Gå til innhold

Kreftforeningen vil ikke ha mer penger fra Mannegruppa Ottar - Enkelte bruker driver med hets!


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-406935

I følge denne artikkelen på VG: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/facebook/barnekreftforeningen-vil-ikke-ha-mer-penger-fra-mannegruppa-ottar/a/23811368/

 

Skulle Mannegruppa Ottar samle inn penger kreftsyke barn, for å vise at de er skikkelige folk (i motsetning til det media hevder) og for å gjøre noe godt. 180 000 kroner ble gitt på en dag, men så sa kreftforeningen stopp (mao., de tok pengene inntil 180 000). Årsaken var at enkelte personer, på den over 39 000 store facebookgruppa, skrev stygge ting og drev med hets. VG, Sofie Elise (en blogger) og en del andre har klaget på gruppen.

 

Du har altså en gruppe på over 39 000 mennesker, og noen få får definere hele gruppen (særlig er VG behjelpelig med dette)? Det vil alltid være folk utenom det vanlige i en så stor gruppe, og det har i følge administratorene vert vanskelig å fjerne alle innlegg som henger ut andre. Logistisk sett er de ikke nok administratorer.

 

Personlig er ikke jeg medlem, er ikke min type gruppe for å si det slik, men jeg reagerer på logikken her. Er den egentlige årsaken til at de ønsker å henge dem ut eller demonisere?

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skal jeg huske på neste gang kreftforeningen ber om donasjoner. De får ikke en krone før de har takket ja til de 180k. 

 

180k kunne ha blitt brukt til å redde mange liv, men det virker som om kreftforeningen bryr seg mer om politikk enn å bekjempe kreft. 

 

én ting du heller burde sjekke når de kommer med koppen er hvor mye av pengene som faktisk går til formålet. Der er det enorme forskjeller. Helt tydelig et marked for folk til å sko seg, litt som asylmottak skammen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Har man 1 milliard snille folk i en gruppe og 1 av dem er dust så tilsier det at alle er duster. Det er noe alle vet, merkelig at du ikke har fått det med deg.

 

Alle her på forumet er kvinnehatende, ondskapsfulle, datainterreserte og rasistiske.

 

Du kunne ikke hatt mer riktig, det er slik tankegangen deres er.

Lenke til kommentar

én ting du heller burde sjekke når de kommer med koppen er hvor mye av pengene som faktisk går til formålet. Der er det enorme forskjeller. Helt tydelig et marked for folk til å sko seg, litt som asylmottak skammen.

Litt vanskelig å sjekke slikt når de står på døren. 

 

Jeg donerer til organisasjoner som jeg stoler på, hvis det er en organisasjon jeg ikke liker som f.eks. Amnesty, så donerer jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

Alle her på forumet er kvinnehatende, ondskapsfulle, datainterreserte og rasistiske.

Problemet er at det er flere enn e'n og noen som har kastet ufint dritt. Det er rett og slett en kjempestor fyllefest som har utartet seg. 3 stykker som tar nakenbilder av ei jente som har sovnet i fylla og flere som står og heier på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er at det er flere enn e'n og noen som har kastet ufint dritt. Det er rett og slett en kjempestor fyllefest som har utartet seg. 3 stykker som tar nakenbilder av ei jente som har sovnet i fylla og flere som står og heier på.

 

Det høres ut som oppspinn, men selv om det skulle være sant så er ikke det et argument for å ikke ta imot penger som kan redde liv.

 

Hvis de var så ille, så kan man forsatt ta imot penger uten å støtte organisasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

 

 

Alle her på forumet er kvinnehatende, ondskapsfulle, datainterreserte og rasistiske.

Problemet er at det er flere enn e'n og noen som har kastet ufint dritt. Det er rett og slett en kjempestor fyllefest som har utartet seg. 3 stykker som tar nakenbilder av ei jente som har sovnet i fylla og flere som står og heier på.

 

 

Det er det sikkert, men så betyr ikke det at 39 000 medlemer har samme holdninger. Det blir bare helt sprøtt og idiotisk å mene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

.....

 

Tviler ikke på at det er mye dritt som blir postet i den facebook gruppen, men velger ikke å dra alle under en kam for det om. Imotsetning til endel av mine bekjente på facebook som har stemplet eller slettet alle sine venner som er medlem i gruppa.

 

Hvordan er Kvinnegruppa ottar i forhold? Er det mye uthenging og drittslenging der?

Jeg er ikke medlem i noen av gruppene så jeg ver ikke.

 

Det finnes både mange menn og mange damer som trenger å skjerpe seg på mye. Det er lett å se feil eller feiltoke hos andre men ikke se sine egne.

 

Det er mye som en så absolutt bør ta tak i og reagere på

Men av og til blir det litt :

https://youtu.be/-ehc2DRIeJo

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det ble et postet et sugebilde av en kjent blogger der inne. Så hevder bloggeren at dette var tatt i skjul.. Vel, bildet var tatt med b l i t s, og man må være rimelig nedsnødd om man ikke oppfatter en blits midt i fleisen, i et mørkt rom..  :roll:

Lenke til kommentar

 Alle her på forumet er kvinnehatende, ondskapsfulle, datainterreserte og rasistiske.

Problemet er at det er flere enn e'n og noen som har kastet ufint dritt. Det er rett og slett en kjempestor fyllefest som har utartet seg. 3 stykker som tar nakenbilder av ei jente som har sovnet i fylla og flere som står og heier på.

 

Det var 39.000 folk på festen og de andre 38.997 er medskyldige? Makes sense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man 1 milliard snille folk i en gruppe og 1 av dem er dust så tilsier det at alle er duster. Det er noe alle vet, merkelig at du ikke har fått det med deg.

 

Alle her på forumet er kvinnehatende, ondskapsfulle, datainterreserte og rasistiske.

Are Rasmussen, som uttaler seg på vegne av Barnekreftforeningen, er veldig klar på at de fleste helt sikkert er flotte folk. Han sier altså det motsatte av din karikatur, er ikke det interessant?

 

Videre, det er helt vanlig at organisasjoner sier nei til donasjoner fordi de ikke vil assosieres med giver. Det er kanskje derfor de fleste i denne tråden ikke argumenterer for at alle donasjoner bør godtas, men heller velger å forsvare Mannegruppen og angripe Sophie Elise. Sjarmerende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Har man 1 milliard snille folk i en gruppe og 1 av dem er dust så tilsier det at alle er duster. Det er noe alle vet, merkelig at du ikke har fått det med deg.

 

Alle her på forumet er kvinnehatende, ondskapsfulle, datainterreserte og rasistiske.

Are Rasmussen, som uttaler seg på vegne av Barnekreftforeningen, er veldig klar på at de fleste helt sikkert er flotte folk. Han sier altså det motsatte av din karikatur, er ikke det interessant?

 

Videre, det er helt vanlig at organisasjoner sier nei til donasjoner fordi de ikke vil assosieres med giver. Det er kanskje derfor de fleste i denne tråden ikke argumenterer for at alle donasjoner bør godtas, men heller velger å forsvare Mannegruppen og angripe Sophie Elise. Sjarmerende.

 

Det er totalt uinterresant da det var en spøk og de fleste oppegående mennesker ikke drar alle over en kam. At fyren er oppegående skulle bare mangle.

 

At organisasjoner ikke tar imot penger er også vanlig ja, fullt klar over det. Hva de andre argumenterer med er irrelevant og ikke noe jeg bryr meg om. Jeg håper at du forsto at jeg ikke kommenterte på saken om at de tar imot donasjoner eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Are Rasmussen, som uttaler seg på vegne av Barnekreftforeningen, er veldig klar på at de fleste helt sikkert er flotte folk. Han sier altså det motsatte av din karikatur, er ikke det interessant?

 

Videre, det er helt vanlig at organisasjoner sier nei til donasjoner fordi de ikke vil assosieres med giver. Det er kanskje derfor de fleste i denne tråden ikke argumenterer for at alle donasjoner bør godtas, men heller velger å forsvare Mannegruppen og angripe Sophie Elise. Sjarmerende.

 

Det er totalt uinterresant da det var en spøk og de fleste oppegående mennesker ikke drar alle over en kam. At fyren er oppegående skulle bare mangle.

 

At organisasjoner ikke tar imot penger er også vanlig ja, fullt klar over det. Hva de andre argumenterer med er irrelevant og ikke noe jeg bryr meg om. Jeg håper at du forsto at jeg ikke kommenterte på saken om at de tar imot donasjoner eller ikke.

 

Det andre avsnittet var ment som en generell kommentar til alle de som er så fornærmet på Mannegruppa Ottars vegne, ikke deg.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om denne gruppen, da det virker som et er et ganske ensidig kjør. Første gangen jeg hørte om den var det hårsåre bloggere og hysteriske folk som hisset seg voldsomt opp over grove vitser og mente alle mennene burde hetses. Utifra hva jeg har sett på blant annet kvinneguiden er det også snakk om hets mot gruppens medlemmer og å oppsøke arbeidsgivere osv. Så virker det som det har vært noen hetsende innlegg osv. som har blitt postet der, men som også slås ned på, og med tanke på at det virker som det er en del som følger denne siden med argusøyne for å lete etter materiale til neste nyhetssak er det ikke så veldig overraskende at man klarer å finne noe dritt på en så populær side. 

 

Men først og fremst synd at barnekreftforeningen mener å ha så god råd at de sier nei takk på barnas vegne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...