Gå til innhold

ANMELDELSE: Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med bugs og sånt da? Husker at både Battlefield 3 og Battlefield 4 spesielt hadde en for jævlig launch.

 

Er det noen alvorlige bugs sånn som crashing og freezing? Hva med netcode? Fungerer spillet sånn som det skal?

 

Det er massevis. Noen plages mer enn andre, men det er slett ikke uvanlig at man sliter med å få spillet til å starte, få til å spille med venner osv. Noen opplever hang-ups, crash osv.

Lenke til kommentar

Katastrofe at det glimrende Titanfall 2 blir skvist inn mellom to langt svakere spill med større fanbaser og markedsandel. Titanfall 2 er det beste multiplayer spillet på mange, mange år, men siden salgstallene vil bli svake forventer jeg også at det er det siste i serien.

 

Nå var det en tabbe å lansere samtidig som BF1 da, hadde vært smartere å sitte på det to måneder.

Ikke lanser spillet ditt samtidig som de mest populære.

Mange som har gått i den fella.

Lenke til kommentar

Savner sterkt en hardcore modus. Var veldig plaget med "microstutter" til å begynne med, der 60-120fps føltes mer som 15-30fps.

Da ikke driveroppgradering hadde noen nytte ble det bytte fra Win7 til Win10, noe som hjalp på.

Ble derimot møtt av en smekk i kjeften i form av at DX12 introduserer en tåpelig mengde input lag, og er derfor ubrukelig.

 

Annet en en mangel på hardcore modus er dette en veldig solid flerspiller opplevelse som ser helt fantastisk ut.

Lenke til kommentar

 

BF1 reiser ingen vei og det er en haug med ekstra kart og ana møkk på vei. Så jeg blir å vente. TF2 får såpass bra anmeldelser og skal ikke ta en krone for ekstra innhold så det blir kjøpt før BF1. Og så langt så leder TF2 over BF1 på Metacritic og Opencritic...om bare såvidt :p

 

TF2? Team Fortress 2?

Nå må vi slutte å bruke TF2 som forkortelse til Titanfall 2 når Team Fortress 2 har vært ute i snart 10 år, og med TF2 som forkortelse.

 

TiF2, TTF2, TFall2... alt annet burde gå greit å bruke.

Han får väl kalla spelet för vad fan han vill då. Är i vart fall inte upp till dig att bestämma det.

Lenke til kommentar

Hardcore i BF1 må jo bli et sniper mareritt nå som Scout klassen har fått seg en liten buff i forhold til tidligere titler. Jeg synes det var ille nok i BF4, så jeg tror jeg holder meg på Normal.

 

Om alle løper rundt med bolt rifler uten scope, så får vi  endelig noe  som nesten ligner på WW1

 

95% av spillere bør bruke bolt  rifler uten scope og 5% med MG. 

Lenke til kommentar

 

Hardcore i BF1 må jo bli et sniper mareritt nå som Scout klassen har fått seg en liten buff i forhold til tidligere titler. Jeg synes det var ille nok i BF4, så jeg tror jeg holder meg på Normal.

 

Om alle løper rundt med bolt rifler uten scope, så får vi  endelig noe  som nesten ligner på WW1

 

95% av spillere bør bruke bolt  rifler uten scope og 5% med MG. 

 

Folk løper jo ikke rundt som Scout, de legger seg ned på en fjellside å håper på å få en longrange kill. 

 

Høres forferdelig kjedelig og ensformig ut om alle skal springe rundt med bolt action rifler. Jeg liker nå å variere klasse litt etter hva det er behov for.

Lenke til kommentar

 

 

Hardcore i BF1 må jo bli et sniper mareritt nå som Scout klassen har fått seg en liten buff i forhold til tidligere titler. Jeg synes det var ille nok i BF4, så jeg tror jeg holder meg på Normal.

 

Om alle løper rundt med bolt rifler uten scope, så får vi  endelig noe  som nesten ligner på WW1

 

95% av spillere bør bruke bolt  rifler uten scope og 5% med MG. 

 

Folk løper jo ikke rundt som Scout, de legger seg ned på en fjellside å håper på å få en longrange kill. 

 

Høres forferdelig kjedelig og ensformig ut om alle skal springe rundt med bolt action rifler. Jeg liker nå å variere klasse litt etter hva det er behov for.

 

 

Da spiller du på feil sted. Jeg spiller 90% scout og capper og defeder masse flag,  det  samme  gjør de fleste andre scouts. Jeg  ser kanskje 2-3  scouts pr  runde som ligger å sniper og sniper. De andre løper rundt. Mange løper med rifler uten scope på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet før release og har ennå ikke fått spilt multiplayer. Har ekstern brannmur, så jeg må åpne porter osv for å kunne benytte multiplayer, men dette er gjort, og ingen bedring er i sikte. Er det noen andre som har opplevd lignende? Jeg har åpnet alle porter for Origin og samtlige EA sier man trenger å åpne for Battlefield 1. Har også åpnet porter for BF4 osv. 

 

Alle andre programmer jeg har åpnet porter for fungerer utmerket, Steam (alle spill), World of Tanks, World of Warcraft osv.

Lenke til kommentar

 

 

Da spiller du på feil sted. Jeg spiller 90% scout og capper og defeder masse flag,  det  samme  gjør de fleste andre scouts. Jeg  ser kanskje 2-3  scouts pr  runde som ligger å sniper og sniper. De andre løper rundt. Mange løper med rifler uten scope på.

 

Jeg spiller i en klan så må variere litt etter hva det er behov for. Har vi mye tanks som svirrer rundt et flag, så tar jeg Assault for å prøve å få tatt den ut, Har vi for lite medics så tar jeg den klassen osv. Scout er ikke den beste klassen å bruke i nærkamp, så spiller det veldig lite.

Lenke til kommentar

 

 

 

Da spiller du på feil sted. Jeg spiller 90% scout og capper og defeder masse flag,  det  samme  gjør de fleste andre scouts. Jeg  ser kanskje 2-3  scouts pr  runde som ligger å sniper og sniper. De andre løper rundt. Mange løper med rifler uten scope på.

 

Jeg spiller i en klan så må variere litt etter hva det er behov for. Har vi mye tanks som svirrer rundt et flag, så tar jeg Assault for å prøve å få tatt den ut, Har vi for lite medics så tar jeg den klassen osv. Scout er ikke den beste klassen å bruke i nærkamp, så spiller det veldig lite.

 

 

Det er derfor du har pistol, og derfor pistolen  er det våpenet jeg  har  flest kills med.

Lenke til kommentar

BF1 reiser ingen vei og det er en haug med ekstra kart og ana møkk på vei. Så jeg blir å vente. TF2 får såpass bra anmeldelser og skal ikke ta en krone for ekstra innhold så det blir kjøpt før BF1. Og så langt så leder TF2 over BF1 på Metacritic og Opencritic...om bare såvidt :p

 

BF1 leder over Titanfall 2 på Metacritic nå ;) hehe.

 

Opencritic ser jeg ikke så mye på for der har man kun kritiker-ratings og ikke user ratings.

 

På Metacritic ser man user ratings, som ofte teller mer enn kritiker-ratings.

 

Men der ligger Titanfall 2 veldig tett opp mot BF1, så begge spillene er nok like gode på hver sin måte bare :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

BF1 reiser ingen vei og det er en haug med ekstra kart og ana møkk på vei. Så jeg blir å vente. TF2 får såpass bra anmeldelser og skal ikke ta en krone for ekstra innhold så det blir kjøpt før BF1. Og så langt så leder TF2 over BF1 på Metacritic og Opencritic...om bare såvidt :p

 

BF1 leder over Titanfall 2 på Metacritic nå ;)

 

 

Ikke nå lengre... :D

Lenke til kommentar

På pc s

 

 

 

BF1 reiser ingen vei og det er en haug med ekstra kart og ana møkk på vei. Så jeg blir å vente. TF2 får såpass bra anmeldelser og skal ikke ta en krone for ekstra innhold så det blir kjøpt før BF1. Og så langt så leder TF2 over BF1 på Metacritic og Opencritic...om bare såvidt :p

 

BF1 leder over Titanfall 2 på Metacritic nå ;)

 

 

Ikke nå lengre... :D

 

På pc ligger BF1 over Titanfall 2. Blir vel ikke helt fair å sammenligne de siden BF4 har vært ute lengere enn Titanfall 2.

Har egentlig mere enn nok med BF1 om dagene, så jeg avventer med Titanfall til prisen har gått litt ned eller havner på tilbud

Lenke til kommentar

 

BF1 reiser ingen vei og det er en haug med ekstra kart og ana møkk på vei. Så jeg blir å vente. TF2 får såpass bra anmeldelser og skal ikke ta en krone for ekstra innhold så det blir kjøpt før BF1. Og så langt så leder TF2 over BF1 på Metacritic og Opencritic...om bare såvidt :p

 

BF1 leder over Titanfall 2 på Metacritic nå ;) hehe.

 

Opencritic ser jeg ikke så mye på for der har man kun kritiker-ratings og ikke user ratings.

 

På Metacritic ser man user ratings, som ofte teller mer enn kritiker-ratings.

 

Men der ligger Titanfall 2 veldig tett opp mot BF1, så begge spillene er nok like gode på hver sin måte bare :)

User ratings er ikke alltid så bra det heller, siden folk har en tendens til å gi 1/10 fordi det er noen ting de er litt misfornøyd med og føler seg "bedratt" av EA

Lenke til kommentar

 

Katastrofe at det glimrende Titanfall 2 blir skvist inn mellom to langt svakere spill med større fanbaser og markedsandel. Titanfall 2 er det beste multiplayer spillet på mange, mange år, men siden salgstallene vil bli svake forventer jeg også at det er det siste i serien.

Nå var det en tabbe å lansere samtidig som BF1 da, hadde vært smartere å sitte på det to måneder.

Ikke lanser spillet ditt samtidig som de mest populære.

Mange som har gått i den fella.

 

 

Tror nok det har noe med at Titanfall ikke er en IP EA har eierskap over, og de var nok mer interessert i å få det ut døra i stedet for å betale for videre utviklingskostnader. For EA har det neppe så mye å si, ettersom BF1 allerede er spådd å nå 14 millioner solgte kopier mot Titanfall 2 sine 6 millioner (som også var en nedjustering). Synd for Respawn Entertainment, som har vist seg å være et svært dyktig FPS-studio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...