Gå til innhold

RYKTE: – Apple dropper både vanlig USB, MagSafe og Thunderbolt 2 i sine nye maskiner


Anbefalte innlegg

Det betyr ikke at MagSafe er noen dårlig ide. Jeg har i dag en Lenovo, og den pluggen sitter ganske så passe, ikke veldig hardt. Det er ikke noe problem om den blir dratt rett ut av laptopen, men om den blir dratt sideveis så er jeg fucked. Dette har skjedd flere ganger, og jeg har heldigvis reddet den like mange ganger, da uoppmerksomme kollegaer har snublet i ledningen min på jobb (har en veldig liten arbeidsplass)

 

Neida, selvfølgelig ikke, magsafe er bra det. Poenget var egentlig at jeg har hatt maskiner både med og uten magsafe, og det er ikke fullt så viktig som folk skal ha det til (i mine øyne), så jeg tror en overgang til USB-C vil fungere ganske greit.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Trist å se MagSafe forsvinne, men en overgang til USB-C er jo ikke negativt i så måte. Det at Thunderbolt forsvinner er jo dog litt merkelig, spesielt på Pro-modellene. Man kan vel kjøre Thunderbolt over USB-C? At den ikke har USB-A kontakter er jo forsåvidt greit nok, men da burde det nesten følge med en dock eller lignende i esken.

MagSafe blir et stort savn. En av de beste og mest velfungerende ideene de har hatt. Vet de vil spare plass ved å bruke usb-c til lading også, men MagSafe er så bra at jeg synes det er verdt å beholde den. Den har reddet mac-en min utallige ganger.

 

 

Sålenge man antar det hadde gått dårlig om man hadde en annen kobling, min erfaring er at det gjør det stort sett ikke.

 

AtW

Du har vel alltid hue på rett plass, da.

 

 

-Oleloke

 

 

Nei, men de fleste kontaktdesign (inkludert usb-c? har ikke prøvd det så mye på bærbare), tåler at man kommer borti ledningen uten å skade noe permanent, eller rive ned PCen i majoriteten av tilfeller.

 

AtW

 

 

 

USB-C sitter ganske så godt. Har gått på kabelen et par ganger, har heldigvis gått greit men den løsner ikke fra maskinen hvertfall, nå er jo MacBook 12-tommer veldig lett så den gir jo ikke mye motstand. MagSafe ville jo normalt sprettet rett av.

 

Ja, det er jo forsåvidt et relevant poeng, min macbook air hadde også relativt lav friksjon, her skulle jeg ønske apple hadde tatt i litt mer med gummispor under, som endel andre gjør.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke bestanding at laptopen står på et trebord. Antar at barnefamilier setter god pris på en kontakt som spretter lett ut

Btw, hvor lang tid tar det å lade 12"ern din RamGuy? Pro'en vil vel få et mye større batteri, vil USB-C gi kjapp nok lading tror du?
Det er ikke verdens undergang med USB-C, selv om det er litt synd om MagSafe forsvinner

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Alt Apple lager er dårlig og ikke minst unødvendig tullball, RamGuy - i denne diskusjonen så er det er bare å innse først som sist ;)

 

Btw, hvor lang tid tar det å lade 12"ern din? Pro'en vil vel få et mye større batteri, vil USB-C gi kjapp nok lading tror du?

Det er ikke verdens undergang med USB-C, selv om det er litt synd om MagSafe forsvinner

Den lader såpass kjapt at jeg aldri har tenkt på hvor fort den lader, iallfall. Den bruker uansett bare 15W tror jeg, mens USB-C er spekket for lading opp til 100.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller ta det veien å introdusere usb-c slik at vi aom bruker mac som et redskap i forbinneldse med lyd kan få tid til å tilpasse oss. Er jo først nå thunderbolt har kommet for fult på lydkort. Og overgangen fra firewire til usb var enda tyngre. Synd å måtte bli tvunget til enda en ekstra komponent i kofferten om man må ha adapter til usb og thunderbolt!

 

Og at magsafen forsvinner er enda tristere, da raser jo mac'en i bakken om en forbipasserende snubler i kabelen når mac'en står på mikseren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...