille seg spørsmål til hvordan har selskapet vært aktivt og bærekraftig fra 2003 til 2015 uten at "kundeskyer" eksisterte?

 

Om man leser tilsynsrapporten fra 2014 fastslår denne at selskapet ble drevet som et pyramidespill i både 2012 og 2013, og at de i 2014 i 3 av 4 delkonklusjoner er å betrakte som et pyramideliknende omsetningssystem. I "Varsel om vedtak" sendt 11. Januar 2018 konkluderes det i 4 av 4 delkonklusjoner at selskapet er et pyramideliknende omsetningssystem, og i begge rapporter belyses og begrunnes Lotteritilsynets konklusjoner utfyllende. Hva er det som er så vanskelig å forstå med dette? Lotteritilsynets konklusjoner er trukket basert på informasjon oversendt fra Lyoness selv...Vær så snill å les og forstå, de kan faktisk litt mer om lovfortolkning enn hva dere kan...

 

Jeg forstår godt hvorfor folk ser på lyoness som de gjør når de får noen av presentasjonene de gjør, men ikke bland faktiske fakta med tro og syntes, hvis du skal ytre dine meninger bør du ha et bedre grunnlag for hvorfor all drift av bedrifter og kundeklubben skal stoppes. Hvordan lyconet opptrer i markedet kan jeg fort være enig at bør strammes inn og at budskapet skal bedre formidles riktig og ikke formidles for egen vinning, men for muligheten som faktisk ligger der.

 

Derimot å stoppe bedrifter som har hatt enorm økning i omsetning og kunder som får rabatt er et stort spørsmål for meg og hvis dette skal stenges på grunn av stor vekst av markedsførere og mangel på utdanning. Så må du vise meg hvilken lov som sier at bedrifter og kunder skal stoppe sitt kundeprogram, får da må nesten trumf, coop, eurobonus stoppe sitt også.

 

Du forstår godt, skriver du, men samtidig avfeier du med et pennestrøk denne fremferden til markedsførerne i Lyconet. Du synes m.a.o. at det er greit med misvisende informasjon gitt av markedsførere, siden verken du eller selskap korrigerer feilaktig informasjon og opptreden gitt gjennom selskapets egne markedsførere. Et litt rart syn på ting, spør du meg. Etterrettelig forretningsmetode...? Vel...

 

Du kan fort være enig i at ting kan strammes inn...Javel, så hvorfor har dere ikke strammet inn for lengst? Hvorfor må et statlig tilsynsorgan påpeke dette for dere, før eventuelle grep kanskje tas fra Lyoness sin side...? Synes dere virkelig at dere fremstår med forbrukervennlig troverdighet lengre...? Det er dere som selskap som tillater en slik fremferd i markedet da dere ikke selv slår ned på det umiddelbart.

 

Jeg gikk til kilden for å finne ut ca hvor mange markedsførere det finnes i Norge, og det er omlag 15-20.000. Det vil si at 140.000+ som er med i lyoness er KUN kunder og ikke engang har mulighet til å betale en eneste krone i "verve avgift" men som har et gratis medlemskap og handler med rabatt.

 

Du gikk til kilden, skriver du, men fikk likevel et så upresist tall som 15 - 20.000? Altså en potensiell feilmargin på 25% etter å ha sjekket med selveste kilden? Og denne kilden fremstår altså med tyngde og troverdighet da, synes du?

 

Du skriver videre at det er 140.000 medlemmer i Lyoness i Norge. Det utgjør da: 140.000 / 5.295.616 (Norges befolkning ifølge SSB) x 100 = 2,64% av Norges befolkning er medlemmer i Lyoness. Disse kan benytte seg av 104 medlemsbedrifter på nett (sist jeg sjekket), og noen små lokale bedrifter spredt ut over Norges langstrakte land...Kan ikke heller du forklare oss hvordan dette skal eskalere til å bli en bedrift med milliardomsetning, som 15 - 20.000 markedsførere skal melke opp imot 150 mill i bonus hver fra...?

Jeg syntes konseptet er interessant fordi det flytter markedsføringen fra aviser og tv reklame tilbake til lojale kunder som anbefaler butikker (ikke bare produkter og tjenester). Det er det første selskapet som gjør det de gjør i nettverks bransjen og i dag så rokker det store krefter som da slår tilbake.

 

Så hvis denne påstanden skal stemme, hvorfor annonserte dere da i BT, Stavanger Aftenblad, VG og Dagens Næringsliv i slutten av februar 2018, for å nevne noe? Og hvorfor er dere nektet å annonsere mer i de nevnte riksdekkende medier...? Hvorfor ble Geelmuyden & Kise sin avtale med Lotteritilsynet sagt opp...?

 

Dette er min nøytrale vurdering av lyoness. Jeg har gjort min egen research som jeg deler her, og oppfordrer deg til å gjøre det samme før du uttaler deg. Da mener jeg ikke å lese svada på nett om hva folk tror og mener, men å høre på erfarne deltakere og snakke med selskapet selv og så sjekke det opp med lover og regler samt kompensasjonplanen til selskapet som er relativt innviklet, men etter mye lesing og regning forståelig.

 

Du har gjort din nøytrale vurdering av Lyoness, skriver du. Vel, jeg på min side tror ikke du helt forstår hva ordet nøytral betyr, for dette er så langt ifra en nøytral fremstilling av fakta som det er mulig å komme. Du er ikke i nærheten engang, og når man er medlem av noe, uansett hva, så er man faktisk ikke nøytral lengre, uansett hvordan du velger å vri og vrenge på det. Du er med dine skriverier med på å understøtte misvisende informasjon, hvilket ikke lar deg fremstå som en person med ærlige hensikter, i mine øyne.

Du må huske at du må gå til KILDEN av ting og gjøre din egen GRUNDIGE undersøkelse før du hopper på en konklusjon.

Ellers blir man en av disse som sa at Internett var en flopp

https://www.dn.no/incoming/article195841.ece/ALTERNATES/article_page_752/internett%20er%20en%20flopp.jpg

 

Etter å ha sett hvor nøyaktig og presis informasjon du har fremskaffet her, gjennom å oppsøke kilden som du skriver, faller vel troverdigheten din til bunns når du må sammenlikne meningsmotstandere med mennesker som en gang trodde at internett var en flopp...Hva har dette med sakens kjerne å gjøre? Ingen her inne har noen gang trodd eller påstått at internett er en flopp...Hva er det du prøver å insinuere?

 

Jeg har hørt deltakere har sagt at noen avtaler er med som ikke er med, men ikke som selskapet selv har sagt, dette er da uerfarne deltakere, ikke bland det med selskapet selv.

Jeg har også hørt og lest at avtalene lyoness sier de har ikke er korrekte, og når jeg da søker opp "ROMA LYONESS" så ser jeg på ROMA sine egne nettsider at de lanserer samarbeidet, eller INTER som er noen av de største fotballklubbene i verden. Jeg har vært i polen og testet kortet til lyoness på Carrefour og fått penger tilbake.. Carrefour er et multinasjonalt selskap som hadde 103.000.000.000 (mrd) i inntekter i 2016, og jeg tviler sterkt på at de har råd til å "svindle" kundene sine ved å involvere seg med et pyramidespill, men vi har alle rett til vår egen mening og mye av det jeg skriver er hva jeg selv mener, sjekk faktiske fakta å få alt på bordet før man gjør en uttalelse der man fremstår helt idiotisk fordi man ikke kan noe FAKTA.

 

Om et selskap ansetter markedsførere / lar markedsførere rekruttere for seg, til sitt eget konsept, må selvsagt selskapet stå inne for all informasjon som bli gitt ut i markedet, og måten disse menneskene opererer. Noe annet vil være total ansvarsfraskrivelse, og et brudd med norsk lov. Jeg har selv vært i kontakt med de store fotballklubbene i Europa, og de tilbakeviser et hvert samarbeid med Lyoness. Lik det eller ei, men det er (for å bruke dine ord) faktisk fakta.

 

Carrefour er nok med på lik linje som Bohus, Elkjøp og JYSK her hjemme i Norge...Nemlig at de er lagt til uten selv å vite det, alternativt at det er en liten lokal butikk som er gått inn (litt sånn ala Jernia Skedsmo og ikke hele Jernia konsernet). Påstander om store samarbeidsaktører har faktisk ingen troverdighet i Norge lengre...Sånn er det bare...Dere har lest eventyret om gutten som ropte Ulv, Ulv...?

Lotteritilsynet kan ikke bestemme om et selskap er en pyramide eller ikke, det kan gå så langt som til høyesterett der Lyoness har vært to ganger i Østerrike og Australia og har vunnet begge gangene. De har tapt mot enkeltpersoner på andre ting men ikke på om selskapet er lovlig eller ikke.

 

Her må du igjen korrigeres på faktagrunnlaget ditt. Jo, Lotteritilsynet kan bestemme om et selskap er organisert som et pyramideliknende omsetningssystem, basert på mandatet gitt dem som tilsynsmyndighet av Kulturdepartementet. Lotteritilsynet trekker sine konklusjoner basert på informasjon gitt dem fra selskapet under tilsyn. Når Lotteritilsynet er ferdig med en sak kan de enten selv trekke konklusjon og få stengt et selskap (om de driver ulovlig) eller anmelde selskapet til Øko-Krim som deretter etterforsker og oversender til påtalemyndighetene for videre prosessering.

 

Det stemmer at Lyoness har vært oppe i høyesterett, men det stemmer ikke at de har vunnet begge gangene. Her er et utdrag hentet fra Wikipedia vedrørende dette, sitat:

 

The Obergericht des Kantons Zug, Zug (The High Court of the Canton of Zug, Zug, Switzerland) has decided on February 28, 2017 in its second instance judgment BZ 2016 78 that the system of Lyoness is to be considered as an unfair pyramid scheme within the meaning of Art. 3 Abs 1 lit UWG. (Swiss Federal Law against unfair competition) and that the Lyoness distribution system and the premium membership correlate to such extent that the system as a whole is to be considered as unfair. The verdict of the Obergericht was rendered based on legal action taken by a Swiss entrepreneur against Lyoness Suisse GmbH, CH-Cham. Lyoness subsequently appealed against the judgment of the High Court of the Canton of Zug to the Swiss Federal Court (the highest Swiss Court) in Lausanne. Because Lyoness later realized that the Swiss Federal Court may confirm the judgment of the previous instance, it withdrew the appeal to the Federal Court on May 26, 2017. As a result, the judgment of the Hight Court of the Canton of Zug became final. It is now a fact the Lyoness was convicted in Switzerland for running an unfair pyramid scheme and that its contract with the plaintiff had an unlawful content und was therefore null and void. Sitat slutt.

 

Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Lyoness

 

Hvis det er sånn at det ender med et vedtak så kan jeg ikke se annet enn at rabattkupongsalg (skyer og esp) opphører og at i Norge er det mulig å jobbe uten rabattkuponger. Tilsvarende har skjedd i India, der de gjorde STORE endringer i forhold til strenge lover og regler og ble der kåret til den beste leverandøren av lojalitetsprogram for bedrifter etter KUN 1-2 år i drift der.

 

Hva skal da skje med all såkalt forskuddsbetaling som er utført...Skal det tilbakebetales til forbrukerne som forskutterte denne handelen? Hvorfor skal noen drive med fulltid rekruttering til Lyoness hvis man ikke kan tjene penger på det...? Hvordan skal dere jobbe, opplys oss om hvordan det skal fungere, vi er lutter øre.

 

Tilsvarende har skjedd i India...Javel? Link?

 

Dere gjorde STORE endringer på kort tid, påstår du, mens du i samme åndedrag føyer til at dere ble kåret til den beste leverandøren av lojalitetsprogram for bedrifter etter KUN 1-2 år i drift der nede...Så igjen en løs påstand som ikke dokumenteres, og som i tillegg er ganske upresis...1-2 år...Du vet med andre ord ikke? Hvem kåret dere? Hva heter prisen? Hvilket årstall fikk dere prisen? Hvor mange selskaper lever av å levere lojalitetsprogrammer i India, og hvilken forbrukermyndighet er det som kårer vinnere?

Hvis et selskap bryter med en Norsk lov så betyr ikke det at bedriften skal opphøre, det betyr somregel at de må innrette seg til Norsk lov og blir evt. bøtelagt. Sas har blitt dømt for industrispionasje, betyr det at bedriften legges ned? NEI!

 

Nei, det betyr ikke at selskaper skal opphøre ved brudd på norsk lov. Man innretter seg etter rettslige pålegg, hvor konsekvensen ofte er at ledelsen må gå (seriøse selskaper). Men i dette tilfellet er det ikke snakk om industrispionasje, momsunndragelser eller slike ting, det er snakk om svindel og bedrag. Det er snakk om å lure uskyldig tredjepart inn i et ulovlig foretak, forbudt gjennom både norsk og internasjonal lov. Det er snakk om et selskap som ved forrige tilsyn fikk sjans til å rette seg etter norsk lov, men som helt bevisst unnlot å gjøre det, og som helt bevisst unndrar etterspurt og påkrevd dokumentasjon tilsynet ber om, og som har en forretningspraksis som bryter med norsk lov på flere områder enn kun Lotterilovens §16.

 

Det er en vesentlig forskjell på pyramidespill og Lyoness. Et pyramidespill er en svindel som kollapser etter 2-5 år fordi det ikke er bærekraftig. Et seriøst selskap vil da innrette seg etter loven og fortsette drift. Jeg sier ikke at Lyoness er i strid med Norsk lov ettersom de ikke fyller kravene for å være et pyramidespill. Lovteksten er veldig klar Lotteriloven §16:

«Det er forbudt å opprette, drive, delta i eller utbre pyramidespill eller lignende system. Som omfattet av forbudet regnes ethvert system der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre verves til pyramidespillet mv.

Forbudet i første ledd omfatter pyramidelignende omsetningssystem der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som særlig skyldes at andre verves til systemet, og ikke salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser.»

 

Jo, Lyoness oppfyller lovens fortolkning av hva et pyramideliknende omsetningssystem er. Har du problemer med å forstå det må du sette deg ned å lese Lotteritilsynets "Varsel om vedtak" en gang til. Her er linken til brevet i sin helhet:

https://lottstift.no/wp-content/uploads/2018/01/Lyoness-varsel-om-vedtak-med-palegg-om-stans-av-virksomheten-i-Norge-jan2018.pdf

 

La oss se på lovteksten: «ytes vederlag»

Ytes det vederlag for å delta i Lyoness? NEI, det er gratis. Ytes det vederlag for å delta i Lyconet? NEI, det er gratis å bli med i Lyconet, MEN det er mulighet til å kjøpe en starter pakke med brosjyremateriell (Produkt, ikke verveavgift). Du har også muligheten til å kjøpe rabattkuponger som du kan løse inn 100% av når du handler, det vil si at du «taper» ikke en eneste krone, men det kan ta tid å løse inn og varierer på din egen og dine kunder sin handel, samtidig gir det deg en økt provisjon når du bygger opp firmaet. Så i henhold til loven så er systemene til lyconet og lyoness 100% lovlig. Jeg ser at i Varsel om vedtak så har lotteritilsynet ført opp en total vrangstilling av selskapet, der de sier at «kjøp av gavekort» er en deltakeravgift, markedsføringsmateriell «roll ups, bannere, bøker, penner» er en deltakeravgift. En deltakeravgift betyr at du har enten fått redusert pengeverdi eller tap av penger. Det eneste som kan diskuteres er rabattkupongen, men noen må forklare meg en ting: Hvis jeg kjøper Easy Shop Plus (rabattkupong) 400 kr, og får 400 kr ut igjen når jeg og mine kunder handler + at jeg får provisjon OG medlemsfordeler så er det TAP ELLER REDUSERT PENGEVERDI? (deltakeravgift). Jeg ser heller ingen steder at noen har snakket om den første kundeskyen til selskapet, for den har utbetalt over halve beløpet av det medlemmene kjøpte for. Det er da 2/6 år av avtaleperioden or kundesky som betyr at hvis de ikke signerer flere kunder eller bedrifter, men bare opprettholder handelen som den er i dag så har alle deltakere fått refundert ALLE sine penger på handel etter 4 år og så fått avkastning de neste 2 årene. Når enkelte skriver «det varierer ut ifra markedsførere du snakker med, så har selskapet dokumenter man kan gå igjennom når man deltar i en kundesky som er datofestet for utbetaling, oppsett og når avtaleperioden er ferdig.

 

Du skjønner tydeligvis ikke definisjonen av deltakeravgift i lovens betydning av ordet, og da blir det vanskelig å forklare for deg, når du ikke skjønner at du selv beskriver en deltakerbetaling...

 

Tenker jeg avslutter med å si at det er noen «verdensmestere» her inne som ikke tar seg tid til å undersøke og som i et øyeblikk beskylder selskapet for noe en selvstendig markedsfører har gjort. Undersøker man SELSKAPET så får du alltid ærlige svar og info om avtalene, oppsøker du en markedsfører som ikke vet sikkert så får du ikke alltid et godt svar.

 

Det er ingen forskjell på markedsfører og selskap, de markedsfører selskapet! Det er selskapets ansvar å lære opp sine markedsførere, og de er selskapets representanter i alt de sier og foretar seg, og det kan ikke selskapet fraskrive seg ansvar for. Dette viser seriøsitetsproblemet til Lyoness, og viser så tydelig at forbrukerhensynet ikke veier tyngst. Lempfeldig omgang med sannhet og fakta, det er det som er gjennomgangsmelodien, ikke ærlige svar og info...Var ikke du nøytral i din vurdering, sa du...? Men det er jo selvsagt meningsmotstanderne som er verdensmestre, ikke lurendreierne!

Uansett utfall så er det essensielle her: Ønsker selskapet å lure noen eller ønsker de å gjøre en seriøs business. At enkelte nettverkere prøver å utnytte et system for egen økonomisk vinning er en annen sak, og det kan absolutt strammes inn, men fra min side så ser det ut som selskapet jobber seriøst og har mange seriøse aktører.

 

Her råder det ingen tvil, selskpet ønsker å lure folk inn i et pyramideliknende omsetningssystem for egen vinning, for pyramidespill-rytterne på toppen v selskapet...Hvordan kan dere virkelig ha tillitt til et toppledelse hvor flere aktører er dømt for pyramidespill tidligere...? Hvor er troverdigheten...?

Men PLEASE før du kommenterer og hater på innlegget så tenk litt lengre enn nesetippen din og finn ut HVORFOR noen STORE internasjonale selskaper skulle punget ut millioner i medlemsfordeler til sine kunder igjennom Lyoness hvis det ikke var lønnsomt og når de først gjør det, tror du de ikke gransker selskapet LITT bedre enn meg og deg? Lotteritilsynet er et statlig organ og jeg vet med egen erfaring at privat sektor har litt mer kompetanse enn som så. Litt ironisk er det jo at Finanstilsynet og politiunionen i Makedonia har gjort et partnerskap der de deler ut egne kort. De har i hvert fall ikke råd til å involvere seg i et pyramidespill.

 

Tror dere virkelig hva en påstått politiunion i Makedonia måtte gjøre har noe som helst relevans for hvordan lovverk på området fungerer i Norge...? Gjør dere virkelig det?

 

Jeg er ingen hater, jeg klarer fint å tenke selv, i motsetning til hjernevaskede fantaster uten evne til kritisk tenkning og innblikk i eget konsept. Dere er ikke noe annet enn simple kriminelle, som lever av å utnytte mennesker og å tappe dem for surt oppsparte midler gjennom et langt liv...Om dere virkelig fortsatt tror på dette konseptet, og jobber aktivt for å utbre det, trenger dere beskyttelse mot dere selv, i mine øyne...

 

Har du fått munnkurv mann av selskapet :)

 

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Men så har vi slike som Tjo-Bing da... Som faktisk gidder å ta for seg dette tulleinnlegget ?✌ Hæhæhæ... Du har større tålmodighet med bullshit og illusjoner enn meg ??? Me not so much ?

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

 

 

Når såkalte partnere ikke har informasjon eller link til Lyoness/Myworld/Cashbackworld på sine web-sider så bør det kanskje ringe en bjelle.

 

Det er en indikator ja. Ved å gjøre vedkommende bedrift klar over referansen så gir en de også muligheten til å ta grep. Det er ikke helt slik at en bare kan slenge ut ett par logoer, og omtale de som partnere som med feks SAS og tidligere, Elkjøp. Hva de bedriftene vi ser ønsker å gjøre videre er opp til de, men da blir de i allefall klar over det.

De mindre har kanskje ett mindre økonomisk spillerom enn de større, men at de fleste uansett ikke ønsker en relasjon til Lyoness må være åpenbar selv om en bare velger å myse og fnyse (og ikke minst akke seg over den manglende kompetansen vi legger for dagen).

 

Merkevare og omdømme er en av grunnpilarene i enhver organisasjon.

Det vi ser fra Lyoness kan vel litt flåsete karakteristeres som en haug med kvist. Vil de leke forretningsmenn og -kvinner som er pionerer og entreprenører, så vær så god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...