Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

1. Helt feil. På Wharton Business School kan man ta bachelor og mastergrad, og de er ranket #1 på MBA i USA. Du kan ikke ta mastergrad på noen videregående skoler, så det du skriver medfører ikke med den største godvilje engang et snev av riktighet. 

 

2. At han ble tatt inn gjennom korrupsjon er ønsketenkning uten rot i virkeligheten. 

 

3. Helt feil. Han tok Bachelor of Science. Veldig mange grader er slik at du ikke trenger å ta bacheloroppgave, du tar fag isteden. Dette er vanlig i svært mange land, inkludert Norge. 

Wharton var ikke #1 på 60-tallet.

Wharton slapp inn omtrent halvparten av alle søkere på den tiden.

De er kjent for sitt prestisjetunge MBA program -- deres 5-årige master, ikke deres "undergraduate"-program, som Trump tok.

 

Han tok bachelor i økonomi, med real estate som hovedfag.

Det regnes kanskje som en bachelor of science, som hovedgruppe -- men økonomi er ikke vitenskap, og det var på 60-tallet -- ikke dagens målestokk.

 

Og joda, jeg er enig i at han sannsynligvis hverken skrev bacheloroppgave eller bestod noen kompliserte prøver.

Det, og pengegaver til skolen fra hans far, er hovedgrunnen til at han kunne fullføre.

 

Det vi vet om hans karakterer er at de er dårlige nok til at han skjemmes, og at lærerene ved skolen han overførte til Wharton fra sa at han var en middelmådig student, og at en  professor ved Wharton har kalt Trump den dummeste studenten han noen gang har hatt -- i følge vitner.

 

---

 

Men dette er nok et eksempel på akkurat hva jeg snakket om:

Hvordan folk bruker titler til å påstå at Trump umulig kan være en idiot:

Han har tross alt en bachelor i økonomi fra Wharton som i dag har tittelen som et Ivy League universitet om man ser på en linje som Trump aldri tok.

 

Titler, titler, titler.

Wharton, Ivy League, bachelor.

"Trump kan ikke være dum, når han ikke kvalifiserer til en skole som tar inn 40% av søkerene, og må overføres uten å kvalifisere gjennom en familievenn som jobber ved skolen, hvor han tar de resterende fagene han trenger for å fullføre en bachelor i økonomi, uten å passere noen prøver eller skrive noen oppgave."

 

Faktaene beviser ingen kompetanse.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Live akkurat nå: 

Trump taler til FN's generalforsamling.

Her har han ved en tidligere anledning hevdet at hans administrasjon har utrettet mer enn nesten alle tidligere administrasjoner, hvorpå salen brøt ut i latter. Det kan være interessant å se årets tale.

 

Direkte i nyhetskanaler og på nett:

 

Alternativ stream:

 

 

 

 

 

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Han tok bachelor i økonomi, med real estate som hovedfag.

Det regnes kanskje som en bachelor of science, som hovedgruppe -- men økonomi er ikke vitenskap, og det var på 60-tallet -- ikke dagens målestokk.

 

 

2. Det vi vet om hans karakterer er at de er dårlige nok til at han skjemmes, og at lærerene ved skolen han overførte til Wharton fra sa at han var en middelmådig student, og at en  professor ved Wharton har kalt Trump den dummeste studenten han noen gang har hatt -- i følge vitner.

 

3. Men dette er nok et eksempel på akkurat hva jeg snakket om:

Hvordan folk bruker titler til å påstå at Trump umulig kan være en idiot:

Han har tross alt en bachelor i økonomi fra Wharton som i dag har tittelen som et Ivy League universitet om man ser på en linje som Trump aldri tok.

 

Titler, titler, titler.

Wharton, Ivy League, bachelor.

 

1. Spesialiseringen hans var i finance, ikke i real estate. Økonomistudiet innebærer blant annet harde fag som matte og statistikk.  Økonomi er en vitenskap, det er derfor universiteter har økonomiprofessorer og department of economics etc.

 

2. Han kan ikke både være en middelmådig student og være den verste, dårligste studenten. Pick one.  Disse "vitnene" er politiske motstandere av Trump, og er dermed ekstremt, usannsynlig lite troverdige som vitner mot Trump. Det er større sjanse for at det er aliens i Area 51 enn at disse "vitnene" forteller sannheten. 

 

3. Om man ser på en linje som Trump aldri tok? Det utsagnet gir ingen mening. Studenter skifter grader og bytter mellom ulike universiteter ofte, det er helt vanlig, ingenting nytt her. 

Lenke til kommentar

1. Spesialiseringen hans var i finance, ikke i real estate. Økonomistudiet innebærer blant annet harde fag som matte og statistikk. Økonomi er en vitenskap, det er derfor universiteter har økonomiprofessorer og department of economics etc.

 

2. Han kan ikke både være en middelmådig student og være den verste, dårligste studenten. Pick one. Disse "vitnene" er politiske motstandere av Trump, og er dermed ekstremt, usannsynlig lite troverdige som vitner mot Trump. Det er større sjanse for at det er aliens i Area 51 enn at disse "vitnene" forteller sannheten.

 

3. Om man ser på en linje som Trump aldri tok? Det utsagnet gir ingen mening. Studenter skifter grader og bytter mellom ulike universiteter ofte, det er helt vanlig, ingenting nytt her.

Tror du, om Trump sine karakterer var gode/svært gode/enestående at han hadde skjult det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror du, om Trump sine karakterer var gode/svært gode/enestående at han hadde skjult det?

Nei, men middelmådige karakterer er noe en 12 åring eller idiot (som RF sier) klarer å gjøre.

 

Trumps venner på Fordham hevder han var en middelmådig student. Ingen medelever sier at han var en idiot eller 12 åring.

 

Trump’s grades were about in the “C+” range, according to Malnati, who said they all shared their report cards with one another, including Trump’s.

McMahon, another Trump friend, said he was in the “B” range.

 

https://fordhamram.com/62224/news/a-bit-of-a-loner-former-classmates-remember-donald-trump-in-the-bronx/

Lenke til kommentar

Live akkurat nå tidligere i kveld:
Speaker Pelosi kommenterer varslersaken under The Atlantic Festival-konferansen i DC.
Hun har så langt vært tilbakeholden med impeachment, dette er i ferd med å endre seg.
 
Live i nyhetskanaler og på nett:


- - -
Live nå tidligere i kveld:
Joe Biden kommenterer varslersaken og det tiltagende engasjementet for impeachment av Trump.
I øyeblikket er det 158 161 kongressmedlemmer som støtter en slik utvikling, mye av økningen har kommet de siste par dagene spesifikt pga. varslersaken.
 
Live i nyhetskanaler og på nett:


- - -
Siste:
Formann i etterretningskommitéen forteller at varsleren ønsker å snakke til kommitéen direkte, kan vitne ila. denne uken.


Trump forteller via twitter at han har autorisert publisering av transcript av telefonsamtalen med den ukrainske presidenten, et av de sentrale elementene i varslersaken. Dette skal ifølge Trump skje i morgen onsdag.

 
Trump authorizes release of transcript of controversial Ukraine call that mentioned Joe Biden on Wednesday
https://www.cnbc.com/2019/09/24/trump-says-he-authorized-the-release-of-complete-fully-declassified-and-unredacted-transcript-of-ukraine-call.html
"President Donald Trump on Tuesday said he has authorized the release Wednesday of a complete trancript of his phone call with Ukraine’s president.
The nature of that call has spurred calls by an increasing number of House Democrats for impeachment proceedings against Trump to begin.
"
 
 
- - -
Breaking:
Speaker Pelosi skal ha skrevet en tale for i kveld, hvor det nå varsles at hun etter ca. 5pm ET (23:00 norsk tid) vil formellt kunngjøre impeachment-granskning av president Trump. Det sies også nå at istedenfor en egen "select committee" sammensatt av utvalgte medlemmer og etterforskere, lignende tidligere slike granskninger, skal dette skje i regi av de 6 kommitéene som allerede har pågående granskninger. Disse fortsetter altså sitt arbeide, evt. med enkelte nye fullmakter tilrettelagt for dette.
 
Pelosi to announce formal impeachment inquiry of Trump
https://www.nbcnews.com/politics/trump-impeachment-inquiry/pelosi-announce-formal-impeachment-inquiry-trump-n1058251
"More than two-thirds of the House Democratic caucus have come out in support of an inquiry as Trump's Ukraine scandal grows."

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart det er ikke vitenskap men BS Finance degree krever kalkulus, noe en idiot ikke klarer.

Har vi noen beviser for at BS economics på sent 60-tall krevde kalkulus -- og for at Trump ikke fikk fritak fordi han har utviklingshemning?

 

Jeg har ikke sett noe som tyder på at han kan gangetabellen.

 

Journalister innen økonomi som interjuer ham finner ut at han ikke kan noenting om bedriftsøkonomi:

When I occasionally covered Trump as a reporter for the New York Times, I would chat with him about his business and Manhattan real estate. Trump could paint his goals and dreams in broad strokes, but questions about the most basic of concepts familiar to anyone engineering real estate deals — "cash flow" and "net present value," for example — invariably drew blanks. The Great Dealmaker and "The Apprentice" sorcerer just wasn't very good at math or finance. And he didn't really care.

 

Han strør rundt seg med ord han vagt husker fra TV, men plasserer dem i feil kontekst.

 

...

 

Har du noen eksempler fra at Trump faktisk bruker noen som helst tall riktig i løpet av presidentskapet sitt?

Lenke til kommentar

Nei, men middelmådige karakterer er noe en 12 åring eller idiot (som RF sier) klarer å gjøre.

 

Trumps venner på Fordham hevder han var en middelmådig student. Ingen medelever sier at han var en idiot eller 12 åring.

 

Trump’s grades were about in the “C+” range, according to Malnati, who said they all shared their report cards with one another, including Trump’s.

McMahon, another Trump friend, said he was in the “B” range.

 

https://fordhamram.com/62224/news/a-bit-of-a-loner-former-classmates-remember-donald-trump-in-the-bronx/

Jeg antok at han ser på dette som en slags svakhet, å fremstå som noe annet enn enestående på skolen.

 

Det må være ennå en lederegenskap. Hvem lyver om intelligensen sin, klikker på Obama fordi han ikke legger ut karakterene, velger å selv saksøke alle som forsøker å legge ut sine karakterer og lyver om det etterpå?

 

Sterke ledere. Ofte ER nemlig ledere så sterke at de må fremstå svake. Når Trump kjører 150IQ playsa sine, hvem er JEG til å kommentere?

Lenke til kommentar

Nå håper jeg demokratene går hardt ut.

Det hjelper ikke å ha noe riksrett prosedyrer om de ikke er seriøse.

Lyver en Trump man under ed, få han/hun arrestert.

Nekter en Trump man og svare, få han /hun arrestert.

Om de ikke merker konsekvenser kommer de bare til å nekte å samarbeide.

Jeg kan aldri se for meg at Trump blir stilt for riksrett. Da blir jeg meget (positivt) overrasket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vi noen beviser for at BS economics på sent 60-tall krevde kalkulus -- og for at Trump ikke fikk fritak fordi han har utviklingshemning?

 

Jeg har ikke sett noe som tyder på at han kan gangetabellen.

 

 

He went to an IVy league school.  Their reputation for quality was not earned by having lower requirements than other mediocre universities. Besides, there are many other challenging courses in finance that an idiot would never pass.

 

The fact that his classmates claim he was a mediocre student is likely the truth.  If you were bribing your way through school, wouldnt you ask for higher grades?

Lenke til kommentar

Nei, men middelmådige karakterer er noe en 12 åring eller idiot (som RF sier) klarer å gjøre.

 

Trumps venner på Fordham hevder han var en middelmådig student. Ingen medelever sier at han var en idiot eller 12 åring.

 

Trump’s grades were about in the “C+” range, according to Malnati, who said they all shared their report cards with one another, including Trump’s.[/size]McMahon, another Trump friend, said he was in the “B” range.[/size]

 

https://fordhamram.com/62224/news/a-bit-of-a-loner-former-classmates-remember-donald-trump-in-the-bronx/

Universitetsutdannelse og karakterer trenger ikke å fortelle stort om en persons intelligens. Jeg har selv gått til topps innenfor det norske utdannelsessystemet, og jeg klarer ikke å se at masterstudenter i gjennomsnitt skal være smartere enn bachelorstudenter. Jeg tror heller ikke universitetsstudenter er smartere enn de som velger yrkesliv eller er arbeidsløse. Synes noen er vel snobbete når det gjelder utdannelse.

 

Men jeg mener at folk som har nådd toppen innenfor næringsliv og politikk er smarte og generelt kunnskapsrike. Å oppnå en høy stilling, krever langt mer enn å få god karakter i et emne.

 

Jeg tror skole-karakterer ofte bestemmes av motivasjon, inspirasjon osv.

 

Heller ikke IQ tester trenger å fortelle stort. For hva er det egentlig man måler? Intelligens handler om å løse problemer. Men hvilke problemer snakker man om? Ingen er flinke til alt. Det er ihvertfall sikkert.

 

Når det gjelder Trump, er han dyktig til å sette seg i en type vinn-vinn situasjon. Han forstår hvordan makt fungerer. Hans karakterbrist er hybris, manglende ydmykhet. Hvis han faller, vil det være den "egentlige årsaken".

 

Men jeg liker ham, og håper han vinner neste valg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...