Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Gjest bruker-457060

Whaaat? Vil dere ikke ha 2% rabatt, og ett medlemskap i den beste klubben ever? ✌?

Det er jo slik en blir rik.

Du må bare betale litt, så ordner det seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Whaaat? Vil dere ikke ha 2% rabatt, og ett medlemskap i den beste klubben ever? ✌?

Det er jo slik en blir rik.

Du må bare betale litt, så ordner det seg.

Dette skinner jo gjennom i lotteri sin rapport at kun 10 % er fra handel og 90 % fra verving av PM og salg av skyer og ESP og med så jevla dårlig " rabatt " skjønner vi alle godt Duesund og kompani ikke bryr seg nevneverdig om handel og casback medlemmer men rett og slett lure flest mulig og helst på kortets tid og så mye det lar seg gjøre og vri pengene ut av godtroende naive lettlurte markedsførere. Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Har et spørsmål (er da kunde)

 

Er ikke involvert i galskapen selv, men har familie som er det. Jeg har da KUN benyttet kortet og spart ca 6.000 kr på å bruke det  i ca et år veldig bevist. Dere har selvfølgelig tatt fra meg en del sparte penger, surt nok som det er så har fortsatt dere kostet meg mer penger enn markedsførerne som prøver å verve meg til å betale.

Petter som vervet sin mor har vel tråkket i salaten da han selv ikke satte seg inn i hvordan fordelene fungerte og Trumf har vel ca 1.4 milliarder stående inne som ikke blir betalt ut til kunder..

 

Men spørsmålet er: Hvordan kan dere si at et selskap er ulovlig når det ikke er dømt? og sånn jeg har forstått det så er det vel tilsynet som sitter å bruker tid nå, ikke lyoness, for de har jo besvart brevet i tide, hadde det vært så soleklart ulovlig som dere sier så hadde jo saken vært lagt dø i 2014, og hvertfall nå?

 

bare lurer

 

Hilsen litt sint kunde som mistet noen tusen pga dere :)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål (er da kunde)

 

Er ikke involvert i galskapen selv, men har familie som er det. Jeg har da KUN benyttet kortet og spart ca 6.000 kr på å bruke det i ca et år veldig bevist. Dere har selvfølgelig tatt fra meg en del sparte penger, surt nok som det er så har fortsatt dere kostet meg mer penger enn markedsførerne som prøver å verve meg til å betale.

Petter som vervet sin mor har vel tråkket i salaten da han selv ikke satte seg inn i hvordan fordelene fungerte og Trumf har vel ca 1.4 milliarder stående inne som ikke blir betalt ut til kunder..

 

Men spørsmålet er: Hvordan kan dere si at et selskap er ulovlig når det ikke er dømt? og sånn jeg har forstått det så er det vel tilsynet som sitter å bruker tid nå, ikke lyoness, for de har jo besvart brevet i tide, hadde det vært så soleklart ulovlig som dere sier så hadde jo saken vært lagt dø i 2014, og hvertfall nå?

 

bare lurer

 

Hilsen litt sint kunde som mistet noen tusen pga dere :)

Beklager, men har du LEST brevet fra Lotteritilsynet? Har du LEST tilsynsrapporten fra 2014? Da hadde du VISST svarene på dette.

 

Det er ikke VÅR feil at selskapet er ulovlig og at det vil bli stengt ned. Dette viser bare hvilken virkelighetsoppfatning dere Lyoness-folk har...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har et spørsmål (er da kunde)

 

Er ikke involvert i galskapen selv, men har familie som er det. Jeg har da KUN benyttet kortet og spart ca 6.000 kr på å bruke det i ca et år veldig bevist. Dere har selvfølgelig tatt fra meg en del sparte penger, surt nok som det er så har fortsatt dere kostet meg mer penger enn markedsførerne som prøver å verve meg til å betale.

Petter som vervet sin mor har vel tråkket i salaten da han selv ikke satte seg inn i hvordan fordelene fungerte og Trumf har vel ca 1.4 milliarder stående inne som ikke blir betalt ut til kunder..

 

Men spørsmålet er: Hvordan kan dere si at et selskap er ulovlig når det ikke er dømt? og sånn jeg har forstått det så er det vel tilsynet som sitter å bruker tid nå, ikke lyoness, for de har jo besvart brevet i tide, hadde det vært så soleklart ulovlig som dere sier så hadde jo saken vært lagt dø i 2014, og hvertfall nå?

 

bare lurer

 

Hilsen litt sint kunde som mistet noen tusen pga dere :)

Som bevist casback kunde er det trist du mister noen få goder men helt ærlig burde du bry deg mer om alle som tar opp lån og kjøper skyer og blir ført bak lyset og blir vervet av familie og venner og legger inn flere hundre tusen kr de låner på huset heller dyr kreditt gjeld ..min mor klarer seg fint og er ikke mer gratis casback medlem og ikke jeg mer msrkedsfører. jeg pga jeg ikke ønsker innvovere meg i ponzi selskap og min mor pga hun syntes dette er bare latterlig dårlig ang butikker man kan handle i og ikke minst rabatten man får ..men får all del.lykke til med din handel og trist med de du kjenner som er lurt inn i dette og innvistert penger. tvil ikke på dette er rett og slett svindel og bedrag og snart blir stoppet ..ta deg tid til lese rapporten fra lotteritilsynet og nyt gjerne et glass rødvin til det. Endret av Petter100
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har et spørsmål (er da kunde)

 

Er ikke involvert i galskapen selv, men har familie som er det. Jeg har da KUN benyttet kortet og spart ca 6.000 kr på å bruke det  i ca et år veldig bevist. Dere har selvfølgelig tatt fra meg en del sparte penger, surt nok som det er så har fortsatt dere kostet meg mer penger enn markedsførerne som prøver å verve meg til å betale.

Petter som vervet sin mor har vel tråkket i salaten da han selv ikke satte seg inn i hvordan fordelene fungerte og Trumf har vel ca 1.4 milliarder stående inne som ikke blir betalt ut til kunder..

 

Men spørsmålet er: Hvordan kan dere si at et selskap er ulovlig når det ikke er dømt? og sånn jeg har forstått det så er det vel tilsynet som sitter å bruker tid nå, ikke lyoness, for de har jo besvart brevet i tide, hadde det vært så soleklart ulovlig som dere sier så hadde jo saken vært lagt dø i 2014, og hvertfall nå?

 

bare lurer

 

Hilsen litt sint kunde som mistet noen tusen pga dere :)

Haha, nok en 1 post konto som ble skapt til å forsvare Lyoness, det er nok av dere :p Hva er det VI har gjort som har gjort at du har tapt noen tusen? :p Det du skriver gir absolutt ingen mening. Det er flust av andre ærlige cashback programmer som gir mye mer % cashback der ute hvis du faktisk vil spare penger :p Foreksempel kickback som har AKKURAT de samme nettbutikkene, og til og med langt flere med langt mer cashback enn det lyoness har! Og de driver ikke et pyramidespill i bakhånd og bruker disse butikkene for å gjøre seg legitime. Ikke rart alle de seriøse nettbutikkene avslutter avtalen med Lyoness når de finner ut at de har blitt en del av Lyoness via en tredjepart uten å vite det! 

 

La oss bare ta et tilfeldig eksempel, stylepit,. som har 8.5 % cashback hos Kickback, mens myWorld / Lyoness bare tilbyr 4%!! Tenk, du kunne spart mange flere tusen enn det du har gjort!!  

 

https://kickback.no/butikker

 

Uansett er jeg ikke så fan av slike fordelskort da det gjør at folk som regel bruker mye mer penger enn de ville gjort men tror de sparer penger. Og det tvinger butikkene til å sette opp prisene for å betale de som utsteder fordelskortene. 

 

 

Hvis du er sint burde du være sint på Lyoness! De har lurt en i familien din inn i et pyramidespill, og det er såklart ulovlig å tjene og fremme dette. Personen kan i verste fall få bot og fengsel for dette hvis Lotteritilsynet finner at de har i flere år drevet et pyramidespill!

 

Sjekk ut facebook gruppa Lurt av lyoness / myWorld, så finner du masse informasjon. 

 

Og skulle det vise seg å bli ulovlig, noe som absolutt alle tegn hinter om, så kan du se langt etter å få cashet ut shopping points og skyene kommer til å forsvinne. 

 

Men det er jo Terje Duesund som står høyt oppe i dette, og han ble jo dømt for å drive pyramidespill tidligere og alle pengene ble tapt så det er kanskje ikke så overraskende?

 

Er det greit å la kreftsyke enkemenn investere 500 000 i noe som han blir lovet 10x tilbake for? Og som lyoness / myWorld aldeles ikke har lov til å markedsføre med og kan gi absolutt ingen garanti for?

 

Litt lenker:

http://www.direktesalgsforbundet.no/lyoness-driver-ulovlig/

http://www.fosenavisa.no/tapt-tusenvis-pa-pyramidespill/

https://lottstift.no/nb/om-oss/aktuelt/varsel-om-vedtak-sendt-til-lyoness/

https://www.nettavisen.no/na24/lotteritilsynet-mener-lyoness-driver-ulovlig---150000-kan-rammes/3423407336.html

https://www.dn.no/nyheter/2018/01/18/0849/Lyoness-Norway/lotteritilsynet-vil-stanse-shoppingnettverket-lyoness-i-norge

 

Men flott at du blir sinna på oss, det viser at  aktivismen virker. Ikke minst har det motivert mye aktivisme fra denne tråden! Jo færre som bruker cashbackworld kortet og gir pengene direkte til disse svindlerne jo bedre! Faktum er at lotteritilsynet og media var langt på denne saken før denne tråden her på diskusjon ble populær., så hvis du skal skylde på noen er det ikke oss.

 

Det er folk her med direkte erfaring som har fått et solid innblikk i dette på innsiden etter å ha blitt rekruttert som markedsførere, og de forstod at dette var noe sleipe greier som umulig kunne være lovlig. Når de har forstått hvordan dette faktisk henger sammen har de valgt å ta avstand og bidra med å få frem hvor uetisk Lyoness / myWorld faktisk driver bedrift. 

 

Hvis personen i familien din ønsker pengene tilbake er det fremdeles en mulighet, men den varer nok ikke lenge.

 

Ta tid og sett deg inn i denne tråden, da lærer du mye.

 

Når det gjelder Lotteritilsynet så konkluderte de faktisk at Lyoness drev ulovlig pyramidelignende omsetningssytstem tidligere. Det kan du lese i rapporten fra 2014. I årene etterpå har de fått masse tips om at Lyoness fortsetter å drive ulovlig. Det er klart disse sakene tar tid å bygge opp. Lyoness har blitt saksøkt og dørmt for å drive pyramidespill verden over. Det er masse økonomisk kriminalitet som tar flere år å bygge sak fordi de må være helt sikre på at alt stemmer. Når lotteritilsynet har fått hundrevis av tips om at dette ligner på pyramide av folk som har vært involvert er det klart at de nå prioriterer saken. 

 

 

For å si det sånn, hvor lenge holdt Bernie Madoff på med sin enorme ponzi scheme før det blåste opp? Det var  snakk om mange tiår. Hele veien ble argumentet om at de har pågått så lenge at dette umulig kan være noe ulovlig eller mistenksomt, for da hadde jo myndighetene stoppet det! Alikevel gikk titalls av milliarder tapt da ponzi svindelen ikke fungerte lengre fordi folk bestemte seg for å prøve å ta ut pengene sine og kassa var tom.. 

 

Når folka bak Lyoness nå kun kan bevise at 10% kommer fra handel og 90% fra verving så er jo det ut i fra deres tall et ulovlig pyramidespill. 

 

Men du må rett og slett sette deg inn i det. Og jeg håper kanskje vi får en unnskyldning fra deg når Lyoness / myWorld blir stemplet ulovlig av myndighetene og millioner av uskyldige folks penger går tapt  ;) Å bli sint på oss når vi prøver å informere om det myndighetene mener er et ulovlig pyramidespill på fritiden, uten noen form form betaling men kun av en rettferdighetssans, og som har hatt mange gode konsekvenser og kanskje gjort at færre har blitt rundlurt, vil du nok snart forstå ikke var spesielt snilt. 

Endret av PgUp
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har et spørsmål (er da kunde)

 

Er ikke involvert i galskapen selv, men har familie som er det. Jeg har da KUN benyttet kortet og spart ca 6.000 kr på å bruke det i ca et år veldig bevist. Dere har selvfølgelig tatt fra meg en del sparte penger, surt nok som det er så har fortsatt dere kostet meg mer penger enn markedsførerne som prøver å verve meg til å betale.

Petter som vervet sin mor har vel tråkket i salaten da han selv ikke satte seg inn i hvordan fordelene fungerte og Trumf har vel ca 1.4 milliarder stående inne som ikke blir betalt ut til kunder..

 

Men spørsmålet er: Hvordan kan dere si at et selskap er ulovlig når det ikke er dømt? og sånn jeg har forstått det så er det vel tilsynet som sitter å bruker tid nå, ikke lyoness, for de har jo besvart brevet i tide, hadde det vært så soleklart ulovlig som dere sier så hadde jo saken vært lagt dø i 2014, og hvertfall nå?

 

bare lurer

 

Hilsen litt sint kunde som mistet noen tusen pga dere :)

Lyoness har svart, men ikke på det de er blitt bedt om! Fortsatt ikke, for de er opp til fler ganger bedt om å fremlegge dokumentasjon ned på kontonivå for å bevise at de ikke tjener på rekruttering! I siste svar var de mest bekymret for sine «forretningshemmeligheter». Samtlige av presidentene er bedt om det samme, brevene fra Lotteritilsynet ligger åpne på deses sider. Alle er ubesvart.

Hvilke forretningshemmeligheter kan da dette handle om? De produserer jo ikke noe og har vel heller ikke noe patent?

 

Du vet kanskje at “he who has nothing to hide, hide nothing”?

 

Du har tydeligvis svært lite kunnskap om Lyoness. Du forstår visst ikke at Lotterttilsynet er proffosjonelle og at Lyoness er sleipe. Men hvis dette er din holdning til selskaper så er det vel bare å gå «all in» og skratte av myndighetene.

 

Mistet noen tusen pga oss ?????? (haha, den var god).....få deg Coop og trumf kort du...da taper du ikke penger! (De har forøvrig aldri, meg bekjent, vært meldt til Tilsynet).

Endret av Jada jada jada
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Fantastisk! ?

Det er aldri for sent til å betale.

Du tar bare opp telefonen og ringer slekta di så fikser de det.

 

Har du tapt ett par tusen pga forumet her?

Neppe... Er det kanskje sånn at du har blitt fortalt at du har tapt? ?

 

Jeg synes du skal kjøre på ✌

Det kommer en sky (skyen over alle skyer) du bør være med på.

Fram til da så kan du jo sjekke om du får kjøpt andre. Sett pengene på den nordiske ?

 

Kjør alt inn i den nordiske!

 

Hell og lykke ✌

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar

Har et spørsmål (er da kunde)

 

Er ikke involvert i galskapen selv, men har familie som er det. Jeg har da KUN benyttet kortet og spart ca 6.000 kr på å bruke det i ca et år veldig bevist. Dere har selvfølgelig tatt fra meg en del sparte penger, surt nok som det er så har fortsatt dere kostet meg mer penger enn markedsførerne som prøver å verve meg til å betale.

Petter som vervet sin mor har vel tråkket i salaten da han selv ikke satte seg inn i hvordan fordelene fungerte og Trumf har vel ca 1.4 milliarder stående inne som ikke blir betalt ut til kunder..

 

Men spørsmålet er: Hvordan kan dere si at et selskap er ulovlig når det ikke er dømt? og sånn jeg har forstått det så er det vel tilsynet som sitter å bruker tid nå, ikke lyoness, for de har jo besvart brevet i tide, hadde det vært så soleklart ulovlig som dere sier så hadde jo saken vært lagt dø i 2014, og hvertfall nå?

 

bare lurer

 

Hilsen litt sint kunde som mistet noen tusen pga dere :)

Et par ting til... du skriver at «vi» gjør tapet ditt større enn dem som prøver å verve deg (verving sa du???)

Og - Trumf har informert om pengene fordi kundene selv ikke har vært klar over det...

 

Skikkelig pinlig å lese sånne innlegg altså ... salatbar45?

Endret av Jada jada jada
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Butikk A er medlem av lyoness og gir kundene 4% cashback på produktet sitt som koster 100kr.

Butikk B er ikke medlem av lyoness og ikke gir kundene noe cashback, men har heller lavere priser pga de ikke trenger å betale kommisjon. Samme produkt koster 90kr her.

 

Hvis du kjøper produktet hos butikk A har du ikke spart 4 kroner, det er bare en illusjon for å få deg til å bruke penger. Du har faktisk tapt 6 kroner siden konkurenten har mulighet til å selge det billigere pga lyoness.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Salatbar45, hvorfor havnet du i denne tråden da?

Du har vel ikke googlet for at du har dårlig magefølelse for selskapet?

Litt morsomt er det at disse folka prøver å gi oss dårlig samvittighet for å prøve å stoppe et ulovlig pyramidespill mange her har direkte erfaring med :p De fleste her sitter nok med langt mer innsikt og erfaring med hvor uærlig og uetisk Lyoness / myWorld driver enn det en tilfeldig markedsfører gjør.

 

Når de sier at vi gjør en god jobb med å ødelegge for Lyoness /myWorld er jo det et kjempestort kompliment :p

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Har et spørsmål (er da kunde)

 

Er ikke involvert i galskapen selv, men har familie som er det. Jeg har da KUN benyttet kortet og spart ca 6.000 kr på å bruke det i ca et år veldig bevist. Dere har selvfølgelig tatt fra meg en del sparte penger, surt nok som det er så har fortsatt dere kostet meg mer penger enn markedsførerne som prøver å verve meg til å betale.

Petter som vervet sin mor har vel tråkket i salaten da han selv ikke satte seg inn i hvordan fordelene fungerte og Trumf har vel ca 1.4 milliarder stående inne som ikke blir betalt ut til kunder..

 

Men spørsmålet er: Hvordan kan dere si at et selskap er ulovlig når det ikke er dømt? og sånn jeg har forstått det så er det vel tilsynet som sitter å bruker tid nå, ikke lyoness, for de har jo besvart brevet i tide, hadde det vært så soleklart ulovlig som dere sier så hadde jo saken vært lagt dø i 2014, og hvertfall nå?

 

bare lurer

 

Hilsen litt sint kunde som mistet noen tusen pga dere :)

Nå som du har lest rapport fra lotteri og kansje også lest litt på dette forum bakover i tid så regner jeg med du er litt mer opplyst en på dette innlegget og håper du ikke lar deg verve til PM og kjøpe skyer selv om slekta di mener dette er superlurt. Jeg tror jaggu vi har reddet deg :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...