Gå til innhold

ANMELDELSE: Call of Duty: Infinite Warfare


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal dere ha en remaster utgave?

Er det ikke bare like greit å spare pengene å heller spille orginalen, som ser bedre ut og sikkert flyter en del bedre også, kjenner jeg får nymotens grafikk langt opp i halsen, grafikken skal være så mørk som mulig, like greit å slå av skjermen å spille istedenfor.

Men dette viser jo hvor mye luksus problemer man kan ha når man kjøper ett spill for å få med ett spill man har ifra før, internet logic.

Kan forsåvidt si det sånn. Jeg har ikke noen tekniske problemer, men grafikken var egentlig veldig bra i originalen så man tenker ikke noe over det egentlig når man spiller den nye versjonen. Spillbarheten er jo nøyaktig det samme. Har spilt gjennom originalen 2-3 ganger så dette var nok bare en "unnskyldning" til å spille gjennom en gang til. Hadde ikke kjøpt det alene, med mindre prisen var veldig god, men som en bundle visste jeg jo at jeg i verste fall fall endte opp med et helt greit nytt spill i CoD serien. Å spille spill er uansett en luksus, så luksusproblem er det helt klart.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Anmeldern er bare nok en sau som har slengt seg på cod hat-toget, faktum er at dette er den beste cod-kampanjen på lenge, fortjener minst 8.

Bææ.

 

Men seriøst:

 

Jeg hater absolutt ikke Call of Duty. Faktisk liker jeg serien sett over ett, men man begynner å lure når det nyeste spillet i serien føles mer eller mindre ut som det gamle. Det betyr ikke at det er noe galt med spillet i seg selv, men hvorfor selge et helt nytt spill når man kunne bygget på et gammelt, si støttet det i tre år før man slapp noe helt nytt til full pris?

har du det hele tatt spilt spillet? det er masse som skiller dette fra blops3: setting, fiender, våpen, oppdragstruktur, kriging i rommet, stealth elementer, osv. Grunnmekanismen er den samme ja, akkurat som i Battlefield og hundreørten andre spill.

 

Jeg har kun spilt kampanjen i 5-6 timer og STORkoser meg, du kan ikke nekte at dette er bra håndverk på det tekniske.

 

At du gir spillet 5\10 er 100% latterlig bullshit, du burde skamme deg.

 

 

Nok en gang må man minne om at karakteren er subjektiv. Infinite Warfare er imo ikke bra, spillmotoren skriker etter en oppdatering, det er nå så repetativt og "jeg har sett det før" at jeg sliter med å forstå de som liker det. Cod har nok en gang revet opp såret som er MMS shooteren, med evigspawnende fiender og solide triggers. Jeg sovner, jeg vil av. Jeg ville gitt spillet 2/10 kun fordi en 1/10 kunne komme til å gi det en kultstatus.

 

Gamer.no er foreløpig en av få gamingnettsteder som bruker hele karakterskalaen, og det er ikke uvanlig å se folk miste det totalt pga dette. Du klikka nå og kalte det latterlig bullshit og ba anmelder skamme seg fordi han kalte spillet middelmådig, ikke dårlig, ikke ræva. 

 

 

nei, å kalle dette spillet 5\10 (aka drittspill, styr unna) er å fare med løgn, det er såpass mye kvalitet er som gjør at spillet fortjener rundt 8, men det er trendy å hate på cod om dagen så er det viktig å henge seg på tydeligvis

 

 

:rofl:

 

Refund. Kjøp bf1. Problem løst

Endret av Disconnected
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Anmeldern er bare nok en sau som har slengt seg på cod hat-toget, faktum er at dette er den beste cod-kampanjen på lenge, fortjener minst 8.

Bææ.

 

Men seriøst:

 

Jeg hater absolutt ikke Call of Duty. Faktisk liker jeg serien sett over ett, men man begynner å lure når det nyeste spillet i serien føles mer eller mindre ut som det gamle. Det betyr ikke at det er noe galt med spillet i seg selv, men hvorfor selge et helt nytt spill når man kunne bygget på et gammelt, si støttet det i tre år før man slapp noe helt nytt til full pris?

har du det hele tatt spilt spillet? det er masse som skiller dette fra blops3: setting, fiender, våpen, oppdragstruktur, kriging i rommet, stealth elementer, osv. Grunnmekanismen er den samme ja, akkurat som i Battlefield og hundreørten andre spill.

 

Jeg har kun spilt kampanjen i 5-6 timer og STORkoser meg, du kan ikke nekte at dette er bra håndverk på det tekniske.

 

At du gir spillet 5\10 er 100% latterlig bullshit, du burde skamme deg.

 

 

Nok en gang må man minne om at karakteren er subjektiv. Infinite Warfare er imo ikke bra, spillmotoren skriker etter en oppdatering, det er nå så repetativt og "jeg har sett det før" at jeg sliter med å forstå de som liker det. Cod har nok en gang revet opp såret som er MMS shooteren, med evigspawnende fiender og solide triggers. Jeg sovner, jeg vil av. Jeg ville gitt spillet 2/10 kun fordi en 1/10 kunne komme til å gi det en kultstatus.

 

Gamer.no er foreløpig en av få gamingnettsteder som bruker hele karakterskalaen, og det er ikke uvanlig å se folk miste det totalt pga dette. Du klikka nå og kalte det latterlig bullshit og ba anmelder skamme seg fordi han kalte spillet middelmådig, ikke dårlig, ikke ræva. 

 

 

nei, å kalle dette spillet 5\10 (aka drittspill, styr unna) er å fare med løgn, det er såpass mye kvalitet er som gjør at spillet fortjener rundt 8, men det er trendy å hate på cod om dagen så er det viktig å henge seg på tydeligvis

 

 

:rofl:

 

Refund. Kjøp bf1. Problem løst

 

bf1 er bedre, men med mindre margin enn du tror, til tross hva lav-testosteron gjengen med beta-menn her inne hevder.

Lenke til kommentar

 

Ikke prøvd Battlefield 1 ennå men det jeg likte med Bf 1942 var nettopp det at du hadde dalende kulebaner, kuler som brukte tid på å nå frem til mål som var litt lengre unna så du måtte sikte ett godt stykke forran og over for og treffe bevegende mål.

Man skulle kanskje tro at BF1 ville blitt bedre her, men neida. Nå har det blitt enda lettere å campe sniper. Nå skyter sniper børsene noe som ligner svære basketballer mot målet, og treffsikkerheten har tydeligvis blitt tilsvarende større også, samt at kulehastigheten har blitt raskere enn noensinne, så å lede målet er ingen vits lenger. (Slik var det i beta versjonen og etter det jeg har lest har det ikke blitt bedre ved release) BF1 er rett og slett mer noob-vennlig enn noensinne.

 

 

Mer noob friendly har det jo vært siden BF3 og blitt verre med BF4, bare se på mengden lockon våpen, men i BF3 gikk det an for du hadde counter measures som fungerte og fungerte bra(det gjør de ikke i BF4), men i BF1 så mister kulene fart over lengre avstander så det skal vel i teorien være vanskeligere å skyte lange skudd og spesielt på mål som beveger seg, men har jo sett på videoer at det er ikke så vanskelig å spille sniper uansett, syns de burde fjerna sniper kitet helt i BF1, helt siden BF3 så er sniper klassen en sykdom i spillet med sinnsyk supression og spawn beacons som gjør at du kan komme oppå tak som du aldri skulle vært på.

Lenke til kommentar

 

Meldte du deg nå ut av alle fremtidige diskusjoner her inne? Klage på at folk har (sterke) meninger på et forum? Really? Den kommentaren kan kjapt bite deg i rumpa.

 

 

Neida du og resten slipper meg nok ikke helt enda... :p

 

Men å kverulere om at anmelder gjør en dårlig jobb og bla bla bla er bortkasta tid. Det er anmelder sin mening og det å ta "the high ground" og forkynne hvor skapet skal stå er av så ekstreeeeemt liten interesse å lese. 

Lenke til kommentar

Mer noob friendly har det jo vært siden BF3 og blitt verre med BF4, bare se på mengden lockon våpen, men i BF3 gikk det an for du hadde counter measures som fungerte og fungerte bra(det gjør de ikke i BF4), men i BF1 så mister kulene fart over lengre avstander så det skal vel i teorien være vanskeligere å skyte lange skudd og spesielt på mål som beveger seg, men har jo sett på videoer at det er ikke så vanskelig å spille sniper uansett, syns de burde fjerna sniper kitet helt i BF1, helt siden BF3 så er sniper klassen en sykdom i spillet med sinnsyk supression og spawn beacons som gjør at du kan komme oppå tak som du aldri skulle vært på.

Lock-on våpen var jo komplett verdiløse i både BF3 og 4. De gjorde i praksis null skade i tillegg til at det uansett bare var å flare seg ut fra dem dersom noen skulle være så dumme å skyte etter deg. Men ja, sniper kitet burde faktisk vært fjernet helt da det ikke er med på å bringe noe annet til spillet enn folk som liker å campe. Tidlig BF42 hadde faktisk en god balanse på sniper. Da var det ikke snakk om å kunne ta sleivskudd og få treff ved å skyte på bevegelige mål i hytt og pine. Det krevde faktisk at man måtte sikte svært nøye og det var ekstremt vanskelig å lede mål. Etter at de endret sniper klassen har den forsåvidt vært "en sykdom" i BF serien som du sier. Det som kan være litt positivt med BF1 er at man nå er kvitt helikoptre. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Nei, flares i BF4 er broken deluxe, i BF3 fungerte counter measures, men BF4 er i ett kapittel for seg selv og hvis man blir truffet av lockons der så fucker det med flyet og du taper en eventuel dogfight pluss at de stealth flyene i BF4 har slike auto lockon missiler som du bare kan skyte ut, så da er du ihvertfall fucked.

Helikopterene i BF4 er jo flying coffins, savner hvordan fysikken var i BF2 med både fly og helis, da kunne man fly ordentlig ihvertfall.

Hadde blitt rart med helis i BF1, fantes vel ikke helikoptere på den tiden heller tror jeg.

 

Beste BF spillene har vært 1942 og BF2, synd de ikke prøver å få til en ny BF2, er det eneste spillet utenom BF1942 som er verdt noe, det hadde sine bugs, men ikke så sinnsyke som man har sett i de senere år.

Mye jeg savner ifra BF2, som f.eks at man kunne endre lyd configen så man kunne fjerne enkelte lyder, skulle ønske det gikk an i BF4 så man kunne fjerna flere eksplosjons lyder etc, BF2 var jo beste spillet og modde også i BF serien, men slikt ødelegger de lett.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Mye jeg savner ifra BF2, som f.eks at man kunne endre lyd configen så man kunne fjerne enkelte lyder, skulle ønske det gikk an i BF4 så man kunne fjerna flere eksplosjons lyder etc, BF2 var jo beste spillet og modde også i BF serien, men slikt ødelegger de lett.

Altså å fjerne lyder var jo rent juks. Fikk jo en enorm fordel om man kunne fjerne motordur og slikt fra egne kjøretøy.
Lenke til kommentar

 

Mye jeg savner ifra BF2, som f.eks at man kunne endre lyd configen så man kunne fjerne enkelte lyder, skulle ønske det gikk an i BF4 så man kunne fjerna flere eksplosjons lyder etc, BF2 var jo beste spillet og modde også i BF serien, men slikt ødelegger de lett.

Altså å fjerne lyder var jo rent juks. Fikk jo en enorm fordel om man kunne fjerne motordur og slikt fra egne kjøretøy.

 

 

Det var tilgjengelig for ALLE og du behøvde ikke gjøre noe anna enn å endre en fil, ikke akkurat juks nei og det var jo lov så og alle brukte det.

Hadde du prøvd hadde du skjønt det, var så mye mer behagelig å spille også.

Lenke til kommentar

Det var tilgjengelig for ALLE og du behøvde ikke gjøre noe anna enn å endre en fil, ikke akkurat juks nei og det var jo lov så og alle brukte det.

Hadde du prøvd hadde du skjønt det, var så mye mer behagelig å spille også.

Neida, ikke juks å hacke filer nei....ikke i det hele tatt. Hvem som helst kan jo gjøre det! :no:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Infinite warfare synes jeg var en eneste stor skuffelse. Black ops 3 har både bedre grafikk, og mye morsommere gameplay.

 

Ikke nok med det, men vi pc spillere er låst på 90fps, noe som merkes sinnsykt godt på bildeflyten, og var ene og alene det som gjorde at jeg hatet spillet fra starten. Samme gjelder Cod4 remastered.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe et Infinity Ward spill mer nå, ghosts var bedre enn dette søppelet. Da skjønner man hvor ille det faktisk var.

Lenke til kommentar

Jeg syns det å sammenlikne CoD:IW og BF1 blir som å sammenlikne epler og pærer. Det er så to vidt forskjellige spill i mine øyne.

 

Selv har jeg begge og syns begge to leverte som forventet. Det stealth oppdraget på IW hvor man starter med å ta seg inn på den store fiendtlige romskipet var helt rått! Noe jeg ikke har gjort i CoD tidligere. Grafikken med planeten i bakgrunnen og antallet asteroider syns jeg var helt på nivå med dagens AAA spill.

Lenke til kommentar

Det stealth oppdraget på IW hvor man starter med å ta seg inn på den store fiendtlige romskipet var helt rått! Noe jeg ikke har gjort i CoD tidligere.

Syntes det oppdraget bare var tull. Hele "stealth" greia var jo bare at man ikke skulle skyte noen. Man fikk jo en uniform helt på begynnelsen som gjorde at man fritt kunne spasere rundt uten at noen la merke til deg. :(
Lenke til kommentar

 

Det stealth oppdraget på IW hvor man starter med å ta seg inn på den store fiendtlige romskipet var helt rått! Noe jeg ikke har gjort i CoD tidligere.

Syntes det oppdraget bare var tull. Hele "stealth" greia var jo bare at man ikke skulle skyte noen. Man fikk jo en uniform helt på begynnelsen som gjorde at man fritt kunne spasere rundt uten at noen la merke til deg. :(

 

 

Det var ikke tilfellet mitt :-p Her ble jeg oppdaget når jeg var i nærheten av fienden selv om jeg hadde uniform. Nå spilte jeg på vanskeligste grad så kan ha noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Ligger på solide 80 på Metacritic og leser så mye positivt om enspiller biten. Men smaken er som baken sies det.

Jeg gleder meg ihvertfall veldig til å kaste meg over spillet så fort Pro er i hus.

Bombe hvem som ukritisk svelger dette spillet :D

Nå har jeg ikke spilt det enda da. Så det kan for alt jeg vet være dritt :p

 

Men COD er for meg som The Expendables filmene. Masse action, galskap og en idiotisk historie. Selv om historien skal vist være ganske så OK i denne omgangen. Husker når den første Expendables filmen kom og endel anmeldere slaktet den pga det var en "dum 80 talls action film". Noe som var jo hele poenget med filmen...noe film anmeldelse snobbene ignorerte glatt :)

 

Samme kan sies om mange COD anmeldelser...

 

Det blir vel litt sært å sammenligne de to? The Expendables er åpenbart ironisk. CoD er alt annet enn ironisk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet når det kommer crossfire profiler til dette?

Er jo utrolig lettkjørt. Spiller det på medium i 4k med 40-60 fps på ett kort fra 2011. (HD7970)

 

Bare synd jeg ikke får brukt kort nr 2 slik at jeg kunne kjørt det på high..

 

Sli profiler er vistnok kommet, men amd/activition er trege til amd.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Og da skjedde det som har skjedd hvert år. Call of Duty: Infinite Warfare er det best selgende spillet i 2016.

Viser bare igjen at negativitet på sosiale medier ikke burde tas i nærheten så alvorlig som endel gjør. Jeg ser på deg Microsoft... 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Helt utrolig om dette er sant, men kan jo ikke skylde på andre når jeg kjøpte det selv. Riktignok kun og alene for å få med "remaken" av Modern Warfare. Det var en helt enorm kvalitetskontrast mellom de to spillene. Selv om Modern Warfare drar veldig på årene nå var det en sann glede å spile gjennom atter en gang. "Infinite Warfare" sto som et trist eksempel på hvordan ting kan kollapse og falle fullstendig sammen. Infinite Warfare var et som et vondt "pliktløp" å spille gjennom i SP. MP orket jeg aldri engang å logge meg på. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...