Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greddi skrev (2 timer siden):

Kan være det finnes noe slik, men her ser du det har skjedd flere brudd i valgloven, hvor valgprossesen skal skje under offentlig skue. Og det skal være minst en representant fra hver parti tilstede for å sjekke at alt er korrekt. Ifølge hun dama som står å presentere dette så vant Biden med 12 000 stemmer over Trump. Under denne videoen har de 4 valgmedarbeiderene ha klart å presse inn 18 000 (estimert tall ut i fra hvor mange tabulator og ytelse pr stk) stemmer uten tilsyn. Valgvaktene fra GOP som ble sendt vekk hørte rykter fra media, at de fortsatte å telle uten dem, og sprang tilbake for å sjekke dette var sant rundt kl 0100. Disse overvåkingsvideoene bekrefter hva vitnene har sagt om valgprosessen som skjedde under 3 november.

Hva er viktigst, at det har skjedd et ullent lovbrudd eller om det har foregått overlagt valgfusk og loggene fra tellemaskinene vil potensielt avsløre dette.
Hvorfor fokuserer du da på et potensielt lovbrudd istedenfor å faktisk finne ut av om det er uregelmessigheter i selve tellematerialet i disse  timene?
Sistnevnte ville jo enten underbygge eller slå bena under anklagene her om at stemmene telt opp under de 2 timene kunne ha endret valgresultatet.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, perpyro said:

Hva er viktigst, at det har skjedd et ullent lovbrudd eller om det har foregått overlagt valgfusk og loggene fra tellemaskinene vil potensielt avsløre dette.
Hvorfor fokuserer du da på et potensielt lovbrudd istedenfor å faktisk finne ut av om det er uregelmessigheter i selve tellematerialet i disse  timene?
Sistnevnte ville jo enten underbygge eller slå bena under anklagene her om at stemmene telt opp under de 2 timene kunne ha endret valgresultatet.

Jeg sier ikke nei takk til begge, men i tilfelle det ikke finnes logg, så må mer etterforskning utføres. Hun på videoen nevnte historisk sett så er det et krav at det føres logg, men hun visste ikke om det fantes logg i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Greddi said:

Du vil alltid se puslebiter i et puslespill. Det er nok din jobb å sette de sammen. Den videoen som jeg linka er uredigert, og burde tale for seg selv.

Nå må du spørre deg selv, hvem stoler du mest på?

Anonymer kilder: folk som ikke tør å stå frem med legitimasjon,

eller folk som har stått fram med navn og rykte i spill, i form av en affidavit. 

Donald og rudy har stått fram med "navn og rykte i spill". Og de lyver daglig så det bokstavelig talt renner av dem. Stoler du på disse to løgnhalsene?
Som 100% av alt "trump campaign" har kommet opp med etter valget, så kommer også denne påståtte "filmen om valgfusk" til bare å ende opp som et totalt sløseri av skattebetalernes penger, og enda et bevis på donald trump sin forrakt ovenfor det amerikanske folk.

Lenke til kommentar

https://leadstories.com/hoax-alert/2020/12/fact-check-video-from-ga-does-not-show-suitcases-filled-with-ballots-pulled-from-under-a-table-after-poll-workers-dismissed.html

 

Utdrag som jeg leser her:

If you look at the video tape, the work you see is the work you would expect, which is you take the sealed suitcase looking things in, you place the ballots on the scanner in manageable batches and you scan them.

Frances Watson, chief investigator for the Georgia secretary of state, told Lead Stories during a phone call on December 3, 2020, that the ballots were in standard containers, and the work during the time in question had nothing to do with pulling ballots from under a table. She said:

There wasn't a bin that had ballots in it under that table. It was an empty bin and the ballots from it were actually out on the table when the media were still there, and then it was placed back into the box when the media were still there and placed next to the table.

 

Videoen motbeviser dette, eller så har de en annen video som de referere til.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, graavik said:

Donald og rudy har stått fram med "navn og rykte i spill". Og de lyver daglig så det bokstavelig talt renner av dem. Stoler du på disse to løgnhalsene?
Som 100% av alt "trump campaign" har kommet opp med etter valget, så kommer også denne påståtte "filmen om valgfusk" til bare å ende opp som et totalt sløseri av skattebetalernes penger, og enda et bevis på donald trump sin forrakt ovenfor det amerikanske folk.

Tro og tro.

Det jeg vet at pressen, siden dag En fra han swictha fra demokrat til rebulikkaner, har svartmalet ham, hans personlige karakter.

Det jeg synes er rart er hvorfor de ikke har dekket hans politikk? Du må lete og grave etter den informasjonen.

Lenke til kommentar
Greddi skrev (58 minutter siden):

Jeg sier ikke nei takk til begge, men i tilfelle det ikke finnes logg, så må mer etterforskning utføres. Hun på videoen nevnte historisk sett så er det et krav at det føres logg, men hun visste ikke om det fantes logg i dette tilfelle.

I et valgsystem der det er maskiner som teller stemmesedler som mates inn i dem må det da finnes overvåking av viktige datapunkter som antal stemmer over en gitt tidsperiode, antall stemmer til hver av kandidatene og gjerne med kurver som visualiserer det hele.
Vi snakker jo her om et presidentvalg i verdens mektigste nasjon og ikke vinlotteriet i kantina på jobben.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, perpyro said:

I et valgsystem der det er maskiner som teller stemmesedler som mates inn i dem må det da finnes overvåking av viktige datapunkter som antal stemmer over en gitt tidsperiode, antall stemmer til hver av kandidatene og gjerne med kurver som visualiserer det hele.
Vi snakker jo her om et presidentvalg i verdens mektigste nasjon og ikke vinlotteriet i kantina på jobben.

Helt enig. Mente jeg så en av vitnene fra Trump teamet, som var IT- ekspert, dro ut data fra statenes offisielle sider, og viste fram en graf hvor alle stemmene gikk hen, sammen med tidpunkt. Men dette er tall fra nettsidene, ikke direkte fra tellemaskinene. Valgresultater skal oppbevares minst 24 mnd etter et valg, så dette burde være grei skuring.

Lenke til kommentar
Greddi skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Mente jeg så en av vitnene fra Trump teamet, som var IT- ekspert, dro ut data fra statenes offisielle sider, og viste fram en graf hvor alle stemmene gikk hen, sammen med tidpunkt. Men dette er tall fra nettsidene, ikke direkte fra tellemaskinene. Valgresultater skal oppbevares minst 24 mnd etter et valg, så dette burde være grei skuring.

Da burde det jo ikke være noe problem å finne ut av og disse vitneforklaringene blir mere unødvendige en harde data.
Vitneutsagn er uansett en svært lite politelig måte å basere en sak på ettersom vitner ikke er det mest presise vi har her i verden.

 

EDIT!
I tillegg så vet vi jo at Thrump ikke anbefalte velgerne sine å forhåndsstemme men å stemme på selve valgdagen mens Bidens velgere blei oppfordret til å forhåndsstemme så valgets gang og forskjellen på telleresultatet på valgdagen i forhold til hvordan resultatet sakte skiftet i løpet av perioden poststemmene blei talt opp er jo et resultat av at det var et flertall av Thrump velgernes stemmer som blei talt opp på valgdagens mens Bidens stemmer kom sigende etterhvert.
Det er i hvertfall ikke et tegn på valgfusk slik Thrumpern påstår.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Det ble anbefalt ja, men å si ingen av Trump-velgerene ikke benyttet mail-in ballot er litt skråsikkert spekulasjon, da flere kan ha legetim grunner til å avstå fysisk oppmøte, som Covid19 og dårlig helse. Under høringen om jeg husker rett kom det en peak av avstemmninger på 700 000 stemmer, hvor 680 000 gikk til Biden, og bare 3200 til Trump. Dette skjedde i en tidsrom på 90 min. Hvor han mente med alle maskinene som var der, ikke fysisk kunne prossesere så mange stemmer i det tidsrommet.

Sydney Powell kjører sitt eget løp (hun er ikke i lag med Trump teamet) mot Dominion System, valgsystemet som ble brukt i disse statene. Hun påstår at Dominion systemet har flippet stemmer fra Trump til Biden, styrt utenlandsfra. Jeg venter fortsatt på sakens gang og bevis.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Greddi said:

Tro og tro.

Det jeg vet at pressen, siden dag En fra han swictha fra demokrat til rebulikkaner, har svartmalet ham, hans personlige karakter.

Det jeg synes er rart er hvorfor de ikke har dekket hans politikk? Du må lete og grave etter den informasjonen.

Forklar oss gjerne hva de ikke har dekket av "hans politikk". Og forresten, så bra at du "vet at pressen, siden dag En fra han swictha fra demokrat til rebulikkaner, har svartmalet ham". Da må jo ting være greit da? Du har jo funnet sannheten? 🤣🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja... ta for eksempel helse-tjeneste deres.

 

Trump innførte en lov der sykehusene og andre klinikker MÅ oppgi priser på forhånd slik at du kan shoppe tjenester.  Det er også forbudt å fakturere overraskende høy beløp på behandling som setter folk i økonomisk ruin.

I den loven så kan ikke helse-forsikringselskaper nekte deg hvis du allerede har diagnoser. Med den på plass, så fjernet Trump ACA
(Affordable Care Act) bedre kjent som Obama Care. ACA ga folk som ikke hadde råd til til en helseforsikring bøter på minst 700 USD for voksne og 350 USD for barn i året. https://www.healthforcalifornia.com/covered-california/uninsured-penalty
Folk beholder sine helseforsikringer.

Folk må heller ikke kjøpe helsetjenester fra kommunen deres, og kan fritt kjøpe helsetjenester andre plasser.

 

Trump har også åpnet opp lov om å fritt kunne importere legemidler inn i landet slik at dette blir billigere gjennom konkuranse.

Big pharma og sykehus kan ikke lengre kunstig opprettholde høye priser lengre gjennom monopol og obskøne prising 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Greddi said:

Tja... ta for eksempel helse-tjeneste deres.

 

Trump innførte en lov der sykehusene og andre klinikker MÅ oppgi priser på forhånd slik at du kan shoppe tjenester.  Det er også forbudt å fakturere overraskende høy beløp på behandling som setter folk i økonomisk ruin.

I den loven så kan ikke helse-forsikringselskaper nekte deg hvis du allerede har diagnoser. Med den på plass, så fjernet Trump ACA
(Affordable Care Act) bedre kjent som Obama Care. ACA ga folk som ikke hadde råd til til en helseforsikring bøter på minst 700 USD for voksne og 350 USD for barn i året. https://www.healthforcalifornia.com/covered-california/uninsured-penalty
Folk beholder sine helseforsikringer.

Folk må heller ikke kjøpe helsetjenester fra kommunen deres, og kan fritt kjøpe helsetjenester andre plasser.

 

Trump har også åpnet opp lov om å fritt kunne importere legemidler inn i landet slik at dette blir billigere gjennom konkuranse.

Big pharma og sykehus kan ikke lengre kunstig opprettholde høye priser lengre gjennom monopol og obskøne prising 

Løgner, løgner og atter løgner. Tror du faktisk på disse løgnene?

Lenke til kommentar

Sitter faktisk voksne folk her nå en måned etter valget og fortsatt hevder det var valgfusk som gjorde at Biden vant en historisk stor seier?

Ærlig talt. Det er flaut å tape, og å være så dårlige tapere som Trump og gjengen gjør det bare enda verre.

Tenk å være så svak at man må koke sammen en vill konspirasjonsteori om valgfusk fordi man ikke klarer å godta virkeligheten som den er.

Jeg synes så synd på dere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 time siden):

Sitter faktisk voksne folk her nå en måned etter valget og fortsatt hevder det var valgfusk som gjorde at Biden vant en historisk stor seier?

Ærlig talt. Det er flaut å tape, og å være så dårlige tapere som Trump og gjengen gjør det bare enda verre.

Tenk å være så svak at man må koke sammen en vill konspirasjonsteori om valgfusk fordi man ikke klarer å godta virkeligheten som den er.

Jeg synes så synd på dere. 

Jeg mener dette utsagnet beskriver Trump utmerket-

  • Donald Trump is a stupid man's idea of a smart person, a poor man's idea of a rich man, and a weak man's idea of a strong man. #

 

 

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...