Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Fortsett sånn, Civilization!


Anbefalte innlegg

Ikke snakk om at jeg orker å kjøpe og bruke tid på spillet etter å ha lest tråden her så langt! Underlig at ikke utviklerne har greid å fikset dette før release? Kjører dem ikke beta-spilling osv? Mange ting her som må være helt åpenbare om man prøver å spille igjennom.

Nei-nei, får kose seg med Civ V enda en stund :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke snakk om at jeg orker å kjøpe og bruke tid på spillet etter å ha lest tråden her så langt! Underlig at ikke utviklerne har greid å fikset dette før release? Kjører dem ikke beta-spilling osv? Mange ting her som må være helt åpenbare om man prøver å spille igjennom.

Nei-nei, får kose seg med Civ V enda en stund :)

Prøv CBP, den har mange av ideene som finnes i Civ 6, men i det minste en reell begrensning på hvor mange byer du kan bygge
Lenke til kommentar

Mye som kunne trengt en real overhaling, Men nå er jo alltid Civ på sitt beste etter at det har fått seg noen expansions og updates. Den komplette versjonen av CIV 5 er imo bedre enn nylig utgitte CIV 6, Men er rimelig sikker på at CIV 6 blir og oppleves som det beste i serien etterhvert som de får polert det.

 

Kan virke som Firaxis gjør det med vilje for og selge expansion packs og ha ting og forbedre. De har nok erfaring med denne serien nå til og kunne gi oss ett fullverdig produkt med engang, Men velger igjen den vanlige forretningsplanen med gradvis forbedringer frem mot ett ferdig produkt om noen år.

 

Samme gjorde de med Civ 4 og Civ 5.

Lenke til kommentar

 

 

Så AI er dummere enn i V ?

 

Ved 50 AD på Immortal hadde jeg høyere science per turn enn alle AIs (lå en tech bak Roosevelt), med en campus blant 10 byer. For hver peace treaty endte opp med at jeg fikk 40+ GPT, så det var en smal sak for meg å eksplodere videre derfra for å få enda bedre økonomi som dro ifra AI-en.

Problemene med AI-en er spesielt hvor dårlig den er til å utvide og utnytte det den har, den er også svakere enn Civ V sin AI på krigføring. Agendaene til AI-en fører forøvrig til at alle hater alle, og det er bortimot umulig å ha en venn.

 

 

Men hvis vi glemmer AI. Har vi kanskje tidenes beste turn based multiplayer spill her? :D

Lenke til kommentar

 

 

 

Så AI er dummere enn i V ?

 

Ved 50 AD på Immortal hadde jeg høyere science per turn enn alle AIs (lå en tech bak Roosevelt), med en campus blant 10 byer. For hver peace treaty endte opp med at jeg fikk 40+ GPT, så det var en smal sak for meg å eksplodere videre derfra for å få enda bedre økonomi som dro ifra AI-en.

Problemene med AI-en er spesielt hvor dårlig den er til å utvide og utnytte det den har, den er også svakere enn Civ V sin AI på krigføring. Agendaene til AI-en fører forøvrig til at alle hater alle, og det er bortimot umulig å ha en venn.

 

 

Men hvis vi glemmer AI. Har vi kanskje tidenes beste turn based multiplayer spill her? :D

 

Tja...

På spillhastigheten kalt "Online" kan selv de minste byene produsere en ny enhet hver runde, kombinert med hvordan bevegelse fungerer i dette spillet betyr det at kriger blir fullstendig stillestående, som resulterer i at ingen av de to spillerne avanserer og dermed ender opp langt bak andre spillere.

For eksempel i denne videoen av Filthyrobot kan man se hvordan man kriger i 20 minutter og 8 runder uten at krigen har en progresjon i noens favør.

 

Når Firaxis får patchet vekk et par av exploitene, og nerfe Scythia til et fornuftig nivå, så er dette et knallbra 4X-spill som står støtt på sine egne ben. Problemene med spillmekanikkene blir forøvrig synlig om man er komfortabel med Immortal/Deity i Civ 5, eller tilsvarende nivå i andre 4X-spill, for en som spilte Civ 5 på Prince og King tror jeg AI-en vil føles akkurat passe.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...