Gå til innhold

4K tv'er, HDR og konsoller


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

B6 55" til 15 k er knall pris i uka hær.

 

Hadde jeg hatt råda så skulle jeg kjøpt denne i år. Men kjenner jeg vil ha litt mer is i magen når det gjelder OLED. Tror jeg drøyer 1-2 generasjoner til. Vil ha litt bedre input latency og så har jeg trua på at Image Retention er noe de får bukt på. Og så skal jo LG komme med OLED Magnet neste år og det er spennende! (Også kjent som W7-serien til LG)

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

B6 55" til 15 k er knall pris i uka hær.

 

Hadde jeg hatt råda så skulle jeg kjøpt denne i år. Men kjenner jeg vil ha litt mer is i magen når det gjelder OLED. Tror jeg drøyer 1-2 generasjoner til. Vil ha litt bedre input latency og så har jeg trua på at Image Retention er noe de får bukt på. Og så skal jo LG komme med OLED Magnet neste år og det er spennende! (Også kjent som W7-serien til LG)

Null problem med ir...

 

W7 er spennende 77" Lg har en wall paper 55" Oled for butikker alerede ute. Er en monterings video på YouTube har en break out hdmi box.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Null problem med ir...

W7 er spennende 77" Lg har en wall paper 55" Oled for butikker alerede ute. Er en monterings video på YouTube har en break out hdmi box.

 

 

Nja. IR er jo noe som er litt hauset opp syns jeg da. Se på de som kjørte et statisk bilde i 20 timer (noe som er ekstremt sett i mine øyne). Det bildet som ble hengende igjen var helt borte etter 5-10 minutter av. De mener jo at med mindre du skal bruke skjermen på flyplass eller en sportsbar så er ikke IR noe problem.

 

Kilde: http://televisions.reviewed.com/features/what-to-know-about-oled-screen-burn-in-problems-causes-image-retention

Lenke til kommentar

 

Null problem med ir...

 

W7 er spennende 77" Lg har en wall paper 55" Oled for butikker alerede ute. Er en monterings video på YouTube har en break out hdmi box.

 

 

Nja. IR er jo noe som er litt hauset opp syns jeg da. Se på de som kjørte et statisk bilde i 20 timer (noe som er ekstremt sett i mine øyne). Det bildet som ble hengende igjen var helt borte etter 5-10 minutter av. De mener jo at med mindre du skal bruke skjermen på flyplass eller en sportsbar så er ikke IR noe problem.

Kilde: http://televisions.reviewed.com/features/what-to-know-about-oled-screen-burn-in-problems-causes-image-retention

Alle Lg Oled tvr fra 2013 til nå har et innebygd rense program som går i 10min når man slår av tvn.

Pluss en 1 times rense syklus som kan brukes manuelt fra menyen.

Lenke til kommentar

 

Alle Lg Oled tvr fra 2013 til nå har et innebygd rense program som går i 10min når man slår av tvn.

Pluss en 1 times rense syklus som kan brukes manuelt fra menyen.

 

Så kan jo en undre seg over hvorfor produsenten har sett et behov for å ha disse programmene gående...

Fare for ir?

All displayer ink LCD kan få ir ved lenge statiske bilder på skjem bruk.

Eneste jeg har ir på er jobb iPhone min av tastaturet og det er LCD

Lenke til kommentar

Joda, men hvorfor har ikke da disse andre LCD-enhetene vaskeprogrammer?
Mine "gamle" plasma tv-er hadde begge vaskeprogrammer og "flytte pixlene/bildet noen ganger hvert 5. minutt".
Det var blant annet toppmodellen fra Samsung 2010.
Så har jeg ikke sett noen vaskeprogrammer siden den gang, men leser nå om OLED, ir og vaskeprogrammer.
Noen påstår at det overhodet ikke er ir på OLED, og noen påstår at de ser ir på mange OLED.
Jeg har ikke OLED, så jeg kan ikke komme med en erfaring. Men jeg ser det er splittet i 2 leire. De som påstår at det ikke finnes ir, og de som påstår de har sett og ser ir på OLED.
Og det var i den forlengelse en kan spekulere i hva disse vaskeprogrammene skal være der for.  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror man bør vente, da kan være tilbud og dagstilbud er forskjell på pris.

Film taper man vel ikke så mye på, for tviler på elkjøp kommer å selge 4k blueray til 100 kr i år.

Men godt mulig en TV kan selges 1000 lapp billigere hvis interiessen er lav. Men da må man håpe laget er stort.

Lenke til kommentar

Og husk. Skal en gjøre et kupp i disse dager, så pakk tingene pent opp, ta vare på alt.
Så kan en få retur eller prisdifferansen tilbake når Cyber Monday slår oss i bakhodet.

Jeg har selv tabbet meg ut begge veier.
Et år kjøpte jeg et godt tilbud før black friday, for så å se produktet enda billigere uken etterpå.
Og i fjor så jeg et godt tilbud i dagene før Black Friday, men ventet på et bedre tilbud på selve friday eller cyber monday. Men tilbudet ble aldri så bra som det var onsdagen før, og jeg endte med å kjøpe produktet en del dyrere senere.

Så moralen er.

Kjøp hos en butikk som har åpent kjøpt. Ta vare på alt så du har mulig til å forhandle ned prisen ved et bedre tilbud senere.
Mitt inntrykk er at mange forhandlere heller vil tilbakebetale mellomlegget, enn å ta imot en retur.

Lenke til kommentar

Vil bare skyte inn at Samsung har 10 år garanti mot innbrenning på modellene i lista.

 

http://www.samsung.com/no/offer/screen-burn-warranty

Ja, men det er LCD, og det er jo særdeles resistent mot innbrenning.

Så kan vi undre oss om hvorfor de ikke tilbydde det samme på plasma. (vi vet jo hvorfor :) )

Eller vi kan undre oss hvorfor produsentene av OLED ikke tilbyr det. (noen av oss vet jo hvorfor :: )

Så kan vi heller slå oss til rom med at OLED har fått vaskeprogrammene tilbake, noe vi ikke har sett siden plasmaens tid. (Vi vet jo.....)

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig ks7005. Dere som har den, hvordan har dere koblet ting sammen? Jeg har en Samsung lydplanke og en canal digital dekoder, og jeg skulle helst skrudd av og på alt sammen med fjernkontrollen til tven. Det meste funker forsåvidt, men ikke slå av og på dekoder.

 

I tillegg slår bare planken seg på innimellom. Tips? Har prøvd både trådløst og med hdmi arc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...