Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

 

 

 

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på. 

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

 

Huff, jeg hadde også holdt meg unna.

 

Men... Hvis muligheten byr seg, så går det jo an å stille noen "enkle" spørsmål, som kan være vanskelig å svare på. Noe som får de til å tenke på hvor penger går og hvor de kommer fra.. Om det er ett luftslott eller ei.

 

Hva skjer med pengene som investeres?

Hvor kommer pengene man får utbetalt fra?

Hvordan virker en sky, og hvordan skal de få penger til å få utbetalt 10x til alle som investerer?

Hvis det er mulig å få en så god ROI, hvorfor går ikke lyoness/myworld til en bank og får lån der?

 

Sikker noen andre som kan bidra med noen kloke spørsmål. Men jeg ville prøvd å holde det så enkelt som mulig.

Det beste er vel egentlig å kunne stille dem sjakk-matt med ett enkelt spørsmål.

 

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke finner noe som helst blant mine venner når jeg søker på lyoness/lyconet/myworld i mitt facebook nettverk!

 

 

Jeg har spurt alle disse spørsmålene til noen som er ganske høyt oppe og har fått følgende svar:

 

 

  • Penge som blir invistert av medlemmer blir brukt til å inngå såkalte "white labels" avtaler m feks inter o.l.
  • Pengene man får utbetalt skal være av de % Lyoness får av ett salg som blir generert ved bruk av deres fordelsprogram.
  • En sky er andeler av det folk handler for (folk som ikke har blitt vervet, men blitt medlem av seg selv)
  • Godt spørsmål, de ønsker å dele dette med hele verden er hva jeg har fått fortalt. 

 

Likevel er dette ett regnestykke som umulig kan gå opp. 

 

Helt riktig, regnestykket går ikke opp...Det gjør det aldri i pyramideselskaper.

 

Som jeg har postet tidligere, her er et regnestykke basert på omsetningstall innrapportert av Lyoness selv, for året 2016:

 

170.000.000,- årlig samlet omsetning for partnerbedrifter / 1.000 bedrifter = 170.000,- pr år pr bedrift

170.000,- / 12 måneder = 14.167,- pr måned pr bedrift (opprundet)

14.167,- / 24 handelsdager (6 dg pr uke og 4 uker pr mnd) = 590,- pr handelsdag pr bedrift

 

Om det er en nettbutikk må siste regnestykke deles på 7 dager, og man får da et beløp på 472,- pr handelsdag

 

Så kan man jo leke seg med åpningstider, og for enkelthetsskyld kan vi si 10 timer pr handelsdag:

590,- / 10 timer = 59,- pr handelstime i ekstra omsetning grunnet Lyoness-medlemskap

 

For Nettbutikk blir det da:

472,- / 24 timer = 20,- (opprundet) pr handelstime i ekstra omsetning grunnet Lyoness-medlemskap

 

Dette er en beregning av snitt-tall. Tallene vil selvsagt variere fra bedrift til bedrift. Noen vil ligge over snittet, andre under.

 

Da bør man i etterkant av et regnskapsår gjøre en kost-nytte vurdering av hva et slikt medlemskap medfører i utgifter kontra hva tilsvarende medlemskap genererer i ekstra inntekter...Nytten er jo i vertfall forsvinnende liten, men kosten derimot...?

 

Og dette skal gjøre alle medlemmer i Lyoness til mange-millionærer...

 

Arrester meg gjerne på matematikken :)

 

 

Bare for at den Italienske skyen skal utbetale 10X må Lyoness UTBETALE 10.000.000.000 til andelseiere av skyen. 

 

Hvor har du funnet de 170 Millionene? Gjelder dette hele Lyoness konsernet eller bare i Norge? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kilde: https://lottstift.no/wp-content/uploads/2018/01/Lyoness-varsel-om-vedtak-med-palegg-om-stans-av-virksomheten-i-Norge-jan2018.pdf

 

Droppet å sitere tidligere innlegg, da det begynte å bli så lang sitat-tråd.

 

Lotteritilsynet ønsker selv svar på det spørsmålet, men Lyoness har så langt ikke kunnet svare for seg (dokumentere) vedrørende regnskap eller omsetningstall...Skikkelig tillitsvekkende...Men tipper det gjelder kun for Norge.

 

Tallet 170.000.000,- er hentet fra brevet sendt fra Lotteritilsynet til Lyoness, side 4, sitat:

 

Nøkkeltall for Lyoness sin virksomhet i Norge

Ifølge Lyoness hadde selskapet 152 518 norske deltakere i oktober 2017. Av disse var 16 600 markedsførere i Lyconet - delen av Lyoness. På samme tid var det ifølge Lyoness omtrent 1 000 små og mellomstore norske bedrifter som hadde inngått avtale med Lyoness om å være lojalitetsbedrift. Lyoness har opplyst at omsetningen i lojalitetsbedriftene i Norge 2016 var på omtrent 169 600 000 kr.

 

PS: Hadde jeg ikke rundet av opp til 170 millioner, ville snitt-tallene blitt enda lavere...

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på.

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

Huff, jeg hadde også holdt meg unna.

 

Men... Hvis muligheten byr seg, så går det jo an å stille noen "enkle" spørsmål, som kan være vanskelig å svare på. Noe som får de til å tenke på hvor penger går og hvor de kommer fra.. Om det er ett luftslott eller ei.

 

Hva skjer med pengene som investeres?

Hvor kommer pengene man får utbetalt fra?

Hvordan virker en sky, og hvordan skal de få penger til å få utbetalt 10x til alle som investerer?

Hvis det er mulig å få en så god ROI, hvorfor går ikke lyoness/myworld til en bank og får lån der?

 

Sikker noen andre som kan bidra med noen kloke spørsmål. Men jeg ville prøvd å holde det så enkelt som mulig.

Det beste er vel egentlig å kunne stille dem sjakk-matt med ett enkelt spørsmål.

 

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke finner noe som helst blant mine venner når jeg søker på lyoness/lyconet/myworld i mitt facebook nettverk!

Jeg har spurt alle disse spørsmålene til noen som er ganske høyt oppe og har fått følgende svar:

 

  • Penge som blir invistert av medlemmer blir brukt til å inngå såkalte "white labels" avtaler m feks inter o.l.
  • Pengene man får utbetalt skal være av de % Lyoness får av ett salg som blir generert ved bruk av deres fordelsprogram.
  • En sky er andeler av det folk handler for (folk som ikke har blitt vervet, men blitt medlem av seg selv)
  • Godt spørsmål, de ønsker å dele dette med hele verden er hva jeg har fått fortalt.

Likevel er dette ett regnestykke som umulig kan gå opp.

Helt riktig, regnestykket går ikke opp...Det gjør det aldri i pyramideselskaper.

 

Som jeg har postet tidligere, her er et regnestykke basert på omsetningstall innrapportert av Lyoness selv, for året 2016:

 

170.000.000,- årlig samlet omsetning for partnerbedrifter / 1.000 bedrifter = 170.000,- pr år pr bedrift

170.000,- / 12 måneder = 14.167,- pr måned pr bedrift (opprundet)

14.167,- / 24 handelsdager (6 dg pr uke og 4 uker pr mnd) = 590,- pr handelsdag pr bedrift

 

Om det er en nettbutikk må siste regnestykke deles på 7 dager, og man får da et beløp på 472,- pr handelsdag

 

Så kan man jo leke seg med åpningstider, og for enkelthetsskyld kan vi si 10 timer pr handelsdag:

590,- / 10 timer = 59,- pr handelstime i ekstra omsetning grunnet Lyoness-medlemskap

 

For Nettbutikk blir det da:

472,- / 24 timer = 20,- (opprundet) pr handelstime i ekstra omsetning grunnet Lyoness-medlemskap

 

Dette er en beregning av snitt-tall. Tallene vil selvsagt variere fra bedrift til bedrift. Noen vil ligge over snittet, andre under.

 

Da bør man i etterkant av et regnskapsår gjøre en kost-nytte vurdering av hva et slikt medlemskap medfører i utgifter kontra hva tilsvarende medlemskap genererer i ekstra inntekter...Nytten er jo i vertfall forsvinnende liten, men kosten derimot...?

 

Og dette skal gjøre alle medlemmer i Lyoness til mange-millionærer...

 

Arrester meg gjerne på matematikken :)

Du har nok regnet veldig riktig og ikke mye og ta deg på her .

Med tanke på det koster vel 5500 kr for en butikk bli med og ca 1500 kr pr måned i gebyr så lønner dette seg dårlig. og ikke i nærheten til lønne Duesund og kompani

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på. 

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

 

Huff, jeg hadde også holdt meg unna.

 

Men... Hvis muligheten byr seg, så går det jo an å stille noen "enkle" spørsmål, som kan være vanskelig å svare på. Noe som får de til å tenke på hvor penger går og hvor de kommer fra.. Om det er ett luftslott eller ei.

 

Hva skjer med pengene som investeres?

Hvor kommer pengene man får utbetalt fra?

Hvordan virker en sky, og hvordan skal de få penger til å få utbetalt 10x til alle som investerer?

Hvis det er mulig å få en så god ROI, hvorfor går ikke lyoness/myworld til en bank og får lån der?

 

Sikker noen andre som kan bidra med noen kloke spørsmål. Men jeg ville prøvd å holde det så enkelt som mulig.

Det beste er vel egentlig å kunne stille dem sjakk-matt med ett enkelt spørsmål.

 

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke finner noe som helst blant mine venner når jeg søker på lyoness/lyconet/myworld i mitt facebook nettverk!

 

 

Jeg har spurt alle disse spørsmålene til noen som er ganske høyt oppe og har fått følgende svar:

 

 

  • Penge som blir invistert av medlemmer blir brukt til å inngå såkalte "white labels" avtaler m feks inter o.l.
  • Pengene man får utbetalt skal være av de % Lyoness får av ett salg som blir generert ved bruk av deres fordelsprogram.
  • En sky er andeler av det folk handler for (folk som ikke har blitt vervet, men blitt medlem av seg selv)
  • Godt spørsmål, de ønsker å dele dette med hele verden er hva jeg har fått fortalt. 

 

Likevel er dette ett regnestykke som umulig kan gå opp. 

 

 

Ja, det var det jeg tenkte da. Få de til å tenke litt på regnestykket og forhåpentligvis innse at det de blir fortalt ikke er realistisk å gjennomføre.

Lenke til kommentar

Kilde: https://lottstift.no/wp-content/uploads/2018/01/Lyoness-varsel-om-vedtak-med-palegg-om-stans-av-virksomheten-i-Norge-jan2018.pdf

 

Droppet å sitere tidligere innlegg, da det begynte å bli så lang sitat-tråd.

 

Lotteritilsynet ønsker selv svar på det spørsmålet, men Lyoness har så langt ikke kunnet svare for seg (dokumentere) vedrørende regnskap eller omsetningstall...Skikkelig tillitsvekkende...Men tipper det gjelder kun for Norge.

 

Tallet 170.000.000,- er hentet fra brevet sendt fra Lotteritilsynet til Lyoness, side 4, sitat:

 

Nøkkeltall for Lyoness sin virksomhet i Norge

Ifølge Lyoness hadde selskapet 152 518 norske deltakere i oktober 2017. Av disse var 16 600 markedsførere i Lyconet - delen av Lyoness. På samme tid var det ifølge Lyoness omtrent 1 000 små og mellomstore norske bedrifter som hadde inngått avtale med Lyoness om å være lojalitetsbedrift. Lyoness har opplyst at omsetningen i lojalitetsbedriftene i Norge 2016 var på omtrent 169 600 000 kr.

 

PS: Hadde jeg ikke rundet av opp til 170 millioner, ville snitt-tallene blitt enda lavere...

 

Når de skriver at omsettningen i lojalitetsbedriftene var 169 600 000 - betyr dette at de har omsatt for 169 600 000 med Lyoness sine kort etc - eller TOTALT uansett? 

Lenke til kommentar

 

Kilde: https://lottstift.no/wp-content/uploads/2018/01/Lyoness-varsel-om-vedtak-med-palegg-om-stans-av-virksomheten-i-Norge-jan2018.pdf

 

Droppet å sitere tidligere innlegg, da det begynte å bli så lang sitat-tråd.

 

Lotteritilsynet ønsker selv svar på det spørsmålet, men Lyoness har så langt ikke kunnet svare for seg (dokumentere) vedrørende regnskap eller omsetningstall...Skikkelig tillitsvekkende...Men tipper det gjelder kun for Norge.

 

Tallet 170.000.000,- er hentet fra brevet sendt fra Lotteritilsynet til Lyoness, side 4, sitat:

 

Nøkkeltall for Lyoness sin virksomhet i Norge

Ifølge Lyoness hadde selskapet 152 518 norske deltakere i oktober 2017. Av disse var 16 600 markedsførere i Lyconet - delen av Lyoness. På samme tid var det ifølge Lyoness omtrent 1 000 små og mellomstore norske bedrifter som hadde inngått avtale med Lyoness om å være lojalitetsbedrift. Lyoness har opplyst at omsetningen i lojalitetsbedriftene i Norge 2016 var på omtrent 169 600 000 kr.

 

PS: Hadde jeg ikke rundet av opp til 170 millioner, ville snitt-tallene blitt enda lavere...

 

Når de skriver at omsettningen i lojalitetsbedriftene var 169 600 000 - betyr dette at de har omsatt for 169 600 000 med Lyoness sine kort etc - eller TOTALT uansett? 

 

Det ønsker også Lotteritilsynet svar på...De har etterlyst dokumentasjon i lang tid, og nå sist ned på kontonivå, uten at Lyoness har etterkommet dette kravet så langt jeg kan se ut av postjournalen til Lotteritilsynet.

 

Det står mye oppklarende i brevet fra Lotteritilsynet, her et lite utdrag fra side 5, sitat:

 

 

Med bakgrunn i mottatte tall legger Lotteritilsynet til grunn at Lyoness hadde omtrent 225 900 000 kr totalt i inntekt fra Norge i 2016. Av disse var omtrent 19 400 000 kr inntekt knyttet til lojalitetsbedriftenes salg av varer, tjenester eller andre ytelser til deltakerne og bruk av Lyoness sitt kundesystem (CRM - system). Omtrent 206 500 000 kr av inntektene til Lyoness kom fra selskapets salg av rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell og seminar er til deltakerne.

 

Lyoness har også opplyst at Lyoness Europe AG har betalt Lyoness Norway AS 15 314 571 kr i 2016 for de tjenester selskapet har utført for Lyoness Europe AG, blant annet kundeservice. I tillegg har de opplyst at de har hatt omsetning på 2 820 380 kr på andre Lyconet - tjenester. Lyoness har også opplyst at de har hatt 11 078 692 kr i inntekt fra salg av sta rtpakker, seminarer og markedsføringsmateriell.

 

For Lotteritilsynet er det uklart om inntekten på 11 078 692 kr delvis inngår eller kommer i tillegg til de summer som er oppgitt som inntekt fra salg av markedsføringsmateriell og seminarer som vist til i ta bellen ovenfor, og denne inntekten er derfor ikke tatt med i den videre vurdering. Det samme gjelder betaling for tjenester mellom Lyoness Europe AG og Lyoness Norway AS som Lotteritilsynet ikke anser som en inntekt men kun en overføring av penger mellom selskapene.

 

Lyoness har opplyst at selskapet i 2016 og frem til i dag har betalt ut 29 887 388 kr totalt til norske deltakere, der 7 104 526 kr kommer fra Cashback og Vennskapsbonus og resterende 22 785 006 kr fra Re - cash. Slik Lotteritilsynet forstår det er utbetalingen av Cashback og Vennskapsbonus knyttet til deltakernes bruk av fordelskortet i lojalitetsbedriftene, og Re - cash er knyttet til bruk av kjøpte rabattkuponger, andeler i kundeskyer og gavekort fra Lyoness.

 

Omregnet per år innebærer dette at deltakerne i Lyoness i 2016 fikk godskrevet eller utbetalt omtrent 11 400 000 kr i Re - cash samme år som det ble omsatt rabattkuponger, andeler i kundeskyer og gavekort fra Lyoness på 197 500 000 kr. Lyoness har ikke lagt frem oppdaterte tall for 2017, men Lotteritilsynet antar ut fra sakens opplysninger at forholdet mellom de ulike omsetningsstypene ikke har endret seg vesentlig. Lyoness har også lagt frem opplysninger om hvilke inntekter enkelte deltakere i Lyoness hadde i 2016 som følge av opptjente bonuser og provisjoner i omsetningssystemet. Dette etter at Lotteritilsynet sendte brev til disse deltakerne med krav om at de fremla dokumentasjon på at inntektene deres i særlig grad skyldes salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser og ikke at andre verves til systemet, jf. lotteriloven § 16 tredje ledd.

 

Lotteritilsynet har ikke mottatt regnskapet for 2016 og siste avlagt perioderegnskap for 2017 for Lyoness Europe AG og Lyoness Norway AS som krevd. Lotteritilsynet har gjentatte ganger bedt Lyoness om en nærmere dokumentasjon og forklaring på tallene som er fremlagt, men har kun mottatt dette for deler av tallene. For Lotteritilsynet er det uklart hvor stor del av omsetningen hos lojalietsbedriftene som er knyttet til bruk av fordelskortet som Lyoness tilbyr. Lyoness har heller ikke lagt frem dokumentasjon som viser hvor mye penger som faktisk er utbetalt i rabatt fra faktisk salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser hos norske lojalitets bedrifter knyttet til bruk av betalte rabattkuponger og andre medlemsfordeler.

 

Sitat slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

for meg lukter hele selskapet fisk og en gåte de kan få forsette all tid de ikke fremskaffe ønsket dokumentasjon til lotteritilsynet. De skal få slite med justere sine tall og derfor klarer de det rett og slett ikke. Noe annet kan ikke tolkes som jeg ser dette og for ordens skyld er jeg ikke sjokkert heller over lotteritilsynet sine funn så langt.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Når jeg pratet med en på level 4 om tallene fra lotteritilsynet mente han dette var feil tall og bakgrunnen er ifølge Duesund selv at skyer og ESP og betaling av være med som PM er handel ifølge kaptein Duesund mens fakta er denne handelen er ikke enda utføret og vil vel mest sannsynlig heller aldri bli det pga pengene som skulle være plassert i enheter er brukt til rocken roll ( jenter og vin og kokain ) av de på toppen !

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

De rabatt-kupongene som nevnes. Er dette da kuponger som byttes inn i kun rabatt? (som da den enkelte bedrift må trekke fra sitt salg, får da butikken sitt "tap" dekket av lyoness, som en % av salget av gitte rabatt-kupong?)

 

Eller kan man gå inn i en fysisk butikk, og plukke ut en vare til si 100 kroner og betale hele med rabatt-kupongen, og hvor da bedriften får de 100,- fra Lyoness inn på sin egen bankkonto?

 

K

Lenke til kommentar

Spennende. Forstår dog ikke hvordan Lyoness da kan stå med 33.000.000 i driftsinnekter. 

Ref: https://www.proff.no/selskap/lyoness-norway-as/lysaker/netthandelsl%C3%B8sninger/Z0IA46CT/

Nei jeg forsto heller ikke mye av de regnskapstallene...Men jeg hadde vært både klam og svett på ryggen om jeg var regnskapsfører eller revisor for selskapet, for man skal jo forholde seg til lover og regler innen den bransjen også, med dramatiske konsekvenser om juks og fanteri avdekkes...Kanskje man burde gjøre en sjekk av hvilke personer som sitter i styre og stell til regnskapsfører opp mot Lyoness?

Lenke til kommentar

De rabatt-kupongene som nevnes. Er dette da kuponger som byttes inn i kun rabatt? (som da den enkelte bedrift må trekke fra sitt salg, får da butikken sitt "tap" dekket av lyoness, som en % av salget av gitte rabatt-kupong?)

 

Eller kan man gå inn i en fysisk butikk, og plukke ut en vare til si 100 kroner og betale hele med rabatt-kupongen, og hvor da bedriften får de 100,- fra Lyoness inn på sin egen bankkonto?

 

K

ESP og skyer er penger som betales inn av markedsførere og forvandles :) hos lyoness til rabattkuonger ..monopolpenger ! ingenting med når man handler i butikker og gjøre for da får man en fast % casback og noen % SP som ikke kan brukes til en dritt noe sted. 400 kr = 50 SP og det samme som 1 stk verdikupong = 1 stk enhet som ifølge lyconett og lyoness er fremtidig handel Endret av Petter100
Lenke til kommentar
ESP og skyer er penger som betales inn av markedsførere og forvandles :) hos lyoness til rabattkuonger ..monopolpenger ! ingenting med når man handler i butikker og gjøre for da får man en fast % casback og noen % SP som ikke kan brukes til en dritt noe sted. 400 kr = 50 SP og det samme som 1 stk verdikupong = 1 stk enhet som ifølge lyconett og lyoness er fremtidig handel

 

 

ok.. Men hvordan kan de brukes? Hva er framtidig handel? Hvor skal denne framtidige handel foregå? i en fysisk butikk(som må gi en rabatt i bytte mot kupong?) eller på nettbutikk? 

Lenke til kommentar

 

 

 

ESP og skyer er penger som betales inn av markedsførere og forvandles :) hos lyoness til rabattkuonger ..monopolpenger ! ingenting med når man handler i butikker og gjøre for da får man en fast % casback og noen % SP som ikke kan brukes til en dritt noe sted. 400 kr = 50 SP og det samme som 1 stk verdikupong = 1 stk enhet som ifølge lyconett og lyoness er fremtidig handel

ok.. Men hvordan kan de brukes? Hva er framtidig handel? Hvor skal denne framtidige handel foregå? i en fysisk butikk(som må gi en rabatt i bytte mot kupong?) eller på nettbutikk?
Når vi kjøpte skyer i fks Italia fikk vi høre vi hadde et sugerør i Italias fremtidig handel. Ang ESP er dette enheter som lyoness plasserer et sted i verden og dette er også med tanke på fremtidig handel i det landet enhet er plassert. problemet med skyer og ESP er dette er utenfor våres kontroll og ingen veit hvordan dete vil slå ut i 2020 når Italia sksl begynne dryppe fra " himmelen " ..For meg med mine briller. etter vært med selv og lest meg litt opp er dette rett og slett et pyramide system dette også. Rett og slett svindel og bedrag. Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Ja det er mange som skryter av at de har tjent opp CB og SP i Lyconet grupper, men hva bruker de dette til senere, er det som en egen personlig konto de kan handle med?

De på toppen plasserer selv sine enheter i de land og sted som passer de best .Forskjell på jørgen hattemaker og kong Salomon i lyoness serru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...