Gå til innhold

Dette lanserer Apple i kveld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget er at Mac Pro er et nisjeprodukt mer eller mindre dedikert til en ting; Final Cut Pro. Det brukes av Disney-Pixar og andre store studioer til rendering av animasjoner osv via Final Cut Pro. Denne kundegrupper er da ikke interessert i forbrukermaskinvare ala GTX 1080... Du blander markeder noe voldsomt når du begynner å mase om og drømme om forbrukermaskinvare i en produktgruppe som Mac Pro. Har ingenting med hvorvidt det er realistisk og/eller mulig å få inn GTX 1080 i maskinen eller ikke.

 

Oppdaterer Apple Mac Pro så er det for å gå over til siste generasjon av Intel Xeon E7-series CPU og siste generasjon AMD Fire Pro eller NVIDIA Quadro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet vi få som har Mac mini 2012 modell eller ligdene med DDR3 ram som kunne byttes.

Ikke har valg å bytte maskinen med noe nytt.

 

Slik det er i dag er Intel NUG mye bedre kjøp en Mac Mini i dag.

Men da får man ikke valgt med OSX i så fall.

 

Da jeg kunne tenke meg å oppgradere innmaten.

Men ser ut som det blir vanskelig, skal man ha oppdatert innmat bør i3 7100u, DDR4 ram og m.2 slots PCI-E enten samsung\intel være noe? Men usikker det vil fungere med nyeste osx sierra? Intel 600P 512GB

og Crucial SO-DIMM DDR4 2133MHz 32GB (2x16GB)

 

Spørsmålet om apple vil lage en slik maskin? Eller disse delene får plass i en mac mini?

Da jeg syns sata versjon begynner å bli gammeldags nå. Da vi vet fra før å bytte sata disk i en mac mini er unødvendig kronglete.

 

macmini2014teardown.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Mac mini er i en ekstremt dårlig situasjon per nå. Ville ikke overraske meg om Apple dropper den fullstendig, virker ikke som de dedikerer noe fokus til Mac mini og det kan virke som det er en kategori de ikke lenger bryr seg om.

 

Er selv ute etter en macOS Server for Time Machine Backups osv.. Syntes Apple Time Capsule fungerer relativt dårlig da den er fryktelig ineffektiv, altså det tar uhyre lang tid å ta backup da overføringen til den innebygde disken blir holdt igjen av ytelsen på SoC'en i routeren. De har også begrenset det slik at det kun er en Mac som kan utføre backup av gangen, noe som også er veldig begrensende.

 

Satt opp en virtuell macOS Sierra installasjon i VMWare på min Windows Server, la inn macOS Server og testet hvordan Time Machine Backup Server fungerte og det er utvilsomt et langt bedre løsning. Til tross for at macOS ikke har offisiell støtte i VMWare så ytelsen blir temmelig ræva så går Time Machine Backups endel raskere, og man har da mulighet til å lagre backups på noe langt tryggere enn 1x WD Green eller hva Apple kjører i Time Capsule.

 

 

Derfor tenkte jeg å se på Mac mini, en Mac mini med 2x 1TB eller 2TB ala Western Digital WD10JUCT i RAID1 gir langt mer driftsikker løsning, samtidig som det er mye bedre ytelse og den kan brukes til andre ting itillegg.

 

 

Men så ser man jo på prisnivået og maskinvaren som leveres med dagens Mac mini.. Det er jo til å grine av. Utdatert maskinvare over hele fjøla, men fremdeles samme pris som når den kom på markedet i 2014. Og det er null støtte for DDR4, null støtte for NVMe SSD, eller PCI-Ex basert SSD i det hele og store osv osv...

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt det med Apple TV. Fungerer ikke Netflix på denne? 

 

Joda, men her er det snakk om:

 

"en ny TV-guide som skal gjøre det enklere å bruke Apple TV. Ifølge ryktene skal appen kunne logges inn på hver av strømmetjenestene dine, før du kan bruke den som utgangspunkt for søk etter bestemte serier eller filmer."

 

Og det er denne ryktede "TV-guiden" Netflix visstnok ikke er med på.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt det med Apple TV. Fungerer ikke Netflix på denne?

Jo, Netflix fungerer utmerket. I artikkelen snakkes det om en ny app (man kan installere apper på nyeste Apple TV) hvor man får oversikt over innholdet i mange tjenester på en gang, som Netflix, HBO, og lignende, og man slipper å åpne appen for hver enkelt tjeneste for å se på innholdet.

Lenke til kommentar

Får se om de retter litt opp, Apple, eller kanskje OSX om du vil er i en litt kinkig posisjon nå i mine øyne, joda, nye maskiner er konkurrasedyktige, men det går lenge før de oppdateres, og utvalget av "forskjellige typer maskiner" er lite. Man kan ikke stole på adekvat hardware i framtiden om man går OSX-ruta.

 

AtW

Lenke til kommentar

Får se om de retter litt opp, Apple, eller kanskje OSX om du vil er i en litt kinkig posisjon nå i mine øyne, joda, nye maskiner er konkurrasedyktige, men det går lenge før de oppdateres, og utvalget av "forskjellige typer maskiner" er lite. Man kan ikke stole på adekvat hardware i framtiden om man går OSX-ruta.

 

Heldigvis for Apple veier det mer enn opp for dette at man får OSX.

Lenke til kommentar

Ser ut som det kan komme nytt tilbehør (den delen av Store er stengt foreløpig). Mulig det er AirPods som slippes, men skjønner ikke hvorfor de stenger ned butikken (tilbehørs delen) av den grunn. Har jo vært kjent at de blir tilgjengelig i slutten av denne måneden siden iPhone 7 ble lansert.

Uansett blir det spennende å følge med lanseringen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...