Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@gunfreak

 

Alle som bor i USA har id kort eller kan få det. Førerkort og id kort ifra staten er godkjent. Det er bare tull at dette ikke kreves. Og åpner for omfattende valg juks.

 

Om det går utover demokrater er en myte og vil kun gå utover de som jukser som er bra.

Det går utover fattige som har det vanskeligere å betale for ID og ikke har en bil og er oftere demokrater enn republikanere
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig bedre enn å diskutere med deg.

 

Disse punktene du nevner kan godt stemme, jeg har ikke satt meg inn i de. Men selv om det stemmer, så er ikke alt han gjør og sier rasistisk.

 

Man får ta ting for ting - ikke dra alt over en kam. Pass på å gjør et poeng av de gode tingene - og vær negative mot de dårlige.

 

Begynner å bli rimelig fjernt her inne i disse trådene - 88 halv flaggstang og overgrep mot pappfigurer? Rasist uansett hva man gjør?

 

Husker godt kjøret fra høyre mot Jævla Jens osv (som jeg synes var veldig ille) men det som skjer nå er jo mye verre.

 

Men jeg har en følelse av at dere ikke klarer å se hvor ille det har blitt.

En ting er enspora venstre-klovner i tråden her, det er værre med media hvor abslolutt ALT vinkles negativt. Ikke så vanskelig å skjønne at de har en agenda.

 

Å for ordens skyld da, før klovnene kommer, nei, jeg er ikke trump fan.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er enspora venstre-klovner i tråden her, det er værre med media hvor abslolutt ALT vinkles negativt. Ikke så vanskelig å skjønne at de har en agenda.

Over listen på presidenter, hvor tror du samtidens og fremtidens historikere og analytikere kommer til å plassere kvaliteten på Trump sitt presidentskap?

Topp 10 av 45?

Bunn 10 av 45?

Top 20 av 45?

Bunn 5 av 45?

 

Fasiten er bunn 5 av 45.

 

Sannsynligvis 3 dårligste noensinne.

 

Det er det en svært god grunn til.

https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_rankings_of_presidents_of_the_United_States

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det går utover fattige som har det vanskeligere å betale for ID og ikke har en bil og er oftere demokrater enn republikanere

 

Så du støtter fjerning av id krav i Norge for de fattige? Det henger ikke på grep. Raskt søkt sier at id koster under 20 dollar. Så ikke noe du sier henger på grep. Dette handler om makt gjennom valgjuks. Slik at kurrupte demokrater kan klore seg til makta

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Over listen på presidenter, hvor tror du samtidens og fremtidens historikere og analytikere kommer til å plassere kvaliteten på Trump sitt presidentskap?

Topp 10 av 46?

Bunn 10 av 46?

Top 20 av 46?

Bunn 5 av 46?

 

Fasiten er bunn 5 av 46.

 

Sannsynligvis 3 dårligste noensinne.

 

Det er det en svært god grunn til.

Han blir alltid en polarisering president og en Pioneer som forverret ideologiske splittelsen med å fornøye et mindretall av landet

 

Vi får se om den neste demokraten gjør det samme. Nesten alle unntatt Biden har gått langt til venstre, så vi får se...

Lenke til kommentar

Over listen på presidenter, hvor tror du samtidens og fremtidens historikere og analytikere kommer til å plassere kvaliteten på Trump sitt presidentskap?

Topp 10 av 45?

Bunn 10 av 45?

Top 20 av 45?

Bunn 5 av 45?

 

Fasiten er bunn 5 av 45.

 

Sannsynligvis 3 dårligste noensinne.

 

Det er det en svært god grunn til.

https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_rankings_of_presidents_of_the_United_States

Hva rankinga hans blir får man ta den dagen han er ferdig som president.

 

Hvis du klarer å legge alt hatet til side, klarer du å finne noe positivt ved Trump? Eller har rullgardina gått ned å låst seg helt?

Lenke til kommentar

Så du støtter fjerning av id krav i Norge for de fattige? Det henger ikke på grep. Raskt søkt sier at id koster under 20 dollar. Så ikke noe du sier henger på grep. Dette handler om makt gjennom valgjuks. Slik at kurrupte demokrater kan klore seg til makta

Dette had vi hvert gjennom minst 3 ganger i denne tråden.

Fattige i usa har ikke tid, eller råd til å skaffe seg ID.

Jeg gidder ikke ramse opp alle årsakene igjen.

Men de er godt stadfesta og bevist.

Lenke til kommentar

Folk kan si hva de vil, de kan lyve som bare det, det er defor man har vitenskap.

Hvorfor tror du små bedrifter er mer immune om å lyve enn store?

 

Bedrifter sier de må automatisere om lønningene øker, eller skatter øker, men så viser det seg at de allerde hadde planlagt automatiseringa lenge før noe lønns økning.

Så viser det seg at bedrifter som får skattelette øker automatiseringa, forid de bruke noe av den ekstra profitten til å kjøpe mer roboter og andre automatiserings saker.

Bedrifter lyver, spesielt i usa hvor profitt overgår moral på det meste.

 

Du misser litt av poenget.

Du sa at økonomien går bedre hvor er innført minstelønn. Jeg sa det gikk begge veier. Jeg postet en artikkel som blant annet sa at en non-profit org med 150 ansatte skulle stenge da de ikke lenger kunne afforde minstelønnen. Artikkelen inneholdt også utrag fra historier fra facesoff15, hvor small business ownere forteller sine historier. Du gjorde et poeng ut av at artikkelen var skrevet av en tidligere McDonals CEO og at bedrifter lyver. Uansett hvor mye de lyver må de alikevel stenge, minimumslønn bidrar hvertfall ikke til å holde de flytende. Med andre ord, økonomien går ikke bare bra hvor det er innført minstelønn.

 

 

Dette er en fantasi uten bevis/kilder

 

Fine people vil ikke bli med white nationalists

 

https://mediaequalizer.com/melanie-morgan/2017/08/what-really-happened-in-charlottesville-a-peacekeeper-tells-her-story

https://www.nytimes.com/2017/08/16/us/politics/trump-republicans-race.html

https://www.washingtonpost.com/news/monkey-cage/wp/2017/09/08/remember-those-militias-at-the-charlottesville-unite-the-right-rally-heres-what-they-believe/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sannsynligvis 3 dårligste noensinne.

 

Hvordan rangerer man om en president er bra eller dårlig?

 

 

 

Dette had vi hvert gjennom minst 3 ganger i denne tråden.

Fattige i usa har ikke tid, eller råd til å skaffe seg ID.

Jeg gidder ikke ramse opp alle årsakene igjen.

Men de er godt stadfesta og bevist.

 

Detter er også motbevist flere ganger.

Endret av jallajall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva rankinga hans blir får man ta den dagen han er ferdig som president.

 

Hvis du klarer å legge alt hatet til side, klarer du å finne noe positivt ved Trump? Eller har rullgardina gått ned å låst seg helt?

Hat?

 

Man trenger ikke hate klamydia for å mene at det er en uting som ikke burde eksistert, og ha vansker for å se hvordan det er positivt for menneskene som er rammet -- sånn, bortsett fra som lærepenge for at de ikke tok forhåndsregler før de tok et livsvalg.

 

Og positive ting med politikken til Trump?

Det overlater jeg til eksperter å finne ut, den dagen han er ferdig som president.

 

Når mannen går rundt i salatåkeren med bind for øynene hele dagen hver dag, så er det lett å se at han tråkker i salaten hele tiden, men vanskelig å se hva positivt han faktisk oppnår med det.

 

Men golfturene hans, selv om de koster samfunnet millioner av dollar som han betaler seg selv gjennom at Secret Service må betale Trump for å bo på hoteller han eier -- et klart brudd på emolument-klausulen -- tar ham bort fra det hvite hus, slik at han får gjort mindre skade på landet enn han ville gjort om han faktisk tok jobben sin mer seriøst og la inn mer enn 4 timer arbeid dagen.

Lenke til kommentar

En ting er enspora venstre-klovner i tråden her, det er værre med media hvor abslolutt ALT vinkles negativt. Ikke så vanskelig å skjønne at de har en agenda.

 

Å for ordens skyld da, før klovnene kommer, nei, jeg er ikke trump fan.

 

Jepp, fakta er totalt uinteressant, fullstendig agenda og ideologistyrt kampanje. Skulle Trump gjøre noe positivt vil det allikevel bli rapportert (og diskutert) som negativt.

 

Gjør han ingenting - verken dumt eller bra - så finner man på noe. Enten å ta familiemedlemmer eller dra frem noe 50 år gammelt.

 

Merkelig at man ikke ser at dette er den samme fremgangsmåten man ofte beskylder høyresiden for - når det gjelder innvandrere. Selv Resett og Rights er jo å anse som nøytrale eller lett venstrevridde til sammenligning.

 

Misliker selv Trump, men denne tråden er helt på trynet. Men greit nok, tråden er underholdende på en absurd måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du misser litt av poenget.

Du sa at økonomien går bedre hvor er innført minstelønn. Jeg sa det gikk begge veier. Jeg postet en artikkel som blant annet sa at en non-profit org med 150 ansatte skulle stenge da de ikke lenger kunne afforde minstelønnen. Artikkelen inneholdt også utrag fra historier fra facesoff15, hvor small business ownere forteller sine historier. Du gjorde et poeng ut av at artikkelen var skrevet av en tidligere McDonals CEO og at bedrifter lyver. Uansett hvor mye de lyver må de alikevel stenge, minimumslønn bidrar hvertfall ikke til å holde de flytende. Med andre ord, økonomien går ikke bare bra hvor det er innført minstelønn.

 

 

 

 

https://mediaequalizer.com/melanie-morgan/2017/08/what-really-happened-in-charlottesville-a-peacekeeper-tells-her-story

https://www.nytimes.com/2017/08/16/us/politics/trump-republicans-race.html

https://www.washingtonpost.com/news/monkey-cage/wp/2017/09/08/remember-those-militias-at-the-charlottesville-unite-the-right-rally-heres-what-they-believe/

Hva folk påstår og hva som er fakta er veldig forskjellige ting.

Hva enkelt personer sier, sier lite om den faktiske situasjonen.

 

En studie viser det omvendte av hva enkelt personer sier.

https://youtu.be/0k3q0cHtkE8

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan rangerer man om en president er bra eller dårlig?   Detter er også motbevist flere ganger.

Nei, bare fordi du sier noe/lyver betyr ikke at det stemmer.

Det er nettopp fordi det stemmer at republikanere innfører dette.

Det er nesten ikke noe valg juks i USA og når det er noe, er det nesten altid republikanere som gjør det.

 

Hva vedder du på at disse har ID?

https://www.google.com/amp/s/www.vox.com/platform/amp/policy-and-politics/2019/2/18/18229711/north-carolina-election-fraud-leslie-mcrae-dowless-indictment

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva rankinga hans blir får man ta den dagen han er ferdig som president.

 

Hvis du klarer å legge alt hatet til side, klarer du å finne noe positivt ved Trump? Eller har rullgardina gått ned å låst seg helt?

Trump blir nok som Tatcher ble, hatet, men dypt inne veit folk at det han gjør er nødvendig. hjelper ikke med en media som enda er sure for at deres person tapte valget

 

 

Dette had vi hvert gjennom minst 3 ganger i denne tråden.

Fattige i usa har ikke tid, eller råd til å skaffe seg ID.

Jeg gidder ikke ramse opp alle årsakene igjen.

Men de er godt stadfesta og bevist.

 

 

Så det du sier at krav om å vite hvem som stemmer ikke er viktig i et valg, godt å vite. Hvor naiv noen folk er i sitt hat i mot alt ifra republikanske ider, er litt som i Norge, frp kommer med noe alle hyler ulv media kaller de alle orda i ordboken, så kommer ap 5-10 år etter og gjør akkurat det samme  som frp ville. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva folk påstår og hva som er fakta er veldig forskjellige ting.

Hva enkelt personer sier, sier lite om den faktiske situasjonen.

 

En studie viser det omvendte av hva enkelt personer sier.

https://youtu.be/0k3q0cHtkE8

Tvert i mot finnes det plenty av studier som bekrefter det personen sier (at de må stenge grunnet minstelønnsøking) eller at det påvirker sysselsettingen. Eller påvirke det sosiale felllesskapet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, bare fordi du sier noe/lyver betyr ikke at det stemmer.

Det er nettopp fordi det stemmer at republikanere innfører dette.

Det er nesten ikke noe valg juks i USA og når det er noe, er det nesten altid republikanere som gjør det.

 

Hva vedder du på at disse har ID?

https://www.google.com/amp/s/www.vox.com/platform/amp/policy-and-politics/2019/2/18/18229711/north-carolina-election-fraud-leslie-mcrae-dowless-indictment

Hva er det jeg har løyet om nå?

Poenget er heller ikke hvor mye juks det er grunnet ID/ikke-ID, men at man skal tilstrebe å luke vekk muligheter for evt. juks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...