Gå til innhold

RYKTE: – Apple dropper både vanlig USB, MagSafe og Thunderbolt 2 i sine nye maskiner


Anbefalte innlegg

Er det egentlig så mye sprell om disse ryktene stemmer? Ser ingenting her som ville vært et problem i jobbsammenheng.

 

Jeg er mest redd for tykkelsen. Jeg velger MBP for kraftig ytelse, og tynnere maskiner går på bekostning av det. Er også skeptisk til denne touch stripen, ettersom flere har prøvd og feilet tidligere.

 

Jeg vil bare ha en maskin som er kraftig, fungerer bra og kjører OSX. Trenger ikke noe ekstra dill-dall eller revolusjonerende funksjoner, det gir bare større risiko for at noe ikke fungerer smertefritt.

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper HDMI-utgangen beholdes. Klart man kan kjøre video over USB-C, men fy faen så deilig det er å slippe den ene overgangen.

HDMI er den eneste porten jeg bruker regelmessig utenom strøm.

 

Har den HDMI og minijack kan den klare seg med 2 USB-C porter for min del, men 4 hadde vært snasent.

 

 

For oss som flyr på møter og må koble oss til Prosjektor er HDMI et must! Hadde tidligere en Air med Adaptert overgang til prosjektor. Den ble glemt igjen over alt. På bakgrunn av den erfaringen med Air og adapter er jeg så jævelig skeptisk til adaptere. Vil OVERHODET ikke ha det igjen. Om jeg må ha ny iphone kommer jeg til å gå for 6pluss rett og slett pga dette.

 

Bruker telefonen mye i jobbsammenheng og er totalt avhengig av hodetelefoner for teleofnmøter. Ikke noe særlig å stå der tom for strøm med Blåtann eller å ha lagt igjen/glemt/mistet et lightning adapter når en haug med andre mennesker er avhenging av din deltakelse. 

 

Forstår overhodet ikke at man skal fjerne noe som fungerer så bra som en kablet enhet som ikke går tom for strøm og som ALLTID fungerer, kablet headsett med mikrofon!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hva med å bruke en USB-hub?

 

Eller så kunne apple hatt en USB-C port på høyre side og en på venstre side, og begge kunne ladet maskinen, for det er irriterende å måtte dra kabelen rundt maskinen hvis stikkontakten er på feil side.

Lenke til kommentar

Hva med å bruke en USB-hub?

Upraktisk å måtte ha med seg hub.

Eller så kunne apple hatt en USB-C port på høyre side og en på venstre side, og begge kunne ladet maskinen, for det er irriterende å måtte dra kabelen rundt maskinen hvis stikkontakten er på feil side.

Det blir superdigg når man kan velge hvor man vil ha ladekaberen, en undervurdert feature med USB-C lading.
Lenke til kommentar

Det krever sitt av maskinens oppbygging for å drive USB 3.1 hastighet til mye ustyr på en gang? Går sikkert dårlig på de Atom-baserte sveklingmaskinene, når de evt. leveres? Kanskje med en USB 3.1-kontakt maks på Atom?

 

I og med at kontaktene er mindre i fysisk størrelse, så burde det la seg gjøre å gi flere kontakter enn standard stor USB-kontak. Går det an å få en bærbar PC med 10 stykk USB 3.1-kontakter på ene kortsiden, eller er det for liten plass?

Endret av G
Lenke til kommentar

Dersom de kutter ut AUX-inngangen til fordel for USB-C på MacBook, så lurer jeg på om de lager en overgang til Lightning for deres kjære iPhone 7-brukere.

Evt. om de lager en USB-C til AUX overgang, noe som neppe vil hjelpe brukerne som allerede har investert i kostbare Lightning-hodetelefoner.

Dersom de går for USB-C over AUX på MacBook, bør de neste generasjonene iPhones ha dette også eller omvendt.

Om dette blir tilfelle og de skal handle for sine kunders behov, bør de da vurdere å implementere både Lightning OG USB-C.

Lenke til kommentar

Trist å se MagSafe forsvinne, men en overgang til USB-C er jo ikke negativt i så måte. Det at Thunderbolt forsvinner er jo dog litt merkelig, spesielt på Pro-modellene. Man kan vel kjøre Thunderbolt over USB-C? At den ikke har USB-A kontakter er jo forsåvidt greit nok, men da burde det nesten følge med en dock eller lignende i esken.

 

MagSafe blir et stort savn. En av de beste og mest velfungerende ideene de har hatt. Vet de vil spare plass ved å bruke usb-c til lading også, men MagSafe er så bra at jeg synes det er verdt å beholde den. Den har reddet mac-en min utallige ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trist å se MagSafe forsvinne, men en overgang til USB-C er jo ikke negativt i så måte. Det at Thunderbolt forsvinner er jo dog litt merkelig, spesielt på Pro-modellene. Man kan vel kjøre Thunderbolt over USB-C? At den ikke har USB-A kontakter er jo forsåvidt greit nok, men da burde det nesten følge med en dock eller lignende i esken.

MagSafe blir et stort savn. En av de beste og mest velfungerende ideene de har hatt. Vet de vil spare plass ved å bruke usb-c til lading også, men MagSafe er så bra at jeg synes det er verdt å beholde den. Den har reddet mac-en min utallige ganger.

 

 

Sålenge man antar det hadde gått dårlig om man hadde en annen kobling, min erfaring er at det gjør det stort sett ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Trist å se MagSafe forsvinne, men en overgang til USB-C er jo ikke negativt i så måte. Det at Thunderbolt forsvinner er jo dog litt merkelig, spesielt på Pro-modellene. Man kan vel kjøre Thunderbolt over USB-C? At den ikke har USB-A kontakter er jo forsåvidt greit nok, men da burde det nesten følge med en dock eller lignende i esken.

MagSafe blir et stort savn. En av de beste og mest velfungerende ideene de har hatt. Vet de vil spare plass ved å bruke usb-c til lading også, men MagSafe er så bra at jeg synes det er verdt å beholde den. Den har reddet mac-en min utallige ganger.

 

 

Sålenge man antar det hadde gått dårlig om man hadde en annen kobling, min erfaring er at det gjør det stort sett ikke.

 

AtW

Du har vel alltid hue på rett plass, da.

 

 

-Oleloke

Lenke til kommentar

 

 

 

Trist å se MagSafe forsvinne, men en overgang til USB-C er jo ikke negativt i så måte. Det at Thunderbolt forsvinner er jo dog litt merkelig, spesielt på Pro-modellene. Man kan vel kjøre Thunderbolt over USB-C? At den ikke har USB-A kontakter er jo forsåvidt greit nok, men da burde det nesten følge med en dock eller lignende i esken.

MagSafe blir et stort savn. En av de beste og mest velfungerende ideene de har hatt. Vet de vil spare plass ved å bruke usb-c til lading også, men MagSafe er så bra at jeg synes det er verdt å beholde den. Den har reddet mac-en min utallige ganger.

 

 

Sålenge man antar det hadde gått dårlig om man hadde en annen kobling, min erfaring er at det gjør det stort sett ikke.

 

AtW

Du har vel alltid hue på rett plass, da.

 

 

-Oleloke

 

 

Nei, men de fleste kontaktdesign (inkludert usb-c? har ikke prøvd det så mye på bærbare), tåler at man kommer borti ledningen uten å skade noe permanent, eller rive ned PCen i majoriteten av tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det betyr ikke at MagSafe er noen dårlig ide. Jeg har i dag en Lenovo, og den pluggen sitter ganske så passe, ikke veldig hardt. Det er ikke noe problem om den blir dratt rett ut av laptopen, men om den blir dratt sideveis så er jeg fucked. Dette har skjedd flere ganger, og jeg har heldigvis reddet den like mange ganger, da uoppmerksomme kollegaer har snublet i ledningen min på jobb (har en veldig liten arbeidsplass)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Trist å se MagSafe forsvinne, men en overgang til USB-C er jo ikke negativt i så måte. Det at Thunderbolt forsvinner er jo dog litt merkelig, spesielt på Pro-modellene. Man kan vel kjøre Thunderbolt over USB-C? At den ikke har USB-A kontakter er jo forsåvidt greit nok, men da burde det nesten følge med en dock eller lignende i esken.

MagSafe blir et stort savn. En av de beste og mest velfungerende ideene de har hatt. Vet de vil spare plass ved å bruke usb-c til lading også, men MagSafe er så bra at jeg synes det er verdt å beholde den. Den har reddet mac-en min utallige ganger.

 

 

Sålenge man antar det hadde gått dårlig om man hadde en annen kobling, min erfaring er at det gjør det stort sett ikke.

 

AtW

Du har vel alltid hue på rett plass, da.

 

 

-Oleloke

 

 

Nei, men de fleste kontaktdesign (inkludert usb-c? har ikke prøvd det så mye på bærbare), tåler at man kommer borti ledningen uten å skade noe permanent, eller rive ned PCen i majoriteten av tilfeller.

 

AtW

 

 

 

USB-C sitter ganske så godt. Har gått på kabelen et par ganger, har heldigvis gått greit men den løsner ikke fra maskinen hvertfall, nå er jo MacBook 12-tommer veldig lett så den gir jo ikke mye motstand. MagSafe ville jo normalt sprettet rett av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...