Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på når Donald skal begynne å poste hatmeldinger på twitter etter at noen har fortalt ham om hvorfor forsamlingen lo av ham under talen hans :lol:

• Liker 2
Skrevet

Trump ble ledd ut:

Trumps selvskryt fikk FNs hovedforsamling til å le

Donald Trumps andre tale i FNs hovedforsamling åpnet han med selvskryt av USAs fremgang i hans tid som president. Det fikk salen til å le.

– Jeg forventet ikke den reaksjonen, men ok, sa presidenten, som møtte opp for sent til sin oppsatte taletid.

https://www.nrk.no/urix/trumps-selvskryt-fikk-fns-hovedforsamling-til-a-le-1.14222647

Det er garantert ikke første gangen den forsamlingen har hørt selvskryt. Og mye av det som Trump og hans velgere vil se på som fremskritt vil antagelig mange i salen og de fleste i pressen fremstille som tilbakeskritt.

Og skulle det være positive resultater av politikken som de ikke kan nekte for så vil de helst gi Obama æren for det for de har jo bestemt seg for at det ikke kan komme noe godt ut av politikken til Trump.

Skrevet

Og skulle det være positive resultater av politikken som de ikke kan nekte for så vil de helst gi Obama æren for det for de har jo bestemt seg for at det ikke kan komme noe godt ut av politikken til Trump.

Du mener akkurat på samme måte som at Donald-supportere ikke kan innrømme at Donald er en rasist eller noe annet negativt om ham?

• Liker 5
Skrevet

Trump kommer sikkert tilå erklære krig på FN så fort han kommer tilbake Washington.

Han begynner med å nuke FN bygget i New York.

Han kan vel bare spørre sine nye Saudi-venner om de kan ta en ny flytur til New York ...?

• Liker 3
Skrevet

Du mener akkurat på samme måte som at Donald-supportere ikke kan innrømme at Donald er en rasist eller noe annet negativt om ham?

Han er en kynisk forretningsmann som har prøvd snike seg forbi alt av lover, reguleringer og etikk. Om han har sett at etnisk miks, alder eller annet for arbeidere eller beboere har påvirket omsetning eller verdi så har han sikkert ikke latt alle få like muligheter. Det er da diskriminering av grupper som i mange tilfeller er ulovlig.

Rasisme er imidlertid å tro at folk er inndelt i raser og at alle i en rase er mindre verdt enn folk av en annen rase. En slik tro kan lett lede til forskjellsbehandling eller diskriminering basert på rase, men all diskriminerting basert på rase er ikke nødvendigvis et resultat av rasisme. Jeg ser at mange har store problemer med å se forskjellen her.

Ville jeg jobbet for eller hatt forretningsforbindelser med Trump? Absolutt ikke.

Tror jeg at han kynisme kan være nyttig i et miljø paralysert av politisk korrekthet? Absolutt.

Skrevet

Han er en kynisk forretningsmann som har prøvd snike seg forbi alt av lover, reguleringer og etikk. Om han har sett at etnisk miks, alder eller annet for arbeidere eller beboere har påvirket omsetning eller verdi så har han sikkert ikke latt alle få like muligheter. Det er da diskriminering av grupper som i mange tilfeller er ulovlig.

Rasisme er imidlertid å tro at folk er inndelt i raser og at alle i en rase er mindre verdt enn folk av en annen rase. En slik tro kan lett lede til forskjellsbehandling eller diskriminering basert på rase, men all diskriminerting basert på rase er ikke nødvendigvis et resultat av rasisme. Jeg ser at mange har store problemer med å se forskjellen her.

Ville jeg jobbet for eller hatt forretningsforbindelser med Trump? Absolutt ikke.

Tror jeg at han kynisme kan være nyttig i et miljø paralysert av politisk korrekthet? Absolutt.

Du illustrerer utmerket det jeg postet.

Donnaldtillhengere blånekter på feil ved Donald, ikke ulikt andre fanboys. Det er både en fasinerende og skremmende egenskap ved mennesker.

Det vi vet fra andre fanboygrupper, er at de skjelden endrer mening - uavhengig om det viser seg at det de er fans av er bra eller dårlig.

• Liker 1
Skrevet
Macron med knallhardt angrep på Trump

Ikke lenge etter at Donald Trump hadde servert sitt budskap fra FNs talerstol, gikk Frankrikes president Emmanuel Macron på podiet og ga et kontant svar.

Han forlot den til taktfast, langvarig applaus, langt større enn Trump tidligere på dagen.

I sin lange tale argumenterte Macron for at dagens problemer med økte konflikter og mer uenighet skyldes økt nasjonalisme og isolasjonisme.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/karOaL/macron-med-knallhardt-angrep-paa-trump

Skrevet

Lurer på når Donald skal begynne å poste hatmeldinger på twitter etter at noen har fortalt ham om hvorfor forsamlingen lo av ham under talen hans :lol:

Han påstår at det var meningen:

Trump om FN-latter: - Det var meningen at de skulle le

Donald Trump ble møtt av latter da han talte til FN.

https://www.dagbladet.no/nyheter/trump-om-fn-latter---det-var-meningen-at-de-skulle-le/70252166

Skrevet (endret)

Du illustrerer utmerket det jeg postet.

Donnaldtillhengere blånekter på feil ved Donald, ikke ulikt andre fanboys. Det er både en fasinerende og skremmende egenskap ved mennesker.

Det vi vet fra andre fanboygrupper, er at de skjelden endrer mening - uavhengig om det viser seg at det de er fans av er bra eller dårlig.

Her var det nok bare du som avslørte deg selv. Les innlegget mitt en gang til og se om jeg ikke drar frem negative sider ved Trump. I motsetning til det meste av presse og folk her på forumet så har jeg et nyansert syn og jeg forholder meg mere til virkeligheten enn til fordommer. Jeg drar derfor frem både negative og positive sider ved Trump og det faller nok langt utenfor definisjonen "fanboy".

Endret av robertaas
Skrevet

Han påstår at det var meningen:

Trump om FN-latter: - Det var meningen at de skulle le

Ja ikke sant, "Jeg forventet ikke den reaksjonen" eller vent, jo det var faktisk meningen at de skulle le av idiotskapen! :lol:

Skrevet

Her var det nok bare du som avslørte deg selv. Les innlegget mitt en gang til og se om jeg ikke drar frem negative sider ved Trump. I motsetning til det meste av presse og folk her på forumet så har jeg et nyansert syn og jeg forholder meg mere til virkeligheten enn til fordommer. Jeg drar derfor frem både negative og positive sider ved Trump og det faller nok langt utenfor definisjonen "fanboy".

En som utfører rasediskriminering er en rasist fordi det påvirker minoritetene på samme måte uansett grunnen. Uansett hvordan vi definerer rasisme det verste er at det viser ingen moralske bakgrunn,og folk uten moral er det farligste.

Du er ikke en Trump støtter, men heller en apologet Det kaller du nyanse fordi din fiender er noe annet. Det du viser lite nyanse om er er din fiend-«venstresiden» og media.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Spennende, synes du en person som omgår reguleringer, etikk, lover og som diskriminerer på bakgrunn av hudfarge bør være president? 

Du skal få lov til å svare to ting: 

Ja 

eller 

Nei.

(Jeg noterer meg at du ikke svarte meg på mitt forrige innlegg der jeg dekonstruerte din Whataboutism og forklarte deg hvorfor den var det. Det gjorde du nok helt rett i å ikke svare på). 

Endret av Mchansern
Skrevet

Hvorfor tror du at du er mer nyansert enn pressen og folk på forumet når det er under ett døgn siden du ønsket å sende venstresidepøbler (sic) ut av USA fordi de var ufine med Ted Cruz? 

Skrevet

Spennende, synes du en person som omgår reguleringer, etikk, lover og som diskriminerer på bakgrunn av hudfarge bør være president?

Ideelt sett nei, men når politisk korrekthet, identitetspolitikk, manipulasjon og politisk sensur har gått for langt så er han et nødvendig korrektiv. I de fleste land vil det før eller senere komme et korrektiv når politikken som føres er så i utakt med så mange mennesker. Og korrektivet kunne vært langt langt kraftigere og farligere enn en demokratisk valgt president som Trump.

Du skal få lov til å svare to ting: 

Ja 

eller 

Nei.

Takk for at du demonstrerer mitt poeng.

Skrevet (endret)

Hvis poenget ditt var at du ikke klarte å svare ja eller nei på et helt enkelt spørsmål uten lange forbehold så demonstrerte jeg det helt greit ja. 

Endret av Mchansern
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...