Gå til innhold

4K tv'er, HDR og konsoller


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg omsider får Samsung KS7005. Langt bedre bilde enn min to år gamle tv, 6 serie. Eneste som er minus var at jeg trodde denne tven kunne spille av HDR på Xbox One, det kan den ikke. Går jeg på bilde og tester tven der så støtter den stort sett ikke noe mer enn min gamle tv, det var en liten nedtur. Bilde er langt bedre og farger men som sagt litt skuffende at jeg ikke leste meg opp på HDR og Xbox One S

 

EDIT: Nå tok jeg testen igjen og da fikk jeg plutselig hake på alle punktene, at tven støtter HDR gaming,10 bit 4k. KS7005 støtter denne HDR eller er det feil på Xbox One? Søker på nettet men finner ikke noen artikler om at ks7 serie støtter HDR, 8 derimot støtter dette.

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

 

Den støtter jo hdr på Ps4, er det forskjell da? Har du siste firmware oppdatering? Prøvd movie mode?

Jeg tok oppdateringen så fort jeg fikk tven, da sto det at tven ikke støttet HDR på Xbox One, men nå får jeg "godkjent" på alle punktene på Xbox One S. Virker ut som det ordnet seg, ingen anelse hva det var i starten

 

 

Spørs om UHD Color var slått av før du oppdaterte TV. Det er noe du kan slå av og på samtlige HDMI innganger. Og må være på for at HDR skal slå fungere :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er den innstillingen der i det hele tatt tro? Vil vel ha på HDR de fleste? :)

 

Bruker dere hdr+ forresten? Litt usikker på om jeg liker funksjonen eller ikke.

 

Ja det er rart den ikke er på hele tiden. Sikkert en grunn til det men hvofor vet jeg ikke. HDR+ har jeg ikke prøvd. Men bare slik at du vet så er ikke det ekte HDR men en slags simulering i manko på et bedre ord. Bare slik at du ikke tror du får et HDR bilde når den er på liksom... :) 

Lenke til kommentar

 

 

Den støtter jo hdr på Ps4, er det forskjell da? Har du siste firmware oppdatering? Prøvd movie mode?

Jeg tok oppdateringen så fort jeg fikk tven, da sto det at tven ikke støttet HDR på Xbox One, men nå får jeg "godkjent" på alle punktene på Xbox One S. Virker ut som det ordnet seg, ingen anelse hva det var i starten

 

 

Spørs om UHD Color var slått av før du oppdaterte TV. Det er noe du kan slå av og på samtlige HDMI innganger. Og må være på for at HDR skal slå fungere :)

 

Det var nok det som var problemet at jeg ikke hadde UHD Color slått på. 

Lenke til kommentar

Andre som sliter med skikkelig dårlig wifi på ks7005 tven? Sitter i etasjen under router (like under) og har bare 1-2 streker. Skulle se bla nett-TV via NRK appen i går, noe som resulterte i at den stoppet opp HELE tiden.veldig irriterende.

 

Mens en annen dag streamet jeg en 4K film uten problemer. Er det da appen eller nettverket? Har ingen problemer med andre trådløse enheter, kun tven. Reagerte på under oppsettet at jeg måtte prøve mange ganger før den greide å koble seg til nettet. Merkelig.

Lenke til kommentar

Andre som sliter med skikkelig dårlig wifi på ks7005 tven? Sitter i etasjen under router (like under) og har bare 1-2 streker. Skulle se bla nett-TV via NRK appen i går, noe som resulterte i at den stoppet opp HELE tiden.veldig irriterende.

 

Mens en annen dag streamet jeg en 4K film uten problemer. Er det da appen eller nettverket? Har ingen problemer med andre trådløse enheter, kun tven. Reagerte på under oppsettet at jeg måtte prøve mange ganger før den greide å koble seg til nettet. Merkelig.

Høres ut som mye støy på kanalen du er koblet opp på. Prøv å endre kanal på trådløsnettet ditt. Symptomene du beskriver er klassisk kanalproblematikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...