Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste:

Ifølge Washington Post og omtale i flere kanaler i kveld skal Trump ha ringt guvernør Kemp i Georgia i morges for å presse ham til å endre valgresultatet i staten og gi Trump seieren, etter at 3 omtellinger ikke har endret Bidens valgseier i staten.
Trump skal ha ringt Kemp i forkant av sin deltagelse i kveld på rally for senatorvalg i Georgia. Guvernør Kemp skal ha avvist Trumps fremstøt, som bla. ville fordret handlinger som ligger utenfor Kemps myndighet.

Trump calls Georgia governor to pressure him for help overturning Biden’s win in the state
https://www.washingtonpost.com/politics/trump-kemp-call-georgia/2020/12/05/fd8d677c-3721-11eb-8d38-6aea1adb3839_story.html

Sitat

President Trump called Georgia Gov. Brian Kemp (R) on Saturday morning to urge him to persuade the state legislature to overturn President-elect Joe Biden’s victory in the state and asked the governor to order an audit of absentee ballot signatures, the latest brazen effort by the president to interfere in the 2020 election.

Hours before he was scheduled to hold a rally in Georgia on behalf of the state’s two GOP senators, Trump pressed Kemp to call a special session of the state legislature to get lawmakers to override the results and appoint electors that would back him, according to a person familiar with the conversation who spoke on the condition of anonymity to describe the private call. He also asked the governor to demand an audit of signatures on mail ballots, something Kemp has previously noted he has no power to do.

Kemp declined the entreaty from Trump, according to the person.

 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
15 hours ago, jjkoggan said:

Jeg mener dette utsagnet beskriver Trump utmerket-

  • Donald Trump is a stupid man's idea of a smart person, a poor man's idea of a rich man, and a weak man's idea of a strong man. #

 

Nå synes jeg du hakker unødvendig mye på menn her? Husk på at det finnes minst like dumme kvinnfolk 🤣

Lenke til kommentar
17 hours ago, CommanderKeen said:

Sitter faktisk voksne folk her nå en måned etter valget og fortsatt hevder det var valgfusk som gjorde at Biden vant en historisk stor seier?

Ærlig talt. Det er flaut å tape, og å være så dårlige tapere som Trump og gjengen gjør det bare enda verre.

Tenk å være så svak at man må koke sammen en vill konspirasjonsteori om valgfusk fordi man ikke klarer å godta virkeligheten som den er.

Jeg synes så synd på dere. 

Jepp, det finnes faktisk tilsynelatende voksne mennesker som sitter og oppfører seg slik. Den norske høyreekstremistiske bloggen resett.no har nå havnet i trøbbel med fanbasen sin fordi blogglederen Helge Lurås faktisk tok seg sammen og erkjente at donald trump hadde tapt. Som du sier, det er faktisk synd på disse folka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Pallehysa said:

Simpelt er synonym med enkelt. Altså, "eit enkelt spørsmål."

"Simpelt" på norsk betyr 'tarvelig' eller 'sjofelt'. En kan grave dypt og finne foreldete varianter som ligner på 'enkelt' men de som bruker det i den betydningen i dag, gjør det kun fordi de er påvirket av den engelske betydningen av ordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Pallehysa said:

Samtlige som hopper på konspirasjonsteorier framlagt av ein hårfarge svettende, fjertelysten Guiliani, bør jo starte med eit simpelt spørsmål. Kvifor sitter dei forran høyringer, der dei ikkje er underlagt ed, istadenfor å ta alle bevisene til retten, der det faktisk kan gjere ei nytte?

Jepp. Er nettopp derfor det klin sprute gale "stjernevitnet" fra fjertekampanjen til trump lyver så åpenlyst. I disse høringene så blir man dessverre ikke straffet om man lyver.

Lenke til kommentar
Zork skrev (21 minutter siden):

"Simpelt" på norsk betyr 'tarvelig' eller 'sjofelt'. En kan grave dypt og finne foreldete varianter som ligner på 'enkelt' men de som bruker det i den betydningen i dag, gjør det kun fordi de er påvirket av den engelske betydningen av ordet.

Begge ord har det samme opprinnelsen ? (Latinsk)

Lenke til kommentar
Zork skrev (25 minutter siden):

"Simpelt" på norsk betyr 'tarvelig' eller 'sjofelt'. En kan grave dypt og finne foreldete varianter som ligner på 'enkelt' men de som bruker det i den betydningen i dag, gjør det kun fordi de er påvirket av den engelske betydningen av ordet.

Eventuelt nynorskinger som meg? Har brukt ordet som synonym med enkelt så lenge eg kan huske.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
graavik skrev (2 minutter siden):

Jepp. Er nettopp derfor det klin sprute gale "stjernevitnet" fra fjertekampanjen til trump lyver så åpenlyst. I disse høringene så blir man dessverre ikke straffet om man lyver.

Begynte å sjå høyringa live, men skrudde av rett etter ho der faktisk. Tenkte at no skrapa dei virkelig bunnen av tønna. Men det viste seg altså å være eit av dei beste vitnene dei har?

Lenke til kommentar
Just now, jjkoggan said:

Begge ord har det samme opprinnelsen ? (Latinsk)

Det har de nok, men 'simpel' på norsk brukes i betydningen 'sjofel' eller 'tarvelig'.

 

3 minutes ago, Pallehysa said:

Eventuelt nynorskinger som meg?

Tja - første treff for 'simpel' i nynorskordboka er "1 dårleg, låk, tarveleg; sjofel, ufin". ;)

Lenke til kommentar
Just now, Pallehysa said:

Begynte å sjå høyringa live, men skrudde av rett etter ho der faktisk. Tenkte at no skrapa dei virkelig bunnen av tønna. Men det viste seg altså å være eit av dei beste vitnene dei har?

Jepp. Psycho-Karen er stjernevitnet deres..Helt utrolig og vanvittig hvordan ressurser brukes på dette.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zork skrev (1 minutt siden):

Det har de nok, men 'simpel' på norsk brukes i betydningen 'sjofel' eller 'tarvelig'.

 

Tja - første treff for 'simpel' i nynorskordboka er "1 dårleg, låk, tarveleg; sjofel, ufin". ;)

Ordet hadde også forskjellige betydninger på forskjellige tidspunkter.  Det gjør hva som er «korrekt» uklart dersom du mener den opprinnelig betydning korrekt

Lenke til kommentar
Zork skrev (1 minutt siden):

Det har de nok, men 'simpel' på norsk brukes i betydningen 'sjofel' eller 'tarvelig'.

 

Tja - første treff for 'simpel' i nynorskordboka er "1 dårleg, låk, tarveleg; sjofel, ufin". ;)

simpel a5 (tysk eller fransk, av latin simplex 'enkel, oppriktig') - Rett over det du linker.

Eg skal ikkje være vanskelig her. Du har nok rett at i nyere tid blir det forbundet med dårleg, tarveleg etc. Men eg er sikkert ein av dei litt eldre som bruker den eldre, og den nye, og blander det godt ihop i min daglegdagse lingvistikk.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Pallehysa said:

Men eg er sikkert ein av dei litt eldre som bruker den eldre, og den nye, og blander det godt ihop i min daglegdagse lingvistikk.

Jeg vet ikke helt hva du legger i "dei litt eldre", men jeg er selv såpass gammel at min oppfattelse av ordet ligger et godt stykke tilbake i tid og jeg har aldri truffet på noen som har brukt "simpelt" som "enkel" uten å være påvirket av den engelske betydningen av ordet.

Min språkopplæring startet på 70-tallet og jeg har vært over gjennomsnittet interessert i det norske språk siden da og å bruke 'simpelt' i betydningen 'enkel" har jeg kun sett unge som er påvirket av det engelske språk gjøre. 

Det e sånn så ungdommen lika...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat nå arrangerer Trump et slags rally i Georgia, samme stat presidenten forsøker å presse guvernør Kemp til å ulovlig endre valgresultatet i, uten hell. Flere tusen supportere er samlet tett i tett, uten masker eller andre smitteverntiltak.

Trump har ikke gått på scenen enda, men oppvarming og introer er i full gang.

A4EDACFA-C9D1-4280-880F-4DACF61113B5.thumb.jpeg.158eef87284a32a3eb443346739c2494.jpeg

Linkin Parks slager In The End blåser over anlegget, med den godt passende teksten:

I tried so hard
And got so far
But in the end
It doesn't even matter

 

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...