Gå til innhold

Skal bli verdens fremste klimabygg: – Ikke noen ny fancy teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen takutstikk på bygget? Blir mye sol og mye regn på de veggene...

 

Og er fasaden ubehandlet treverk?

 

I artikkelen http://www.tu.no/artikler/skolene-er-seks-og-ni-ar-gamle-na-ma-fasadene-skiftes-ut/356590 skriver sintef at selv om ubehandlet treverk kan fungere må det være ett design som gjør at treverket får tørke.

 

Å ikke ha takutstikk virker jo da som ett enda større problem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ingen takutstikk på bygget? Blir mye sol og mye regn på de veggene...

 

Og er fasaden ubehandlet treverk?

 

I artikkelen http://www.tu.no/artikler/skolene-er-seks-og-ni-ar-gamle-na-ma-fasadene-skiftes-ut/356590 skriver sintef at selv om ubehandlet treverk kan fungere må det være ett design som gjør at treverket får tørke.

 

Å ikke ha takutstikk virker jo da som ett enda større problem?

Som vanlig i offentlig bygg i norge: "Design before function"
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir matt !!!

 

Noe har gått helt i vranglås med folk som tar litt utdannelse....

 

Og ja, jeg reagerer stert på arkitektur uten takutstikk. Det er en årsak for at menneskeheten fra første stund de var i stand til bygge hus med tak over hode, også bygde brede takutstikk for å beskytte vegger, vinduer og dører boligene sine.

 

Hva er det egentlig man vil oppnå med en så vanvittig stygg og vedlikeholdskrevende arkitektur ? Arkitekter som skal profilere seg uten taksutstikk burde ha vært boikottet.

 

Det er utstikkene som i all hovedsak beskytter alle bygninger. Og jo bredere jo mer beskyttende. g ikke minst mange ganger penere.

 

I store deler av Asia har de ikke bare takutstikk, men også utstikk over alle dører og vindueer.

Lenke til kommentar

 

 

Ingen takutstikk på bygget? Blir mye sol og mye regn på de veggene...

Og er fasaden ubehandlet treverk?

 

I artikkelen http://www.tu.no/artikler/skolene-er-seks-og-ni-ar-gamle-na-ma-fasadene-skiftes-ut/356590 skriver sintef at selv om ubehandlet treverk kan fungere må det være ett design som gjør at treverket får tørke.

 

Å ikke ha takutstikk virker jo da som ett enda større problem?

Som vanlig i offentlig bygg i norge: "Design before function"

 

 

 

Meg bekjent er ikke slagregn det største problemet på Evenstad. Men det er mye mulig jeg ikke har god peiling på Østerdalsklima, så bare å sammenlikne i vei med Stavanger!!  :hmm:

Lenke til kommentar

Får ein no lov å bruka innblåst cellulosefiber i Tiltaksklasse 2, Bkl 2?. Svenskane har lov, men her er det berre i praksis lov å bruka til einebustadar. Brannteknisk sett er det ingen hindring sidan ein aukar motstanden med boraxinnblanding.

Blir det produsert noko særleg massivtre her då? Eg har inntrykk av at ein endar med å ta 95% frå Austerrike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...