Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg antar at CPC-forordningen også kan spille inn i denne saken (Consumer Protection Cooperation Network), som nå er under revidering, og ny forordning skal implementeres i løpet av 2018. Dette lovfester hvordan myndigheter i EU / EØS området samarbeider, les tilsynsmyndigheter, og åpner i den nye reviderte versjonen opp for flere virkemidler og lovverk som kan benyttes, og hvordan dette kan / skal benyttes. De har et spesielt fokus på grenseoverskridende lovbrudd, med fokus på forbrukerrettigheter.

 

Kilde: https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2015/mai/endringer-i-forordning-om-forbrukervernsamarbeid/id2434714/

 

Høringsuttalelsen fra det norske Forbrukerombudet kan leses her:

https://www.regjeringen.no/contentassets/db7f34bca3d74aecb3928ef09d823c45/forbukerombudet-1.pdf

 

EU sin omtale av CPC kan leses om på engelsk her:

http://ec.europa.eu/internal_market/scoreboard/performance_by_governance_tool/consumer_protection_cooperation_network/index_en.htm

 

Hva er det man sier...Alle monner drar? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg antar at CPC-forordningen også kan spille inn i denne saken (Consumer Protection Cooperation Network), som nå er under revidering, og ny forordning skal implementeres i løpet av 2018. Dette lovfester hvordan myndigheter i EU / EØS området samarbeider, les tilsynsmyndigheter, og åpner i den nye reviderte versjonen opp for flere virkemidler og lovverk som kan benyttes, og hvordan dette kan / skal benyttes. De har et spesielt fokus på grenseoverskridende lovbrudd, med fokus på forbrukerrettigheter.

 

Kilde: https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2015/mai/endringer-i-forordning-om-forbrukervernsamarbeid/id2434714/

 

Høringsuttalelsen fra det norske Forbrukerombudet kan leses her:

https://www.regjeringen.no/contentassets/db7f34bca3d74aecb3928ef09d823c45/forbukerombudet-1.pdf

 

EU sin omtale av CPC kan leses om på engelsk her:

http://ec.europa.eu/internal_market/scoreboard/performance_by_governance_tool/consumer_protection_cooperation_network/index_en.htm

 

Hva er det man sier...Alle monner drar? :)

Noe nytt ang lyoness og lotteritilsynet ? Hvor lenge får lyoness nå holde på ? Og hva må de gjøre ang dokumentasjon nå ovenfor lotteritilsynet ?

Er det noe dokumentasjon vi kan være så snille og " hjelpe " med i saken ?

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

 

Virker som Salatbar45 har forduftet...

Litt som alle andre som kommer innom her og forsvarer opplegget

De på toppen følger med her og samme med en del ferske markedsførerer ! tvil ikke på det .Jeg tror de kan ha fått beskjed om ikke kommentere her rett og slett og det pga hvordan forsvare de driver med ponzi / pyramide virksomhet og hvordan skal de klare tilbakebevise lotteritilsynet sin rapport og funn ? Vi er tross alt en del her som har vært med selv på dette og sett dette fra innersiden. Men fy faen det er godt og være ute av virksomheten og ha god søvn og få fred for trakkasering og et jevla mas døgnet rundt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på. 

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på.

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

Du kan jo be de sjekke ut lurt av Lyoness på Facebook og se hva de sier :p hjelper ikke det er det vel bare å gjøre som planlagt hehe.

Lenke til kommentar

 

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på.

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

Du kan jo be de sjekke ut lurt av Lyoness på Facebook og se hva de sier :p hjelper ikke det er det vel bare å gjøre som planlagt hehe.

 

Jeg prøvde å gå inn i diskusjon den første gangen det ble presentert for meg, og jeg skjønte jo hva det var men det ble møtt med dårlig stemning rett og slett! :lol:  Merkelig når folk har sånn trua og vil så veldig at det skal være sant, så blir de svært aggressive når noen betviler det.

 

Jeg har forøvrig bare bedt dama om å ikke snakke om det til meg, og bedt henne sagt til svigers at jeg ikke vil høre noe om det! :grin:

Lenke til kommentar

De ønsker vel å leve i sin drømmeverden og ikke søren om folk får fortelle dem om at de har hatt elendig dømmekraft :p de sksl jo bli rike og pensjoner seg på i Spania :pj eg håper ihvertfall at du greier å presse frem en unnskyldning når dette er over. De prøvde jo å rekruttere deg til å bli kriminell ;) spesielt nå som det er så utrolig mye info der ute som det ikke var for et eller to år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på.

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

Be henne lese denne tråden og rapport fra lotteri og du viser deg som en ærlig grei svigersønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lyoness må leve i en fantasi verden med alle disse lovnader om penger ! ESP x 10

alle 9 skyer som er lagt ut estimert til x 10 og som kan fornyes også de og vare livet ut og nå denne skyen som samler alle land i en pott og også estimert til x 10 liver ut. Så har du prosjekt X som vist skal være fast vært år i juni med bonus til alle (NYE)som oppnår level 7 og oppover. Ved siden av dette får du selvsagt hovedinntekt ved VERVE PM og selge skyer og ESP. Frem til 2030 vist da hele verden med 100 land er ferdig utbygget og 1 milliard mennesker handler seg gale gjennom nettopp deres app og støtter fattige barn i Afrika på toppen og regnskogen i Amazonas med :) wovvv

post-474374-25406_thumb.jpg

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

https://no.m.wikipedia.org/wiki/The_5_Percent_Community

 

Interessant om forrige pyramidespill som gikk under.

Thor Hermann lycomann som er president og på level 8 var med her og tapte vist ..Tror han skjønte at det gjelder og være tidlig ute og på toppen helst ang pyramider og det skal han jaggu ha ..Det har han nå klart med lyoness. Her mellom hans guruer hubert og worre

post-474374-39705_thumb.jpg

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på.

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

Sitter de først godt i det, er det som å snakke til en vegg. Det kjenner jeg til selv. Det er ikke kjekt å være vitne til galskapen, men det er fint lite å gjøre med det. De er jo voksne mennesker. Jeg tenker at mine får bare styre på.. Når det går adundas, er det nok «vi» som får skylden, og ikke lederne på toppen av pyramiden.. det er jo typisk. Da gjelder det å pepre dem med dokumentasjon og beviser, slik at de ikke kort tid etterpå hopper på neste pyramide-tog og taper ENDA mer penger. Tro meg, det kommer.. og er sikkert allerede under oppseiling.

 

Jeg kommer nok ikke til å nevne det med et ord når det går til helvete. Men jeg skal love deg at de det gjelder kommer til å hovere noe så sinnsykt hvis det, mot formodning, får fortsette en stund til.

 

Det er nå på tide at jævelskapet blir stengt ned. En gang for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på. 

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

 

Huff, jeg hadde også holdt meg unna.

 

Men... Hvis muligheten byr seg, så går det jo an å stille noen "enkle" spørsmål, som kan være vanskelig å svare på. Noe som får de til å tenke på hvor penger går og hvor de kommer fra.. Om det er ett luftslott eller ei.

 

Hva skjer med pengene som investeres?

Hvor kommer pengene man får utbetalt fra?

Hvordan virker en sky, og hvordan skal de få penger til å få utbetalt 10x til alle som investerer?

Hvis det er mulig å få en så god ROI, hvorfor går ikke lyoness/myworld til en bank og får lån der?

 

Sikker noen andre som kan bidra med noen kloke spørsmål. Men jeg ville prøvd å holde det så enkelt som mulig.

Det beste er vel egentlig å kunne stille dem sjakk-matt med ett enkelt spørsmål.

 

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke finner noe som helst blant mine venner når jeg søker på lyoness/lyconet/myworld i mitt facebook nettverk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på. 

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

 

Huff, jeg hadde også holdt meg unna.

 

Men... Hvis muligheten byr seg, så går det jo an å stille noen "enkle" spørsmål, som kan være vanskelig å svare på. Noe som får de til å tenke på hvor penger går og hvor de kommer fra.. Om det er ett luftslott eller ei.

 

Hva skjer med pengene som investeres?

Hvor kommer pengene man får utbetalt fra?

Hvordan virker en sky, og hvordan skal de få penger til å få utbetalt 10x til alle som investerer?

Hvis det er mulig å få en så god ROI, hvorfor går ikke lyoness/myworld til en bank og får lån der?

 

Sikker noen andre som kan bidra med noen kloke spørsmål. Men jeg ville prøvd å holde det så enkelt som mulig.

Det beste er vel egentlig å kunne stille dem sjakk-matt med ett enkelt spørsmål.

 

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke finner noe som helst blant mine venner når jeg søker på lyoness/lyconet/myworld i mitt facebook nettverk!

 

 

Jeg har spurt alle disse spørsmålene til noen som er ganske høyt oppe og har fått følgende svar:

 

 

  • Penge som blir invistert av medlemmer blir brukt til å inngå såkalte "white labels" avtaler m feks inter o.l.
  • Pengene man får utbetalt skal være av de % Lyoness får av ett salg som blir generert ved bruk av deres fordelsprogram.
  • En sky er andeler av det folk handler for (folk som ikke har blitt vervet, men blitt medlem av seg selv)
  • Godt spørsmål, de ønsker å dele dette med hele verden er hva jeg har fått fortalt. 

 

Likevel er dette ett regnestykke som umulig kan gå opp. 

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

 

 

Er det galt av meg å sitte å se på at svigers pumper penger inn i dette, uten å si noe? Jeg kjenner jeg har så lyst å bare gni det inn når det hele ramler sammen! haha..

 

ps: de har prøvd å verve meg flere ganger og jeg må høre på hvor mye jeg går glipp av og at de sitter helt stoked i sofaen og gnir seg i hendene etter hvert møte de er på. 

 

og med pumpe penger inn, så mener jeg hundretusener (god jobb som mekanisk sjef av noe på plattform)

 

Huff, jeg hadde også holdt meg unna.

 

Men... Hvis muligheten byr seg, så går det jo an å stille noen "enkle" spørsmål, som kan være vanskelig å svare på. Noe som får de til å tenke på hvor penger går og hvor de kommer fra.. Om det er ett luftslott eller ei.

 

Hva skjer med pengene som investeres?

Hvor kommer pengene man får utbetalt fra?

Hvordan virker en sky, og hvordan skal de få penger til å få utbetalt 10x til alle som investerer?

Hvis det er mulig å få en så god ROI, hvorfor går ikke lyoness/myworld til en bank og får lån der?

 

Sikker noen andre som kan bidra med noen kloke spørsmål. Men jeg ville prøvd å holde det så enkelt som mulig.

Det beste er vel egentlig å kunne stille dem sjakk-matt med ett enkelt spørsmål.

 

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke finner noe som helst blant mine venner når jeg søker på lyoness/lyconet/myworld i mitt facebook nettverk!

 

 

Jeg har spurt alle disse spørsmålene til noen som er ganske høyt oppe og har fått følgende svar:

 

 

  • Penge som blir invistert av medlemmer blir brukt til å inngå såkalte "white labels" avtaler m feks inter o.l.
  • Pengene man får utbetalt skal være av de % Lyoness får av ett salg som blir generert ved bruk av deres fordelsprogram.
  • En sky er andeler av det folk handler for (folk som ikke har blitt vervet, men blitt medlem av seg selv)
  • Godt spørsmål, de ønsker å dele dette med hele verden er hva jeg har fått fortalt. 

 

Likevel er dette ett regnestykke som umulig kan gå opp. 

 

Helt riktig, regnestykket går ikke opp...Det gjør det aldri i pyramideselskaper.

 

Som jeg har postet tidligere, her er et regnestykke basert på omsetningstall innrapportert av Lyoness selv, for året 2016:

 

170.000.000,- årlig samlet omsetning for partnerbedrifter / 1.000 bedrifter = 170.000,- pr år pr bedrift

170.000,- / 12 måneder = 14.167,- pr måned pr bedrift (opprundet)

14.167,- / 24 handelsdager (6 dg pr uke og 4 uker pr mnd) = 590,- pr handelsdag pr bedrift

 

Om det er en nettbutikk må siste regnestykke deles på 7 dager, og man får da et beløp på 472,- pr handelsdag

 

Så kan man jo leke seg med åpningstider, og for enkelthetsskyld kan vi si 10 timer pr handelsdag:

590,- / 10 timer = 59,- pr handelstime i ekstra omsetning grunnet Lyoness-medlemskap

 

For Nettbutikk blir det da:

472,- / 24 timer = 20,- (opprundet) pr handelstime i ekstra omsetning grunnet Lyoness-medlemskap

 

Dette er en beregning av snitt-tall. Tallene vil selvsagt variere fra bedrift til bedrift. Noen vil ligge over snittet, andre under.

 

Da bør man i etterkant av et regnskapsår gjøre en kost-nytte vurdering av hva et slikt medlemskap medfører i utgifter kontra hva tilsvarende medlemskap genererer i ekstra inntekter...Nytten er jo i vertfall forsvinnende liten, men kosten derimot...?

 

Og dette skal gjøre alle medlemmer i Lyoness til mange-millionærer...

 

Arrester meg gjerne på matematikken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...